Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Ervaringen met Hertz Ultimate Choice
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 69
Re: Ervaringen met Hertz Ultimate Choice
Alleen rijbewijs, cc wordt (mij) al een tijd niet meer gevraagd bij een post paid boeking.
Dat komt waarschijnlijk omdat je je rijbewijs hebt gekoppeld in je Hertz account. Dan is je ID voldoende (lees: je rijbewijs).
Slechte ervaring op IAD (Washington Dulles). 5 juli ochtend: 1 auto in de pc aisle en 3 in gold. De ene auto pc was een Tuscon met 3000 miles op. Was niet blij dus ging even naar kantoor. Een greeter was nergens te bespeuren. De hele locatie lag er wat verlaten bij. Geen andere auto beschikbaar maar ik mocht ook uit de 'gold aisle' kiezen. Wow, wat een luxe
Na echt een lange tijd aan te dringen kwam er niets uit de bus. Ik had nog een backup boeking bij hen voor een 7seater. Maar meerprijs was bijna 400 dollar. Toen ik die reservatie bovenhaalde keken ze even raar. Na 10 minuten wachten en wat rondbellen bleken ze eigenlijk geen voertuig te hebben. Nog eens 10min later was er een pathfinder gevonden maar daar stonden veel km's op en zag er vanbinnen niet echt goed uit.
Ik kon nog naar national gaan (want ook daar nog backup - ook 400 dollar meer dan de gewone pc aisle boeking bij Hertz), maar was het beu. Ben met de Tuscon weggereden. Belabberd rijcomfort voor een roadtrip van Washington DC naar Miami. Valt trouwens onder een intermediate. Dat zoiets al in een pc aisle staat is bedenkelijk.
Ben daar toch bijna 1 uur geweest en het viel me op dat er geen auto's binnenkwamen en bijgevolg ook geen enkele werd bijgevuld in de aisles. Toen ik vroeg waar alle auto's naartoe waren, kreeg ik een wazig verhaal over veel boekingen die plots one way werden gewijzigd wegens veel geannuleerde vluchten.

Ik kon nog naar national gaan (want ook daar nog backup - ook 400 dollar meer dan de gewone pc aisle boeking bij Hertz), maar was het beu. Ben met de Tuscon weggereden. Belabberd rijcomfort voor een roadtrip van Washington DC naar Miami. Valt trouwens onder een intermediate. Dat zoiets al in een pc aisle staat is bedenkelijk.
Ben daar toch bijna 1 uur geweest en het viel me op dat er geen auto's binnenkwamen en bijgevolg ook geen enkele werd bijgevuld in de aisles. Toen ik vroeg waar alle auto's naartoe waren, kreeg ik een wazig verhaal over veel boekingen die plots one way werden gewijzigd wegens veel geannuleerde vluchten.
Ik weet niet wat je verwachtingspatroon is geweest voor een PC keus, maar een 7 zitter wordt echt steeds lastiger. Een Tucson is toch een prima SUV?
Misschien toch nog even herhalend wat al vaker wordt vermeld op dit forum: je boekt wat je wilt rijden (je wilt echt een 7-zitter? Daarom had je die boeking toch? Je was niet bereid om die te betalen dus?) en als backup heb je een PC boeking. Het kan meevallen in de aisles, maar je krijgt wat je betaalt. De pathfinder past gewoon binnen de gehuurde klasse voor een 7-zitter: je boekt immers een type, geen model.
Om dat nou slechte service te noemen…..ja, er was misschien weinig keus in de PC maar wat er stond is meer dan wat er tegenwoordig op andere locaties staat (veel sedans, kleine SUV’s), zeker in de zomertijd is er vaak schaarste.
Misschien toch nog even herhalend wat al vaker wordt vermeld op dit forum: je boekt wat je wilt rijden (je wilt echt een 7-zitter? Daarom had je die boeking toch? Je was niet bereid om die te betalen dus?) en als backup heb je een PC boeking. Het kan meevallen in de aisles, maar je krijgt wat je betaalt. De pathfinder past gewoon binnen de gehuurde klasse voor een 7-zitter: je boekt immers een type, geen model.
Om dat nou slechte service te noemen…..ja, er was misschien weinig keus in de PC maar wat er stond is meer dan wat er tegenwoordig op andere locaties staat (veel sedans, kleine SUV’s), zeker in de zomertijd is er vaak schaarste.
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Eigen schuld dus, en geen slechte service.
Als je perse een bepaald type auto wilt hebben moet je niet gokken, maar gewoon dat type huren.
Verder verbaas ik me altijd over mensen die klagen over huurauto’s met wat kilometers op de teller, koop je dan thuis ook iedere week een nieuwe?
Als je perse een bepaald type auto wilt hebben moet je niet gokken, maar gewoon dat type huren.
Verder verbaas ik me altijd over mensen die klagen over huurauto’s met wat kilometers op de teller, koop je dan thuis ook iedere week een nieuwe?
Die kilometers heb ik ook nooit begrepen. Kijk ik eigenlijk nooit naar bij het uitkiezen van een huurauto. De Jeep Wrangler die we vorige maand kozen uit de PC aisle had uiteindelijk maar 4000 miles en het stuur stond al scheef om rechtdoor te rijden. Om maar even te zeggen dat de kilometerstand niet veel zegt.
Uiteindelijk hebben we 'm na 14 dagen ingeleverd met 8000 miles en vroeg me dan af hoe ze eigenlijk iets kunnen verdienen aan huurauto's. De auto heeft ons 350 USD gekost en we hebben er 4000 miles extra opgezet. Ik hoop dat er voldoende mensen boeken zonder kortingen, want anders lijkt het me een verlieslatend model.
Uiteindelijk hebben we 'm na 14 dagen ingeleverd met 8000 miles en vroeg me dan af hoe ze eigenlijk iets kunnen verdienen aan huurauto's. De auto heeft ons 350 USD gekost en we hebben er 4000 miles extra opgezet. Ik hoop dat er voldoende mensen boeken zonder kortingen, want anders lijkt het me een verlieslatend model.
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Ik vind 3000 miles echt heel netjes. Ik heb volgens mij nog nooit een auto meegepakt met minder dan 8000 miles, voornamelijk uit PC isle, en nooit problemen mee gehad.
Een keer in een Kia Sportage gestapt met zeer lage miles maar wel met check engine light aan. Toch maar een andere gepakt met meer miles.
Een keer in een Kia Sportage gestapt met zeer lage miles maar wel met check engine light aan. Toch maar een andere gepakt met meer miles.
Op zoek naar een Amex referral link? PB mij.
- dejong89
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Ik heb mijn eigen auto gekocht met 40.000km op de teller. Als ik dan moeilijk zou doen over een huurauto met 15.000 mijl op de teller dan zou dat best bijzonder zijn.
Onze laatste huurauto had een milage van 150. Dat was wel uitzonderlijk.
Onze laatste huurauto had een milage van 150. Dat was wel uitzonderlijk.
https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 14
Inderdaad, als het niet uitmaakt wat je meekrijgt dan kan je voor PC gaan. Ik doe het nooit, boek altijd wat ik wil. Voor oktober heb ik een Large SUV staan - ik kan voor $300 minder een midsize sedan huren en gaan kiezen uit de aisles… geen zin in.
Op een hele vakantie is dat niet zo’n heel groot verschil qua budget, en ik ga er in oktober dan nog niet eens 500 mijl mee rijden allicht maar prefereer toch het comfort.
Op een hele vakantie is dat niet zo’n heel groot verschil qua budget, en ik ga er in oktober dan nog niet eens 500 mijl mee rijden allicht maar prefereer toch het comfort.
Onze 2 wagens hadden +200.000km op de teller bij aankoop. Eentje zit nu bijna tegen de 300.000km. Beiden rijden nog alsof ze nieuw zijn. Tegenwoordig moet alles te snel vervangen worden in deze wegwerpmaatschappij...
In Albanië krijgen we telkens een huurauto met +300.000km op de teller en die kosten een stuk meer per dag dan de prijzen die we in de US betalen.
Ik heb vorige week auto opgehaald maar na nog geen 200km melding maintenance soon. En sinds eergisteren de melding maintenance now. Er ligt niet echt een hertz op onze route maar moet
nog 2 1/2 week en heel wat km. Iemand dit ooit gehad. ? Kan ik gewoon doorrijden of toch een hertz opzoeken, maar ben ook bang dat ik dan geen suv terugkrijg en heb die echt nodig
nog 2 1/2 week en heel wat km. Iemand dit ooit gehad. ? Kan ik gewoon doorrijden of toch een hertz opzoeken, maar ben ook bang dat ik dan geen suv terugkrijg en heb die echt nodig
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 69
@ONYX666 Als het alleen een melding voor onderhoud is zou ik me niet druk maken. Hertz neemt het niet zo nauw met onderhoud.
Maar geen oranje of rode waarschuwing lampjes?
Maar geen oranje of rode waarschuwing lampjes?
Nee alleen onderhoud die ik weg kan klikken. Maak me ook niet heel erg druk, alleen gaat hij wel ver over onderhoud heen. Staat nu op 16000 en moet er nog zon 4000 mee rijden schat ik. Belachelijk dat ze een auto voor 3 1/2 week verhuren waar onderhoud al bijna moest
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Kan best zijn dat de auto wél onderhoud heeft gehad maar dat ze vergeten zijn 'm te resetten. Dat heb ik ook al eens gehad vwb een melding dat de olie ververst moest worden. Ik ben toen wel naar de verhuurder (in dit geval Alamo) gereden. Daar heeft de medewerker mij verzekerd dat de auto wel de onderhoudsbeurt had gehad maar niet gereset was. Ik mocht van haar zelf de melding resetten. Dat toen ook gedaan maar wel de medewerker een notitie laten maken dat ik melding had gemaakt van de melding voor olieverversing.
Wij hebben ook al eens een auto omgeruild nav een melding. Maar toen lag de autoverhuurder (ook weer Alamo) op de route in Las Vegas. Kregen toen een betere auto mee dan we eerst hadden.
Wat dat betreft zou ik meldingen wel serieus nemen. Zeker als het nog helemaal aan het begin van je reis is en je er wellicht nog enkele duizenden mijlen mee moet rijden. Jij rijdt met de auto en zou 'm moeten gebruiken als je eigen auto. Je drukt toch ook in je eigen auto geen meldingen weg zonder eea te (laten) controleren? Lijkt me sterk dat er op je hele route geen Hertz vestiging te vinden is. Of zit je enkel in de wildernis? Desnoods zou je er ook een belletje naar Hertz aan kunnen wagen. Wellicht kunnen ze je dan vertellen wanneer de auto voor het laatst onderhoud heeft gehad.
Roland
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Onderhoudsmelding hoef je je niks van aan te trekken, dat gaat aan de hand van tijd/gereden kilometers, en heeft niks te maken met kapot gaan.
Heel vaak kan je zo’n melding ook zelf even een reset geven, moet je even googelen op model auto en reset service interval.
Heel vaak kan je zo’n melding ook zelf even een reset geven, moet je even googelen op model auto en reset service interval.
Ik noemde het geen slechte service, wel een slechte ervaring. Een aisle met maar 1 auto in....lijkt me dat je dan gewoon geen keuze gelaten werd. En idd ik boekte de 7 seater als backup. Ik hoefde ook geen specifiek type, wel een auto die er vanbinnen niet uitgeleefd uitzag. Daarvoor was ik niet bereid de meerprijs te betalen voor de 7 zitter.BahamaOne schreef: ↑28 jul 2025, 23:28Ik weet niet wat je verwachtingspatroon is geweest voor een PC keus, maar een 7 zitter wordt echt steeds lastiger. Een Tucson is toch een prima SUV?
Beetje verrast door de reacties hier dat jullie lijken te vinden dat een pc aisle ok is met maar 1 auto waaruit je dan kan 'kiezen'. Ik noem dat dus eerder een slechte ervaring. Al mijn eerdere ervaringen met National (en Alamo) waren heel anders en absoluut positief te noemen. Maar je weegt ter plaatse idd ook af wat de meerprijs van de backup boekingen je waard is als je het aanbod (of gebrek eraan) voor je hebt staan.
- HennyCox
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 17
Ik zou slechts 1 auto on de PC-aisle ook een slechte ervaring noemen...nog sterker: een hele slechte ervaring! Dit staat los van of je wel of niet een back-up boeking moet hebben. Keuze uit 1 is GEEN keuze! De Gold Canopy service is gewoonweg niet meer wat het geweest is, de tijd dat er regelmatig 7-seaters in de ailses stonden is voorbij helaas. Dan vind ik de keuze bij National Emerald veeeeel beter...daar staat zelfs met regelmaat nog een Jeep Wagoneer zelfs.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 22
- Contacteer:
Ik word hier toch wel een beetje zenuwachtig van.
Ik heb slechts één boeking (PC) bij Hertz Denver (29.9.25).
In 2024 en 2023 hadden we voldoende keuze...........hopelijk dit jaar ook, fingers crossed !
Reny
Ik heb slechts één boeking (PC) bij Hertz Denver (29.9.25).
In 2024 en 2023 hadden we voldoende keuze...........hopelijk dit jaar ook, fingers crossed !
Reny
Onze verslagen:
http://erikenrenyopvakantie.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://justcolorado2016.blogspot.nl/201 ... ingen.html
http://erikenrenyopvakantie.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://justcolorado2016.blogspot.nl/201 ... ingen.html
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 14
Dat zijn dingen waar ik ook zenuwachtig van zou worden, daarom nog nooit gebruik gemaakt van aisles maar altijd gewoon gehuurd wat ik wil/wou…
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 4 Reacties
- 2478 Weergaves
-
Laatste bericht door Robv85
-
- 24 Reacties