Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
mtl
Amerika-expert

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door mtl »

Deze vraag hoort hier eigenlijk niet thuis. Maar ik geef toch antwoord. Mondmaskers zijn nergens nodig. Die maatregelen zullen vooral zijn dat kamers minder vaak schoongemaakt worden.
petervanr
Amerika-newbie

Bericht door petervanr »

Hoi! Wij zijn van plan om volgend jaar april een mooie reis door Florida (en de Keys) te maken. Hebben al een mooie route uitgestippeld, ook hier vonden we veel hulp. Het belangrijkste moet nu/binnenkort geboekt gaan worden: het vliegticket! We willen graag rond Pasen vertrekken (za 4 april bijvoorbeeld) en 3,5 week later terugreizen (di 28 april bijvoorbeeld). De reis hebben we nu vanaf Orlando gepland, zodat we daar starten en eindigen met de pretpark. Dit zodat we spring break vermijden wanneer we de parken bezoeken. Mede doordat mijn vrouw wat vliegangst heeft (en het gewoon chill is) zouden we het liefst een directe vlucht hebben. Dan komt-ie, want wat mij opvalt: iedere week, zowat iedere dag wel, is er een directe vlucht Amsterdam-Orlando.. maar precies vanaf april is die niet meer te boeken. Dan zie ik alleen vluchten met tussenstops. Een maatschappij als DELTA kan mij niet aan informatie hebben, dus ben ik benieuwd naar jullie ervaringen: is er nooit een directe vlucht in april, moet die simpelweg nog verschijnen of stoppen directe vluchten toevallig gewoon vanaf dan? Naar Tampa zou wel mogelijk zijn, maar idealiter maken we echt een rondreis.
peterz84
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door peterz84 »

Die gaat dan niet meer rechtstreeks naar Orlando. Maar je kunt wel rechtstreeks naar tampa (niet op dinsdag maar op maandag terug bijvoorbeeld)
d_vdploeg
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door d_vdploeg »

Jep, vanaf april zijn voor zover ik weet er geen rechtstreekse vluchten tussen Amsterdam en Orlando. Volgens mij is er alleen vanaf eind oktober tot eind maart een rechtstreekse vlucht. 28 maart is zo te zien de laatste rechtstreekse vlucht.

Dus als je wat flexibeler bent qua data, kun je wellicht voor eind maart gaan. Dan heb je in ieder geval de heenweg nog rechtstreeks. En dan rijden naar Tampa en vanaf daar eind april rechtstreeks terugvliegen. Of dus alles vanaf Tampa zoals @peterz84 aangeeft.

Amsterdam Tampa is wel rechtstreeks, maar ook niet alle dagen. Orlando-Tampa is goed aan te rijden en vaak kom je met die vluchten halverwege de middag aan. Het is dan nog licht buiten dus de (ruime) anderhalf uur is goed te doen.
2018: Rondreis Zuid West
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (sep)
2023: Rondreis Arizona,New Mexico,Utah
2024: Californië (juni) Rondreis Texas (sep)
2025: Florida
2026: Oregon & Washington state (in de planning)
Bart80
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Bart80 »

Houd er wel rekening mee dat het tussen Orlando en Tampa erg druk kan zijn. Er staan regelmatig files en het is niet zo dat je er net zoals in Nederland al vroeg voor gewaarschuwd wordt door borden boven de weg, het staat vaak ineens stil. Dus je moet wel scherp blijven na zo'n lange vlucht en bij de terugreis rekening houden met eventuele extra reistijd naar het vliegveld.
petervanr
Amerika-newbie

Bericht door petervanr »

Bedankt voor jullie snelle antwoorden!
1 vraag nog die in me opkomt: is het een gegeven dat er nooit directe vluchten ams-orl zijn in april? Of baseren jullie je op het feit dat het (nog) niet te boeken valt? In dit eerste geval weet ik dat wachten in ieder geval nutteloos is en ik inderdaad de overweging moet maken tussen vliegen met tussenstop of direct naar Tampa.
MartijnL
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door MartijnL »

De laatste jaren wordt er alleen in de winterdienstregeling (laatste weekend oktober - laatste weekend maart) tussen AMS-MCO gevlogen.
In de zomer niet, dat was daarvoor wel het geval. Het is vraag en aanbod, maar ook beschikbaarheid van slots, concurrentie en mogelijk interessantere andere bestemming vanuit commercieel oogpunt.
d_vdploeg
Amerika-expert

Bericht door d_vdploeg »

Wat @MartijnL aangeeft klopt en maakt dat ze niet kiezen voor een rechtstreekse vlucht vanaf Amsterdam naar Orlando in de zomermaanden. Ook vooral omdat het dan geen hoogseizoen is in Florida omdat je richting het hurricane seizoen gaat en er dan simpelweg minder toeristen zijn die vanuit Europa die kant op gaan.

Verder is Orlando voor Delta ook geen belangrijke hub vanaf Amsterdam, zoals Atlanta en Detroit dat wel zijn. En voor zover ik weet is Orlando niet echt een zakenbestemming waar veel zakelijke reizigers naartoe gaan. Die laatste 2 zouden natuurlijk een reden kunnen zijn om de verbinding in stand te laten in de zomermaanden.
d_vdploeg
Amerika-expert

Bericht door d_vdploeg »

@Bart80 Sowieso is scherp blijven na een lange vlucht en vaak al lang op best een uitdaging. Ook de reden dat wij meestal de eerste dag een hotel bij het vliegveld pakken en niet meteen een heel stuk gaan rijden. Zou dus voor @bigoak ook nog wel een optie zijn. Maar de vraag was hier meer of er rechtstreeks gevolgen kon worden. Kan dus wel. Maar is in de zomermaanden richting Florida wel wat lastiger.
bigoak
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door bigoak »

@d_vdploeg, ik weet niet welke optie je bedoelt voor mij... :D Maar onze reis in oktober/november beginnen we met 3 dagen in New York, waarbij we in een hotel in Newark zitten, vlak naast de PATH naar Manhattan. We komen 25 oktober aan en halen de auto pas de 28e op. Daarna rijden we door naar Boston. Ook bij terugkomst in Newark brengen we de auto terug en gebruiken de PATH 2 dagen om ons naar Manhattan te verplaatsen.

Maar normaal gesproken pakken we een hotel binnen 20 mijl van het vliegveld/verhuur locatie om de dag erna verder te reizen. Zo'n lange vlucht brengt aardig wat vermoeidheid met zich mee en je komt in een ander verkeerssysteem terecht. Dan is het handiger als je wat meer uitgerust bent.
2003/2004/2012/2013/2015/2016/2017/2018 (2x)/2019 (2x)/2022/ 2023 (2x), 2024 (2x)
2025: ??
www.bigoak67.nl
d_vdploeg
Amerika-expert

Bericht door d_vdploeg »

@bigoak Geen idee waarom ik je tag in dit draadje, excuus :wink: Dat had @petervanr moeten zijn :thumbup:

Eens, anderhalf uur is wat aan de lange kant na een lange vlucht vanaf Amsterdam. Het is natuurlijk de vlucht zelf, van te voren op Schiphol. Reis naar Schiphol, in de VS formaliteiten, auto halen ect ect.

Maar het ging hier meer om het feit dat @petervanr een sterke voorkeur heeft voor rechtstreeks vliegen. Hij kan natuurlijk de eerste nacht ook een hotel pakken bij Orlando airport. Of heen Orlando en terug Tampa en de laatste nacht een hotel bij het vliegveld van Tampa te nemen. Doen wij meestal ook wel. Meestal vertrekken wij voor de terugweg naar Nederland begin middag, dat betekent eind ochtend op het vliegveld, meestal plunderen we nog een Denny's of Ihop :offtopic: :lol: voor we naar het vliegveld rijden maar dan heb je het wel gehad.
BjornSnelders
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door BjornSnelders »

Vorig jaar hebben we met ons gezin een rondje zuidwesten gedaan en het begint weer te kriebelen voor volgend jaar zomer. We zijn er inderdaad op tijd bij! :wink:

Nu was ik wat aan het klikken op skyscanner en vind 'Brussel <-> Denver' voor €565 p.p. voor 23 dagen in juli 2026.
Dat lijkt me een goede prijs, maar klopt dat ook? Het is in hoogseizoen i.v.m. vakantie van de kinderen. Met Air Canada (1 tussenstop in Toronto).

Is het te verwachten dat die prijzen nog vaker voorbij gaan komen, zodoende dat ik meer tijd heb om de route te maken? Of is het een gemiste kans om het voor deze prijs niet mee te pakken? :wink:

Ik zou graag o.a. de Cheyenne Frontier Days bezoeken en Yellowstone. Vandaar dat ik keek naar Denver. Verder moeten we nog kijken naar route.
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

De prijzen die je ziet kloppen gewoon. En inderdaad direct boeken als je een mooie prijs vindt. Er zijn geen garanties dat dit tarief later ook beschikbaar is.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

@BjornSnelders Het lijkt mij een hele mooie prijs! Maak nu even een globale route om te zien of alles wat je wilt doen ook lukt vanaf Denver. Maar in 23 dagen kun je veel doen. En dan zou ik meteen boeken.

Marianne
Reny
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 22
Contacteer:

Bericht door Reny »

@BjornSnelders , prima prijs !!

Wij vliegen over 7 weken van Brussel naar Denver en betalen daar bijna 800 euro p.p. voor (Delta, mét koffer).
Helaas konden/kunnen wij niet vóór begin december boeken (i.v.m. het aanvragen van verlof).

Als je tevreden bent over de prijs, zou ik boeken.

Gr.
Reny
Onze verslagen:
http://erikenrenyopvakantie.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://justcolorado2016.blogspot.nl/201 ... ingen.html
jill1234
Amerika-expert

Bericht door jill1234 »

Voor wie in juli 2026 naar de VS wil: sla je slag. Ik zie tickets naar LA en SF voor minder dan 500 euro, zonder ruimbagage. Het is dat wij nog niet weten of onze kinderen nog mee gaan volgend jaar (dan 19 en 17) maar anders wist ik het wel :-) Moet echt op mijn handen zitten :lol:
Bijlagen
ticket.JPG
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
2025: camperreis Las Vegas-San Diego
Timothy555
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door Timothy555 »

Handig!

Ik wil volgend jaar naar SFO vliegen, highway 1 doen, en terugvliegen na enkele dagen Vegas.
Robert F.
Amerika-ontdekker

Bericht door Robert F. »

jill1234 schreef:
14 aug 2025, 08:15
Voor wie in juli 2026 naar de VS wil: sla je slag. Ik zie tickets naar LA en SF voor minder dan 500 euro, zonder ruimbagage. Het is dat wij nog niet weten of onze kinderen nog mee gaan volgend jaar (dan 19 en 17) maar anders wist ik het wel :-) Moet echt op mijn handen zitten :lol:
Dit soort prijzen zie ik niet voorbij komen helaas... ik houd deze draad maar eens goed in de gaten.
d_vdploeg
Amerika-expert

Bericht door d_vdploeg »

Prima prijzen. Zo te zien wordt skyscanner gebruikt. Prima site, maar die geeft wel de voorkeur aan allerhande vage brokers die meestal een lagere prijs bieden. De prijzen rechtstreeks bij de airline liggen doorgaans iets hoger. Goed om rekening mee te houden.
dejong89
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door dejong89 »

@d_vdploeg
Eens, maar gelukkig is het ook mogelijk om deze tarieven bij BA zelf te boeken. Iets naar onder scrollen, de bagger (zoals AirnGo en Tripp) voorbij scrollen en daar staat dan ook British Airways tussen. Dan betaal je 468 euro.
https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer