Hoi, ik vind het een flinke rit in 3 weken tijd. Je bent relatief kort op verschillende plekken, maar waarschijnlijk is dat bewust (of door tijdgebrek?).
Ik neem aan dat je ons schema ook wel bekeken hebt ? (
viewtopic.php?f=16&t=80640&start=20).
Ik weet dat de JoJo's altijd een wat strakker schema aanhouden, met meer kilometers, dus lees vooral hun verslag ook door !
Qua uren rijden kan ik alleen wat zeggen over het Alaska-deel. Ik vind de tijden zoals bij Tioga aangegeven scherp, maar dat vind ik ook van google maps.
Voorbeeld dag 14: Anchorage-Denali. Beiden geven 4 uur aan, maar het is dus 240 mijl rijden. Dat betekent 4 uur lang 60 mijl per uur. Dat is overal op of over de maximum snelheid op deze weg. En dan tel ik de bochten, stoplichten (Palmer/Wassila), prachtige vergezichten (dus wellicht wat langzamer rijden) etc niet eens mee. Wij zijn op die route om 09.00 uur vertrokken vanuit Palmer. Met een korte boodschappenstop, koffie, lunch in Talkeetna, her en der stop bij een viewpoint kwamen we om 16.15 bij Denali NP aan. Al met al ruim 7 uur over gedaan en Palmer ligt 45 minuten dichterbij dan Anchorage...
Wij vinden Homer overigens een eind rijden, terwijl daar wat minder te doen is. Zouden we in een volgende reis overslaan. Of je moet een ''beren-excursie'' willen doen, maar dat kan ook goed vanuit Soldotna. Daarentegen mis ik Valdez in de route. Een wildlife cruise daar met de LuLuBelle is wel een aanrader !
Ik ken het Canada deel natuurlijk niet, maar heb mij via verslagen en video's daar geprobeerd een voorstelling van te maken. Op basis daarvan hebben wij bewust voor een kortere route gekozen en dus alleen Alaska. Mede ook omdat Whitehorse wat lastig aan te vliegen is (kost best wat tijd), dat is bij Anchorage veel eenvoudiger (of 1 overstap, of zelfs rechtstreeks vanaf FRA). Maar goed, wij reizen altijd liever minder km's om op meer dagen aktiviteiten te doen als wandelen, kajakken, fietsen etc.