Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Compensatie geannuleerde KLM vlucht AMS-DUS??

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
HennyCox
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 17

Compensatie geannuleerde KLM vlucht AMS-DUS??

Bericht door HennyCox »

Vandaag teruggekeerd met de oorspronkelijke vlucht LAS-AMS-DUS.
LAS-AMS was ruim op schema en we kwamen een half uur eerder aan dan gepland, om 15:30.
Vervolgens zou de vlucht van AMS naar DUS om 16:55 plaatsvinden, echter kregen we om het uur bericht van vertraging na vertraging: om 18:00...19:00...20:00....20:40....21:05.....en uiteindelijk "geannuleerd" :cry: Dit bericht kregen we om 20:25.
Vervolgens kregen we een alternatief: komende maandag van AMS naar Bremen...van Bremen naar Frankfurt en van Frankfurt naar Dusseldorf :roll:
Dan zouden we, na 3 vluchten, en dus pas maandagavond 22:00 aankomen. Dat is 2 dagen en 5 uur later dan onze boeking.
Nu gaat KLM het zeer waarschijnlijk op de "harde wind" gooien...maar als ik op de site van schiphol kijk, vertrokken er vandaag wel heel veel vluchten van andere maatschappijen rond onze oorspronkelijke tijd EN vertrokken er vanavond ook gewoon andere vluchten van KLM vanaf Schiphol...zouden die geen last van harde wind hebben gehad?

Mijn vraag aan de kenners hier: is er recht op compensatie of niet vanwege de harde wind?
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Re: Compensatie geannuleerde KLM vlucht AMS-DUS??

Bericht door Harry »

Je kunt het altijd proberen natuurlijk, niet geschoten is altijd mis.
KLM zal het natuurlijk afwijzen vanwege het weer, het probleem met de harde wind is dat niet alle banen op Schiphol gebruikt kunnen worden, en dus de capaciteit beperkt is. KLM maakt vervolgens een afweging welke vluchten wel door kunnen gaan, en welke niet. Daarbij zullen de lange vluchten altijd voorrang krijgen op de korte.
HennyCox
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 17

Bericht door HennyCox »

Harry schreef:
05 okt 2025, 08:56
KLM zal het natuurlijk afwijzen vanwege het weer
Dat is ook mijn gedachte.
Het gekke is dat ze zeggen ons op de eerstvolgende beschikbare vlucht te hebben gezet, maar toen ik gisterenavond op de KLM-site keek, kon ik voor vandaag om 11:00 nog gewoon een enkeltje AMS-DUS boeken(voor 697euro) ....heel raar toch?
nwolf
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door nwolf »

Belachelijk eigenlijk. Zelfs een alternatief met de trein zou je nog sneller thuis zijn!
2010 Florida | 2012 W DC | 2013 LV | 2014 California + LV | 2015 NYC + W DC | 2016 Florida + LV | 2018 California + LV | 2019 Florida + NYC | 2022 Florida | 2023 Florida | Dec 2024 NYC | MRT 2025 W DC | 2026 Florida
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer