Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Coyote Buttes
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Coyote Buttes »

@nwolf Vertrek rond 6 juli 2026, +/- 3 dagen. Ik heb de dagen ervoor en erna al bekeken.

Hoe lang is jouw overstap op LHR?
En vlieg je met BA?
En welke vlucht zou je in mijn geval kiezen?
Coyote Buttes
Amerikakenner

@mtl
Geen van de drie spreekt me aan.
Kun je aangeven waarom? Wat is volgens jou het probleem met deze vluchten?
Laredo
Amerikakenner

Bericht door Laredo »

nwolf schreef:
28 sep 2025, 13:47
@Coyote Buttes Wat zijn de data waar je naar aan het kijken bent?
Soms is een dag eerder/later een stuk goedkoper. Wij hebben (vers van de pers :D) gisteren retour DUS-->LAS / SFO--> DUS geboekt met een overstap in London voor 975,- voor 2 personen (komt nog 140,- bij voor een koffer). dit is in de laatste 3 weken van de zomervakantie.
Je bedoelt toch 975 voor z'n tweeën? Dus zo'n 490 euro pp? Mooie prijs dan zeg! Waren prijzen die ik in 2011 betaalde vanaf Adam met Icelandair naar Denver. Good old times haha :thumbup:
2023 Florida | 2025 Philadelphia - New York (Cruise Bahamas) - Washington
2013 Florida | 2012 Las Vegas | 2012 Denver - SF - LA | 2011 Nevada
2011 New York & Florida | 2010 Florida | 2009 New York
familietrip 2004 New York - Niagara Falls - Washington | 1996+ 1995 westkust
d_vdploeg
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door d_vdploeg »

@Coyote Buttes waar moet je ongeveer vandaan komen in NL? (Exacte plaats noemen hoeft uiteraard niet) m.a.w. maakt het voor jou/jullie nog uit of je BRU, AMS of DUS pakt qua reistijd? Anders zou ik dat mee laten wegen.. Vluchten met BA zou ik alleen doen als je een ruime overstap hebt op heen en terugweg op LHR van tenminste 2 uur. Wij hadden in juni 2022 vanaf Miami een half uur vertraging en hadden ongeveer 1:45u en haalden dat net.. Door voordringen bij de security en flink doorstappen. Houdt er rekening mee dat je bij aankomst op LHR door security moet en dat de rij lang kan zijn

Terug land je om 19:00u en je moet dan nog naar huis.. Ook iets waar ik naar zou kijken als je nog een treinreis daarna hebt.
2018: Rondreis Zuid West
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (sep)
2023: Rondreis Arizona,New Mexico,Utah
2024: Californië (juni) Rondreis Texas (sep)
2025: Florida
2026: Oregon & Washington state (in de planning)
nwolf
Amerikakenner

Bericht door nwolf »

Coyote Buttes schreef:
28 sep 2025, 14:04
@nwolf Vertrek rond 6 juli 2026, +/- 3 dagen. Ik heb de dagen ervoor en erna al bekeken.

Hoe lang is jouw overstap op LHR?
En vlieg je met BA?
En welke vlucht zou je in mijn geval kiezen?
Heb je ook gedacht aan een andere stad om terug te vliegen? Zou bv een optie zijn om eens te onderzoeken via googleflight of het interessant is om via San Diego/LA of San Francisco terug te vliegen? Hoe lang ga je?

Ik zou voor vlucht 2 gaan, 2 uur heathrow in dezelfde terminal zou toch geen probleem moeten zijn mits er geen enorme storing is ofzo?
Je leest wel eens de horror verhalen en nee, Heathrow is zeker niet prettig, maar 2 uur voor security en esta check zou toch voldoende moeten zijn.

Ja wij hebben BA geboekt, heen hebben we 2 uur en 40 minuten, terug "maar" 1 uur en 55 min. Ga er toch altijd wel van uit dat BA hier wel rekening mee houdt, als je passagiers op nieuwe vluchten moet zetten vanwege security kost ze ook geld!

@Laredo , ja we waren nog helemaal niet echt gericht aan het zoeken (omdat we in het voorjaar met de kids ook naar Florida gaan), maar kwam dit tegen omdat we een mailtje van BA kregen met deals en na wat zoekwerk kwam deze naar boven!
Helaas tegenwoordig wel zonder stoelselectie of koffers.... Dat was vroegah wel anders :lol:
2010 Florida | 2012 W DC | 2013 LV | 2014 California + LV | 2015 NYC + W DC | 2016 Florida + LV | 2018 California + LV | 2019 Florida + NYC | 2022 Florida | 2023 Florida | Dec 2024 NYC | MRT 2025 W DC | 2026 Florida
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

@Coyote Buttes Alleen vluchten vanaf Schiphol met goede vertrek/aankomsttijden zijn interessant voor mij.
Coyote Buttes
Amerikakenner

Ik heb op alle vliegvelden in de buurt gezocht (AMS, ZWE, DUS, BRU, FRA, CDG, EIN).
Ook een multi city-vlucht.
Vliegen op LAS is voor mijn reis de beste startplaats.

Als ze nou op LHR voor mijn vlucht naar Las Vegas (de vlucht die ik wil boeken landt in Terminal 5 en mijn "connecting flight" vertrekt daar ook)
Fast-track hadden in Terminal 5 (Airside Connecting flights), zou de keuze een stuk makkelijkeer zijn.
Marcel5050
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Marcel5050 »

Reny schreef:
25 sep 2025, 06:17
d_vdploeg schreef:
24 sep 2025, 13:43
Ik kies eigenlijk altijd voor of een rechtstreekse vlucht, of met overstap in de VS.
Heb mijn overstap liefst in Europa zo dat als security in Amerika te lang duurt ik geen volgende vlucht mis.
d_vdploeg
Amerika-expert

Bericht door d_vdploeg »

Ieder zo zijn keuze natuurlijk. Ik vind het nadeel van een overstap in Europa juist dat als je je intercontinentale vlucht Europa-VS mist je vaak gelijk vast zit voor die dag. Er gaat vaak maar 1 vlucht per dag vanaf je vertrekluchthave in Europa naar je bestemming in de VS. Alleen BA/AA via LHR vliegt geloof ik meerdere malen per dag naar bijvoorbeeld LA of Las Vegas.

Ja, ook je rechtstreekse intercontinentale vlucht vanaf Amsterdam kan wat mee zijn, maar de kans dat een intercontinentale vlucht gecanceld wordt of vertraging heeft is kleiner dan een vluchtje naar Parijs, Londen of Frankfurt. Die cancelen ze gewoon vaak eerder bij slecht weer of stakingen ect.

Als je een overstap in de VS hebt is de kans gewoon wat groter dat je dezelfde dag nog op plaats van bestemming komt, dan wel de volgende dag met een vroege vlucht. Je bent er dan eerder dan dat je de volgende dag de vlucht vanaf Europa moet pakken, als daar überhaupt plaats vrij is en je mee kunt.

Voor een overstap in de VS boek ik trouwens altijd een vlucht met tenminste een overstap van 2 uur of meer. Just in case. En ja als je 3 uur vertraging hebt, tja dan gaat die vlieger ook niet op, maar dat zijn wel de uitzonderingen.

Met MPC gaat alles tegenwoordig veel vlotter en behoort in de meeste gevallen lange rijen bij immigrations tot het verleden. Het enige wat dan nog langer kan duren is security als je van terminal wisselt. Koffers en customs is meestal wel vrij snel gepiept. Overigens heb je die security op Londen ook.
Laatst gewijzigd door d_vdploeg op 01 okt 2025, 15:08, 9 keer totaal gewijzigd.
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Marcel5050 schreef:
01 okt 2025, 11:03
Reny schreef:
25 sep 2025, 06:17
d_vdploeg schreef:
24 sep 2025, 13:43
Ik kies eigenlijk altijd voor of een rechtstreekse vlucht, of met overstap in de VS.
Heb mijn overstap liefst in Europa zo dat als security in Amerika te lang duurt ik geen volgende vlucht mis.
Dat is juist een “risico”, mocht je die aansluiting in Europa missen, heb je dezelfde dag geen andere vlucht meer, met een beetje pech.
Wanneer je dan wel kan vliegen is de vraag.
d_vdploeg
Amerika-expert

Bericht door d_vdploeg »

Pete.Z schreef:
01 okt 2025, 13:50
Dat is juist een “risico”, mocht je die aansluiting in Europa missen, heb je dezelfde dag geen andere vlucht meer, met een beetje pech.
Wanneer je dan wel kan vliegen is de vraag.
Juist, zie ook mijn post hierboven.
harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 69

Bericht door harryh »

Eens met onderstaande, bovendien is er veel meer keuze qua vluchten vanuit een overstap luchthaven in de US als je je aansluiting mist.
dejong89
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door dejong89 »

Hier nog een groot voorstander......
Stel dat wij afgelopen maand onze aansluiting naar Denver hadden gemist, dan waren er genoeg alternatieven geweest
image.png
image.png (40.05 KiB) 736 keer bekeken
https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89
Amerikakenner

Bericht door nwolf »

@dejong89 , zolang je niet de vlucht van 14:52 moet pakken is het geen probleem toch :lol:

Maar hangt er voor mij van af of ik heen of terug ga.
Heenreis als ik meer dan 2 1/2 uur heb in de overstap maak ik me nooit zorgen, maar als ik er zo over nadenk is een overstap in de US wel prettig.
Terugreis ben ik liever al in Europa dan nog in de US.
De enige vlucht die een eventuele bottleneck kan zijn is die over de oceaan gaat toch.

Maar soms heb je het niet voor het uitkiezen, BA vliegt bijna altijd vanuit de UK rechtstreeks.
2010 Florida | 2012 W DC | 2013 LV | 2014 California + LV | 2015 NYC + W DC | 2016 Florida + LV | 2018 California + LV | 2019 Florida + NYC | 2022 Florida | 2023 Florida | Dec 2024 NYC | MRT 2025 W DC | 2026 Florida
d_vdploeg
Amerika-expert

Bericht door d_vdploeg »

Mooi voorbeeld @dejong89 Nou is MSP wel een grote hub waar veel vluchten vanaf vertrekken en Denver een gewilde bestemming dus dat moet je wel meewegen. En ik neem aan dat je die eerste twee vluchten niet haalt omdat je dan nog niet in MSP bent.

Zoveel keus is niet bij elke bestemming en hub zo, maar wel meer keuze dan die ene intercontinentale vlucht en het illustreert mooi dat je eigenlijk altijd wel dezelfde dag, weliswaar laat op je plaats van bestemming komt.

Ander voorbeeld hieronder van een vlucht die ik dus niet zo snel zou boeken. Vlucht naar Las Vegas in de meivakantie via Frankfurt met Lufthansa en Discover met 1:15u overstap. Dan hoeft er maar iets te gebeuren, iets te laat weg uit Amsterdam bijvoorbeeld, of toevallig druk bij de paspoortcontrole op Frankfurt en het wordt penibel.

Er gaat ook een vlucht eerder, die zou dan wel kunnen. Dan heb je 2:35u, maar toch.
Bijlagen
IMG_0094.jpeg
Schmitzcuracao
Amerika-ontdekker

Bericht door Schmitzcuracao »

Martin & Marianne schreef:
01 sep 2025, 14:17
d_vdploeg schreef:
31 aug 2025, 21:37
Zijn er hier forumleden met ervaring met vluchten vanaf Aruba/Bonaire/Curacao naar de VS?
Misschien @Schmitzcuracao ?

Marianne
waarschijnlijk te laat?!?!?
gaat prima.
rechtstreekse verbindingen o.a. met miami, new york, atlanta en regelmatig nog andere steden. ook toronto overigens.

ligt er aan waar we verder heen moeten, of we via miami of new york vliegen. neem genoeg tijd voor je overstap in miami. duurt altijd lang daar.

boek meestal jetblue of american airlines. soms twee enkeltjes van beide maatschappijen ipv een retour met een.
kan behoorlijk schelen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer