Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
nwolf
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door nwolf »

Ik zal die dollarcode op het Auto codes gedeelte zetten ;)
2010 Florida | 2012 W DC | 2013 LV | 2014 California + LV | 2015 NYC + W DC | 2016 Florida + LV | 2018 California + LV | 2019 Florida + NYC | 2022 Florida | 2023 Florida | Dec 2024 NYC | MRT 2025 W DC | 2026 Florida | 2026 California
BahamaOne
Amerikakenner

Bericht door BahamaOne »

Pete.Z schreef: ↑
01 jun 2026, 09:59
Bij Hertz zie ik als 8 persoons de Kia Carnaval of gelijkwaardig, maar dat is echt krap.
Ik rijd op dit moment in een Kia Carnival, en het is echt een grote auto (rond de 5.15m lang), met genoeg en ruime zitplaatsen voor 8. Ook al komen de bank/stoelen voor de derde rij uit de vloer, en je toch een verdiepte grotere laadruimte hebt, is het niet aan te bevelen als je ook nog voor 4 of 8 personen bagage hebt.
Het is wel een fijne reisauto met voldoende comfort en een V6 met rond de 300pk, dus krachtig genoeg (en ook wel door de v6 een hoger verbruik dan een 4 cylinder). :thumbup:
goState
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door goState »

Afbeelding

Wij hebben de grootste lol gehad met deze Chevy 15 persoons bus, Zat plek voor 6 volwassenen met bagage. 2775 mijl 4465 km in die 3 weken geen geen enkele manier spijt van. Ik kon de bus overal rijden en parkeren. Las Vegas. death valley, San Francisco, Los Angelas, Grand Canyon, etc etc.
Ja er zullen altijd mensen zijn die jammeren over je rijbewijs, maar de americaan heeft een b rijbewijs die dit wel toelaat. :thumbup:
Dus was geen probleem voor verhuurder.
Bijlagen
Afhalen Las Vegas
Afhalen Las Vegas
IMG-20190807-WA0004.jpeg
Wat een bagage ruimte
Wat een bagage ruimte
Bart80
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Bart80 »

Ik heb voor 23 juli t/m 9 augustus bij Hertz in Atlanta een JFDR H4 VOLVO XC60 HYBRID PRESTIGE gehuurd via Happytoursusa voor 855 euro.
Ik heb geen Hertz account. Is dat nog de moeite waard om te regelen aangezien je de eerste keer toch langs de balie moet? Of is het mogelijk dat je hierdoor nog een upgrade krijgt?
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

goState schreef: ↑
02 jun 2026, 14:19

Ja er zullen altijd mensen zijn die jammeren over je rijbewijs, maar de americaan heeft een b rijbewijs die dit wel toelaat. :thumbup:
Dus was geen probleem voor verhuurder.
Het is geen probleem voor de verhuurder, totdat er een ongeluk gebeurt en uitkomt dat je een voertuig bestuurt waar je geen geldig rijbewijs voor hebt.
Verzekeraars kijken iets anders dan baliemedewerkers.

(Ik zou het zelf echt ook doen, maar NL rijbewijs is niet geldig, officieel, dat moet toch even als waarschuwing erbij vind ik)

:thumbup:
dejong89
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door dejong89 »

Bart80 schreef: ↑
02 jun 2026, 20:52
Ik heb voor 23 juli t/m 9 augustus bij Hertz in Atlanta een JFDR H4 VOLVO XC60 HYBRID PRESTIGE gehuurd via Happytoursusa voor 855 euro.
Ik heb geen Hertz account. Is dat nog de moeite waard om te regelen aangezien je de eerste keer toch langs de balie moet? Of is het mogelijk dat je hierdoor nog een upgrade krijgt?
Ook met een boeking via Happytours heb je bij mijn weten ook gewoon de mogelijkheid om thuis in te checken met je Hertz reserveringsnummer.
Omdat je geen reservering hebt gemaakt bij Hertz zelf zou je geen gebruik van je Hertz Gold kunnen maken. Maar de brutalen hebben de wereld, je zou het altijd kunnen vragen. Heb je al eens gekeken wat de prijzen doen wanneer je rechtstreeks bij Hertz boekt? Bijvoorbeeld via de Christmas Islands? .Check ook eens National.de (en gebruik de code 5005946) Je zou dan 2 boekingen kunnen maken. 1 back up met je gewenste klasse en 1 voor een midsize met aisle keuze. Bij National zit je dan op 760 euro. Wel even aanmelden als Emerald member en jezelf matchen naar Executive. Hoe je dit doet staat beschreven in het statusmatch topic.
https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89
Amerika-expert
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Frasi »

@Bart80 Ik ben niet zeker of voordelen van je Herzaccount gelden als je via een third-party hebt geboekt.
Dus reken niet op een upgrade en tenzij je via Happytoursusa online kan inchecken. Maar met een quick check geeft Google AI dit antwoord:
When booking through a third-party broker like Happy Tours USA, you generally cannot use the Hertz Skip the Counter (Gold Plus Rewards) bypass. Broker reservations typically do not link directly to the Hertz app, meaning you will need to go to the counter to sign your agreement and verify your driver's license.
Why You Can't Skip the CounterPayment Processing:
Happy Tours USA operates on a "pay at the counter" model. Because you are not paying Hertz directly at the time of booking, the system requires a physical agent to process your payment and finalize the contract.Reservation Linking: Third-party reservations act differently than direct bookings. Even if you add your Hertz Gold Plus number to the reservation, the back-end system usually cannot verify the loyalty status without a directly processed transaction.
Daarnaast reserveer je een Prestige SUV - 4x4. Je krijgt een auto uit deze klasse, niet persé het genoemde Volvo voorbeeld.
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
Bart80
Amerika-ontdekker

Bericht door Bart80 »

Bedankt voor jullie reacties @dejong89 en @Frasi
marc08
Amerikafan

Bericht door marc08 »

Dibbesje schreef: ↑
01 jun 2026, 10:52

Bedankt voor het meedenken! Inmiddels denk ik de beste deal te hebben gevonden via www.dollarcarrental.nl. met PC code 101609 (via chatgpt gevonden) Ophalen bij LAX en inleveren in Anaheim DT. We huren naast een 8 persoons auto ook nog een 4 persoons zodat we op de reisdagen met 2 auto's kunnen maar bij dagtripjes met 1 auto, zo besparen we weer wat op parkeerkosten en we vinden het wel zo gezellig met zijn allen in 1 auto. Zijn er nog trucjes om hij Dollar zo snel mogelijk langs de balie te gaan? en is er nog een kans op een upgrade? Dollar heeft volgens mij geen eigen membership programma? Sorry voor de vele vragen maar ik ben er gewoon niet zo in thuis :oops:
Ik heb deze code ook gebruikt, maar werd niet geaccepteerd op mijn huur in Orlando voor 3 weken tijdens de zomer. Maar had daardoor wel een lager tarief met betaal later en zie ook bij korting dezelfde afkoring staan als bij jou: Kortingen RQ: DEPPD

Zie jij in je boeking iets terug over de code die je gebruikt hebt? Heb jij een bevestiging per email gehad nog, ik niet namelijk. Maar kan de boeking wel terug vinden op de website.

Ik kreeg toen deze melding:The Promotion Coupon you’ve selected is not available for this rental either because that location isn’t participating or some requirement for the offer hasn’t been met. We have removed the Promotion Coupon from your request to provide you with the best rate. There may be other offers in the Special offer section which do apply, so you could check there for an alternative.
New York 2009
Orlando 2012
Orlando 2014
Orlando 2015
Orlando 2016
Miami - Orlando 2017
Orlando 2018
Orlando 2019
Filu
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door Filu »

Goedemiddag,

Begin augustus gaan wij voor de eerste keer naar de USA. Ik heb inmiddels een auto gehuurd via Dollar, was op dat moment de goedkoopste. Nu zie ik bij Hertz ook een zelfde type auto voor hetzelfde geld. Echter tijdens het reserveren wordt er gevraagd of ik Bypass toll booths with ease wil voor 33,99 dollar per dag. Is dit noodzakelijk? Ik lees ook dat er verschillende transponders te koop zijn maar dat lijkt me te ingewikkeld. Kan iemand mij adviseren wat te doen?

Fien
nwolf
Amerikakenner

Bericht door nwolf »

@Filu , Vaak is het niet nodig maar alleen handig. voor 34 dollar per dag is het wel heel erg duur overigens :|

Belangrijkste vraag is waar je naartoe gaat, scheelt nogal een hoop of je naar Orlando vliegt of Las Vegas of het handig kan zijn ;)
2010 Florida | 2012 W DC | 2013 LV | 2014 California + LV | 2015 NYC + W DC | 2016 Florida + LV | 2018 California + LV | 2019 Florida + NYC | 2022 Florida | 2023 Florida | Dec 2024 NYC | MRT 2025 W DC | 2026 Florida | 2026 California
Filu
Amerika-ontdekker

Bericht door Filu »

Bedankt voor je reactie nwolf.
Wij rijden grofweg een rondje vanaf JFK naar Boston naar Montreal naar Toronto en weer terug naar JFK.
Maar wanneer ik Bypass toll booths with ease niet afneem bij Hertz, kom ik dan in de problemen op tolwegen mbt betalen van de tol?

Fien
Moose91
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Moose91 »

@Filu Ik zou het niet doen. Echt veel te duur.
En, zeker als dit de eerste keer is, zou ik sowieso adviseren om in Google Maps 'tolwegen vermijden' aan te zetten. Je pakt dan veel mooiere wegen mee dan de doorgaans wat saaiere tolwegen. Het is vaak ook niet per se heel veel langer.
Soms ontkom je er niet aan en dan zul je van Hertz achteraf een rekening krijgen. Je betaalt dan de tolkosten plus een fee. Maar stel dat je tijdens je trip vijf keer een tolweg passeert, is dat echt heel veel goedkoper dan de vaste fee van 34 dollar per dag.
nwolf
Amerikakenner

Bericht door nwolf »

Ik denk dat dit een afkoopsysteem is van Hertz.

als je deze link ziet:
https://www.hertz.nl/rentacar/productse ... tepass.jsp
Is het alweer een ander verhaal en betaal je een kleine vergoeding per dag + je gereden tol :

Wat kost Platepass®?
De kosten voor de tolwegen worden volledig aan u doorbelast plus een toeslag van $5.95 per kalenderdag waar van tolwegen gebruik wordt gemaakt. Er is geen maximum PlatePass® toeslag van toepassing.

Het vermijden van tolroutes kan idd soms mooier zijn maar het kan ook meer tijd kosten, meer stoplichten, meer verkeer, slechte buurten, etc. zijn waar je dan weer niet op zit te wachten op vakantie.
Filu
Amerika-ontdekker

Bericht door Filu »

Bedankt nwolf en moose91 voor de info! Dan gaan we voor de platepass. Ik zie ook dat we niet elke dag tolwegen hebben.
Nu hopen dat Hertz met een mooie prijs komt (de prijs die ik vanochtend heb gezien is namelijk alweer weg). Ik heb vandaag de laatste statusmatch aangevraagd voor President's Circle. Hopelijk lukt dit.

Fien
Badger
Amerika-ontdekker

Bericht door Badger »

Voor onze (5 personen) trip van Portland OR (3 juli) naar Denver CO (27 juli) ben ik nog steeds aan het shoppen voor een huurauto. Heb nu een Ford Explorer via Avis voor €2485 (pay later) €2033 (pay now) via de AVIS app op mijn telefoon. Via de website (diverse landen geprobeerd) krijg ik een hogere prijs voor dezelfde auto. Soms tot wel €1000 meer. Gekke is ook zodra ik een AWD code invul de prijzen hoger worden. Als ik sommige prijzen voor vergelijkbare perioden van ongeveer drie weken hier lees is zijn dit nog best stevige prijzen. Ook via Hertz (gold+) of sites als happy tours krijg ik vergelijkbare prijzen.

De vraag is dus, heeft iemand nog tips om een mooiere prijs te vinden?
Filu
Amerika-ontdekker

Bericht door Filu »

Status match naar President's Circle is gelukt. Binnen een paar uur had ik antwoord.
Nu heb ik inmiddels 2 auto's gehuurd. Bij Dollar een Chevrolet Suburban of soortgelijk en bij Hertz Extra Large 2WD SUV (T6). Nu zie ik dat een CHRYSLER PACIFICA of GMC ACADIA of soortgelijk bij Sixt een heel stuk goedkoper is. Scheelt minimaal 800 euro. Ik neem aan dat dit een totaal andere auto is, maar is dit het overwegen waard?

Fien
dejong89
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door dejong89 »

De pacifica is een minivan , de GMC een (volgens mij) standaard SUV.
Het hangt echt af van met hoeveel je reist. Ben je met 2? Of met een gezin van 5? Dat maakt nogal uit in je keuze.
https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89

Bericht door Filu »

We zijn met 4 volwassenen met 3 of 4 koffers en ik denk ook nog handbagage.
Ik ben aan het twijfelen door het grote prijsverschil. Vandaar mijn vraag.

Fien
Tantelotje
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door Tantelotje »

Ik heb altijd graag veel ruimte en de keren dat wij met 4 volwassenen reisden (en 4 koffers, 4 x handbagage, koelbox, boodschappen, losse spullen....) hebben wij nooit kleiner dan een Fullsize SUV gehuurd. Sterker nog: als ik dat voor een redelijk fatsoenlijke prijs voor z'n 2-en ook kan boeken doe ik dat. Gewoon omdat wij het fijn vinden dat je geen Tetris hoeft te spelen met de bagage onderweg.

Een minivan heeft best wat ruimte, maar vind ik niet leuk. En wij zitten graag hoog, dus dan wordt het een SUV. Een Acadia is, volgens Google, een 3 rij SUV. Dan zou je normaal gesproken wel voldoende plek moeten hebben. Maar... het is of similar. En soms staan die 3 rijers ook gewoon in de standaard rij. Het is niet per definitie een fullsize. Dus als deze in de standaard rij staat, kun je ook gewoon een Ford Edge treffen. Of een VW Atlas. En ondanks dat dit beide prima auto's zijn(wij hebben deze categorie voor onze komende reis naar Canada omdat daar groter dan een standaard SUV echt niet te betalen is), zou ik daar niet graag met 4 volwassenen + bagage in 'moeten' rondreizen. Ik denk ook oprecht dat het heel krap zal worden met je bagageruimte.

Kortom: als je eerst kon leven met de prijs van een fullsize, zou ik niet downsizen naar een standard SUV. Ondanks het grote prijsverschil. Die auto is een paar weken je huis. Dan is het fijn dat je wat ruimte hebt zonder dat je de koelbox op schoot hebt :thumbup:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer