Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Avis Preferred
Re: Avis Preferred
Als het puur om een gratis creditcard gaat kun je ook nog steeds de creditcard van de Nederlandse skivereniging aanvragen. Het eerste jaar is gratis en je krijgt 35 euro tegoed op de kaart. https://www.icscards.nl/web/consumer/re ... am2=SKIINT
2026 Houston - Cruise Mexico - rondje Texas
2025 Philadelphia - Cruise Bahamas - Washington | 2023 Florida
2013 FL | 2012 Las Vegas | 2012 Westkust | 2011 Las Vegas | 2011 NYC & FL | 2010 FL | 2009 NYC | 2004 Oostkust | 1996 & 1995 Westkust
2013 FL | 2012 Las Vegas | 2012 Westkust | 2011 Las Vegas | 2011 NYC & FL | 2010 FL | 2009 NYC | 2004 Oostkust | 1996 & 1995 Westkust
-
DireStraits
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Dat heb ik net gedaan maar volgens mij geldt die actie niet meer en betaal je 18 euro per jaar. Wat nog steeds weinig is natuurlijk.
Hij werkte 2 weken geleden in ieder geval nog. Hier meer recente ervaringen met de Visa kaart via de NL ski vereniging: https://nl.pepper.com/aanbiedingen/ics- ... 2#comments
2026 Houston - Cruise Mexico - rondje Texas
- Belenos
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Mijn ervaring met Avis Preferred zaterdag 18 april op MCO rond 1830. Bij landing beide apps bekeken (zowel de Europese als de via APK Mirror gedownloade Amerikaanse). Het was de Europese app die mij een keuzemogelijkheid bood uit auto's, de Amerikaanse niet. Een automatische upgrade via de app zat er ook niet in. Mijn status is PC in de Europese app, maar niet in de Amerikaanse systemen (website en app). Ik voldeed ook niet aan de eisen voor een upgrade, want SUV geboekt en langer dan 14 dagen, dus op zich niet gek.
Hoe dan ook was ik tevreden met de geboden opties in klasse S. Dat waren in eerste instantie een Chevrolet Traverse (nieuwe model) en een Volkswagen Atlas. Helaas lukte het mij niet een van de auto's te kiezen. Hij gaf bij selectie (ik ging voor de Traverse vanwege lage km stand en nieuw model) een foutmelding en verwees me naar de preferred balie. Wat daarna opvallend was is dat er elke keer dat ik keek een andere selectie was. Vaak maar één auto, maar nog vaker geen enkele. In het kwartier dat ik de app vernieuwd heb en continu (onsuccesvol) een auto wilde kiezen zijn er een stuk of 4 Traverses, een GMC Arcadia en twee keer een Volkswagen Atlas voorbij gekomen. Iemand anders ooit ervaring gehad met foutmeldingen in de Avis-app bij auto selectie?
Eenmaal bij de Preferred balie, een minuut of 10 moeten wachten en het duurde ook nog een minuut of 5 voordat ik een auto toegewezen kreeg. Uiteindelijk blij met de als nieuw voelende Traverse. Mooi groot scherm, schoon. Alleen de stoffen bekleding en het gebrek aan stoelventilatie verraden dat het hier een basismodel betreft. Heb niet gevraagd naar een upgrade. Was wel benieuwd of ik er een had kunnen krijgen, maar had niet per se behoefte aan een Tahoe boven een Traverse. Foto's en iets meer over de rij-ervaring volgen in het andere draadje.
Hoe dan ook was ik tevreden met de geboden opties in klasse S. Dat waren in eerste instantie een Chevrolet Traverse (nieuwe model) en een Volkswagen Atlas. Helaas lukte het mij niet een van de auto's te kiezen. Hij gaf bij selectie (ik ging voor de Traverse vanwege lage km stand en nieuw model) een foutmelding en verwees me naar de preferred balie. Wat daarna opvallend was is dat er elke keer dat ik keek een andere selectie was. Vaak maar één auto, maar nog vaker geen enkele. In het kwartier dat ik de app vernieuwd heb en continu (onsuccesvol) een auto wilde kiezen zijn er een stuk of 4 Traverses, een GMC Arcadia en twee keer een Volkswagen Atlas voorbij gekomen. Iemand anders ooit ervaring gehad met foutmeldingen in de Avis-app bij auto selectie?
Eenmaal bij de Preferred balie, een minuut of 10 moeten wachten en het duurde ook nog een minuut of 5 voordat ik een auto toegewezen kreeg. Uiteindelijk blij met de als nieuw voelende Traverse. Mooi groot scherm, schoon. Alleen de stoffen bekleding en het gebrek aan stoelventilatie verraden dat het hier een basismodel betreft. Heb niet gevraagd naar een upgrade. Was wel benieuwd of ik er een had kunnen krijgen, maar had niet per se behoefte aan een Tahoe boven een Traverse. Foto's en iets meer over de rij-ervaring volgen in het andere draadje.
-
BvanderW
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Ik heb een auto gehuurd via AVIS.de Op zich mooie prijs, maar via de AVIS.es site is hij nog goedkoper. Ik vraag me echter af of alle juiste verzekeringen erbij zitten.
Deze verzekeringen zitten erbij via de duitse site:
• Vehicle Registration Fee
• Local Taxes
• Statutory Motor Vehicle Liability Insurance
• Loss Damage Waiver (LDW) – Theft and Damage Coverage
• Unlimited Mileage
Deze verzekeringen zitten erbij via de Spaanse site:
• Local Taxes
• Third‑Party Liability Insurance
• Loss Damage Waiver (LDW)
• Unlimited Mileage
Het lijkt er dus op dat de duitse site duurder is, maar is dat wel zo, rekeing houdend met de verzekeringen? En zijn deze verzekeringen voldoende?
Verschil is ongeveer € 300,- op 18 dagen huur
Heeft iemand hier kennis van / ervaring mee?
Deze verzekeringen zitten erbij via de duitse site:
• Local Taxes
• Statutory Motor Vehicle Liability Insurance
• Loss Damage Waiver (LDW) – Theft and Damage Coverage
• Unlimited Mileage
Deze verzekeringen zitten erbij via de Spaanse site:
• Local Taxes
• Third‑Party Liability Insurance
• Loss Damage Waiver (LDW)
• Unlimited Mileage
Het lijkt er dus op dat de duitse site duurder is, maar is dat wel zo, rekeing houdend met de verzekeringen? En zijn deze verzekeringen voldoende?
Verschil is ongeveer € 300,- op 18 dagen huur
Heeft iemand hier kennis van / ervaring mee?
Ik lees wat conflicting informatie over de acceptatie / het gebruik van een debit card.
Ik heb zojuist via avis.be een reservering met vooruitbetaling gemaakt (ophalen en inleveren locatie FLL airport). Betaald met een debit card.
Op die debit card staat enkel mijn volledige naam, en het VISA logo. Geen kaartnummer en CVC code dus (die zou ik eventueel wel via mijn bank-app kunnen laten zien).
Ik kan nu nergens helemaal duidelijk vinden of ik alsnog een credit card nodig heb bij ophalen, en zo ja of dat dan OK is dat ik die kaart voor de borg gebruik of dat dat gezien wordt als een niet-geaccepteerde wijziging van de reservering, en deze dan dus geannuleerd en een nieuwe boeking gemaakt moet worden. Zoekende door alle informatie op de Avis website lijkt het OK te zijn om die debit card te gebruiken, of om zonder problemen een additionele credit card te gebruiken, maar 100% zeker ben ik niet.
Iemand hier ervaring mee?
Ik heb zojuist via avis.be een reservering met vooruitbetaling gemaakt (ophalen en inleveren locatie FLL airport). Betaald met een debit card.
Op die debit card staat enkel mijn volledige naam, en het VISA logo. Geen kaartnummer en CVC code dus (die zou ik eventueel wel via mijn bank-app kunnen laten zien).
Ik kan nu nergens helemaal duidelijk vinden of ik alsnog een credit card nodig heb bij ophalen, en zo ja of dat dan OK is dat ik die kaart voor de borg gebruik of dat dat gezien wordt als een niet-geaccepteerde wijziging van de reservering, en deze dan dus geannuleerd en een nieuwe boeking gemaakt moet worden. Zoekende door alle informatie op de Avis website lijkt het OK te zijn om die debit card te gebruiken, of om zonder problemen een additionele credit card te gebruiken, maar 100% zeker ben ik niet.
Iemand hier ervaring mee?
- bedeve
- Amerika-expert
Ergens in jouw bevestigings e-mail moet het antwoord op jouw vraag staan @Raymon ....
In jouw bevestiging omdat de betalings wijze en voorwaarden per vestiging kunnen verschillen.
En is het precies zoals jijzelf al aangeeft : de huur kan wellicht wel met een debit card betaald worden , maar de borg niet.
De website geeft feitelijk green uitsluitsel.
De situatie komt te weinig voor...
Tis moeilijk , maar het kan ook makkelijker...
In jouw bevestiging omdat de betalings wijze en voorwaarden per vestiging kunnen verschillen.
En is het precies zoals jijzelf al aangeeft : de huur kan wellicht wel met een debit card betaald worden , maar de borg niet.
the proof of the pudding is in the eating...
Bedankt, deze info vond ik dus ook ja. Geen specifiek antwoord; "some locations", "may not be accepted"...bedeve schreef: ↑26 mei 2026, 20:38Ergens in jouw bevestigings e-mail moet het antwoord op jouw vraag staan @Raymon ....
debit.png
Met makkelijker bedoel je denk ik, reserveren met een credit card? Ja, maar dat is ook meteen duurder; met mijn debit card krijg ik namelijk 1% cashback van mijn bank. Onder het mom van de beste deal scoren is de keuze duidelijk xD
Nu, speficiek voor de borg vind ik het geen probleem om ter plaatse nog een credit card te overhandigen, maar ik kan dus ook nergens vinden of dat zomaar kan, of dat dat als "contractbreuk" gezien wordt omdat dezelfde kaart gebruikt moet worden waar de boeking mee gemaakt is.
De bevestigingsmail die ik heb ontvangen spreekt zichzelf ook tegen. Deze noemt:
- Een of meerdere geschikte betaalkaarten (dit moet de kaart zijn waarmee de reservering is gemaakt en deze moet op naam staan van de hoofdbestuurder). U heeft één betaalkaart nodig om deze auto te kunnen huren. Uw kaart wordt geautoriseerd op het moment dat u de auto ophaalt.
- Let op: bij het ophalen van de auto dient u dezelfde betaalkaart te gebruiken als waarmee u de reservering heeft gemaakt.
Maar ook dat ik mee moet nemen:
- Een geldige betaalkaart (waarvan eventuele extra kosten kunnen worden afgeboekt). Onder het kopje BETAALKAARTEN in de sectie ALGEMENE INFORMATIE leest u welke betaalkaarten wij accepteren. Ook al aanvaarden we prepaid-kaarten voor betalingen online, een extra non-prepaid-kaart moet worden voorgelegd bij het ophalen.
Dus, wat is het nu? Het lijkt er op dat ik sowieso de originele kaart mee moet hebben, prima. Maar is een tweede geldige betaalkaart nu wel of niet acceptabel? Ik ga ze maar eens mailen voor een antwoord.
Laatst gewijzigd door Raymon op 27 mei 2026, 17:14, 3 keer totaal gewijzigd.
-
harryh
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 74
@Raymon ik reserveer altijd met een cc en kies pay later. Als ik de auto inlever betaal ik met mijn debit card. Dat werkt prima, moet dan even langs de balie in de garage.
Maar het verschil wat ik op avis.be zie tussen nu betalen en betalen bij ophalen is >€200 ten gunste van nu betalen.. Hoe doe jij dat dan? Boek je op een andere manier?
-
harryh
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 74
Ik betaal nooi vooruit, om regelmatig opnieuw te kunnen boeken als de prijs zakt. Ik boek de laatste jaren altijd bij Hertz klasse C (uitzoeken uit PC) en dan is het prijsverschil minimaal tussen vooruit betalen en bij inleveren. 200,- verschil is natuurlijk wel een ander verhaal.
Je kunt bij Avis.be direct betalen als het verschil zo groot is.
Annuleren kan nog steeds tot 48 uur voor het afhalen dan wordt het
geld retour gestort op je cc.
Je kunt dan natuurlijk niet meer met een andere kaart betalen.
Maar blijf de prijzen ook controleren alles Avis valt voor mij nu steeds
duurder uit.
Annuleren kan nog steeds tot 48 uur voor het afhalen dan wordt het
geld retour gestort op je cc.
Je kunt dan natuurlijk niet meer met een andere kaart betalen.
Maar blijf de prijzen ook controleren alles Avis valt voor mij nu steeds
duurder uit.
- asv60
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 40
Net een rondje gedaan langs Avis. dk, is, no, de, be, es vanaf MCO voor okt-nov 17 dagen.
Niet echt hele grote verschillen tussen de landen. Avis.no is het goedkoopste 604 euro betaal later en 539 euro betaal nu.
Bij alle landen scheelt het zo'n 60-70 euro tussen betaal nu en betaal later.
Betaal later heeft natuurlijk de voorkeur, zouden jullie daar dit bedrag voor over hebben?
Niet echt hele grote verschillen tussen de landen. Avis.no is het goedkoopste 604 euro betaal later en 539 euro betaal nu.
Betaal later heeft natuurlijk de voorkeur, zouden jullie daar dit bedrag voor over hebben?
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
- nwolf
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 14
Ik niet, ik zou gewoon betaal nu doen!
Met annuleren heb je binnen de werkweek je geld gewoon terug. Enige nadeelvan betaal nu is dat je dus maar tot 48 uur van te voren kunt annuleren en het niet als reserve kunt aanhouden.
Met annuleren heb je binnen de werkweek je geld gewoon terug. Enige nadeelvan betaal nu is dat je dus maar tot 48 uur van te voren kunt annuleren en het niet als reserve kunt aanhouden.
2010 Florida | 2012 W DC | 2013 LV | 2014 California + LV | 2015 NYC + W DC | 2016 Florida + LV | 2018 California + LV | 2019 Florida + NYC | 2022 Florida | 2023 Florida | Dec 2024 NYC | MRT 2025 W DC | 2026 Florida | 2026 California
Zo sta ik er ook in, mijn ervaring met Avis is ook dat het geld snel terug ontvangen is.
Ik check bijna dagelijks Avis nog steeds te duur, Alamo beter en nu de boeking lopen
bij Ustravel.
Ik check bijna dagelijks Avis nog steeds te duur, Alamo beter en nu de boeking lopen
bij Ustravel.
- asv60
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 40
Dank voor de input. Geboekt met code W819200.
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
-
MichelAngelo66
- Amerikafan
Inmiddels via de upgrade route Avis Preferred PC member. Ik ben wel benieuwd hoe dit nu precies werkt.
Op de site zie ik dat je twee klasse hoger krijgt in het weekend en één klasse doordeweeks. Klopt dat? Zijn ze daar streng op, want wij komen vrijdagmiddag aan. Of kan je gewoon zelf kiezen uit bepaalde rijen? Als ik namelijk Youtube filmpjes bekijk zie ik alleen maar rijen met "preferred'. Kijk ik niet goed of??????
We reizen met z'n tweeën en hoeven niet de grootste SUV, maar een beetje behoorlijke wel. Of een flinke sedan en dan niet zo'n suffe. Ik heb wel ervaring met National uit het verleden (daar ging het makkelijk), maar zoals ik in dat draadje al aangaf, zijn de prijzen bij National niet normaal. Atlanta ophalen en 22 dagen later in Dallas afleveren rond de 5000$.... dan ga ik op de fiets
Op de site zie ik dat je twee klasse hoger krijgt in het weekend en één klasse doordeweeks. Klopt dat? Zijn ze daar streng op, want wij komen vrijdagmiddag aan. Of kan je gewoon zelf kiezen uit bepaalde rijen? Als ik namelijk Youtube filmpjes bekijk zie ik alleen maar rijen met "preferred'. Kijk ik niet goed of??????
We reizen met z'n tweeën en hoeven niet de grootste SUV, maar een beetje behoorlijke wel. Of een flinke sedan en dan niet zo'n suffe. Ik heb wel ervaring met National uit het verleden (daar ging het makkelijk), maar zoals ik in dat draadje al aangaf, zijn de prijzen bij National niet normaal. Atlanta ophalen en 22 dagen later in Dallas afleveren rond de 5000$.... dan ga ik op de fiets
Vergeet .nl ook niet, voor mijn reis (FLL 13 aug - 3 sep) was die nu het goedkoopst van allemaal.asv60 schreef: ↑11 jun 2026, 10:30Net een rondje gedaan langs Avis. dk, is, no, de, be, es vanaf MCO voor okt-nov 17 dagen.
Mijn .be reservering dus geannuleerd. Dat was ook een betaal nu reservering, ben benieuwd hoe snel ik het geld terug heb.
- nwolf
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 14
Altijd een voorkeur voor Avis gehad omdat je op een gegeven moment weet hoe het daar werkt
.
Alleen jammer genoeg nog geen Pick-up kunnen vinden op de sites voor mijn trip naar Vegas-SFO in augustus dus nu een keer Hertz.
Eens kijken of dat bevalt.
Alleen jammer genoeg nog geen Pick-up kunnen vinden op de sites voor mijn trip naar Vegas-SFO in augustus dus nu een keer Hertz.
Eens kijken of dat bevalt.
2010 Florida | 2012 W DC | 2013 LV | 2014 California + LV | 2015 NYC + W DC | 2016 Florida + LV | 2018 California + LV | 2019 Florida + NYC | 2022 Florida | 2023 Florida | Dec 2024 NYC | MRT 2025 W DC | 2026 Florida | 2026 California
Iemand ervaring met het volgende?
Betreft allemaal nu-betalen reserveringen:
Ik had een reservering via avis.be. Hierna goedkoper gevonden via avis.nl; .be reservering geannuleerd, nieuwe reservering gemaakt, geld retour gekregen, alles in orde.
Nu vind ik een nog lagere prijs, weer via .nl, en wil ik weer een nieuwe reservering maken. Deze keer dacht ik, laat ik eerst een nieuwe reservering maken en daarna mijn oude reservering pas annuleren. Echter gaat nu de betaling mis bij de nieuwe reservering:
"Uw betaling is helaas geweigerd. Neem contact op met uw bank of probeer het met een andere kaart. (EP203)"
Dit terwijl ik dezelfde ICS credit card gebruik als voor mijn vorige reservering, wat dus gewoon werkte, en de ICS app ook gewoon aangeeft dat de betaling goedgekeurd is (maar vervolgens is de betaling nergens te bekennen, dus het bedrag wordt inderdaad niet ingehouden). Ik heb deze card hierna nog voor een andere betaling gebruikt en dat werkte ook gewoon. Aan de credit card-kant lijkt dus niks mis te zijn.
Dit maakt mij aan het twijfelen of het probleem dan niet toch bij Avis zit, misschien omdat ik al een reservering heb op dezelfde website voor exact dezelfde auto, datums etc., met dezelfde kaart? Dan zou ik wellicht eerst de oude reservering moeten annuleren, maar dat durf ik nu dan weer niet omdat ik dan mogelijk helemaal geen reservering meer heb als het toch niet blijkt te werken..
Betreft allemaal nu-betalen reserveringen:
Ik had een reservering via avis.be. Hierna goedkoper gevonden via avis.nl; .be reservering geannuleerd, nieuwe reservering gemaakt, geld retour gekregen, alles in orde.
Nu vind ik een nog lagere prijs, weer via .nl, en wil ik weer een nieuwe reservering maken. Deze keer dacht ik, laat ik eerst een nieuwe reservering maken en daarna mijn oude reservering pas annuleren. Echter gaat nu de betaling mis bij de nieuwe reservering:
"Uw betaling is helaas geweigerd. Neem contact op met uw bank of probeer het met een andere kaart. (EP203)"
Dit terwijl ik dezelfde ICS credit card gebruik als voor mijn vorige reservering, wat dus gewoon werkte, en de ICS app ook gewoon aangeeft dat de betaling goedgekeurd is (maar vervolgens is de betaling nergens te bekennen, dus het bedrag wordt inderdaad niet ingehouden). Ik heb deze card hierna nog voor een andere betaling gebruikt en dat werkte ook gewoon. Aan de credit card-kant lijkt dus niks mis te zijn.
Dit maakt mij aan het twijfelen of het probleem dan niet toch bij Avis zit, misschien omdat ik al een reservering heb op dezelfde website voor exact dezelfde auto, datums etc., met dezelfde kaart? Dan zou ik wellicht eerst de oude reservering moeten annuleren, maar dat durf ik nu dan weer niet omdat ik dan mogelijk helemaal geen reservering meer heb als het toch niet blijkt te werken..