Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Alles over National Emerald Club deel 2 (info in 1e bericht)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
BahamaOne
Amerikakenner

Re: Alles over National Emerald Club deel 2 (info in 1e bericht)

Bericht door BahamaOne »

Ik denk dat je beetje overdrijft @Soebas. Je kunt alles pakken uit de emerald aisles, maar niet uit de overige vakken. Het is dus zeker niet zo dat je een full-size/executive SUV mee kunt nemen als deze niet in de emerald aisle rijen staat.

Als je een executive SUV wilt rijden moet je die klasse boeken. :thumbup: dat werkt net zo als bij Hertz.
Soebas
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Soebas »

Zo was het niet bedoeld. Maar wij hebben alle keren een full size kunnen pakken op TPA of MCO. Daarnaast mochten we ook kijken bij Alamo op TPA van de Greeter. Pick everything you like zei de greeter tegen ons. Misschien geluk of noem het wat je wilt. Maar overdreven vind ik het niet.
Tot nu toe altijd gelukt zonder de back up boeking te moeten doen. Dus altijd een 7 zitter mee kunnen nemen bij National dan. Deel alleen mijn eigen ervaringen, meer niet.
dejong89
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door dejong89 »

Grappig, mijn laatste National ervaring was precies zo.
We werden doorverwezen naar Alamo en mochten kiezen uit alle wagens die er stonden. Dit was wel op Kona, Hawaii. Kleine locatie maar toch een bijzondere ervaring maar het is een uitzondering op de hierboven omschreven regel.
https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89

Bericht door MichelAngelo66 »

Ik heb even terug gekeken naar mijn boeking van jaren geleden bij National en toen had ik ook inderdaad een midsize geboekt en uiteindelijk de toen favoriete Explorer gepakt. Prijs was toen trouwens wel enorm veel aantrekkelijker, maar goed, we zijn ook acht jaar verder.

We gaan het zien wat er in Atlanta in de rijen gaat staan met EE. Zal voor de zekerheid nog een Alamo boeking erbij doen. Misschien nog een Avis PC. Hertz laat ik voor wat het is. Ze willen me niet naar PC zetten vanuit FS. Dan niet.

edit:
Inmiddels bij National.de geboekt. Wederom een mittelklasse/oberklasse, dus we gaan zien wat ze straks voor ons hebben staan.Ik neem wel een zak stroopwafels mee :D
BahamaOne
Amerikakenner

Bericht door BahamaOne »

Soebas schreef: ↑
22 jun 2026, 22:10
Zo was het niet bedoeld. Maar wij hebben alle keren een full size kunnen pakken op TPA of MCO.
En welke auto’s waren dat dan? Cadillac Escalade? Lincoln navigator? :D
Een 7-zotter is niet altijd full size en zeker geen executive SUV

Ben benieuwd welke dagprijs je nu hebt voor je huur bij National :D
Soebas
Amerika-ontdekker

Bericht door Soebas »

Dat schrijf ik toch ook niet? Maar een full size SUV, Nissan Armada om toch maar weer mee te gaan in de onnodige discussie.
We proberen hier elkaar allemaal toch te helpen? Ervaringen te delen etc? Dat is wat ik probeer.
Prijstechnisch is het bij mij, aan de voorkant proberen te besparen. En dat is wat ik zo mooi vind aan de tips die hier worden gegeven.
Beetje flyertalk in de gaten houden om te lezen wat voor auto's er staan en daar je plan op maken. Prijsstijgingen in de gaten houden, reserveringen weer aanpassen. Eenmaal in het vliegtuig, niet meer terug kijken. Geboekt is geboekt, vakantie is begonnen.
Stan.Gobien
Techmod
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door Stan.Gobien »

Wij zijn geland op 15 juni in SFO rond de middag.
National was voor ons net iets goedkoper dan Hertz en ongeveer hetzelfde als Alamo.
De garage van National stond echt boemvol, en alhoewel ik Executive status heb was dat zeker niet nodig.
In de gewone Emerald Aisle stonden zelfs Pioneers, Tahoe, Rubicons, Pickups ... er stond echt van alles.
En de wagens die ik controleerde hadden allemaal niet meer dan 5.000 miles op de teller.
Wat een verschil met Hertz de voorbije jaren,
Bijlagen
20260615_132232_thumb.jpg
20260615_132227_thumb.jpg
Soebas
Amerika-ontdekker

Bericht door Soebas »

:clap: :clap: :clap: Daar wordt je toch helemaal blij van!
dejong89
Amerika-expert

Bericht door dejong89 »

Dat zijn de betere ervaringen! Wat heb je uiteindelijk gekozen? Wij hebben in oktober 3 reserveringen staan. 2 bij Hertz (cat C en L4) en voor hetzelfde geld als de L4 een reservering bij National. Scheelt c.a 145 euro. Dit laat ik voorlopig even staan.
Techmod
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door Stan.Gobien »

Een paarse Jeep Wrangler Rubicon :o :lol:
20260615_173708_thumb.jpg
Robbie&Irene
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Robbie&Irene »

Na bovenstaande berichten gelezen te hebben en diverse National sites een proef-reservering gemaakt te hebben toch een vraag. De prijzen in de standaard Emerald aisle zijn voor ons momenteel zeer laag voor MCO (Orlando) voor 4 weken maart/april 2027, zo rond de $1020.

De vraag is hoe zeker ik ben van minimaal een intermediate SUV op MCO op Emerald aisle? De boekingen voor SUV intermediates en hogere klasse zijn een stuk hoger, beginnend bij $1400.
Mies2301
Amerikakenner

Bericht door Mies2301 »

In principe ben je daar niet zeker van.
dejong89
Amerika-expert

Bericht door dejong89 »

Niets is zeker maar de kans is vrij groot. Ik ben tot nu toe altijd wel minimaal in een midsize weggereden.
Ik zou voor de zekerheid een back up maken voor het geval dat
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door MichaelJohnson »

Net een Fullsize via Nationalcar.de vastgelegd voor $1475 voor een periode van 25 dagen vanaf Las Vegas in oktober.
Ik zag dat de Emerald Executive Aisle daar afgelopen half jaar flink was geupgrade met nieuwe wagens.

Ik heb ook nog een Alamo boeking voor een SFAR voor $1427 staan die ik in juli heb geboekt. Maar de prijzen droppen nog niet, en voelt toch fijn om altijd een backup reservering te hebben ergens.
2000 NYC & Toronto | 2010 NYC | 2014 WA OR CA NV AZ | 2022 ME NH VT MA RI CT NY NJ PA DC DE MD VA WV | 2023 IL MO AK TN KY VA NC GA | 2025 TX NM | 28/50
Resetovic
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Resetovic »

Orlando Executive Aisle was echt mager qua aanbod, er stonden maar zo’n 12 auto’s op 26 september.
Bij Harry Reid in Las Vegas heb ik de Emerald Aisle niet gezien, omdat ik binnen 10 seconden een Jeep Grand Wagoneer kreeg bij de ingang van de garage.

Bij de ingang nog wel gevraagd of ze een sportauto hadden. National had niks en ik moest naar Enterprise lopen, maar daar hadden ze alleen een superluxe Corvette. Weer terug gelopen en ik mocht ook richting Alamo lopen, daar hadden ze alleen een Audi A5 (2025) met 35.000 miles op de teller staan.

Voor twee dagen toch maar die Duitse bak genomen en
in S-stand gezet en het gaspedaal goed gebruikt.
Hopelijk is het aanbod bij National op SFO eind mei beter, als ik daar weer huur van National.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer