Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Sirius XM (muziekzender)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
BahamaOne
Amerikakenner

Sirius XM (muziekzender)

Bericht door BahamaOne »

Zoals de regelmatige Amerikaanser wel weet, is Sirius XM dè muziek zender die vrijwel in elke auto aangezet kan worden. Boven Amerika zweven een aantal satellieten die stationair boven Amerika hangen, en daar,ee de mogelijkheid bieden om van coast tot coast naar dezelfde zender te kunnen luisteren. Maar daarmee houdt het niet op: op Sirius XM heb je meer dan 200 thema kanalen, die muziek van allerlei thema’s of artiesten draaien 24/7.
Zo zijn er o.a. country. Blues, dance, jazz, soul en hiphop kanalen, maar ook kanalen die alleen maar 60s, 70s of 80’s muziek draaien.

De meeste nieuwe auto’s hebben 3 maanden gratis Sirius XM, maar als je pech hebt, zijn deze 3 maanden net voorbij. De meeste verhuurders bieden dan ook de mogelijkheid om Sirius XM te activeren in je huurauto, maar hier betaal je een zeer hoge prijs voor.

Via de website van Sirius XM (in Amerika, of via een VPN) kun je je ook als Europeaan abonneren. Vroeger had dit weinig zin, omdat je òf een auto moet hebben in Amerika, òf een losse radio, die je met een antenne aan de buitenkant van je huis moest monteren om via de satelliet ook in je huiskamer naar Sirius XM te kunnen luisteren. Tegenwoordig is dit een stuk makkelijker omdat je met e Sirius XM app nu over de hele wereld kunt luisteren.

Elk jaar registreer ik me opnieuw voor een promo abonnement van 12 maanden, waarbij ik voor $5 per maand zowel de app heb, als de mogelijkheid deze in een auto te registreren. In elke auto in Amerika is een radiocode te vinden die je registreert op de websitebezoek en voila, je hebt overal Sirius XM.

De keer erna dat je weer een andere auto huurt, verander je de code. Je kunt er natuurlijk ook voor kiezen om de auto te de-registreren, maar ik heb al een aantal keren meegemaakt dat mijn abonnement ineens gecanceld werd door Sirius XM, terwijl ik alleen de auto wilde verwijderen. (Dit werd overigens snel opgelost via de chat op de website, met weer een nieuw proef abonnement van weer 12 maanden. :thumbup: ).

Betaling via de site kan inmiddels ook gewoon met een Europese creditcard (vroeger niet), en je wordt maandelijks belast voor de $5 plus tax. Als je dit lastig vindt, kun je ook bv. Via Amazon een Sirius XM gift card kopen, die je inwisselt op de website, zodat de kosten van het saldo worden afgeschreven. :thumbup:

Tegenwoordig laat ik het staan op de huurauto, tot ik weer een andere auto huur, en hebben de volgende huurders mazzel dat ze gewoon een werkende Sirius XM hebben :thumbup: (mijn goede daad van de dag!).

Je moet alleen even een reminder instellen wanneer je abonnement verloopt, want dan moet je wel opzeggen:verlengen kost ruim $25 per maand.

Als je dit teveel moeite vindt, kun je uiteraard ook via de app icm Apple CarPlay of Android Auto streamen, maar dit kost dan wel data.

Ik ben benieuwd wie er ook Sirius XM luisteren, en wat hun favoriete kanalen zijn. Ook zijn er (bv.rond de feestdagen) speciale themakanalen en zijn er veel sportkanalen. Voordeel is geen reclame en toch een beetje het vasthouden van het Amerika gevoel.

Wij luisteren veel naar Outlaw Country, BB King Bluesville, BPM, 1st Wave en 80s on 8, ook thuis in Nederland via Echo devices/speakers of in de auto.

Ik ben benieuwd. Wat luisteren jullie?
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 34
Contacteer:

Re: Sirius XM (muziekzender)

Bericht door Coyote »

Als het even kan, luister ik ook naar Sirius XM. Als het tenminste beschikbaar is op de huurauto. Afgelopen trip zat het er helaas niet meer op. Ik heb toen veel via iHeart en Youtube Music geluisterd. Dat kost data maar in verhouding maar heel erg weinig. Nadeel is dat je afhankelijk bent van bereik. En dat heb je lang niet overal in Amerika. Gelukkig kan ik met Youtube Music wel nummers en zelfs hele albums opslaan zodat ik dan niet afhankelijk ben van bereik.

Maar mijn voorkeur is Sirius XM. Mijn broer is net terug van 4 weken Amerika en zijn zoon had een tijdelijk abonnement op Sirius XM genomen. Zal 'm dit weekend eens vragen hoe en wat. Want ik geloof niet dat het een abonnement was waar je $5 per maand voor betaalt voor je jaar lang. Voor mijn aanstaande trip in oktober is dat dan nl. ook interessant.

Kom ik op terug.

Roland
Since 1982: 34 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
dejong89
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door dejong89 »

The Highway, Outlaw country en Willies road house staan vaak aan.
En dan doen we vaak de countrybingo, voor de lol.

* Pick up truck
* Beer
* Jack
* Dog
* porch
* Bar
* Long neck
* dirtroad

We zijn enorme fans van Luke Combs, de afgelopen maand 3x naar zijn show geweest... Oeps! :mrgreen:
We hebben ook ooit 1x wifi in de auto gehad. Die werkte zo sterk en goed dat we via internet Langs de lijn hadden aangezet :mrgreen:
Verder luisteren we nagenoeg alles via Spotify
https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89
Aantal x V.S. bezocht: 26

Bericht door thebruins »

Tegenwoordig laat ik het staan op de huurauto, tot ik weer een andere auto huur, en hebben de volgende huurders mazzel dat ze gewoon een werkende Sirius XM hebben :thumbup: (mijn goede daad van de dag!).
Lang geleden had ik een huurauto die dit had :-) was fijn. Over het algemeen luister ik naar country en classic rock, past altijd wel goed als je door het zuidwesten rond rijdt. Wat ik me nog wel kan herinneren, is dat na verloop van tijd de zelfde nummers terug kwamen. Maar misschien zat ik wel te veel in de auto tijdens die roadtrip :-)
BahamaOne
Amerikakenner

Bericht door BahamaOne »

Coyote schreef:
05 aug 2026, 06:59

Maar mijn voorkeur is Sirius XM. Mijn broer is net terug van 4 weken Amerika en zijn zoon had een tijdelijk abonnement op Sirius XM genomen. Zal 'm dit weekend eens vragen hoe en wat. Want ik geloof niet dat het een abonnement was waar je $5 per maand voor betaalt voor je jaar lang. Voor mijn aanstaande trip in oktober is dat dan nl. ook interessant.

Kom ik op terug.

Roland
Volgens mij hebben ze ook 3 maanden intro aanbiedingen: https://www.siriusxm.com/sxm-tryfree

Is app-only, maar het kost bijna geen bandbreedte (vergelijkbaar met spotify, iHeart etc.)
Timothy555
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door Timothy555 »

Ik moet de voorbije jaren geluk gehad hebben, want zowel mijn Ford Expedition, Lincoln Navigator, Chevy Suburban en Mercedes GLS450 hadden dit actief. Enkel een Toyota Grand Highlander niet.
Dit over de laatste 3 jaar, dus geluk gehad.

De $5/maand optie bekijk ik even - bedankt voor het delen!
Big-AL
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Big-AL »

Op Groupon kun je een gratis 3 maanden trial voor Sirius XM halen.
Heb het nog niet geprobeerd dus weet ook niet of je alle opties hebt.

https://www.groupon.com/deals/https-www-siriusxm-com
Los Angeles in 2015, 2016, 2017, 2019, 2023 en 2024.
September 2026 ga ik weer 4 weken naar L.A.
Almere vak V
Amerika-expert

Bericht door Almere vak V »

BahamaOne schreef:
04 aug 2026, 20:42
Ik ben benieuwd. Wat luisteren jullie?
Wij hebben altijd The Wolf aanstaan. Helaas zit die niet op Sirius...
Big-AL
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Big-AL »

Ik heb altijd 95.5 KLOS op de radio. Da's een rockzender. Alleen wel 6x per uur die bloedirritante Kars4Kids reclame.....
Los Angeles in 2015, 2016, 2017, 2019, 2023 en 2024.
September 2026 ga ik weer 4 weken naar L.A.
steview1
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door steview1 »

Big-AL schreef:
05 aug 2026, 14:38
Ik heb altijd 95.5 KLOS op de radio. Da's een rockzender. Alleen wel 6x per uur die bloedirritante Kars4Kids reclame.....
Grappig!
Toen ik rond 1975 (!) 1,5 jaar in L.A. woonde voor een stage aldaar, bestond KLOS al.
Was destijds 1 van mijn favoriete stations.... Samen met KWST, waar ik toen nog een prachtige prijs won in een radiowedstrijd.... Een prijs, die het mij toeliet - na verkoop ervan - om een road trip van west naar oost door de USA te maken.

Those were the days!
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

Wij wonen in de VS en wel eens een proefabonnement gehad (gratis), ik vond dat ze erg snel herhaalden, dus we waren er al snel klaar mee😀
Terug in Texas!
BahamaOne
Amerikakenner

Bericht door BahamaOne »

Als je elke dag hetzelfde station luistert is dat misschien wel zo, maar dat heb ik met een favorieten lijst op Spotify ook. Bovendien, de albums/nummers van mijn favoriete artiesten vervelen mij na al die jaren ook niet.

De grote hoeveelheid zenders geeft wel de mogelijkheid om super makkelijk te variëren, al naar gelang stemming.
Op een gegeven moment gaat de hele dag country ook wel eens vervelen, en dan wil ik BPM :thumbup:
Dutchess
Amerika-expert

Bericht door Dutchess »

Wij wonen ook in de VS. Mijn man heeft een abonnement zodat hij continue naar Dave Matthews Band kan luisteren. Is makkelijker dan alle 73 volumes van z'n Live Trax CD's mee te slepen :roll: :lol:
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
J&W
Amerikafan

Bericht door J&W »

hemmie schreef:
05 aug 2026, 20:56
Wij wonen in de VS en wel eens een proefabonnement gehad (gratis), ik vond dat ze erg snel herhaalden, dus we waren er al snel klaar mee😀
Eens. De zenders zijn leuk voor even en dan heb ik ook snel het gevoel dat er veel herhaald wordt.
Het aanbod van Xirius is dan wel heel groot, maar Xirius is te specifiek.
Een mix van muziek vind ik juist erg leuk.
Ik houd van 70’s muziek maar houd ook van de 60’s en 80’s. Zo’n mix heb ik niet kunnen vinden.
Een paar yacht rock nummers zijn fijn, maar na een uur ben ik daar ook wel klaar mee.

Wij luisteren nu in de VS naar FM zenders, maar die zijn niet ideaal als je aan het roadtrippen bent.
Dan is Spotify of Tidal weer een prima oplossing.
BahamaOne
Amerikakenner

Bericht door BahamaOne »

Kijk even in deze lijst. https://www.siriusxm.com/channels

En hier yacht rock: https://www.siriusxm.com/channels/yacht-rock-radio

https://www.siriusxm.com/channels/the-groove

De app biedt veel mix zenders wat jij zoekt, zoals 60/70’s 80’s/90’s en rock die niet via de radio te beluisteren zijn. :thumbup:
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer