Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Vliegen met United Airlines

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Clint
Amerika-expert

Re: Vliegen met United Airlines

Bericht door Clint »

Gert_ schreef:We hebben ons op dit moment nog niet hiervoor ingeschreven. Krijg je die kaart dan thuisgestuurd want dan komt deze waarschijnlijk niet meer op tijd. We vliegen namelijk over 2 weken al.

Je kan waarschijnlijk gewoon achteraf een formulier invullen en dat samen met je boarding passes opsturen. Komt het alsnog goed.
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
dujardin
Amerikafan

Bericht door dujardin »

Clint schreef:
Gert_ schreef:We hebben ons op dit moment nog niet hiervoor ingeschreven. Krijg je die kaart dan thuisgestuurd want dan komt deze waarschijnlijk niet meer op tijd. We vliegen namelijk over 2 weken al.

Je kan waarschijnlijk gewoon achteraf een formulier invullen en dat samen met je boarding passes opsturen. Komt het alsnog goed.
Je hoeft helemaal niet te wachten op de kaart.
Je kan jezelf online inschrijven voor MileagePlus en onmiddellijk een lidnummer krijgen, vervolgens naar United Belgie/Nederland bellen en vragen om je bestaande boeking (met boekingsreferentie) aan je nieuwe MileagePlus nummer te "koppelen". Daarna zal je, als het goed gaat, na inloggen op de United site (met je MP nummer) je boeking kunnen zien by "my itineraries", je stoelen kunnen aanpassen en zo.
Heleen72
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Heleen72 »

Klopt. Zo heb ik het ook gedaan. Lid geworden, meteen gebeld naar UA Amsterdam (praten ze Nederlands, wel zo makkelijk :)) en de vluchten laten koppelen. Je krijgt geen kaart, maar je krijgt een mailtje ter bevestiging. Dat mailtje heb ik (in kleur) uitgeprint, het stuk uitgeprint waar het nummer op stond en gelamineerd op mijn werk. Heb ik weer een pasje in mijn portemonnaie :).
Gert_
Amerika-ontdekker

Bericht door Gert_ »

Mooi, dat gaat dus behoorlijk gemakkelijk.
Dan heb ik nog een vraagje, we reizen met 5 personen als volgt, eerst de heenvlucht naar Dallas (via Washington) dan een binnenlandse vlucht (met tussenstop) via TED Airlines en de terugvlucht vanaf San Francisco (via Washington). Moeten we nu voor iedere reiziger een apart account aanvragen of kunnen alle tickets op 1 account (of een zelf te kiezen aantal accounts) worden gezet?
burb11
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door burb11 »

PriscillaMartin schreef:Dus, zoals in mijn geval met negen vluchten voor de boeg loont het. Maar ja. We zijn met z'n 3en. Das dus 3x 350 dollar.
Moet ik nog wel even heel goed over nadenken..

Twee keer 350 dollar: de 'pas' is geldig voor twee personen :) Weer een meevaller!
Dat wist ik niet. Misschien toch het overwegen waard. Zie best op tegen de lange zit in krappe stoelen. Ben zelf ook best lang. 1.87m. Dan zit je in economy+ waarschijnlijk wel iets comfortabeler.
BTW, de derde persoon is een meisje van 7. Gelden daar nog bepaalde regels voor dat je weet? Korting oid? Of moet ik toch gewoon 2x 350 dollar lappen?
2008--> Hawaii / 2011--> Philadelphia / 2012--> New York-Oahu-Chicago / 2013--> Phoenix / 2014--> South West / 2015(mei)--> New York (juli/aug)--> Route 66: Chicago -> Phoenix -> Maui
dujardin
Amerikafan

Bericht door dujardin »

Gert_ schreef:Mooi, dat gaat dus behoorlijk gemakkelijk.
Dan heb ik nog een vraagje, we reizen met 5 personen als volgt, eerst de heenvlucht naar Dallas (via Washington) dan een binnenlandse vlucht (met tussenstop) via TED Airlines en de terugvlucht vanaf San Francisco (via Washington). Moeten we nu voor iedere reiziger een apart account aanvragen of kunnen alle tickets op 1 account (of een zelf te kiezen aantal accounts) worden gezet?
Ieder moet zijn eigen account hebben. Miles zijn altijd persoonlijk: je kan enkel miles krijgen voor vluchten die je zelf gevolgen hebt.
Priscilla
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Priscilla »

burb11 schreef:
PriscillaMartin schreef:Dus, zoals in mijn geval met negen vluchten voor de boeg loont het. Maar ja. We zijn met z'n 3en. Das dus 3x 350 dollar.
Moet ik nog wel even heel goed over nadenken..

Twee keer 350 dollar: de 'pas' is geldig voor twee personen :) Weer een meevaller!
Dat wist ik niet. Misschien toch het overwegen waard. Zie best op tegen de lange zit in krappe stoelen. Ben zelf ook best lang. 1.87m. Dan zit je in economy+ waarschijnlijk wel iets comfortabeler.
BTW, de derde persoon is een meisje van 7. Gelden daar nog bepaalde regels voor dat je weet? Korting oid? Of moet ik toch gewoon 2x 350 dollar lappen?
Hahaha, ja, dat probleem heb ik niet; ik ben slechts 1,59m 'lang' :D Toch hebben ook wij er over na zitten denken om er één aan te schaffen. Hebben hier uiteindelijk vanaf gezien, omdat we niet zeker weten of we binnen een jaar nog een keer vliegen met United. Daarnaast vliegen we al Economy+ van NYC naar San Francisco, omdat we een premier vlucht hebben. Maar wie weet veranderen we nog van gedachte ;)

Wat betreft het laatste; sorry, ik heb geen enkel idee...Misschien dat iemand ander hier meer over weet of misschien kunnen ze je bij United verder helpen? Zou inderdaad wel minder zijn als je voor een 7-jarige een tweede pas aan zou moeten vragen...
burb11
Amerika-ontdekker

Bericht door burb11 »

PriscillaMartin schreef: Wat betreft het laatste; sorry, ik heb geen enkel idee...Misschien dat iemand ander hier meer over weet of misschien kunnen ze je bij United verder helpen? Zou inderdaad wel minder zijn als je voor een 7-jarige een tweede pas aan zou moeten vragen...
Ik ga morgen toch eens even bellen met United in Amsterdam. Ben benieuwd of ik idd voor zo'n kleintje het volle pond moet betalen. Zo niet, dan vind ik het wel het overwegen waard.
Anderszijds, jij hebt al eens Econ+ gevlogen, was het de extra kosten waard? Merk je duidelijk verschil in beenruimte/pitch?

gr
BB
2008--> Hawaii / 2011--> Philadelphia / 2012--> New York-Oahu-Chicago / 2013--> Phoenix / 2014--> South West / 2015(mei)--> New York (juli/aug)--> Route 66: Chicago -> Phoenix -> Maui
Corry
Amerika-expert

Bericht door Corry »

Heb op de heenreis een Economy Plus stoel gratis gekregen omdat ik van Cheaptickets.nl die had "gekregen" bij boeking.

Het was voor het eerst dat we Plus vlogen en eigenlijk vond ik het tegenvallen. Buiten "ietsjes" meer beenruimte zijn er geen andere extra's aan verbonden en toen we op de terugreis Lufthansa vlogen hadden we exit seats waar we wel VEEL meer ruimte hadden. Overigens was het eten bij Lufthansa vreselijk en bij United weer erg lekker. :?
http://nippon2015.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Heleen72
Amerikakenner

Bericht door Heleen72 »

Wij hebben het niet gedaan om de extraatjes, maar echt alleen om de beenruimte. Mijn man is 1.96 m en merkt het verschil wel degelijk. Hij kan nu wat meer met zijn benen languit en zit niet meer met zijn knieen vast tegen de stoel voor zich en dus al die uren in één positie, omdat hij zich niet kan bewegen. Ik, met mijn 1.62 m merk het verschil ook niet, omdat ik normaal ook al genoeg beenruimte heb.
burb11
Amerika-ontdekker

Bericht door burb11 »

PriscillaMartin schreef: Zou inderdaad wel minder zijn als je voor een 7-jarige een tweede pas aan zou moeten vragen...
Ik heb inmiddels gebeld, en moet idd gewoon 2x 350 dollar betalen voor Econ+ access. Moet er nog even goed over nadenken. Misschien toch wel prettig, we hebben toch wel wat vluchten voor de boeg. AMS-IAD, IAD-LAX, LAX-HNL, daar wat losse vluchten en dan zelfde route weer weer terug. Lastig, vooral omdat ik geen idee heb of ik echt verschil merk.

gr
BB
Priscilla
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Priscilla »

burb11 schreef:
PriscillaMartin schreef: Zou inderdaad wel minder zijn als je voor een 7-jarige een tweede pas aan zou moeten vragen...
Ik heb inmiddels gebeld, en moet idd gewoon 2x 350 dollar betalen voor Econ+ access. Moet er nog even goed over nadenken. Misschien toch wel prettig, we hebben toch wel wat vluchten voor de boeg. AMS-IAD, IAD-LAX, LAX-HNL, daar wat losse vluchten en dan zelfde route weer weer terug. Lastig, vooral omdat ik geen idee heb of ik echt verschil merk.

gr
BB
Mmmm, beetje jammer dat je de volle pond moet betalen...
Iets dat je misschien ook in je afweging mee kunt nemen is of je wel/niet nog een keer met United gaat reizen komend jaar. De pas is een jaar geldig, dus mocht je bijv volgend jaar in mei/juni nog eens met United vliegen, dan kun je weer in Econ+ :)
Ik ga er even van uit dat HNL Honolulu is? Je zou ook eens kunnen kijken of de vluchten tussendoor wel Econ+ stoelen hebben. Niet ieder vliegtuig heeft een aparte sectie hiervoor...
Wij hebben er voor gekozen er geen aan te schaffen; AMS-IAD (we zijn nog fris en fruit en ik ben niet lang, dus dat overleven we wel), IAD-LGA (korte vlucht, niet nodig), JFK-SFO (premium vlucht dus sowieso Econ+ stoelen --> ze hebben geen andere), SFO-FRA (hier beslissen we voor vertrek wel voor of we een upgrade willen a $70) en FRA-AMS (korte vlucht)...

Misschien dat je hier iets aan hebt?

Succes!
Priscilla
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Afgelopen Zaterdag trouwens via Cheaptickets.nl een retour Las Vrgas geboekt,en deze maand krijg je 50 euro korting bij iedere boeking met U.A.
njonker
Amerika-ontdekker

Bericht door njonker »

Houd er rekening mee dat er een beperkt aantal Economy+ stoelen in een vliegtuig zitten, en dat er behoorlijk wat mensen zijn die 'recht' hebben op zo'n stoel. United heeft voor het Mileage Plus programme verschillende 'levels', afhankelijk van hoeveel je vliegt. Je kan een 'Premier', 'Premier Executive' of '1K' worden door veel te vliegen. Daarnaast kan je, als je veel geld bij United uitgeeft, 'Global Services Member' worden. Al die mensen hebben recht op Economy+ seats. Ook iedereen die dure tickets koopt )Bijvoorbeeld een Y fare) heeft recht op Economy+. Helaas staan diegene die voor Plus access betalen aan het einde van de lijst.

Als je een vlucht hebt waar veel frequent fliers inzitten, dan ken je er best wel eens naast komen te zitten. Bijvoorbeeld: Op maandagochtend om 6:10 AM van Washington naar LA vliegen ze meestal een Airbus 319; rij 6 t/m 10 zijn Economy+ seats dat is dus 30 plekjes. Afgelopen maandag waren er welgeteld 108 man (Van de 130 of zo) die 1K of Global Services waren (Dus die afgelopen jaar meer dan 100,000 miles hebben gevlogen of meer dan $25,000 aan internationale vluchten hebben besteed). Maar als je op dinsdag middag had gevlogen, dan had je een rij stoelen voor jezelf in Economy+

Over het algemeen is het een goede stelregel dat je beste kans hebt om een goede plek in een leeg toestel te krijgen op Dinsdag ow Woensdag in het midden van de dag... Als je op die dagen kan vliegen dan is het zeker de moeite waard om voor Economy+ te betalen, IMO.

Niels.
burb11
Amerika-ontdekker

Bericht door burb11 »

njonker schreef: Al die mensen hebben recht op Economy+ seats. Ook iedereen die dure tickets koopt )Bijvoorbeeld een Y fare) heeft recht op Economy+. Helaas staan diegene die voor Plus access betalen aan het einde van de lijst.

Over het algemeen is het een goede stelregel dat je beste kans hebt om een goede plek in een leeg toestel te krijgen op Dinsdag ow Woensdag in het midden van de dag... Als je op die dagen kan vliegen dan is het zeker de moeite waard om voor Economy+ te betalen, IMO.
Duidelijk verhaal. Wij vliegen op zondag 6 juli van naar IAD en van daaruit naar LAX. De volgende dag weer verder naar Honolulu. En natuurlijk later weer zelfde route terug. Als ik ergens pas goed van zal balen, dan is dat 2x 350 dollar betalen, om vervolgens aan de incheckbalie geconfronteerd te worden met zoveel mensen die meer recht op zo'n stoel hebben. Dan ga ik toch maar de gok wagen, en kijken of er plek is. Ik heb geen zin om (mogelijk) een hoop geld over de balk te smijten. Ik dacht in eerste instantie dat je met E+ access ook die stoelen echt kon laten vastleggen. Maar ik begrijp nu dus dat dat niet zo is.
Heleen72
Amerikakenner

Bericht door Heleen72 »

Wij hebben de stoelen wel vantevoren vast laten leggen met de Economy+ Access. Ze kunnen echter niet garanderen, dat je zo ook daadwerkelijk krijgt, maar dat is ook zo, als je "gewone" stoelen laat vastleggen. Tot nu toe hebben we 2 vluchten gehad (Amsterdam-Washington en Washington-Phoenix) en daar kregen we allebei de stoelen waar we om gevraagd hadden, dus tot nu toe is het goed gegaan. Donderdag vliegen we naar Honolulu en kijken of het dan weer lukt.
dujardin
Amerikafan

Bericht door dujardin »

njonker schreef:Houd er rekening mee dat er een beperkt aantal Economy+ stoelen in een vliegtuig zitten, en dat er behoorlijk wat mensen zijn die 'recht' hebben op zo'n stoel. United heeft voor het Mileage Plus programme verschillende 'levels', afhankelijk van hoeveel je vliegt. Je kan een 'Premier', 'Premier Executive' of '1K' worden door veel te vliegen. Daarnaast kan je, als je veel geld bij United uitgeeft, 'Global Services Member' worden. Al die mensen hebben recht op Economy+ seats. Ook iedereen die dure tickets koopt )Bijvoorbeeld een Y fare) heeft recht op Economy+. Helaas staan diegene die voor Plus access betalen aan het einde van de lijst.

Als je een vlucht hebt waar veel frequent fliers inzitten, dan ken je er best wel eens naast komen te zitten. Bijvoorbeeld: Op maandagochtend om 6:10 AM van Washington naar LA vliegen ze meestal een Airbus 319; rij 6 t/m 10 zijn Economy+ seats dat is dus 30 plekjes. Afgelopen maandag waren er welgeteld 108 man (Van de 130 of zo) die 1K of Global Services waren (Dus die afgelopen jaar meer dan 100,000 miles hebben gevlogen of meer dan $25,000 aan internationale vluchten hebben besteed). Maar als je op dinsdag middag had gevlogen, dan had je een rij stoelen voor jezelf in Economy+

Niels.
Klopt niet. Er is helemaal geen rangorde tussen de verschillende categorieën die recht hebben op Economy+, dat weet ik 100% zeker. Het is gewoon first come, first served. Als je ruime op voorhand boekt (minstens een maand) heb je altijd plaats in Economy+.
dujardin
Amerikafan

Bericht door dujardin »

burb11 schreef: Ik dacht in eerste instantie dat je met E+ access ook die stoelen echt kon laten vastleggen. Maar ik begrijp nu dus dat dat niet zo is.
Dat is toch wel zo. Als je Economy+ Access hebt (of elite bent) kan je op het moment van de boeking je stoelen in Economy+ reserveren. Je kan ook al voor je effectief boekt zien op de seatmap welke plaatsen vrij zijn in Economy+. En zoals ik al zei, er is geen rangorde waardoor iemand met "meer recht" op deze stoelen ze zou kunnen afnemen. Ik heb een paar jaar geleden Economy+ Access gehad, en nu sinds een paar jaar elite op United, en ik heb nog nooit meegemaakt dat ik geen stoel kon krijgen in Economy+.
burb11
Amerika-ontdekker

Bericht door burb11 »

dujardin schreef:En zoals ik al zei, er is geen rangorde waardoor iemand met "meer recht" op deze stoelen ze zou kunnen afnemen. Ik heb een paar jaar geleden Economy+ Access gehad, en nu sinds een paar jaar elite op United, en ik heb nog nooit meegemaakt dat ik geen stoel kon krijgen in Economy+.
Dus je zegt eigenlijk dat als ik E+ access heb, ik nu via de site een stoel kan reserveren, mits er plek is. En dan niet het risico loop bij de incheckbalie nul op request te krijgen.
Volgens mij zei je eerder al dat je zag op de site dat er stoelen vrij waren in E+, maar ook te boeken? (vlucht 6/7 AMS-IAD)
Hetzelfde voor vlucht zelfde dag, vanaf IAD-LAX? Want ik hoor maar steeds van Exit dat op die vluchten stoelreservering alleen tijdens incheck mogelijk is. En als ik dan om wat voor reden dan ook geen stoelen in + kan krijgen, dan vind het behoorlijk zonde van m'n geld. (zou al 2x E+ access moeten kopen, omdat we met drieen reizen, had eigenlijk al besloten dat niet te doen.)
burb11
Amerika-ontdekker

Bericht door burb11 »

Ander vraagje; wie zijn eigenlijk de partners van United in Europa? Ik begrijp dat je in Mileage plus vanaf 30000 miles, een gratis vlucht, al dan niet in Europa, kunt maken.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer