Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

klm.be en klm.nl

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
kw86
Amerikafan

klm.be en klm.nl

Bericht door kw86 »

Ik keek net naar de prijzen van een rechtstreekse KLM vluch naar LAX. Als ik van Amsterdam naar LAX rechtstreeks wilt vliegen in oktober kost dat me zo'n 775 euro.

Als ik naar klm.be ga en ik vlieg van Brussel naar Amsterdam en dan naar LAX, dan ben ik goedkoper uit, namelijk 710 euro voor dezelfde datum.

Nu is mijn vraag is het mogelijk om op klm.be een ticket te bestellen en dan niet komen opdagen voor de vlucht van brussel naar amsterdam, maar rechtstreeks naar amsterdam gaan voor de vlucht naar LAX?

Ik moet er een beetje om lachen nu ik erover na denk, maar ja als je ruim 60 euro kan besparen als je op klm.be boekt ipv klm.nl...
Annie
Amerika-expert
Partner van: Rob
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Re: klm.be en klm.nl

Bericht door Annie »

Ik ben bang dat je dan gewoon in Brussel hoort op te stappen, anders is het no show en je plaats is weg of je kan een nieuw ticket kopen.
Laatst gewijzigd door Annie op 15 sep 2008, 08:03, 1 keer totaal gewijzigd.
hdeweert
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door hdeweert »

Als je een deel van de reis niet maakt word het daaropvolgende restant gecanseld.
In het verleden is dit al vaker gebeurd.

http://www.pressdisplay.com/pressdispla ... J6M9T1PYC8

Ik zou het dus maar niet uitproberen.
Harm
Corry
Amerika-expert

Bericht door Corry »

Volgens mij hadden we daar pas een topic over.Iemand was voor het eerste deel niet op komen dagen en toen was de rest geannuleerd.
Niet doen dus.
http://nippon2015.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Annie
Amerika-expert
Partner van: Rob
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door Annie »

Dat topic ging over met de thalys naar Amsterdam, maar in ieder geval zijn de regels het zelfde.
Eerst met het vliegtuig van Brussel naar Amsterdam en daar overstappen.
Doe je dat niet dan kost het je heel veel euro's meer.
trapson
Amerikafan

Bericht door trapson »

Als je nou op de belgische site kiest voor brussel midi rail station is de reis nog goedkoper.
ik was 670 pp kwijt en dat kleine stukje vliegen hoeft voor ons niet zo.
Ceetje
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Ceetje »

en dan moet je met de Thalys naar Schiphol! Daar is al zo veel gedoe over geweest ..... of in elk geval je treinticket halen en afstempelen (?) in Antwerpen.
'98:Ca,Az,Ut,Nv
'05:Co,Nm,Az,Ut,Id,Mt,Wy
'06:Canada+Mt,Id,Wa; Fl
'07:Ny,Ct,Ri,Ma,Me,Nh,Vt,Pa,Va,WDc,Nj; Fl
'08:Az,Ut,Nv; Fl,NyC
'09:Ak,Wa; Fl
'12:NyC
'15: Fl
'17: Ca, Or
trapson
Amerikafan

Bericht door trapson »

Je moet zowiezo naar brussel als je voor deze constructie kiest maar je kunt dan met het vliegtuig of met de trein en met de trein is nog een stukkie goedkoper.
Bramster
Amerika-expert

Bericht door Bramster »

Bij United Airlines kan het soms enorm schelen of je via united.com of via unitedairlines.nl boekt. Grootste verschil wat ik ooit heb gezien was bijna 100% !!!
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Bramster schreef:Bij United Airlines kan het soms enorm schelen of je via united.com of via unitedairlines.nl boekt. Grootste verschil wat ik ooit heb gezien was bijna 100% !!!
Volgens mij is het vanuit Nederland (en waarschijnlijk ook België) niet mogelijk te boeken via united.com met creditcard op een Nederlands/Belgisch adres. Ik heb dat in het verleden ook al eens geprobeerd en toen kon dat niet. Ik was er toen ook al achter gekomen dat het via united.com goedkoper was.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Bramster
Amerika-expert

Bericht door Bramster »

Coyote schreef:
Bramster schreef:Bij United Airlines kan het soms enorm schelen of je via united.com of via unitedairlines.nl boekt. Grootste verschil wat ik ooit heb gezien was bijna 100% !!!
Volgens mij is het vanuit Nederland (en waarschijnlijk ook België) niet mogelijk te boeken via united.com met creditcard op een Nederlands/Belgisch adres. Ik heb dat in het verleden ook al eens geprobeerd en toen kon dat niet. Ik was er toen ook al achter gekomen dat het via united.com goedkoper was.

Roland
Je kan liegen over het adres (dat is mij vorig jaar daar de U.A. helpdesk geadviseerd), maar dan kunnen ze je weigeren. Want in de kleine lettertjes van United Airlines staat dat je de creditcard waarmee geboekt is moet kunnen overleggen tijdens het inchecken. Maar zal me niets verbazen als de bookingscomputer inmiddels eea automatisch controleert.

Door die kleine lettertje mbt tot het kunnen laten zien van de creditcard is het dus door U.A. onmogelijk gemaakt om voor een familielid of geliefde een ticket te kopen als je niet tezamen reist. Ook kan je als bedrijf niet met een creditcard bij U.A. een ticket kopen voor je personeel. Boeven zijn het die airlines, en niets anders !!!
Leonie_m
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Leonie_m »

Coyote schreef:

Roland
Wij hebben vorig jaar tickets voor dit jaar op unitedairlines.com geboekt met onze Nederlandse (Rabobank) creditcard. Geen problemen gehad.
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Leonie_m schreef:Wij hebben vorig jaar tickets voor dit jaar op unitedairlines.com geboekt met onze Nederlandse (Rabobank) creditcard. Geen problemen gehad.
Misschien is het inmiddels veranderd, een paar jaar geleden lukte het mij nl. niet. Ik baalde daar toen van omdat ik via de .com-site goedkopere tickets kon vinden. Overigens is het united.com en unitedairlines.nl. Daar ben je toch niet mee in de war? Het zou ook betekenen dat je in USD betaald hebt. Via de .nl-site betaal je in Euro's.

Roland

Leonie_m
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Leonie_m »

Coyote schreef:
Misschien is het inmiddels veranderd, een paar jaar geleden lukte het mij nl. niet. Ik baalde daar toen van omdat ik via de .com-site goedkopere tickets kon vinden. Overigens is het united.com en unitedairlines.nl. Daar ben je toch niet mee in de war? Het zou ook betekenen dat je in USD betaald hebt. Via de .nl-site betaal je in Euro's.

Roland
Hi,

het was inderdaad op united.com en we hebben in dollars betaald.

Groet,

Leonie
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Leonie_m schreef:het was inderdaad op united.com en we hebben in dollars betaald.
Ha, dat is mooi dat ik dat weet. Kan ik het voor een volgende keer daar ook eens proberen. :D

Roland

ndekker
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door ndekker »

kw86 schreef:Ik keek net naar de prijzen van een rechtstreekse KLM vluch naar LAX. Als ik van Amsterdam naar LAX rechtstreeks wilt vliegen in oktober kost dat me zo'n 775 euro.

Als ik naar klm.be ga en ik vlieg van Brussel naar Amsterdam en dan naar LAX, dan ben ik goedkoper uit, namelijk 710 euro voor dezelfde datum.

Nu is mijn vraag is het mogelijk om op klm.be een ticket te bestellen en dan niet komen opdagen voor de vlucht van brussel naar amsterdam, maar rechtstreeks naar amsterdam gaan voor de vlucht naar LAX?

Ik moet er een beetje om lachen nu ik erover na denk, maar ja als je ruim 60 euro kan besparen als je op klm.be boekt ipv klm.nl...
welke data? zal ik nog is voor je zoeken!
can't wait to travel again.....
trapson
Amerikafan

Bericht door trapson »

kw86 schreef:Ik keek net naar de prijzen van een rechtstreekse KLM vluch naar LAX. Als ik van Amsterdam naar LAX rechtstreeks wilt vliegen in oktober kost dat me zo'n 775 euro.

Nope is niet mogelijk 1e gedeelte is missen/overslaan is no-show en de rest wordt dan geannuleerd.
kw86
Amerikafan

Bericht door kw86 »

Bedankt voor alle reacties.

Ik heb inmiddels geboekt. Ik vlieg met BMI naar London en dan met UA naar LAX in een 777 met video schermpjes:)
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer