Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Advies wagen keuze - Equinox of Trailblazer ?

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
bompa
Amerikafan

Advies wagen keuze - Equinox of Trailblazer ?

Bericht door bompa »

We gaan in september met 4 vowassenen een trip maken van 21 dagen
We gaan ons vooral richten naar de parken - Monument Valley - Canyonlands- Arches - Capitol Reef -Bryce - Cedar Maountains - Zion -Death Valley - Tioga Pas -
Yosemite en dan de laatste dagen via de Highway 1 van San Francisco naar Los Angeles
Echte durt roads zijn niet gepland maar wel Valley of the Gods - The Needles in Canyonlans - the scenic drive in Capitol Reef en Bryce
Dus vooral een wagen die ons toelaat om ons vlot in de parken te verplaatsen maar ook genoeg comfortabel is voor de langere afstanden

Ik twijfel of een Chevy EQUINOX volstaat of moet ik de Chevy trailblazer nemen ? Groot verschil ?
Ik boek via Alamo Gold maar ze geven geen details over deze wagens .
Zijn beide 4*4 ? Of is dit niet echt nodig voor onze ritten keuze ?
Benzineverbruik ?
Andere relevante punten om op te letten ?
Ta2 Gerrit
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 35
Contacteer:

Re: Advies wagen keuze - Equinox of Trailblazer ?

Bericht door Ta2 Gerrit »

De Equinox is een Midsize SUV en zeer zeldzaam :mrgreen: . De Trailblazer is een Standard size SUV en daarmee gelijk een slag groter.
Wij hebben al een paar keer de Equinox proberen te huren, maar er nog nooit (vanwege de zeldzaamheid :lol: ) één meegehad. Je krijgt dan een RAV4 of een Kia Sportage, beide zeer mooie en fijne auto's.
Maar m.i. wat te klein om met 4 personen te gaan rondreizen. We hebben ook al diverse keren een Trailblazer gehuurd, en dat is echt een topauto, ook voor 4 personen. Maar hij is groter, zwaarder en met een grotere motor, dus zal hij ook meer verbruiken dan een Midsize.
Hoewel dat met de huidige brandstofprijzen zeker geen geen echt probleem zou moeten zijn.
De Trailblazer, dus :doublethumb:
Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times. Onze reissite; DILLIGAF
Afbeelding
2010 "I've been standing on a corner in Winslow Arizona"
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

Wij hebben twee maal een rondrit in een Chevrolet Trailblazer gemaakt en deze reden gemiddeld 1 op 8,5 (liter en km).
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
vtveen
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door vtveen »

bompa schreef:Echte durt roads zijn niet gepland maar wel Valley of the Gods - The Needles in Canyonlans - the scenic drive in Capitol Reef en Bryce
Valley of the Gods: bij droog weer geen enkel probleem, zelfs niet met een gewone auto (niet vergeten daar zeer dicht in de buurt even de Moki Dugway en Goosenecks State Park mee te nemen.
Scenic drive in Capitol Reef en Bryce: beide gewone geasfalteerde wegen
Foto's Arizona/Utah: http://www.flickr.com/photos/vtveen/set" onclick="window.open(this.href);return false; ... 054762958/
Foto's Californië: http://www.flickr.com/photos/vtveen/set ... 964833115/" onclick="window.open(this.href);return false;
Reny
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 22
Contacteer:

Bericht door Reny »

Wij boeken iedere keer de Equinox en hebben al 2x een Trailblazer meegekregen.
Heerlijke auto!

Met vier personen zou ik zeker voor een standard SUV gaan. We gaan een Mini-van huren in mei 2009 omdat de fullsize SUV 9 (die we eigenlijk wilden) niet verhuurd wordt via USA.Reisen/Alamo. Willen liever een grotere auto ivm bagage.

Om op jouw vraag terug te komen, niet de Equinox maar de Trailblazer!

Reny
Onze verslagen:
http://erikenrenyopvakantie.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://justcolorado2016.blogspot.nl/201 ... ingen.html
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Trailblazer, makkelijke keuze al was het maar om de pk's
185pk voor equinox en ong 100pk meer voor de trailblazer. Verbruik maakt niet zo heel veel uit maar is natuurlijk iets meer voor de trailblazer
Vindt het allebei lelijke auto's trouwens.
De nieuwe equinox die net gepresenteerd is is trouwens wel leuk om te zien
http://www.autoweek.nl/forum/read.php?4,3855629
bompa
Amerikafan

Bericht door bompa »

bedankt voor de snelle reacties
voorkeur was ook de trailblazer
Ruud2004
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Ruud2004 »

Ik wil de pret niet verstoren, maar denk je even om de kleine lettertjes "Or Simular"!. Je boekt tenslotte een bepaalde "klasse" en niet een bepaalde auto. Ik hoop dat je terplaatse de luxe hebt om te kunnen kiezen.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Ingrid67
Amerikafan

Bericht door Ingrid67 »

Ook wij zitten met twijfel, we hebben een fly and drive geboekt met een auto van Alamo. We reizen met 5 personen en hebben gekozen voor een MiniVan. We denken hier ruimer in te zitten maar wat betreft de koffers??? Wat raden jullie aan? Toch een trailblazer(minder zitruimte)? of een een heel andere keuze? Wij willen bv de cottonwoodroad gaan rijden.
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

Ik weet niet hoe fors de 5 personen zijn, maar mijn voorkeur zou uitgaan naar een minivan. Zowel voor de zitruimte als de bagageruimte. Je legt hele afstanden af en je wilt toch wel comfortabel reizen.
Of je de Cottonwood Canyon Road met een minivan kan rijden weet ik niet, want deze weg heb ik zelf nog nooit gereden. daar weten anderen wel een antwoord op.
Met welke auto je ook rijdt, vraag altijd naar de conditie van deze weg van te voren en let op de weersvoorspelling van de dag, dat je hem gaat rijden.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Ruud2004
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Ruud2004 »

De Cottonwood Canyon Road rijden met een minivan kan wel, maar is zeker niet ideaal. Ik ga even uit van een 'droge" weg, want dan zou ik er met een 4x4 niet eens over heen rijden. Er zitten een paar stukken in met zeer los/mul zand, waar je (bij een droge weg) mogelijk kunt blijven steken. Op een eenvoudig rivier oversteekje na, is het dan een eenvoudig "wasbord" om te rijden.

Zoals Markro al aangaf, let goed op de weeromstandigheden van de laatste dagen !
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
tcoppers
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door tcoppers »

Ik had vorig jaar voor mijn reis ook een SUV gehuurd en ik kon in Denver toen kiezen tussen TrailBlazer en Toyota RAV4. Ik heb toen voor de TrailBlazer
gekozen en heb er zo'n 30 dagen mee rondgereisd en het was absoluut fantastisch. Die kar had genoeg pit en heel comfortabel en wanneer je alleen
onderweg bent ook nog plaats genoeg :lol: Je zit ook wat hoger en ziet dus ook wat meer van de omgeving.

En wat Marco al zegt als je de Cottonwood Road wilt rijden eerst navragen hoe de konditie van de weg is. Vorig jaar was die wegens werkzaamheden
afgesloten en dat was jammer ik had hem graag willen rijden. De dag ervoor ging de Burr Trail ook al niet door, omdat het die dag regende was ik eerst
bij het Visitor Center van Capitol Reef NP gegaan om na te vragen hoe de konditie van de Burr Trail was. Daar werd het afgeraden er werd die dag nog
veel regen verwacht en de dagen ervoor had het ook al behoorlijk geregend. Dat was dus jammer dat ging dus niet door.

Toen ik Capitol Reef verliet brak er een enorme plensbui uit.
Ik was achteraf toch blij dat ik eerst even nagevraagd had over de conditie van de Burr Trail. Ik moet er niet aan denken wanneer daar vast komt te zitten.

Groet Theo
Groetjes Theo.

Don't take your organs to heaven, heaven knows we need them here Ja of Nee
Op weg naar een nieuwe lever en een nieuw leven
Mijn reis door het Zuid-Westen in 2022
Afbeelding
fatefearfighter
Amerika-newbie

Bericht door fatefearfighter »

de cottonwood canyon road is een geweldige weg. We hebben deze in september gereden. Alhoewel het volgens mij al een hele tijd niet meer had geregend, stonden er onderweg toch wel een paar stevige plassen. Onze Toyota Highlander had er niet zoveel problemen mee, maar afhankelijk van je rijkunsten zou ik er toch niet met een gewone wagen of minivan doorrijden. Een beetje hoger op de weg staan is geen luxe, want je moet soms van die piepkleine heuveltjes af met aardig wat venijn. Toen het tegen het einde van de weg al stevig donker begon te worden kwamen we een eenzaam doch moedig reiziger tegen die ons kruiste met ... een Chrysler PT Cruiser. Daar moesten we toch een even van slikken. We vragen ons nog altijd af of hij aan de andere kant is geraakt die nacht :)

Afbeelding

Afbeelding
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Wij hebben de Cottonwoodroad al diverse malen gereden, meestal met een SUV c.q. 4WD maar ook een keer met een "gewone" fullsize wagen. Heel belangrijk zijn de roadconditions, alles hangt daar vanaf.

Is er veel regen geweest wordt het moeilijk, maar bijvoorbeeld de laatste keer dat wij hem reden was er juist een hele droge periode en waren er hele grote stukken mul zand. Ook dan kom je er niet door met een gewone auto.

Belangrijk is het dus om van te voren navraag te doen bij een van de BLM-kantoren naar de roadconditions.

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer