Google chrome is al een tijde geen beta meer maar gewoon 1.x.x versie. Firefox werkt inderdaad wel en IE ook maar het viel me gewoon op.Clint schreef:Chrome is beta software, kan je DHS niet kwalijk nemen.
Daarnaast werkt het prima onder IE, FF, Safari (waarvan de rendering engine Webkit ook de rendering engine van Chrome is).
Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Het Centrale ESTA Topic (deel I)
Re: ESTA: Vanaf 12 januari online registreren 72 uur voor vlucht
hmm, dat is dan het eerste Google product dat zo snel uit Beta is gegaan (Gmail is nogsteeds beta, o.a.). Maar goed, van wat ik van versie 2 heb gehoord, zal ESTA daar wel in gaan werken.
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 90
Net terug van een business trip naar US.
Je moet dus toch nog altijd het groen formulier invullen.
Luchtvaartmaatschappij (AF) zei nochtans dat het niet meer nodig was.
Luc
Je moet dus toch nog altijd het groen formulier invullen.
Luchtvaartmaatschappij (AF) zei nochtans dat het niet meer nodig was.
Luc
sinds 1989 : +/- 50 businesstrips naar Phoenix, +/- 25 businesstrips naar Houston, 1 rondreis Canadese Rockies, 4 rondreizen SouthWest, 1 rondreis US Rockies, 1 verblijf Orlando, plus nog enkele businesstrips (Washington, Minneapolis, LA, New Orleans)
Groene I-94W zal gewoon nog een tijdje blijven, ongeacht wat luchtvaartmaatschappijen zeggen. Daar zijn momenteel twee redenen voor:
1) vanwege de uitreiscontrole. Daar is nog geen alternatief voor.
2) vanwege het feit dat het US Census bureau niet bij de ESTA gegevens mag en de I-94W dus de enige manier is om cijfers over immigratie te bepalen.
1) vanwege de uitreiscontrole. Daar is nog geen alternatief voor.
2) vanwege het feit dat het US Census bureau niet bij de ESTA gegevens mag en de I-94W dus de enige manier is om cijfers over immigratie te bepalen.
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
Goedemorgen,
Ik heb een vraag inzake Esta en ik hoop dat iemand mij kan helpen. Mijn vriend en ik gaan in juni drie weken naar de USA. Nu heb ik een paar weken geleden voor ons allebei het Esta formulier ingevuld en de toestemming is verleend.
Nu zie ik op de printversie dat ik bij het vakje 'stad waar u aan boord gaat' San Francisco heb aangegeven, maar we vliegen vanaf Amsterdam-London-San Francisco. Is dit heel erg? Moet ik bijv. nu het formulier overnieuw invullen of kan ik dit aanpassen?
Hopelijk weet iemand dat (of het is allang een x gevraagd op het forum en ik lees niet goed...
)
Bedankt alvast!
Groetjes Vista
Ik heb een vraag inzake Esta en ik hoop dat iemand mij kan helpen. Mijn vriend en ik gaan in juni drie weken naar de USA. Nu heb ik een paar weken geleden voor ons allebei het Esta formulier ingevuld en de toestemming is verleend.
Nu zie ik op de printversie dat ik bij het vakje 'stad waar u aan boord gaat' San Francisco heb aangegeven, maar we vliegen vanaf Amsterdam-London-San Francisco. Is dit heel erg? Moet ik bijv. nu het formulier overnieuw invullen of kan ik dit aanpassen?
Hopelijk weet iemand dat (of het is allang een x gevraagd op het forum en ik lees niet goed...

Bedankt alvast!
Groetjes Vista
-
- Amerikafan
Je kan dit aanpassen, evenals adres in US, enz.
Op het start scherm op naar "update" gaan.
Luc
Op het start scherm op naar "update" gaan.
Luc
sinds 1989 : +/- 50 businesstrips naar Phoenix, +/- 25 businesstrips naar Houston, 1 rondreis Canadese Rockies, 4 rondreizen SouthWest, 1 rondreis US Rockies, 1 verblijf Orlando, plus nog enkele businesstrips (Washington, Minneapolis, LA, New Orleans)
Hallo Luc,
Bedankt! Ik heb het zojuist gedaan. Nu krijg ik te zien dat de bewerking is gelukt, maar ik kan niet het volledige formulier printen die ik eerder wel heb geprint. Maar dit formulier heb je toch niet in hard copy nodig om door de douane te komen, of wel?
Groetjes Vista
Bedankt! Ik heb het zojuist gedaan. Nu krijg ik te zien dat de bewerking is gelukt, maar ik kan niet het volledige formulier printen die ik eerder wel heb geprint. Maar dit formulier heb je toch niet in hard copy nodig om door de douane te komen, of wel?
Groetjes Vista
Nee, in principe niet. Al heb ik verhalen gehoord over TSO's die er wel om vroegen. Maar goed, ze moeten het gewoon kunnen opzoeken (of, eigenlijk moet het automatisch in beeld komen zodra je paspoort wordt gescant).
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
Hmmm, ok... Dan hoop ik maar dat alles goed komt en dat we niet ineens geweigerd worden als we bij de douane staan. Ik vind het toch best spannend allemaal!
Groetjes Vista
Groetjes Vista
Ik denk niet dat ze je zullen weigeren omdat je niet een printje van de ESTA bevestiging bij je hebt. Zoals ik zei kunnen ze die altijd zelf uit het systeem halen 

Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
-
- Amerikafan
Afgaande op de reactie vd immigratie ambtenaar die ik verleden week in Houston trof, houden ze er gewoon geen rekening mee, en hebben ze waarschijnlijk zelfs geen toegang tot the ESTA systeem.
Als je de data update, kan je inderdaad niet meer het ganse formulier afprinten, maar enkel het nummer.
Geen probleem : ze vragen er toch niet naar.
Luc
Als je de data update, kan je inderdaad niet meer het ganse formulier afprinten, maar enkel het nummer.
Geen probleem : ze vragen er toch niet naar.
Luc
Ze hebben van wat ik heb gehoord op flyertalk wel gewoon toegang. Straks hebben de luchtvaartmaatschappijen dat ook, dus dan lijkt het me dat de TSO die bepaald of jij het land binnen mag of niet, ESTA kan opvragen. Sowieso, als jouw paspoort wordt gescant, komt er een dossier over jou op het scherm van de TSO. Elke keer dat je wordt binnen gelaten (of wordt geweigerd) kan de beslissende officer ook commentaar aan jouw dossier toevoegen. Vaak zijn dat enkele woorden/afkortingen..
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
- sachasenne
- Amerika-expert
- Partner van: syce
- Aantal x V.S. bezocht: 14
- Contacteer:
Ik was al in december geregistreerd bij ESTA. vandaag heb ik de formulieren geupdated met de bedoeling om het hotel van onze eerste overnachting in te voeren.
Deze wijziging zou gelukt zijn. Ik krijg de boodschap dat de wijziging is doorgevoerd.
Maar als ik dan mijn blad wil afprinten, staat deze wijziging er niet op.
Iemand enig idee?
Deze wijziging zou gelukt zijn. Ik krijg de boodschap dat de wijziging is doorgevoerd.
Maar als ik dan mijn blad wil afprinten, staat deze wijziging er niet op.
Iemand enig idee?
Groetjes,
Carine
Carine
Probeer hem nog eens te wijzigen, staan de gegevens er dan wel juist (dus zodra de gegevens worden geladen om te 'wijzigen')? Zo ja, zou ik me er geen zorgen over maken.
Als je dat nummer hebt is het al prima, daarnaast ben je al goedgekeurd.
Als je dat nummer hebt is het al prima, daarnaast ben je al goedgekeurd.
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
Misschien een domme vraag, maar wilde het toch even voor de zekerheid weten. Ik ben een dual citizen, Nederlands en Amerikaans paspoort. Ik neem aan dat als ik gewoon mijn Amerikaans paspoort gebruik om de USA binnen te komen ik niks hoef in te vullen online..?
Inderdaad, als Amerikaans staatsburger gebruik je je Amerikaans paspoort en geen visum of "visa waiver".
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
Esta aanvraagnummer??
Mijn zoon zijn aanvraagnummer heb ik helaas niet genoteerd en met het uitdraaien via kopieermachine is hij als enige er niet uitgekomen, de rest van de fam wel. Nu weet ik dus niet zeker of hij toestemming heeft gekregen via de Esta. Heb de Esta inmidddels een mail gezonden, maar nog niets vernomen. Weet iemand of ik nu beter de aanvraag nogmaals in moet dienen, om er zeker van te zijn dat ook mijn zoon toestemming heeft gekregen.
Wie kan mij helpen met dit probleem? Hoop dat ik het een beetje goed heb kunnen uitleggen.
groet Rero
Wie kan mij helpen met dit probleem? Hoop dat ik het een beetje goed heb kunnen uitleggen.
groet Rero
Nou zit ik weer te twijfelen of ik alleen mijn meisjesnaam zal invullen of ook de tekst op de regel daarna: "e/v ......"
Hoe doen de gehuwde dames op dit forum dat?
Hoe doen de gehuwde dames op dit forum dat?
- Annie
- Amerika-expert
- Partner van: Rob
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Wij hebben nog niks ingevuld,moet eerst om een nieuw paspoort.
In mijn paspoort staat mijn meisjesnaam en dan e/v en dan de naam van mijn man.
Als dat niet in je paspoort staat ,zou ik het er ook niet bij zetten.
In mijn paspoort staat mijn meisjesnaam en dan e/v en dan de naam van mijn man.
Als dat niet in je paspoort staat ,zou ik het er ook niet bij zetten.
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Bij mijn moeder pakte hij de toevoeging w/v (weduwe van) zoals hij in haar paspoort staat niet. Bij mezelf heb ik mijn mans naam gewoon weggelaten. Die staat in mijn paspoort ook apart, een regel onder mijn meisjesnaam. Volgens mij komt het niet zo heel nauw als je meisjesnaam in elk geval maar correct is, zoals in je paspoort.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 16 Reacties
- 19837 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 3 Reacties