Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Internationaal Rijbewijs verplicht?

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Internationaal Rijbewijs verplicht?

Bericht door kastelke »

Disney-Golf schreef:Diegene die het risico willen lopen mogelijks tijd te verliezen bij controle, tijdens hun vakantie, door met hun euro rijbewijs te willen rijden, laat ze in hun waarde.
Ik denk dat jij de belangrijkste reden nog vergeet :lol: : volgens mij willen sommigen gewoon geen geld steken in een internationaal rijbewijs... omdat ze denken dat hun dat extra geld kan gaan kosten; dat de politieagent het wel door de vingers zal zien als hij nougab*llen snapt van het rijbewijs i.p.v. je netjes een bekeuring te kunnen geven omdat hij alles op je internationale rijbewijs begrijpt. ;-)

En ach, net zoals het strafblad is dit een klassieker. Je zal dit nog vaak zien terugkomen in de komende jaren, en iedereen zal voor de zoveelste keer zijn mening geven.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Bushmaster
Amerika-expert

Bericht door Bushmaster »

En ach, net zoals het strafblad is dit een klassieker. Je zal dit nog vaak zien terugkomen in de komende jaren, en iedereen zal voor de zoveelste keer zijn mening geven.
Tja waarschijnlijk is dat een eigenschap van een forum? :?:
Anders had het hier beter "handleiding der Verenigde staten" kunnen heten,
alle onderwerpen één maal besproken, keurig op volgorde en een duidelijke inhoudsopgave.

Laat iedereen lekker z'n mening (of gal) spuwen hier, :mrgreen:
wil je het lezen, lees het,
wil je het niet lezen ==> http://www.sesamstraat.nl
Izognoeg
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Izognoeg »

:shock: :lol: :beerchug:
Een paar reisverhaaltjes: http://www.izognoeg.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
ahuntjens
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door ahuntjens »

FlipjeBTiel schreef:Da's dan toch kantje boord: met je verblijf van Dec '08 tot Jun '09 zit je op 6 maanden, waarmee je door de CA DMV als resident gezien wordt, en je dus eigenlijk achter een CA rijbewijs aan moet. Ik zou bijna vragen om "iets geks" te doen vlak voor het einde van je stage en kijken hoe er dan gereageerd wordt. :D

Gr., Flipje
met die periode van 6 maanden bedoel je 1 jaar , dat vertelde de DMV mij ten tijde van het registreren van de auto, als mede de verzekering :)
In de VS van december 2008 - Juni 2009
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

Disney-Golf schreef:Persoonlijk denk ik dat alle pro's en contras hier besproken zijn en dat eenieder voor zich uit kan maken of een internationaal rijbewijs nodig is of niet.
Mijn voorstel is nu; KUNNEN WE HIER AFSLUITEN?
(want we komen hier toch niet uit...) :beerchug:
Een forum is een levend iets en er komen dus ook nieuwe mensen bij en kennelijk is dit een onderwerp dat erg leeft. Belangrijker is nog wel dat wetgeving kan veranderen en daarmee ook argumenten. Moderators zullen wel inrgijpen als er teveel draadjes over hetzelfde onderwerp gaan, maar tot die tijd moet je een discussie lekker laten doorgaan als daar behoefte aan is. Niks mis mee en als je het niet wilt lezen, dan klik je gewoon vrolijk verder. :wink:
"Keep Georgia On Your Mind"
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer