Dito, ben ik helemaal met je eens. Maar het gebeurt nog steeds maar al te vaak dat men toch het idee heeft dat een vliegtuigmaatschappij je in zo'n situatie dan wel uit de brand helpt met een gratis hotelkamer. Ik persoonlijk kies dan toch liever voor wat minder risico en wat meer overstaptijd. Als je Amerika binnenkomt is het nog een ander verhaal, dan zijn er meestal nog wel andere vluchten die dag. Maar als je terug moet naar NL ben je toch afhankelijk van die ene vlucht die dag.nieuwenoord schreef:Ik zou liever zelf mijn hotel betalen en de volgende dag weer op tijd op het vliegveld zijn, dan de hele nacht daar hangen.
Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
37 minuten overstaptijd! Haalbaar?
- Bandido
- Amerika-expert
Re: 37 minuten overstaptijd! Haalbaar?
"Keep Georgia On Your Mind"
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Gelijk heb je. Achteraf baalde ik er ook enorm van. Op het moment van boeken hebben we juist voor die vlucht gekozen omdat die goedkoper was in economy, waar onze vrienden zaten. Voor ons maakte het niet uit, de eerdere vlucht via Minneapolis (die we het jaar ervoor hadden) met veel meer overstaptijd was voor business net zo duur.
Voor die paar euro (ook nog voor een ander) neem ik dus ook niet meer zo'n risico, hoewel we het nu prima gered hebben.
Voor die paar euro (ook nog voor een ander) neem ik dus ook niet meer zo'n risico, hoewel we het nu prima gered hebben.
- MattRob
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 65
- Contacteer:
Eens, ik stond ook wel verbaasd dat ik geen hotelkamer vergoed kreeg. Maar als je er over nadenkt (en ze leggen het rustig uit), dan is het ook wel logisch. Moet je voorstellen als ze voor alle vertragingen door slecht weer, een compensatie moeten uitkeren. Dus moest zelf de overnachting betalen.
Maar ook weer eens met Monique, op zo'n vakantie maakt die ene hotelovernachting ook niet veel meer uit, normaal gesproken. Wij waren aan de extra dag (hotel, taxi heen en terug, wat eten, etc) ongeveer EUR 250 extra kwijt. Maar daar had ik dan ook echt een hele extra dag voor in Philadelphia. Heb ik met alle liefde betaald
! Overigens, achteraf alles van de verzekering teruggekregen (de hele EUR 250); ik neem aan dat veel mensen een dergelijke vertragingsverzekering in hun pakket.
Maar, liever haal ik gewoon mijn overstap hoor. Persoonlijk zou ik die 37minuten niet nemen. Bij het boeken van mijn reis naar Denver (volgend jaar in februari; wintersport), kreeg ik als voorstel 1:10 overstaptijd op heenreis en 2:30 op terugreis. Die heb ik laten omzetten naar andere vluchten, zodat ik nu 2:40 overstaptijd heb op heenvlucht (Washington) en 1:25 op de terugreis (ook Washington). Heb ik iets beter gevoel bij.
Maar ook weer eens met Monique, op zo'n vakantie maakt die ene hotelovernachting ook niet veel meer uit, normaal gesproken. Wij waren aan de extra dag (hotel, taxi heen en terug, wat eten, etc) ongeveer EUR 250 extra kwijt. Maar daar had ik dan ook echt een hele extra dag voor in Philadelphia. Heb ik met alle liefde betaald

Maar, liever haal ik gewoon mijn overstap hoor. Persoonlijk zou ik die 37minuten niet nemen. Bij het boeken van mijn reis naar Denver (volgend jaar in februari; wintersport), kreeg ik als voorstel 1:10 overstaptijd op heenreis en 2:30 op terugreis. Die heb ik laten omzetten naar andere vluchten, zodat ik nu 2:40 overstaptijd heb op heenvlucht (Washington) en 1:25 op de terugreis (ook Washington). Heb ik iets beter gevoel bij.
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
- Bandido
- Amerika-expert
Het is heel logisch. En ik zou ook niet de nacht op het vliegveld doorbrengen, maar een hotelkamer boeken. Maar waarom zou je het risico nemen? In dit geval is 37 minuten naar mijn mening echt krap, helemaal als je ook nog van terminal A naar B moet. En dan sta je daar terwijl je denkt dat je naar huis gaat en moet je nog een hotelkamer regelen ook.MattRob schreef:Eens, ik stond ook wel verbaasd dat ik geen hotelkamer vergoed kreeg. Maar als je er over nadenkt (en ze leggen het rustig uit), dan is het ook wel logisch. Moet je voorstellen als ze voor alle vertragingen door slecht weer, een compensatie moeten uitkeren. Dus moest zelf de overnachting betalen.
De overstap is zo kort na latere wijzigingen van vluchtijden. In eerste instantie hadden we nog een klein uurtje voor de overstap. Het is dus niet zo dat we er zelf voor gekozen hebben, we zaten namelijk al te twijfelen bij de oorspronkelijke overstaptijd.
- Bandido
- Amerika-expert
Is het alsnog mogelijk om dit te veranderen op de een of andere manier?movi schreef:De overstap is zo kort na latere wijzigingen van vluchtijden. In eerste instantie hadden we nog een klein uurtje voor de overstap. Het is dus niet zo dat we er zelf voor gekozen hebben, we zaten namelijk al te twijfelen bij de oorspronkelijke overstaptijd.
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Je vliegt met Delta zie ik. Ik zou er eens een belletje aan wagen naar Delta. Wellicht kunnen ze nog wat wijzigen. Ik zou me niet prettig voelen bij slechts 37 min. overstaptijd. De eerste vlucht hoeft maar wat vertraging te hebben en je kans op het missen van de volgende vlucht wordt alleen maar groter. Vorig jaar vlogen wij met United en werden ook de vliegtijden terug gewijzigd (lees: erg ongunstig voor ons). Een telefoontje naar United in Amerika resulteerde in een betere vlucht terug. Nee heb je, ja kun je krijgen.movi schreef:In eerste instantie hadden we nog een klein uurtje voor de overstap. Het is dus niet zo dat we er zelf voor gekozen hebben, we zaten namelijk al te twijfelen bij de oorspronkelijke overstaptijd.
Roland
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Kijk uit, dat had ik ook gedaan, en opeens had ik een overstap van 5 uur.....gelukkig was mijn vlucht overboekt en werd ik op een andere gezet, zodat die overstap verviel.
(en ik wel mijn volgende miste, maar dat is een ander verhaal)
(en ik wel mijn volgende miste, maar dat is een ander verhaal)
hoe zit dat precies met de wijzigingen van de vluchttijden? Kan dat zomaar? En hoe krijg je dat te horen? Wij vliegen volgende week naar LA en 2,5 week later terug vanaf LA. Maar ik ga er van uit dat dat 's avonds is, wat als ze de vlucht verplaatsen naar 's middags? Dan mis ik dus het vliegtuig. Of doen ze dat niet zomaar?
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Het is aan te raden je vluchtschema zo nu en dan te controleren en zeker de avond voordat je terug vliegt. Overigens komen vluchtwijzigingen vaker voor bij tickets die reeds lang van te voren geboekt zijn. De kans dat die nog wijzigt voor de terugvlucht is klein als je eenmaal in Amerika zit. Juist omdat de retourdatum dan al dichtbij is. Ik heb nog nooit meegemaakt dat een terugvlucht gewijzigd werd nadat ik eenmaal in Amerika zat.
En ja, vluchtschema's kunnen zomaar aangepast worden. Gebeurt met grote regelmaat.
Roland
En ja, vluchtschema's kunnen zomaar aangepast worden. Gebeurt met grote regelmaat.
Roland
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik wist pas tijdens het inchecken dat mijn vlucht was veranderd, de dag ervoor was er nog niks bekend, en kon ik alleen niet online inchecken.
Het kwam mij trouwens heel best uit, ik belande zo uiteindelijk 2 uur eerder in Phoenix dan gepland, na het missen van nog een vlucht in Houston.
Het kwam mij trouwens heel best uit, ik belande zo uiteindelijk 2 uur eerder in Phoenix dan gepland, na het missen van nog een vlucht in Houston.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 7 Reacties
- 1825 Weergaves
-
Laatste bericht door jojostravelusa
-
- 18 Reacties