Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Autohuur via www.usareisen.de

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Re: Autohuur via www.usareisen.de

Bericht door Njit »

Dento schreef:Per 1 juli a.s. gaat de staat Colorado een "road safety tax" toepassen van $2 per dag bij de huur van auto's, motoren en campers met een maximum van 45 dagen.

Dus, voor iedereen die op en/of na 1 juli een auto of camper huurt vanuit Colorado: er komt $2 per dag bij....
Zie hier: http://www.colorado.gov/cs/Satellite/Go ... 5984943749
En hier: http://www.coloradofaster.com/
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Q-BiC schreef:EDIT:
ik vind over die tax wel niets op google...
Op het werk hadden we al de officiële brief ontvangen van de staat met de mededeling... :wink:
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
looydesign
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door looydesign »

Ik had nog even een vraag die k niet kan terugvinden (of ik kijk eroverheen). Ik heb bij de boeking van de autohuur een formulier gekregen waarop ik nog 1 en ander moet invullen, waaronder ook de Anzumeldende Zusatsfahrer / Additional Drivers. Nu moet ik dus bovenaan mijn eigen gegevens invullen en bij die Additional Drivers, die maat van me waarmee ik op vakantie ga? Misschien een domme vraag maar vroeg t me toch even af. Iedereen wil natuurlijk dat alles goed gaat op zo'n eerste Amerika-trip
http://usa2009.looydesign.nl <- verslag vanaf 27 juni 2009
Veusy
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Veusy »

Dat formulier dat je "zou" moeten invullen is gewoon ter info, zodat het aan de balie van de verhuurder sneller zou gaan als je da wagen afhaalt. Ik had dit ook ingevuld, maar ze hebben het niet eens bekeken. Geef gewoon alle rijbewijzen af van al diegene die met de wagen gaat rijden en ze trekken hun plan wel.
Weblog Zuidwesten van 6 tot en met 28 Juni 2009: http://reizen.deveuster.eu
looydesign
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door looydesign »

Ow okee bedankt, nou dan vul ik het wel in en ik geef het gewoon af en dan komt t vast wel goed
http://usa2009.looydesign.nl <- verslag vanaf 27 juni 2009
Petit
Amerika-newbie

Bericht door Petit »

Hi, ik heb toch nog even een vraagje over de betaling bij USAreisen.
Wij zijn allebei onder de 25 jaar, dus we hebben het Super-Inklusiv-PLUS-Preis + Navi pakket genomen.
Het bedrag is inmiddels van onze rekening afgeschreven.
Maar wat moeten wij nu nog aan de balie betalen bij het ophalen van de auto?
Want volgens mij kwamen er nog een paar toeslagen buiten het huur bedrag bij, toch?
Wie o wie kan ons daar bij helpen?
groet Marjolein
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Volgens mij zit alles inbegrepen, zie hier. Eventueel een hoogseizoentoeslag (aanvang huur vanaf 15-07 t/m 20-08) voor zover die nog niet betaald is. Verder eventueel toeslag als je Roadside Service Plan neemt. Deze laatste is niet persé nodig.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Petit
Amerika-newbie

Bericht door Petit »

Road side service plan is zeker net zoiets als de ANWB?
Waarom hoef je die dan niet perse te hebben?
Marjolein
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Het is een extra verzekering voor ongeveer $ 5 per dag. Als je een beetje oplet en voorzichtig bent (verzekering is voor lege tank, verloren sleutel, buitengesloten worden voor de auto) is deze echt niet nodig. Wij hebben er in ieder geval geen gebruik van gemaakt.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Veusy
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Veusy »

nog even een anekdote ivm de huurwagen die ik hier wil delen.

In januari al had ik via usareisen.de onze huurauto vastgelegd. Bedoeling was ophalen in Denver en inleveren in Los Angeles. Nu heb ik blijkbaar tijdens het online invullen, vergeten om Los Angeles te kiezen als inleverplaats. Zo konden we ook profiteren van het wegvallen van de drop-off kosten. Het is mij op geen enkel moment opgevallen, ook niet na het ontvangen van de voucher.

In Denver de wagen opgehaald bij Alamo en contract nog eens ondertekend, ook daar niets opgevallen. Pas na 3 dagen toen ik de papieren nog eens bekeek, zag ik Denver staan als inlever adres. Ik slikte even en dacht dit is een vergissing, er heeft iemand een fout gemaakt. Maar ook op de voucher stond Denver. Dan maar de bevestigingsmail van usareisen.de gecontroleerd, maar daar stond ook Denver... hmmm, zou ik nu zo onoplettend geweest zijn. Enfin, ik heb dan meteen een mail gestuurd naar usareisen met de vraag dit te laten omzetten naar LA. ' s Ochtends meteen een mail terug gekregen met de melding dat dit niet meer gewijzigd kon worden. Dit omdat ik de wagen al had opgehaald. Ik moest zelf bellen met Alamo. Er werd wel bijverteld dat de kans groot was dat ik de dropoff kosten wel zal moeten betalen...

Ik belde dan maar naar Alamo met de vraag het dropoff adres te wijzigen. Dit bleek geen enkel probleem te zijn, de dame aan de telefoon zei er meteen bij dat er GEEN extra kosten zullen aangerekend worden... En we konden weer rustig en relaxed verder reizen.

mvg,
Hans
Weblog Zuidwesten van 6 tot en met 28 Juni 2009: http://reizen.deveuster.eu
Georgie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Georgie »

Q-BiC schreef:
De waarborg staat vermeld op usareisen, zit enkel niet in het betaalde bedrag aan usareisen, want dat betaal je ter plaatse aan de verhuurmaatschappij.
Aangezien je de waarborg bij het inleveren terugkrijgt, is het niet echt een kost, maar je moet wel rekening houden met het feit dat het bedrag op je visakaart dus wel geblokkeerd staat tijdens je reis, en je kaartlimiet dus a.h.w. werd verlaagd.
Iemand die weet hoeveel deze waarborg toevallig is?
States visited: FL, CA, NV, AZ, NJ, NY, NC, VA, SC, TX, OK, IL, MD, PA, WA, OR, IN, OH, MI, WI, MA, ME, NH, VT, CT, RI
Reisverslag Foodie camperreis met peuter naar de Pacific Northwest
mofraweert
Amerika-ontdekker

Bericht door mofraweert »

Ter hoogte van het huurbedrag.
http://www.moniquecaris.waarbenjij.nu" onclick="window.open(this.href);return false;
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Weet je dat zeker? Volgens mij is het maar $ 500.

Marjon
mofraweert
Amerika-ontdekker

Bericht door mofraweert »

Misschien is het verhuurder-afhankelijk. Wij hebben via USAreisen bij Avis gehuurd en daar is de borg hetzelfde bedrag als de huurprijs.
http://www.moniquecaris.waarbenjij.nu" onclick="window.open(this.href);return false;
Georgie
Amerika-expert

Bericht door Georgie »

Dat hoop ik dan maar, dat het hetzelfde is als het huurbedrag. Want dat is voor ons 250 euro. Zou beetje zonde zijn als er 500 van m'n CC wordt opgehouden (als in dat ik dat niet kan uitgeven omdat het als borg gereserveerd staat) want dat is wel erg veel en ik heb maar een limiet van 800 op mn CC.
States visited: FL, CA, NV, AZ, NJ, NY, NC, VA, SC, TX, OK, IL, MD, PA, WA, OR, IN, OH, MI, WI, MA, ME, NH, VT, CT, RI
Yme
Amerika-ontdekker

Bericht door Yme »

wij hadden via Usareisen.de bij Alamo geboekt en op de voucher stond:

Kaution: mit Kreditkarte oder in bar USD 100/Woche plus mogliche nebenkosten ( einweggebuhren,zuzatsfahrer).

Carla
vana
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door vana »

Oh vandaar Carla, wij hadden de auto voor 30 dagen dus dat was dus inderdaad $ 500.

Gelukkig dus niet de huurprijs want wij betaalden zo'n € 1200 ($ 1660) voor 30 dagen. Dan zou ik mijn limiet aardig moeten verhogen.

Valt dus mee voor jou Georgie. :D

Marjon
Corry
Amerika-expert

Bericht door Corry »

Voor dat soort dingen gebruik ik mijn Amex. Daar zit geen limiet op en omdat we 'm verder niet veel gebruiken (voor al het andere de Mastercard)
hoef ik me daar dus geen zorgen om te maken.
http://nippon2015.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
vana
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door vana »

Corry schreef:Voor dat soort dingen gebruik ik mijn Amex. Daar zit geen limiet op en omdat we 'm verder niet veel gebruiken (voor al het andere de Mastercard)
hoef ik me daar dus geen zorgen om te maken.
Zit daar echt geen limiet op? Waar kan ik die krijgen, ik moet nodig weer shoppen??? :dance:

Marjon
Georgie
Amerika-expert

Bericht door Georgie »

Yme schreef:wij hadden via Usareisen.de bij Alamo geboekt en op de voucher stond:

Kaution: mit Kreditkarte oder in bar USD 100/Woche plus mogliche nebenkosten ( einweggebuhren,zuzatsfahrer).

Carla
Ik geloof dat ik het niet helemaal snap. Hoeveel zou ik dan moeten betalen?
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer