Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Wat vinden jullie van KLM ?
Wat vinden jullie van KLM ?
Wij vliegen met KLM naar Houston met een 747-400 Combi (half passagiers, half vracht).
Hoe beoordelen jullie de KLM als maatschappij in het algemeen?
Ik lees er positieve dingen over, maar hebben jullie dat ook ervaren?
En heeft iemand van het forum al eens gevlogen met dit type vliegtuig?
Heel graag jullie reacties....dank !
Hoe beoordelen jullie de KLM als maatschappij in het algemeen?
Ik lees er positieve dingen over, maar hebben jullie dat ook ervaren?
En heeft iemand van het forum al eens gevlogen met dit type vliegtuig?
Heel graag jullie reacties....dank !
16x USA / 30 staten
- Harry
- Amerika-expert
- Partner van: jaha
- Aantal x V.S. bezocht: 26
- Contacteer:
Re: Wat vinden jullie van KLM ?
Ik heb al vele malen gevlogen met KLM, en over het algemeen ben ik erg tevreden, het personeel is vriendelijk (een glimlach en gewoon dank u als je wat krijgt doet vaak wonderen), de vliegtuigen zijn goed onderhouden en het eten is net zo slecht als bij de meeste andere maatschappijen.
Helaas vlieg je met een Boeing 747-400, hoewel het een geweldig toestel is, heeft het bij de KLM, op 1 toestel na, nog geen modern IFE (eigen schermpjes), neem dus genoeg te lezen mee om de tijd door te komen.
Helaas vlieg je met een Boeing 747-400, hoewel het een geweldig toestel is, heeft het bij de KLM, op 1 toestel na, nog geen modern IFE (eigen schermpjes), neem dus genoeg te lezen mee om de tijd door te komen.
Ik heb er mee naar Shanghai gevlogen.
Ook en combi-toestel.
Ik had redelijk goed eten, maar het was wel oosters gericht (dus geen chicken of pasta) Dus je kreeg er stokjes bij enzo.
Op de heen weg nootjes | warm eten | noodles | ijsje | ontbijt (om 1.00 's nachts)(gesposord door danone volgens mij)
OP de terug weg warm eten | broodje | Soep + salade (2de keer warm) |
Ze kwamen regelmatig langs met drinken.
Ik zat nog net niet met de knieën tegen de buurvrouw en ik ben 1.80.
Mij maatje was 2.10 en die kreeg zo maar een andere plaats aangeboden door de crew.
Beide keren met iet wat vertraging vertrokken en beide keer bijna een uur te vroeg op bestemming.
Helaas geen entertainment en slechte tv's. Maar als goed is hebben in het najaar alle toestellen een IFE
Ook en combi-toestel.
Ik had redelijk goed eten, maar het was wel oosters gericht (dus geen chicken of pasta) Dus je kreeg er stokjes bij enzo.
Op de heen weg nootjes | warm eten | noodles | ijsje | ontbijt (om 1.00 's nachts)(gesposord door danone volgens mij)
OP de terug weg warm eten | broodje | Soep + salade (2de keer warm) |
Ze kwamen regelmatig langs met drinken.
Ik zat nog net niet met de knieën tegen de buurvrouw en ik ben 1.80.
Mij maatje was 2.10 en die kreeg zo maar een andere plaats aangeboden door de crew.
Beide keren met iet wat vertraging vertrokken en beide keer bijna een uur te vroeg op bestemming.
Helaas geen entertainment en slechte tv's. Maar als goed is hebben in het najaar alle toestellen een IFE
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Wij vliegen altijd met KLM naar Amerika. We hebben vijf keer met een 747 gevlogen, waarvan 1 keer met de combi (o ja, in 1983 ook al een keer
). Prima toestel, onze vluchten waren altijd in BC en die hebben inmiddels wel allemaal schermptjes e.d. per stoel. Service bij KLM vind ik altijd top.

Op zich vind ik KLM een prima maatschappij, maar ik prefereer van de Europese maatschappijen toch Lufthansa en British Airways. Personeel is veel vriendelijker (ik krijg bij KLM stewardessen vaak het idee dat ze vinden dat je héél dankbaar moet zijn dat je met KLM MAG vliegen. Eten heb ik over het algemeen bij LH en BA als iets beter ervaren..
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 19
ik vind klm een prima maatschappij om mee te gaan, alleen inderdaad jammer van het ontbreken van IFE op de 747 combi
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Niks mis met KLM, al vlieg ik persoonlijk gewoon de goedkoopste van dat ogenblik,er zijn echt geen slechte maatschappijen meer, althans niet op oostblok niveau-slecht.
Ben geen fan van de KLM, vaak oude toestellen, weinig beenruimte en geen eigen schermpjes.
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Laatste keer klm was voor mij in 2006, met die ouwe MD-11 vanuit SF naar Amsterdam, vliegt dat ding nog op die route?
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
Nope, wij hadden die in 2002, maar in 2008 en 2009 vlogen we met een 747 naar San Francisco (KL605). In 2007 stond de 747 ook op het programma, maar werd onze vlucht gecanceld en werden we overgeboekt op een Airbus 330 van NWA via Minneapolis.
Is de Airbus A330 niet een heel nieuw vliegtuig, volgens mij wel?
Ik vlieg er in Oktober mee, en dan vlieg ik het laatste hopje met een DC50

9 maanden per jaar in Fort Collins, CO, 3 maanden per jaar in Nederland.
Nooit problemen met KLM gehad, prima maatschappij wat mij betreft. Ik ga vaak voor de rechtstreekse optie (heb het niet zo op overstappen) en dan kom ik toch vaak bij KLM uit. Stewardessen zijn vriendelijk en het eten ook geen klagen over (maar ik ben toch niet zo'n fijnproever).
De entertainmentsystemen vind ik overigens wel matig. Weet niet meer precies met welk vliegtuigtype we vorig jaar terugvlogen vanuit Washington DC, maar die persoonlijke schermpjes waren echt om te janken. Slecht beeld, slecht geluid (out-of-sync) etc. Ik heb zelf vaak mijn eigen entertainment bij me, maar kan me voorstellen dat er mensen zaten te balen.
De entertainmentsystemen vind ik overigens wel matig. Weet niet meer precies met welk vliegtuigtype we vorig jaar terugvlogen vanuit Washington DC, maar die persoonlijke schermpjes waren echt om te janken. Slecht beeld, slecht geluid (out-of-sync) etc. Ik heb zelf vaak mijn eigen entertainment bij me, maar kan me voorstellen dat er mensen zaten te balen.
- Harry
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dit is inmiddels wel heel oude info, KLM heeft de laatste jaren erg veel aan vlootvernieuwing gedaan, er zijn 18 Boeings 777 en 10 Airbus A 330 bijgekomen, ook alle MD-11's (voor mij nog steeds één van de fijnste toestellen om mee te vliegen) zijn volledig aangepast aan alle moderne eisen m.b.t. IFE, en de update van de Boeings 747 is in volle gang, wat beenruimte betreft is het bij KLM net zo als bij de meeste andere maatschappijen, niet meer, maar zeker ook niet minder.Texas Boy schreef:Ben geen fan van de KLM, vaak oude toestellen, weinig beenruimte en geen eigen schermpjes.
Ook voor de korte afstanden zit KLM midden in een vlootvernieuwing, alle oude Boeing 737 en Fokker 100 worden vervangen.
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
Hoe nieuw ze zijn weet ik niet, maar ze zijn inderdaad vrij jong volgens mij. Wij zijn nu twee keer terug gevlogen met zo'n Airbus (vanuit Minneapolis en Detroit). Erg fijne stoelen (BC), beter dan bij KLM vinden wij. Alleen de ruimte voorin de kleine BC-cabine in de 747 bij KLM is geweldig. Wij zaten dit jaar op 3A en 3B en dan zitten je buren dik 2 meter van je vandaan. Heerlijk!1250 schreef:Is de Airbus A330 niet een heel nieuw vliegtuig, volgens mij wel?
-
- Amerika-ontdekker
Wij zijn gisteren met KLM van AMS naar Washington DC gevlogen. Super service gehad. Heel vriendelijke stewardessen die ook de tijd namen om even met je te kletsen, ook in Economy! Waar ik helemaal van stond (nou ja, ik zat
) te kijken was het digestiefje dat we bij de koffie konden krijgen. Ik heb nog nooit gevlogen met een Bailey's op mijn tafeltje... :dance:
Al met al voor herhaling vatbaar.
We hadden een A330-200 met eigen persoonlijk entertainmentsysteem, dat vond ik wel prettig. Hoewel ik moet toegeven dat ik voornamelijk mijn eigen films heb gedraaid aan de binnenkant van mijn ogen...

Al met al voor herhaling vatbaar.
We hadden een A330-200 met eigen persoonlijk entertainmentsysteem, dat vond ik wel prettig. Hoewel ik moet toegeven dat ik voornamelijk mijn eigen films heb gedraaid aan de binnenkant van mijn ogen...

http://www.moniquecaris.waarbenjij.nu" onclick="window.open(this.href);return false;
- Harry
- Amerika-expert
- Contacteer:
Heerlijk hè zo'n lekker glaasje bij de koffie na het eten. :beerchug:mofraweert schreef: Waar ik helemaal van stond (nou ja, ik zat) te kijken was het digestiefje dat we bij de koffie konden krijgen. Ik heb nog nooit gevlogen met een Bailey's op mijn tafeltje... :dance:
- Harry
- Amerika-expert
- Contacteer:
1250 schreef:en dan vlieg ik het laatste hopje met een DC50
Als luchtvaartliefhebber zou ik graag willen weten wat een DC 50 is, ook google kan me niet verder helpen........:dunno:
- Ruud2004
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Ik hoor niemand over die vreselijk lange KLM-rij elke ochtend in de corridor naar Vertrekhal 2 bij het inchecken op Schiphol. Er is maar een maatschappij op de luchthaven (en Transavia dan, daar sta je zelfs buiten) die dit zijn klanten aandoet. Mijn dochter is gisteren naar ons toegekomen (ORD) en was 3 1/2 uur van te voren op Schiphol. Na de rij te zijn doorgeworsteld, kon ze nog een klein kwartiertje winkelen en toen moest ze al instappen. Denk nu niet, oh vakantietijd en dan is het wat drukker, deze rij staat er ieder ochtend. De incheckautomaten en balie's zijn niet berekend op het aantal passagiers en dat veroorzaakt een aanzienlijke rij.
Daarna had ze trouwens een redelijke vlucht. Eten was zeer matig (met ranzig bakje sla en ondefinieerbaar bakje chocolademousse), drankjes voldoende en ook in haar 747combi was film kijken geen optie, maar de dames hadden er zin in en de sfeer was goed.
Daarna had ze trouwens een redelijke vlucht. Eten was zeer matig (met ranzig bakje sla en ondefinieerbaar bakje chocolademousse), drankjes voldoende en ook in haar 747combi was film kijken geen optie, maar de dames hadden er zin in en de sfeer was goed.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
- Harry
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik heb van die rijen nog nooit last gehad, ik zie die mensen wel altijd staan, en denk ik bij mezelf waarom check je niet gewoon thuis even in, bij het afgeven van de bagage loop je zo door, mijn man vliegt ook zakelijk regelmatig met KLM en heeft daar ook nooit last van.
-
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Wij zijn gisteren van schiphol naar San Francisco gevlogen met 747-400, maar ik kan niet anders zeggen als PRIMA!
We vlogen Economy, dus beenruimte.....tja
, maar verder alles goed geregeld. Vriendelijke stewardessen, goed van eten en drinken. Meerdere films. Idd niet op eigen schermpjes, maar heel goed te doen hoor!!
Ben blij dat wij met KLM hebben gevlogen.
We vlogen Economy, dus beenruimte.....tja

Ben blij dat wij met KLM hebben gevlogen.
Wij zijn helaas weer terug uit de USA!!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 7 Reacties
- 1692 Weergaves
-
Laatste bericht door jojostravelusa
-