Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Beste autoverhuur in San Francisco

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
stefan9
Amerika-ontdekker

Beste autoverhuur in San Francisco

Bericht door stefan9 »

Ik heb al veel gezocht op het forum;

-Maar waar kan ik het beste een auto huren in San Francisco? Alamo/Hertz/Avis/Dollar enz.

-Waar mag je zelf een auto uitkiezen? locatie verhuurstation?

Heb inmiddels via het forum gelezen dat ik het beste via usareisen.de kan boeken, (voordeligst).

Alvast bedankt,
weimar
Amerikafan

Re: Beste autoverhuur in San Francisco

Bericht door weimar »

Usareisen.de is volgens mij de goedkoopste en biedt ze allemaal aan.
In SF zitten ze bij elkaar bij het vliegveld in een gebouw, te bereiken met de gratis shuttletrein. Je kan vrij kiezen binnen de categorie die je hebt geboekt uit de aanwezige auto's.
stefan9
Amerika-ontdekker

Bericht door stefan9 »

De eerste paar dagen willen we nog geen auto huren, omdat we dan in San francisco verblijven.

Ik heb gezien dat er ook verschillende verhuurstations in de stad zelf zijn, kun je hier ook zelf je auto kiezen?

- zo heb ik gelezen bijv. dat het bij Alamo op bush street niet mogelijk is.

Bij andere wel?
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

In het algemeen hebben ze in de stad veel minder auto's staan omdat er ook veel minder verhuurd wordt.
Dus vaak moet je het doen met wat ze hebben staan.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
weimar
Amerikafan

Bericht door weimar »

stefan9 schreef:De eerste paar dagen willen we nog geen auto huren, omdat we dan in San francisco verblijven.
Dan mis je wel de 49 mile drive...

Wij hadden wel vanaf dag 1 de auto, heerlijk relaxed zelf naar het hotel rijden (Columbus Motor Inn, gratis parkeren). Overdag hebben we één dag de drive gedaan, een andere dag naar de Golden Gate geweest, een outlet en Berkeley/Bay Bridge. De stad zelf keken we alleen 's middags/begin van de avond. Eerlijk gezegd vonden we dat genoeg.

Je kan er altijd nog voor kiezen om terug te rijden naar het vliegveld met de trein, of vooraf even bellen met de verschillende vestigingen wat hun mogelijkheden zijn. Maar als je keuze wilt, moet je toch echt op het vliegveld zijn.
Jostravels
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Jostravels »

Alamo in de stad is echt een drama. Het is in een ander threadje al besproken: wij moesten 2,5 uur op een auto wachten. En nee, kiezen was er niet bij, we waren al lang blij dat er eindelijk een auto was (overigens wel een geweldige upgrade gehad, van een gewone midsize naar een crossover SUV).
Zoveel te zien zo weinig tijd: waarheen gaat de volgende reis?!
2008: Zuidwest-USA
2011: New York & het diepe zuiden
ienekje
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door ienekje »

Ik zat bij Usareizen.de te kijken, maar dan moet je invullen waar je de auto op wilt halen.
Wij huren ook pas na een paar dagen SF en ik heb geen idee waar ze zitten, laat staan wat vanuit het centrum het makkelijkst is als je daarna een stukje kustroute wil doen.....
Help?
ellen1977
Amerikafan

Bericht door ellen1977 »

Wij hebben vorig jaar ook eerst 3 dagen SF gedaan zonder auto en dat was prima gegaan. We zijn toen met de taxi terug naar het vliegveld gegaan (als ik me niet vergis, kostte ons dat zo'n $25) en daar hebben we de auto opgehaald. Ik had in eerste instantie gevraagd bij usareisen.de om de auto bij Union Square op te halen maar daar zouden ze geen SUV's hebben en dat was wel wat wij perse wilden. Vandaar dat we toch hebben besloten om naar het vliegveld te gaan en daar hebben we geen spijt van gehad. We kregen voor het ongemak (? ik wist ook niet wat voor ongemak hahaha) een gratis upgrade, dus we reden lekker rond in een Chevy Trailblazer 8)
En vanuit het vliegveld ben je zo bij de kustroute, want die hebben wij na SF gereden!
Het verslag van onze reis in 2008: http://robertenellen.blogspot.com
Het verslag van onze reis in 2012: http://robertellenenrubennaarflorida.blogspot.com
Het verslag van onze reis in 2017: http://robertellenenrubennaardeepsouth.blogspot.nl
José
Amerikakenner

Bericht door José »

Wij hebben ook in SF zelf geen auto gehad en zijn met de bus en trein/metro (geen idee meer :D) naar het vliegveld gegaan!
Ruime keus op het vliegveld, vond het ideaal!
Reisverslag juni 2009:
http://mark-jose-usa09.reismee.nl

Reisverslag mei 2008:
http://mark-jose.reismee.nl
Jostravels
Amerikakenner

Met de BART ben je zo op het vliegveld (is dat nou een trein of een metro? crossover wellicht)
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Overigens heb ik nu al twee keer in een jaar tijd de goedkoopste autohuur via eautohuur of carhire3000.com.

Misschien een tip.
Felicitas
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Felicitas »

Wij hebben vorig jaar de auto (minivan) in de stad bij Hertz (Union Square) opgehaald. Niet zelf uitzoeken, maar wel een zeer vlotte afhandeling. We reden binnen een kwartier weer weg.
SenT
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door SenT »

Jostravels schreef:Alamo in de stad is echt een drama. Het is in een ander threadje al besproken: wij moesten 2,5 uur op een auto wachten. En nee, kiezen was er niet bij, we waren al lang blij dat er eindelijk een auto was (overigens wel een geweldige upgrade gehad, van een gewone midsize naar een crossover SUV).
Onze ervaring: je moet er vroeg zijn, dan is de wachttijd korter (1 uur).
De wachtenden voor ons hadden allemaal geen reservering en daardoor duurde het allemaal wat lang. Bij ons was alles rond op 5 min.

Omdat de wachtende voor ons een econmy wilden, hebben wij wel een gratis upgrade gehad.

mochten we ooit nog terugkeren naar SF: dan haal ik hem wel op bij de luchthaven. Nu kennen we het openbaar vervoer er al wat beter....
onze trip door Texas en New Mexico: http://tosofrenda-texas2013.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Jostravels
Amerikakenner

Dat leek bij ons anders te zijn. Iedereen vóór ons had netjes een reservering (waren voornamelijk Nederlanders, Engelsen en Duitsers), maar er waren gewoon helemaal geen auto's op een enkele SUV na. Iedereen moest wachten en toen kwamen er ineens zo'n 20 auto's aangereden (kwamen waarschijnlijk van het vliegveld) en kon de hele groep wachtenden ineens weg. Maar onafhankelijk dus van de gereserveerde tijd. Dus mensen die om 10, 11, of 12 uur gereserveerd hadden kregen allemaal hun auto pas om 13 uur. Dat was al vervelend, maar de communicatie erover was nog erger, er werd telkens gezegd dat we 'even' een half uurtje moesten wachten, waardoor we ook niet iets anders konden doen in de tussentijd.
angelab
Amerikafan

Bericht door angelab »

Ik zou ook aanraden ga naar de luchthaven daar ben je met het OV of taxi zo.
Op de luchthaven staan zooooveel auto's, als je wilt kun je hier een aantal uur over doen om je auto uit te zoeken.
De afhandeling bij de balie is zo gebeurd, je krijgt je papieren, je stapt de lift in en stapt uit in de 'garage' daar laat je je papieren zien en een meneer/mevrouw zegt tegen je: uit (bijv.) rij 10 t/m 15 mag je een auto uit kiezen.
Zo makkelijk is dit!
2008 West USA: http://heukelumgoes2theusa2008.web-log.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
2009 Thailand: http://heukelumgoes2thailand.web-log.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
2010 Florida: http://heukelumgoes2florida.web-log.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Joyce24
Amerikafan

Bericht door Joyce24 »

Wij gaan ook eerst vanuit het vliegveld met het openbaar vervoer of taxi naar het hotel. Wat zouden jullie ons aanraden? Tram, metro, taxi (ik weet niet wat er allemaal is)

En rijden ze hier tot laat in de avond? (we landen rond 20.00u lokale tijd en voordat we daar zijn.. ons kennende :wink: )
Victorinox
Amerika-ontdekker

Bericht door Victorinox »

Ik zal ook wss mijn auto ophalen aan de luchthaven.

Ik vraag mij of iemand ervarring heeft met "name your price" op Priceline, maar dan voor autoreserveringen. Ik heb namelijk uitgerekend dat indien ik goedkoper wil uitkomen dan USAreisen.de (547€). Een prijs per dag moet opgeven van 6$. Dit omdat priceline geen CDW en Extended protection heeft.

Hier een uitgewerkt voorbeeld voor de huur van een SUV van 18dagen.
HIDDEN COSTS niet opgenomen bij price line maar wel bij USareisen.de
Collision Damage Waiver Full ($15.00/Day) 270$
Extended Protection ($12.95/Day) 233,1$
Roadside Plus ($4.99/Day) 89,82$
Return Fuel at any level ($3.13/gal) 0$
TOTAL= 593$

Aanbod USAReisen.de = 547€ = 765$.
Voor de regulier huur blijft dus nog 173$ over of 9,60$ per dag. Om winst zou ik dus een name your price van 6$ moeten lanceren.

Denkt iemand dat het de moeite waard is om dit te proberen of is dit onrealistisch laag?
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Ik weet natuurlijk niet welk type SUV je wilt, maar 18 dagen een Equinox via eautohuur kost 494 euro, om een voorbeeld te noemen.
Victorinox
Amerika-ontdekker

Bericht door Victorinox »

Pete.Z schreef:Ik weet natuurlijk niet welk type SUV je wilt, maar 18 dagen een Equinox via eautohuur kost 494 euro, om een voorbeeld te noemen.
Ja maar daar zit geen verzekering in. Of vergis ik mij.
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Daar zit alles in wat je nodig hebt.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer