Ruud2004 schreef:Ook had ik veel meer weerstand vanuit Amerika zelf verwacht. Daar is het "Piece Concept" als sinds jaar en dag een begrip en is men het gewend veel mee te nemen. Je hoort er niets over ! (weten de Nederlandse Amerikanen op dit forum hier wat meer over ?)
Nee, Amerikanen maken zich er inderdaad niet zo druk over, tenminste, dat is mijn idee. Ik had het er toevallig laatst met wat vrienden nog over en ook onder collega's die af en toe naar Europa reizen merk ik er niks van. Vergeet ook niet dat Amerikanen meestal niet zoals veel Nederlanders drie of vier weken met vakantie gaan (dat heet hier een "sabbatical"

) en dus wellicht minder nodig hebben. En als er dan toch een extra koffer meegenomen moet worden, dan wordt dat zonder morren betaald. Tickets zijn ook over het algemeen goedkoper dan een paar jaar geleden en luchtvaartmaatschappijen moeten ergens aan verdienen.
Ruud2004 schreef:Ik heb afgelopen zomer bij een binnenlandse vlucht van Midwest gezien dat aan de gate te grote of te veel handbagage alsnog werd ingenomen en zonder kosten in het ruim werd geladen.(en ik trouwens maar netjes betalen voor mijn ene grote koffer) Dat zal men bij Intercontinentale vluchten zeker niet doen.
Omdat de meeste Amerikanen op binnenlandse vluchten geen koffers inchecken, aangezien het vaak korte trips zijn. De kans is dus groot dat deze passagier nu een ingecheckt stuk bagage had en het dus gratis was. En soms is er gewoon geen plek meer voor de handbagage en dan is het gewoon terecht dat het gratis wordt ingecheckt. En op binnenlandse vluchten is men inderdaad vaak wat coulanter omdat vliegtuigen sowieso wat lichter zijn dan op intercontinentale vluchten. Maar het blijft riskant: mijn schoonouders moesten op hun vlucht van ATL naar BOS wel degelijk bijbetalen voor hun bij de gate gecheckte roll-aboard. Het is ook maar net wie je treft.