Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
goed vliegaanbod Connections?
-
- Amerika-ontdekker
Re: goed vliegaanbod Connections?
Een degelijke reis en annulatieverzekering kan je ook bekomen via je Mastercard. Ik weet dat dit o.a. bij Dexia en Fortis zo is in België. Je moet alleen je reis betalen met die Mastercard. Dit maakt snel een paar 100 euro verschil op een reis.
Vale schreef:@pepilein: Wij zijn van België, volgens mij lopen de schoolvakanties hier anders dan in Nederland. Een onderwijzer moet in België beschikbaar zijn voor zijn school tot en met 30 juni en vanaf 1 september, of hij dan echt ter plaatste moet zijn of niet.
Dus voor de zomer zijn wij echt wel beperkt tot juli en augustus.
Dan heeft ie het beter als mij (of is het dan ik?.., gymleerkracht he..) IK ben vanaf 10 juli vrij en moet 5 weken daarna alweer "beschikbaar" zijn!.. Vakanties in Nederland kennen echter regio's. Zit je in de eerste groep die vakantie krijgt dan wil je wel eens net voor het hoogseizoen wegkunnen en heel soms kan je terugvliegen net buiten het hoogseizoen. Kan veel schelen!
Jullie hebben desondanks een mooie prijs voor jullie trip.
Maar dan is het wel enkel voor de houder van de mastercard en zijn gezin, niet voor de partner wanneer je als koppel op reis gaat..Stefan-Greta schreef:Een degelijke reis en annulatieverzekering kan je ook bekomen via je Mastercard. Ik weet dat dit o.a. bij Dexia en Fortis zo is in België. Je moet alleen je reis betalen met die Mastercard. Dit maakt snel een paar 100 euro verschil op een reis.
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Yep, ze kunnen ook van Brussel vertrekken, en dat is zeer zeker een mooie prijs, alleen moeten ze op 10 april weer terugvliegen...Coyote schreef:Totale prijs: $ 1,345.38 voor 2 personen. Dat komt uit op ± EUR 470,76 p.p. Geen gekke prijs lijkt mij.
Nou weet ik niet hoe lang ze willen gaan maar voor bovengenoemde periode kan het in ieder geval wel.
Ik heb net eens gekeken, en dan is het €512,48... valt nog steeds mee! Ga het ze snel even doorgeven...
Mijn dank is groot!
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
Wij zijn op 2 januari naar connections geweest. Om 13u30 aangekomen en gehoord dat we een nummertje mochten nemen en tegen 17u terugkomen.
Uiteindelijk direct geboekt:
1 sept: Bsl - Chicago - LAX
26 sept: LAX- JFK
30 sept: JFK - Bsl
Voor 2 personen kwam dit op 250x2 taxes + 269 x2 ticket + 120 x 2 tssstop NY + 50x 2 all-in verzekering + 10 dossierkosten = 1400euro (700 pp)
Had iets goedkoper verwacht, vooral door tussenstopkost, dacht dat dit inbegrepen was...
Uiteindelijk direct geboekt:
1 sept: Bsl - Chicago - LAX
26 sept: LAX- JFK
30 sept: JFK - Bsl
Voor 2 personen kwam dit op 250x2 taxes + 269 x2 ticket + 120 x 2 tssstop NY + 50x 2 all-in verzekering + 10 dossierkosten = 1400euro (700 pp)
Had iets goedkoper verwacht, vooral door tussenstopkost, dacht dat dit inbegrepen was...
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Vind dat nog best aan de prijs voor september. Is ook nog buiten het hoogseizoen.
Was je begonnen met New York, lijkt mij prettiger dan aan het begin van de vakantie, dan had je voor € 591 p.p. bij cheaptickets.com kunnen boeken.
Roland
Was je begonnen met New York, lijkt mij prettiger dan aan het begin van de vakantie, dan had je voor € 591 p.p. bij cheaptickets.com kunnen boeken.
Roland
Zo goedkoop vindt ik connections niet.
En dan nog helemaal naar Brussel.
De extra kosten die dat meeneemt om daar heen te reizen moet je er ook nog bij op tellen.
Dusseldorf of Antwerpen vindt ik nog handig
maar Brussel zou alleen interresant zijn als de tickets
echt een stuk lager zouden zijn.
British airways is een stuk goedkoper.
En Exit reizen is ook veel lager.
Is Britishs airways prettig om mee te vliegen?
En dan nog helemaal naar Brussel.
De extra kosten die dat meeneemt om daar heen te reizen moet je er ook nog bij op tellen.
Dusseldorf of Antwerpen vindt ik nog handig
maar Brussel zou alleen interresant zijn als de tickets
echt een stuk lager zouden zijn.
British airways is een stuk goedkoper.
En Exit reizen is ook veel lager.
Is Britishs airways prettig om mee te vliegen?
Freya die 50 euro voor een nationale vlucht vindt ik niet duur.
Een tussenstop is als je Brussel-Chicago-Los Angeles vliegt
En op de terug weg een aantal dagen in Chicago blijft
voordat je doorvliegt naar Brussel.
Dan is het bij bijv Exit gratis.
Maar als je naar een andere stad vliegt moet je voor
de nationale vlucht ook betalen.
Een tussenstop is als je Brussel-Chicago-Los Angeles vliegt
En op de terug weg een aantal dagen in Chicago blijft
voordat je doorvliegt naar Brussel.
Dan is het bij bijv Exit gratis.
Maar als je naar een andere stad vliegt moet je voor
de nationale vlucht ook betalen.
Hallo,bigfish schreef:Hallo iedereen, bij het boeken van m'n vliegtickets bij Connections koos ik voor een pakketverzekering: annulatie en reisbijstand, de zogenaamde all-in premier verzekering. De prijs hiervoor bedroeg 7% van de totale reissom (voor ons kwam dit op 200 euro aangezien ik 4 vliegtickets kocht).
hier had ik ook een vraag over.
Vorige jaar heb ik het ook zo gedaan.
vluchten + auto + hotel bij connections geboekt. 7 % extra betaalt voor allerlei verzekering.
Nu ga ik alleen vlucht en auto boeken. dus daar wss ook 7 % op betalen.
Maar de hotels ga ik zelf boeken.
Hoe zit het dan met verzekering?
Ik snap het systeem precies niet goed? ( want als ik de hotels daar wel boek zijn die 7 % duurder ?)
Hopelijk kan iemand me hier mee helpen

ps voor te annuleren moet ik al geen verzekering pakken, want die hotels hebben een annuleringsbeleid op de site staan he.
meestal 72 uur op voorhand kostenloos annuleren ( meestal zeg ik dan )
2008 : rondreis westkust - 2009 : NY \ LA \ LV - 2010 : LA \ LV \ Springdale - 2011 : LA/LV
- Annie
- Amerika-expert
- Partner van: Rob
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Wij hebben een doorlopende reis en annuleringsverzekering.
Je zou ook kunnen informeren bij een verzekeringsagent wat een kort lopende reis en annuleringsverzekering met werelddekking kost.
Wel op het verzekerde bedrag letten dan.
Je zou ook kunnen informeren bij een verzekeringsagent wat een kort lopende reis en annuleringsverzekering met werelddekking kost.
Wel op het verzekerde bedrag letten dan.
stel ik boek 2 nachten een hotel.
dat kost me 250 euro bv + ik kan kostenloos annuleren.
7 % zou dan 17,5 euro zijn.
wat heeft het voor zin om die overnachting in dat hotel verzekerd te hebben?
Ik snap het plaatje precies niet haha.
Autoverzekering ok. Dat die goed moet zijn! Er kan dan ook vanalles gebeuren hé.
dat kost me 250 euro bv + ik kan kostenloos annuleren.
7 % zou dan 17,5 euro zijn.
wat heeft het voor zin om die overnachting in dat hotel verzekerd te hebben?
Ik snap het plaatje precies niet haha.
Autoverzekering ok. Dat die goed moet zijn! Er kan dan ook vanalles gebeuren hé.
2008 : rondreis westkust - 2009 : NY \ LA \ LV - 2010 : LA \ LV \ Springdale - 2011 : LA/LV
- Annie
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik zou mijn hotelkamer niet verzekeren.
De meeste kunen kosteloos geannuleerd worden.
Alleen als er onverhoopt iets mocht voordoen en je zou dat niet meer kunnen, binnen die 72 uur ben je je geld kwijt, maar dat zal altijd minder zijn dan die 7% die je over al je overnachtingen hebt betaald.
De meeste kunen kosteloos geannuleerd worden.
Alleen als er onverhoopt iets mocht voordoen en je zou dat niet meer kunnen, binnen die 72 uur ben je je geld kwijt, maar dat zal altijd minder zijn dan die 7% die je over al je overnachtingen hebt betaald.
- hekkie
- Amerika-expert
- Partner van: Jhek
- Contacteer:
Noortje, haal je een reisverzekering en annuleringsverzekering niet door elkaar? Dat de reis en autohuur goed verzekerd moeten zijn (tegen evt. extra te maken kosten, schades, ongeval en verlies van bagage etc.) is duidelijk, maar zegt nog niets over het annuleren.
Een annuleringsverzekering geldt bijvoorbeeld als er zich in jouw zeer naaste omgeving (1e/2e graads familie) of met jezelf ernstige gezondheidsproblemen voordoen of levensgevaar dreigt waardoor je de reis niet kunt maken. Ook ontslag of noodgedwongen wisselen van werkkring kan een reden zijn. In zulke gevallen is de annuleringsverzekering een uitkomst en krijg je via die annuleringsverzekering het geld van bijvoorbeeld tickets en autohuur geheel of gedeeltelijk retour (afhankelijk van de voorwaarden van die verzekering).
Annulering van gereserveerde hotelovernachtingen is, zoals jezelf al aangaf, geen punt in jouw geval. Die kun je meestal kosteloos annuleren als die policy gevoerd voert.
Hopelijk is het zo wat duidelijker en een antwoord op jouw vragen.
Marjan
Een annuleringsverzekering geldt bijvoorbeeld als er zich in jouw zeer naaste omgeving (1e/2e graads familie) of met jezelf ernstige gezondheidsproblemen voordoen of levensgevaar dreigt waardoor je de reis niet kunt maken. Ook ontslag of noodgedwongen wisselen van werkkring kan een reden zijn. In zulke gevallen is de annuleringsverzekering een uitkomst en krijg je via die annuleringsverzekering het geld van bijvoorbeeld tickets en autohuur geheel of gedeeltelijk retour (afhankelijk van de voorwaarden van die verzekering).
Annulering van gereserveerde hotelovernachtingen is, zoals jezelf al aangaf, geen punt in jouw geval. Die kun je meestal kosteloos annuleren als die policy gevoerd voert.
Hopelijk is het zo wat duidelijker en een antwoord op jouw vragen.
Marjan
Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen:
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Meestal kan je trouwens enkel hotelboekingen kosteloos annuleren als je ze zelf boekt. Via een reisbureau hangen er dikwijls kosten aan of gaat het gewoon helemaal niet.
Ik weet niet goed of Noortje het over hetzelfde heeft als mij maar ik probeer mijn ‘probleem’ alleszins wat duidelijker voor te stellen:
- Wil je enkel een annulatieverzekering, dan betaal je bij Connections 4,5% op de reissom. Dit is perfect logisch: hoe meer je boekt, hoe groter de waarde die je moet verzekeren, dus hoe groter ook het bedrag zal zijn dat je aan verzekering betaalt.
- Wil je enkel een reisbijstand, dan betaal je 2 of 3 euro (afhankelijk van de formule) per persoon per dag. Dit is ook volstrekt logisch: hoe langer je op reis gaat, hoe groter het risico dus hoe meer je betaalt.
Waar voor mij (en ik denk ook voor Noortje) nu het onlogische aspect zit, is in de all-in formule die beide verzekeringen bevat (zowel annulatie als reisbijstand): hier vragen ze immers 7%. Ik probeer het aan te tonen met een voorbeeld:
- Ik boek 1 vliegticket en neem een all-in verzekering (7% op de reissom). Ik betaal €50. Mijn 15 hotelovernachtingen en wagen boek ik rechtstreeks via internet.
- Ik boek 1 vliegticket, 1 auto en 15 hotelovernachtingen bij Connections en neem een all-in verzekering. Ik betaal €150.
Het is logisch dat ik in het laatste geval meer betaal aangezien ik voor meer verzekerd wordt in geval van annulatie. Maar ik wordt in geen geval meer verzekerd voor de reisbijstand, die is dezelfde in geval A als in geval B. Dus in principe betaal ik 3,5% teveel (want enkel annulatie kost slechts 4,5%).
Het zou dan bijvoorbeeld goedkoper uitkomen om in het 2e geval eerst het vliegticket te kopen, daar dan 7% op te betalen (ongeveer 50 euro) voor annulatie en reisverzekering. En in tweede instantie ga ik terug bij Connections en huur ik de auto en de hotelovernachtingen, waar ik dan enkel annulatieverzekering op betaal (4,5%), een reisbijstand heb ik dan immers al betaald.Het totaalbedrag aan verzekeringen zal dan een stuk minder zijn maar ik ben eigenlijk evenveel verzekerd.
- Wil je enkel een annulatieverzekering, dan betaal je bij Connections 4,5% op de reissom. Dit is perfect logisch: hoe meer je boekt, hoe groter de waarde die je moet verzekeren, dus hoe groter ook het bedrag zal zijn dat je aan verzekering betaalt.
- Wil je enkel een reisbijstand, dan betaal je 2 of 3 euro (afhankelijk van de formule) per persoon per dag. Dit is ook volstrekt logisch: hoe langer je op reis gaat, hoe groter het risico dus hoe meer je betaalt.
Waar voor mij (en ik denk ook voor Noortje) nu het onlogische aspect zit, is in de all-in formule die beide verzekeringen bevat (zowel annulatie als reisbijstand): hier vragen ze immers 7%. Ik probeer het aan te tonen met een voorbeeld:
- Ik boek 1 vliegticket en neem een all-in verzekering (7% op de reissom). Ik betaal €50. Mijn 15 hotelovernachtingen en wagen boek ik rechtstreeks via internet.
- Ik boek 1 vliegticket, 1 auto en 15 hotelovernachtingen bij Connections en neem een all-in verzekering. Ik betaal €150.
Het is logisch dat ik in het laatste geval meer betaal aangezien ik voor meer verzekerd wordt in geval van annulatie. Maar ik wordt in geen geval meer verzekerd voor de reisbijstand, die is dezelfde in geval A als in geval B. Dus in principe betaal ik 3,5% teveel (want enkel annulatie kost slechts 4,5%).
Het zou dan bijvoorbeeld goedkoper uitkomen om in het 2e geval eerst het vliegticket te kopen, daar dan 7% op te betalen (ongeveer 50 euro) voor annulatie en reisverzekering. En in tweede instantie ga ik terug bij Connections en huur ik de auto en de hotelovernachtingen, waar ik dan enkel annulatieverzekering op betaal (4,5%), een reisbijstand heb ik dan immers al betaald.Het totaalbedrag aan verzekeringen zal dan een stuk minder zijn maar ik ben eigenlijk evenveel verzekerd.
- Annie
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik snap die reisbijstand niet goed, waar voor is dat?
Wij hebben de laatste keren ook steeds via connections geboekt, maar dan zonder reis of annulatieverzekering.
Die hebben we apart, wel doorlopens, maar je kan ook voor een kortere tijd kiezen.
Je zou zelf nog op internet kunnen zoeken naar de goedkoopste.
Wij hebben de laatste keren ook steeds via connections geboekt, maar dan zonder reis of annulatieverzekering.
Die hebben we apart, wel doorlopens, maar je kan ook voor een kortere tijd kiezen.
Je zou zelf nog op internet kunnen zoeken naar de goedkoopste.
Met een reisbijstand wordt een reisverzekering bedoeld (dus voor medische kosten, burgerlijke aansprakelijkheid, bagagekosten bij diefstal of beschadiging, enz.). Ik heb gekozen voor de verzekering bij Connections omdat ik ergens gelezen had dat het één van de meest volledige is op de Belgische markt.
- Annie
- Amerika-expert
- Contacteer:
oké
Die verwarringen soms tussen Nederlands en Vlaams.
Bedankt voor de uitleg.
Die verwarringen soms tussen Nederlands en Vlaams.

Bedankt voor de uitleg.
Bigfish, ik had idd net dezelfde vraag!
Moet ik concluderen dat ik vorig jaar gewoon teveel betaald heb?
schets : ( met verzonnen bedragen )
vorig jaar geboekt bij connections
vlucht : 1000 euro
auto : 300 euro
hotels : 800 euro
totaal = 2100 euro x 7 % = 147 kosten aan verzekering.
dit jaar ga ik zogezegd dezelfde reis maken, maar ik beslis de hotels zelf toe boeken
vlucht: 1000 euro
hotels 800 euro maar ik boek ze zelf
kosten verzekering : 91 euro - dus 56 euro minder dan vorig jaar.
wil dat dan zeggen dat ik dit jaar minder goed verzekerd ben ?
Lijkt me dat dit "totaalpakket" ook een klein beetje afzetterij is ??
Of ben ik nu ah muggenziften.
2 dezelfde reizen op 2 verschillende manieren geboekt
Moet ik concluderen dat ik vorig jaar gewoon teveel betaald heb?
schets : ( met verzonnen bedragen )
vorig jaar geboekt bij connections
vlucht : 1000 euro
hotels : 800 euro
totaal = 2100 euro x 7 % = 147 kosten aan verzekering.
dit jaar ga ik zogezegd dezelfde reis maken, maar ik beslis de hotels zelf toe boeken
vlucht: 1000 euro
hotels 800 euro maar ik boek ze zelf
kosten verzekering : 91 euro - dus 56 euro minder dan vorig jaar.
wil dat dan zeggen dat ik dit jaar minder goed verzekerd ben ?
Lijkt me dat dit "totaalpakket" ook een klein beetje afzetterij is ??
Of ben ik nu ah muggenziften.
2 dezelfde reizen op 2 verschillende manieren geboekt
- Doockles
- Amerika-expert
- Partner van: Pietro
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Het lijkt erop dat ze dat bij connections inderdaad maar raar uitrekenen. De reisbijstand zou volgens mij per persoon per dag moeten zijn en de annulatieverzekering op hotel (als je dat boekt via hen) + wagen + vlucht. 2 aparte bedragen lijken mij niet meer dan normaal.
Wat je ook kan doen natuurlijk is zelf een jaarlijkse reisbijstand nemen (bij VAB bv.). Die geldt dan voor alle "reizen" die je maakt. Zo hoef je enkel nog maar een annulatie te nemen als je op vakantie gaat. Je kan ook opteren om een jaarlijkse annulatieverzekering erbij te nemen.
En je kan natuurlijk ook enkel een reisbijstand nemen voor de periode dat je op vakantie gaat.
Wat je ook kan doen natuurlijk is zelf een jaarlijkse reisbijstand nemen (bij VAB bv.). Die geldt dan voor alle "reizen" die je maakt. Zo hoef je enkel nog maar een annulatie te nemen als je op vakantie gaat. Je kan ook opteren om een jaarlijkse annulatieverzekering erbij te nemen.

En je kan natuurlijk ook enkel een reisbijstand nemen voor de periode dat je op vakantie gaat.
Onze reisverslagen:
2008: Phoenix - San Francisco
2010: Phoenix - Las Vegas
2011: Phoenix - Las Vegas
2012: Denver - Las Vegas
2008: Phoenix - San Francisco
2010: Phoenix - Las Vegas
2011: Phoenix - Las Vegas
2012: Denver - Las Vegas