Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Tickethulp deel 2 (eerste hulp bij boeken van vliegtickets)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
IngeRene
Amerikakenner
Contacteer:

Re: Tickethulp deel 2 (eerste hulp bij boeken van vliegtickets)

Bericht door IngeRene »

IngeRene schreef: di 10/08 10:45 Brussel di 10/08 12:25 Montreal,Pierre-Elliot-Trudeau qc AC 833 (7h40)
di 10/08 17:30 Montreal,Pierre-Elliot-Trudeau qc di 10/08 20:25 Los Angeles, ca AC 775 (5h55)
vr 03/09 08:30 Los Angeles, ca vr 03/09 16:39 Montreal,Pierre-Elliot-Trudeau qc AC 782 (5h09)
vr 03/09 19:45 Montreal,Pierre-Elliot-Trudeau qc za 04/09 08:35 Brussel AC 832 (6h50)
Prijs 1 volwassene: € 471,00 + € 245,41 tax = € 716,41
Customer Service Pakket € 155,00
Prijs (5 volwassenen) € 3.737,05
Hi,
ok, dit is dus zo'nbeetje "alles" :D

Ben benieuwd wat jullie eigenlijk van de prijs vinden voor deze tijd van het jaar, want daarover kan ik eigenlijk niet zo erg goede info vinden tussen alle bomen in dit bos van prijzen en vooral wisselende data :wink: .

En heeft iemand ervaring met Canadian Airlines...?

gr,
René
Lees alles over onze fantastische vakantie naar ZW-USA op Belderbos naar Amerika '11 blog. Andere reizen vind je op IngeRene.nl
Johny Leoni
Amerika-ontdekker

Bericht door Johny Leoni »

Madphil schreef:Ik heb in november geboekt naar las vegas (via Atlanta) en terug vanaf SF. Met de KLM, via amsterdam, maar wel als begin en eind antwerpen centraal. Dit is dus een stukje met de trein. Destijds was dat 550 euro pp, maar nu weet ik dat niet.
Vertrek en terugkomst in mei trouwens.
In september, ook vanaf Antwerpen centraal met trein naar Schiphol, en vervolgens rechtstreeks SFO en zelfde route terug: 449 EUR. Vrijdag geboekt. In mei dezelfde tarieven te vinden dacht ik..
Tuur
Amerika-ontdekker

Bericht door Tuur »

Dag allen,

Ik probeer al een tijdje vliegtickets te zoeken naar de USA voor 3 personen. (2 volw. en 1 kind van 13)
Om precies te zijn: 11-07-2010 AMS-DEN en op 11-08-2010 SEA-AMS. Het goedkoopste wat ik kan vinden is met British Airways via de site van expedia.com; nl. $ 3569,70 in totaal. Als ik dat naar euro's omreken is dat zo'n 835 Euro pp. Zie onderstaande:

Traveling to Denver
Sun 11-Jul-10 Amsterdam (AMS)
Depart 11:40 am to London (LHR)
Arrive 11:55 am
Terminal 5 217 mi
(349 km)
Duration: 1hr 15mn
BA
Flight: 431

London (LHR)
Depart 3:45 pm
Terminal 5 to Denver (DEN)
Arrive 6:25 pm 4,678 mi
(7,529 km)
Duration: 9hr 40mn
BA
Flight: 219
Total distance: 4,895 mi (7,878 km)
Total duration: 10hr 55mn (14hr 45mn with connections)
---------------------------------------------
Traveling to Amsterdam
Wed 11-Aug-10
Seattle (SEA)
Depart 6:45 pm to London (LHR)
Arrive 11:50 am +1 day
Terminal 5 4,789 mi
(7,707 km)
Duration: 9hr 5mn
BA
Flight: 48

Thu 12-Aug-10
London (LHR)
Depart 1:10 pm
Terminal 5 to Amsterdam (AMS)
Arrive 3:30 pm 217 mi
(349 km)
Duration: 1hr 20mn
BA
Flight: 438

Total distance: 5,006 mi (8,056 km)
Total duration: 10hr 25mn (11hr 45mn with connections)

Alle andere voordelige sites (vliegwinkel/budgetair/cheapticket/connections/etc) komen niet onder de € 1000,-pp.
Op Expedia.nl zou ik voor exact dezelfde vluchten € 3883,65 kwijt zijn. Dit is per persoon: € 1294.55. Een verschil van € 465 per persoon! Dit vind ik een erg groot verschil! Volgens mij loont het dus om in dollars te gaan betalen bij Expedia.com. Heeft iemand hier ervaring mee? Zijn er nog dingen waar ik dan mee rekening moet houden? Andere tips?

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Groet, Tuur.
Gerben Steeg
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Gerben Steeg »

Coyote schreef:Feit blijft dat ze op alle mogelijke (sluwe) manieren geld te verdienen als je al bijna door het boekingsproces heen bent. Ze kunnen ook in het beginscherm aangeven dat er € 28 bij komt en en € 20 dossierkosten. Dat doen ze niet omdat dat mensen afschrikt.

Om een forumlid aan te halen: "Boeven zijn het!"
Dus daar boek je uit principe niet? Ook niet als ze op dat moment de beste aanbieding hebben? Heb daar afgelopen jaar geboekt en dat was op dat moment volgens mij de goedkoopste (dus incl de tientjes die er op het laatst bijkomen).
Gr, Gerben
Hansi1959
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Hansi1959 »

Ook wij hebben ons de laatste week weer gestort op het boeken van de tickets.....(enkele weken geleden ook al gechecked maar prijzen lagen toen redelijk hoog)
Wat een ellende telkens weer :evil:
Een paar sites hebben er een handje van om je in eerste instantie met een hele leuke prijs lekker te maken om er uiteindelijk achter te komen (na invullen alle persoonlijke gegevens) dat er nog een heel fors bedrag aan "service pakket" etc. bijkomt. Bij vliegwinkel.nl en worldticketcentre maakten ze het af en toe wel heel bont.... bij de laatste bv 100 euro "service charge" en 25 euro dossier kosten.
Nog ergelijker; na je zoekopdracht komt een overzicht met beschikbare vluchten. Daarbij enkele zeer aantrekkelijk geprijsde. Klik je nu op "selecteer" dan kom je in een volgend scherm en dan blijken er twee dingen gebeurt; de prijs van het ticket zelf of de tax is fors hoger als op de vorige pagina (ik heb het dus nog niet over bijkomende kosten maar puur de basis ticket en tax kosten zoals genoemd in het eerste scherm) en / of er wordt een heel ander route schema aangegeven dan jij had geselecteerd :shock:
Voorbeeld;
zoekopdracht; 31 aug BRU-NYC en 23 sept retour van SFO-BRU.
resultaat; o.a. een zeer aantrekkelijke combi (non stop naar NY en via Chicago retour) voor 329 euro (wordt gespecificeerd als ticket + tax). Gelijk kiezen dus.....
Op het volgende scherm is de prijs opeens opgelopen naar bijna 500 euro (nog steeds enkel voor ticket + tax waarbij de tax opeens met bijna 200 is gestegen...).
Moe van alle zoeken (en prijs is nog steeds niet slecht) toch maar alle gegevens ingevuld en verder geklikt.
Dan komt dus nog een leuke (not) verrassing; Ruim 130 euro aan "customer service / dossier en fee" en blijkt na even nalopen van het vluchtschema de rechtstreekse vlucht naar NY, omgezet in een tussenstop via Chicago...
ja daaaaag :evil:

Uiteindelijk heb ik geboekt via vliegtarieven.nl. Hier betaalde ik alleen 10 euro extra voor het betalen via credit card. Totale prijs (zonder annuleringsverzekering) 480 pp voor non stop BRU-NY en non stop SFO-BRU.
Beide vluchten met United Airlines.

Oh ja....ook nog even een poging gedaan om telefonisch te boeken bij vliegwinkel.nl. Ik dacht slim te zijn en met de melding van; zie hier een leuke prijs op jullie site die ik echter niet kan kiezen (na kiezen kom je op de volgende pagina en reisschema plots veranderd) in de hoop dat die trip (voor die prijs) telefonisch wel geboekt zou kunnen worden.
Ik weet nog steeds niet of dat mogelijk is.....na bijna 10 minuten in de wacht (a 0,40 per minuut....) en van af het begin de tekst; "er is nog één wachtende voor u..." heb ik definitief afgehaakt.
Of ze hebben die telefooncentrale met slechts 1 persoon bemand (die kunnen ze gemakkelijk alleen al betalen uit de opbrengst van de "wachtenden" :twisted: )
Of ze laten je bewust in de wacht staan (levert dan aardig wat op..)

Werk aan de winkel voor de ombudsman!
No guts, no glory!
Arie
Amerika-ontdekker

Bericht door Arie »

Jee Hansi, wat een verhaal.
Welbedankt dat je de moeite hebt genomen je frustraties van je af te schrijven.
Het boeken van tickets blijft altijd een geklooi, helemaal als het op de door jouw beschreven manier gaat.
MattRob
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 65
Contacteer:

Bericht door MattRob »

Hansi1959 schreef: Uiteindelijk heb ik geboekt via vliegtarieven.nl. Hier betaalde ik alleen 10 euro extra voor het betalen via credit card. Totale prijs (zonder annuleringsverzekering) 480 pp voor non stop BRU-NY en non stop SFO-BRU.
Ik weet vrij zeker dat United Airlines niet rechtstreeks vliegt op SFO .... Ik zou nog even goed checken, maar vermoed dat je via Washington (of Chicago) vliegt met een tussenstop ?
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
ludwig
Amerikakenner

Bericht door ludwig »

Ik kan mij vaag herinneren dat deze discussie al eerder is geweest. Is het niet zo dat het vluchtnummer ongewijzigd blijft vanaf Washington richting Brussel en dat het daarom lijkt alsof het een non-stop vlucht is ? Discussie was wel of niet van vliegtuig veranderen in Washington.
merluza
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 12
Contacteer:

Bericht door merluza »

Hansi1959 schreef:Nog ergelijker; na je zoekopdracht komt een overzicht met beschikbare vluchten. Daarbij enkele zeer aantrekkelijk geprijsde. Klik je nu op "selecteer" dan kom je in een volgend scherm en dan blijken er twee dingen gebeurt; de prijs van het ticket zelf of de tax is fors hoger als op de vorige pagina (ik heb het dus nog niet over bijkomende kosten maar puur de basis ticket en tax kosten zoals genoemd in het eerste scherm) en / of er wordt een heel ander route schema aangegeven dan jij had geselecteerd :shock:
Dat had ik dus ook, bij vliegtarieven en cheaptickets: voor BRU - NYC kwam ik op de geweldige prijs van 300 euro, via US Airways. Hetzelfde voor Boston en Phoenix (van 300 tot 329 euro). En omdat Vliegtarieven reclame maakt dat je onmiddellijk het eindbedrag ziet was ik al helemaal uitgelaten. Wanneer ik dan toch doorklikte verscheen ineens de prijs van 480 euro (taxen ineens verhoogd). Heb Vliegtarieven gecontacteerd om te proberen het tarief toch vast te krijgen voor NYC, maar zij zien die goedkope prijs niet eens in hun systeem staan (of dat was toch hun antwoord). Zo'n dingen maken het vergelijken tussen sites er niet makkelijker op.
Laatst gewijzigd door merluza op 12 jan 2010, 16:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Hansi1959
Amerikafan

Bericht door Hansi1959 »

MattRob schreef:
Hansi1959 schreef: Uiteindelijk heb ik geboekt via vliegtarieven.nl. Hier betaalde ik alleen 10 euro extra voor het betalen via credit card. Totale prijs (zonder annuleringsverzekering) 480 pp voor non stop BRU-NY en non stop SFO-BRU.
Ik weet vrij zeker dat United Airlines niet rechtstreeks vliegt op SFO .... Ik zou nog even goed checken, maar vermoed dat je via Washington (of Chicago) vliegt met een tussenstop ?
:shock: :shock: :shock:
Je hebt helemaal gelijk! %$#@^**^$%$^
Ongelooflijk maar waar....heb op de een of andere manier toch erover heen gekeken; zonder verdere specificatie staat er op het e-ticket voor de terugreis SFO-BRU inderdaad 1 tussenstop. Omdat er verder niets gespecificeerd is (welke luchthaven en aankomst-vertrek tijden) had ik er blijkbaar overheen gekeken. Was mij ook niet direkt opgevallen aan de vluchttijd omdat ook die niet was gespecificeerd. Alleen de vertrek SFO en aankomst BRU tijd (en met tijdverschil etc was me niet opgevallen dat de vluchttijd niet kon kloppen voor een rechtstreekse).
Terwijl ik dit type krijg ik net de invoice van vliegtarieven.nl binnen. Hier staat voor het eerst de tussenstop genoemd; Newark (ook hier verder geen details als tijd aankomst en vertrek in Newark). Op zich geen probleem....misschien zelfs het tegendeel; omdat ik veel last heb van mijn rug (hernia) heb ik op zo'n lange vlucht zelfs graag een tussenstop om de benen even te kunnen strekken.
In het verleden regelmatig naar Japan gevlogen en dat was 12 tot 14 uur vliegen non-stop ....de laatste 3 a 4 uur zijn dan echt afzien...
De rechtstreekse vlucht BRU-NYC is met goed 8 uur vliegtijd nog goed te doen.

Maar goed....onduidelijkheid troef dus op de ticket-sites....(lijkt eigenlijk meer op misleiding :roll: )

Nog een leuke boekingsanecdote; kreeg van de week een email van vliegwinkel.nl met een korting van 25 euro pp. Zij adviseren zelf om even te kijken op de site naar het meest geschikte aanbod om dan via een speciale link de boeking te doen. Na even zoeken "leuk" aanbod gevonden en direkt ingelogd met de "korting-link" en zelfde zoekopdracht ingegeven......je raadt het waarschijnlijk al.....niet meer te vinden. Alle tarieven zijn ook in eens ook een stuk hoger. Goedkoopste mogelijkheid via de "aanbieding" met verrekening van de korting was een stuk duurder (meer dan 100 euro) dan gewoon op hun site zonder de link te gebruiken..... Inderdaad, ik sluit me aan bij een eerdere opmerking in dit topic; "boeven zijn het!" :roll:
Ik denk erover om toch maar eens een briefje naar de ombudsman te schrijven. Als de ticketaanbieders bij normale reclameuitingen (krant, tv etc) verplicht zijn direkt alle bijkomende kosten te vermelden zou dat toch ook voor de (Nederlandse) internet-tickets-aanbieders moeten gelden?
No guts, no glory!
MattRob
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door MattRob »

En dat is dan ook weer vreemd, want United vliegt niet op Newark .... Weet je zeker dat je niet met Continental of zo vliegt ? Dat lijkt me meer waarschijnlijker :wink: . Heen op NYC kan dus ook niet United zijn (te hopen dat dat wel rechtstreeks is, anders vlieg je via Washington en dat zal vast de bedoeling niet zijn) ...
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Hansi1959
Amerikafan

Bericht door Hansi1959 »

Ik heb zojuist ook al even zitten zoeken. Ik heb dus alleen het vluchtnummer (UA0972) en vetrektijd SFO (09.45) en aankomsttijd BRU (09.20) en de vermelding op de invoice OEPS....weer een fout; lijkt alsof de vermelding New York/Newark betrekking heeft op de tussenstop, maar blijkt te horen bij een andere kolom (luchthavenbelasting).
Op het genoemde vluchtnummer zie ik inderdaad de tussenstop in Chicago (is nog steeds geen probleem. Lijkt goede verbinding).

Wat de heenvlucht betreft; vluchtnr nr UA3218 blijkt inderdaad niet door UA maar door Continental te worden uitgevoerd. Gelukkig wel non-stop :mrgreen:

Bedankt voor het meedenken!
No guts, no glory!
Syd
Amerika-ontdekker

Bericht door Syd »

Ben nu ook een tijdje bezig met tickets Amsterdam - New York, heen half mei en terug half augustus. Beste wat ik nu kan vinden is British Airways, via Heathrow naar/van JFK voor 392 euro incl. toeslagen e.d. En dat is dan met gunstige vertrektijden en gunstige overstap. Er zijn wel goedkopere opties, maar dan dien je of een nacht te wachten op Heathrow (vreemd dat ze dat überhaupt aanbieden, wie heeft daar nou trek in...), of kom je 's avonds om 23.00 pas aan...

Mocht iemand nog tips hebben dan hoor ik het graag. Vertrek van Dusseldorf is ook een optie. Maar volgens mij is bovenstaande prijs niet verkeerd :)

Wat ik trouwens wel grappig vind dat vrijwel alle sites een "laagste prijs garantie" geven :D

Oja, eBookers claimt dat je direct het totaaltarief ziet. Iemand hier ervaring mee, of komt er na het invullen van de persoonsgegevens toch nog een boekingsfee/administratiekosten o.i.d. bovenop?
Laatst gewijzigd door Syd op 12 jan 2010, 17:38, 1 keer totaal gewijzigd.
MattRob
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door MattRob »

Is ook niets mis mee inderdaad hoor. Wel goed om te weten hoe je vlucht er 'echt' uitziet :mrgreen: !
1250
Amerika-expert

Bericht door 1250 »

Dat is een superprijs.. boeken!
9 maanden per jaar in Fort Collins, CO, 3 maanden per jaar in Nederland.
Syd
Amerika-ontdekker

Bericht door Syd »

Maar even in een nieuw berichtje omdat er al wat reacties waren voor mijn edit:

eBookers claimt dat je direct het totaaltarief ziet. Iemand hier ervaring mee, of komt er na het invullen van de persoonsgegevens toch nog een boekingsfee/administratiekosten o.i.d. bovenop?
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Syd schreef:Beste wat ik nu kan vinden is British Airways, via Heathrow naar/van JFK voor 392 euro incl. toeslagen e.d. En dat is dan met gunstige vertrektijden en gunstige overstap.
Ja, ik vind dat ook absoluut een goede prijs. :)

Verbaas me er wel eens over dat zelfs voor de goedkoopste tickets nog lang nagedacht wordt. Ga er maar vanuit dat een ticket < € 400 een mooie prijs is. Oké, je zult ze wel eens goedkoper aantreffen tot ± € 330 maar dat is eerder uitzondering dan regel. De hele goedkope tickets van < € 200 zijn al een tijdje niet meer te vinden en hadden als nadeel dat je bijv. vanuit Brussel vertrok en terugkwam in Düsseldorf (of omgekeerd). Dat is lang niet voor iedereen een optie.

Als je onder de € 400 kunt blijven heb je volgens mij een hele mooie deal! :D

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Syd schreef:eBookers claimt dat je direct het totaaltarief ziet. Iemand hier ervaring mee, of komt er na het invullen van de persoonsgegevens toch nog een boekingsfee/administratiekosten o.i.d. bovenop?
Ik test zoiets altijd door een fictieve naam en emailadres te gebruiken, tot het moment dat je echt je creditcard-gegevens moet invullen. Vaak kun je tot het moment van het echte boeken doorgaan en zien wat de totaalprijs wordt.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Syd
Amerika-ontdekker

Bericht door Syd »

Coyote schreef:
Syd schreef:Beste wat ik nu kan vinden is British Airways, via Heathrow naar/van JFK voor 392 euro incl. toeslagen e.d. En dat is dan met gunstige vertrektijden en gunstige overstap.
Verbaas me er wel eens over dat zelfs voor de goedkoopste tickets nog lang nagedacht wordt. Ga er maar vanuit dat een ticket < € 400 een mooie prijs is. Oké, je zult ze wel eens goedkoper aantreffen tot ± € 330 maar dat is eerder uitzondering dan regel. De hele goedkope tickets van < € 200 zijn al een tijdje niet meer te vinden en hadden als nadeel dat je bijv. vanuit Brussel vertrok en terugkwam in Düsseldorf (of omgekeerd). Dat is lang niet voor iedereen een optie.

Als je onder de € 400 kunt blijven heb je volgens mij een hele mooie deal! :D

Roland
Op zich maakt een paar tientjes op zo'n vlucht mij ook niet zoveel uit, maar op een gegeven moment wordt het een soort sport om nog goedkoper te zoeken. :P

Ben ook flexibel in m'n vertrek- en aankomstdatum, dat helpt ook mee. Deze prijs is met vertrek op zondag, als ik op zaterdag zou vertrekken zou het 40 euro duurder zijn.
Coyote schreef:
Syd schreef:eBookers claimt dat je direct het totaaltarief ziet. Iemand hier ervaring mee, of komt er na het invullen van de persoonsgegevens toch nog een boekingsfee/administratiekosten o.i.d. bovenop?
Ik test zoiets altijd door een fictieve naam en emailadres te gebruiken, tot het moment dat je echt je creditcard-gegevens moet invullen. Vaak kun je tot het moment van het echte boeken doorgaan en zien wat de totaalprijs wordt.

Roland
Gedaan, komt inderdaad niets meer bovenop :)
Maartje
Amerikafan

Bericht door Maartje »

Even een heel klein lansje breken voor Vliegwinkel: ik belde ze maandagochtend en had direct iemand aan de lijn, die heel goed meedacht!

Wat ik erg vreemd vind is het volgende: ik wil voor de heenweg een rechtstreekse vlucht naar Seattle boeken, in augustus, en terug een vlucht met evt overstappen, vanuit Salt Lake City naar AMS. Op geen enkele site als vliegwinkel, cheaptickets, ebookers, noem maar op, kom ik een rechtstreekse vlucht tegen in hun aanbod, terwijl er volgens de KLM site wel 2 per dag rechtstreeks naar Seattle gaan! De vluchten die al die sites wel bieden zijn niet of nauwelijks goedkoper dan die je gewoon bij de KLM kunt boeken, dus wat hier nu de achtergrond bij is?? Als ik, wat soms kan, aanvink dat ik rechtstreeks wil vliegen, komt er botweg de mededeling dat dat niet kan! Vreemd allemaal!
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer