Ook wij hebben ons de laatste week weer gestort op het boeken van de tickets.....(enkele weken geleden ook al gechecked maar prijzen lagen toen redelijk hoog)
Wat een ellende telkens weer
Een paar sites hebben er een handje van om je in eerste instantie met een hele leuke prijs lekker te maken om er uiteindelijk achter te komen (na invullen alle persoonlijke gegevens) dat er nog een heel fors bedrag aan "service pakket" etc. bijkomt. Bij vliegwinkel.nl en worldticketcentre maakten ze het af en toe wel heel bont.... bij de laatste bv 100 euro "service charge" en 25 euro dossier kosten.
Nog ergelijker; na je zoekopdracht komt een overzicht met beschikbare vluchten. Daarbij enkele zeer aantrekkelijk geprijsde. Klik je nu op "selecteer" dan kom je in een volgend scherm en dan blijken er twee dingen gebeurt; de prijs van het ticket zelf of de tax is fors hoger als op de vorige pagina (ik heb het dus nog niet over bijkomende kosten maar puur de basis ticket en tax kosten zoals genoemd in het eerste scherm) en / of er wordt een heel ander route schema aangegeven dan jij had geselecteerd
Voorbeeld;
zoekopdracht; 31 aug BRU-NYC en 23 sept retour van SFO-BRU.
resultaat; o.a. een zeer aantrekkelijke combi (non stop naar NY en via Chicago retour) voor 329 euro (wordt gespecificeerd als ticket + tax). Gelijk kiezen dus.....
Op het volgende scherm is de prijs opeens opgelopen naar bijna 500 euro (nog steeds enkel voor ticket + tax waarbij de tax opeens met bijna 200 is gestegen...).
Moe van alle zoeken (en prijs is nog steeds niet slecht) toch maar alle gegevens ingevuld en verder geklikt.
Dan komt dus nog een leuke (not) verrassing; Ruim 130 euro aan "customer service / dossier en fee" en blijkt na even nalopen van het vluchtschema de rechtstreekse vlucht naar NY, omgezet in een tussenstop via Chicago...
ja daaaaag
Uiteindelijk heb ik geboekt via vliegtarieven.nl. Hier betaalde ik alleen 10 euro extra voor het betalen via credit card. Totale prijs (zonder annuleringsverzekering) 480 pp voor non stop BRU-NY en non stop SFO-BRU.
Beide vluchten met United Airlines.
Oh ja....ook nog even een poging gedaan om telefonisch te boeken bij vliegwinkel.nl. Ik dacht slim te zijn en met de melding van; zie hier een leuke prijs op jullie site die ik echter niet kan kiezen (na kiezen kom je op de volgende pagina en reisschema plots veranderd) in de hoop dat die trip (voor die prijs) telefonisch wel geboekt zou kunnen worden.
Ik weet nog steeds niet of dat mogelijk is.....na bijna 10 minuten in de wacht (a 0,40 per minuut....) en van af het begin de tekst; "er is nog één wachtende voor u..." heb ik definitief afgehaakt.
Of ze hebben die telefooncentrale met slechts 1 persoon bemand (die kunnen ze gemakkelijk alleen al betalen uit de opbrengst van de "wachtenden"

)
Of ze laten je bewust in de wacht staan (levert dan aardig wat op..)
Werk aan de winkel voor de ombudsman!