Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

FAQ Autohuur voor Amerika (veelgestelde vragen)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Reny
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 22
Contacteer:

Re: FAQ Autohuur voor Amerika (veelgestelde vragen)

Bericht door Reny »

Ze hadden (volgens die man!) alleen het 2010 type Equinox staan.
Het lijkt mij dat ze deze tóch hadden moeten meegeven.
Maar, we waren tevreden over de Ford en hadden geen zin in discussies :D

Reny
Onze verslagen:
http://erikenrenyopvakantie.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://justcolorado2016.blogspot.nl/201 ... ingen.html
Knabbeltje
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 23

Bericht door Knabbeltje »

Ik neem aan dat dit bij Alamo was ? Heb je je voucher dan laten zien ? Want als je bij usareisen hebt geboekt ,staat daar toch duidelijk op Equinox als wagen op die jij hebt geboekt .Ik vermoed dat het het verhuurkantoor op Washington Dulles Airport is :?: Leuk, ik ga daar namelijk deze zomer ook die Equinox afhalen . :!:

Groetjes,
Reny
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 22
Contacteer:

Bericht door Reny »

Ja, het was bij Alamo en ja we hebben onze voucher laten zien.

We hadden verder geen klachten hoor maar waren een beetje overrompeld. We hadden afgelopen mei in Phoenix een zeer opdringerige man bij Alamo (hadden we overigens lang niet gehad) en hadden dit keer gewoon geen zin in gezeur.
Als we een auto hadden gekregen die ons niet beviel zouden we denk ik wel wat meer geprotesteerd hebben.

Gr.
Reny
Onze verslagen:
http://erikenrenyopvakantie.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://justcolorado2016.blogspot.nl/201 ... ingen.html
Knabbeltje
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 23

Bericht door Knabbeltje »

Ik haal daar altijd de wagen op en boekte steeds een Standard en ben 2 x met een midsize moeten doorrijden omdat er geen andere voorhanden waren .Ken dat ...je bent moe en wil verder gaan en daar profiteren ze van .Daarom dat ik bij onze laatste reis bij Dollar hebben geboekt en ook hebben gekregen van size hetgeen we wilden .Maar omdat ik tijdens onze reis geparkeerd stond naast een Equinox ,we hadden een Jeep Grande Cherokee ...en die Equinox scheelde hoegenaamd niet in grootte enzo .Alleen omdat de prijs zo voordelig is ,heb ik terug geboekt bij Alamo maar het ziet er naaruit dat het weer stressen zal worden daar op dat kantoor .En ja , vragen naar extra verzekeringen hebben ze bij ons ook al egdaan en naar upgrades maar steeds geweigerd .
Nu die Ford Escape is inderdaad een goede wagen en zeer zuinig maar we hadden graag elke keer we huren een andere wagen om ervaring met Amerikaanse wagens op te doen .
We zullen zien ,wie weet ...zit het ons mee .
gooss
Amerika-ontdekker

Bericht door gooss »

Heeft er iemand ervaring met de flexibiliteit van de verhuurmaatschappij?
Is het bijvoorbeeld mogelijk om je huurwagen een paar dagen vroeger in te leveren dan gepland, en krijg je je geld dan terug voor die dagen waarvoor je oorspronkelijk ook nog betaald had? En kan je je wagen zonder al te veel problemen in een andere stad inleveren?
Het zou namelijk kunnen dat, eens ik in de US ben, mijn planning een beetje aanpas waardoor ik de wagen minder lang nodig heb dan eerst gepland...

Groetjes
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Vroeger inleveren is geen probleem maar je krijgt geen geld terug.
Op een ander lokatie inleveren kan volgens mij alleen als je dat van te voren al aangeeft en kan afhankelijk van de inlever lokatie extra $ kosten.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Precies zoals Rob al aangeeft.

Ik heb wel eens een auto gehuurd voor 5 dagen terwijl ik al op voorhand wist dat ik 'm na 4 dagen zou inleveren. Het was nl. goedkoper om 'm 5 dagen te huren dan 4 dagen. :D

Op een andere plaats regel je inderdaad vooraf (of bij het ophalen). Je zou eens kunnen informeren wat er mogelijk is als je dat pas na enkele dagen huur besluit.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
6foot6
Amerika-expert

Bericht door 6foot6 »

gooss schreef:Heeft er iemand ervaring met de flexibiliteit van de verhuurmaatschappij?
Is het bijvoorbeeld mogelijk om je huurwagen een paar dagen vroeger in te leveren dan gepland,
Ik heb er ook nooit problemen mee gehad, maar (alamo) officieel...

https://www.alamo.com/itemDetails.do?HelpItemID=ERP

En nu ik toch bezig ben, Alamo.nl heeft nu een cadeaubon op de site die de "dosierkosten" verminderd van € 17,50 naar € 2,50
... maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke opvatting
Vale
Amerika-ontdekker

Bericht door Vale »

Bestaat er een one way fee tussen Newark Airport en JFK bij Avis? Dacht ergens gelezen te hebben dat het niet zo was, maar kan het nu niet meer terugvinden. Heb nl. pick up en drop off op Newark gereserveerd, maar zou de drop off toch nog willen aanpassen. :D
JeroenMioch
Amerika-ontdekker

Bericht door JeroenMioch »

Je moet ontzettend oppassen met die "No drop-off fee". Beetje misleidend bij veel verhuurmaatschappijen omdat er duidelijk staat dat de drop-off fee bij de prijs inbegrepen zit, Maar ga je dan verder kijken dan kost het ineens 150 dollar als je niet goed oplet. Na heel veel onderzoek zijn wij bij Hertz terecht gekomen en hebben voor drie dagen een Chevrolet gehuurd die we in NYC ophalen en op het vliegveld in Buffalo achterlaten, hier werd niets extra's voor gerekend ondanks dat er wel vermeld staat dat het wel geld KAN kosten, bij telefonisch navraag bleek dat voor Buffalo niet te gelden dus. Ook gaan we over de grens met Canada en zelfs dat is geen probleem. Voor die drie dagen betalen we slechts 104 dollar geloof ik
elninjoo
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door elninjoo »

Wij halen in Vegas en droppen off in LA, daar geldt ook geen drop-off fee voor.

Weet iemand hoe het afhalen van de huurauto in Vegas verloopt? Gaat dit soepel? Wij zullen waarschijnlijk gaar zijn na de lange vlucht en dan is iets wat 'n beetje soepel loopt wel prettig. We zouden ook nog met 'n taxi naar ons hotel kunnen gaan en de auto de volgende ochtend kunnen gaan afhalen als we weer fris en fruitig zijn. Iemand 'n advies gebaseerd op eigen ervaringen?
Ta2 Gerrit
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 35
Contacteer:

Bericht door Ta2 Gerrit »

Auto afhalen in Vegas gaat zeer soepel.
Je neemt de algemene bus naar het Car Rental Center en gaat in de centrale hal van het Center naar de balie jouw verhuurder.

Daar wordt alles afgehandeld en ga je de roltrap (bij National i.i.g.) op naar de garage en zoekt (of word er mee geholpen) je voertuig op en kunt op weg.
Het Center zit net buiten de Strip en een klein stukje van het vliegveld, dus je kunt op je gemak alle kanten op.
Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times. Onze reissite; DILLIGAF
Afbeelding
2010 "I've been standing on a corner in Winslow Arizona"
Q-BiC
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door Q-BiC »

Heb je eigenlijk recht op een of andere compensatie als er geen wagens meer beschikbaar zijn uit de geboekte categorie of hoger, en je dus verplicht wordt een kleinere wagen te kiezen?
USA '06: NYC // USA '09: Denver - San Francisco // USA '10: Phoenix - Las Vegas // USA '11: Hawaii
USA '12: Denver - Denver // USA/CND '13: Seattle - Denver // Iceland '14 // USA/CND '16: Seattle - Seattle // USA '18: Denver - Denver
Blog // Photo Album
Hansi1959
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Hansi1959 »

JeroenMioch schreef:Je moet ontzettend oppassen met die "No drop-off fee". Beetje misleidend bij veel verhuurmaatschappijen omdat er duidelijk staat dat de drop-off fee bij de prijs inbegrepen zit, Maar ga je dan verder kijken dan kost het ineens 150 dollar als je niet goed oplet. Na heel veel onderzoek zijn wij bij Hertz terecht gekomen en hebben voor drie dagen een Chevrolet gehuurd die we in NYC ophalen en op het vliegveld in Buffalo achterlaten, hier werd niets extra's voor gerekend ondanks dat er wel vermeld staat dat het wel geld KAN kosten, bij telefonisch navraag bleek dat voor Buffalo niet te gelden dus. Ook gaan we over de grens met Canada en zelfs dat is geen probleem. Voor die drie dagen betalen we slechts 104 dollar geloof ik
Je moet inderdaad zeer goed opletten en dan nog..... :shock:
Ik heb hier een verklaring van de klantenservice van Hertz liggen met de letterlijke tekst;
"I am very sorry that the One Way fee was not explained to you. This cost is applied to all rentals where the car is returned to a different branch. This costs pays the salary of our drivers, who have to be driven to the second branch to collect the car and return it.
The charge is correct and no refund will be given."

Ik dacht ook alles goed uitgezocht te hebben.....maar werd bij Hertz toch met een extra $100 charge geconfronteerd en dat zelfs binnen één en de zelfde stad!!! (had gereserveerd en betaald voor ophalen in centrum San Francisco en inleveren op vliegveld San Francisco). Voor die extra charge was op geen enkele manier gewaarschuwd en stond ook niet op voucher.
De afhandeling van mijn klacht bij Hertz ging ronduit bedroevend en typisch voor de klachtafhandeling van veel grote bedrijven. Als je dan eindelijk na zo'n 4 tot 6 weken een antwoord krijgt is dat in eerste instantie zo'n typisch "kluitje in 't riet" briefje. Uit vervolg emails (steeds weer 4 tot 6 weken beantwoordingstijd) blijkt telkens weer dat ze het verrekken om eens goed naar je klacht te kijken en blijven ze steeds opnieuw hun standaard verhaaltje afsteken.
Ben blijkbaar niet de enigste met een probleem met Hertz want de eerste regel van hun antwoord is standaard; "First of all I would like to apologise for the late reply, but at the moment we have to work a huge of backlog on e-mails and faxes".......
Ik heb het maar opgegeven...in ieder geval nooit meer Hertz! :evil:
No guts, no glory!
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Hoe heb je destijds bij Hertz gereserveerd? Rechtstreeks (bijv. via hertz.com of hertz.nl) of via een tussenpersoon (bijv. usareisen.de of eautohuur.nl)?

Dat kan verschil maken v.w.b. de drop-off kosten die gerekend worden.

Roland

Hansi1959
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Hansi1959 »

Coyote schreef:Hoe heb je destijds bij Hertz gereserveerd? Rechtstreeks (bijv. via hertz.com of hertz.nl) of via een tussenpersoon (bijv. usareisen.de of eautohuur.nl)?

Dat kan verschil maken v.w.b. de drop-off kosten die gerekend worden.

Roland
Ik had rechtstreeks bij Hertz geboekt....anders had ik ook niet mijn klacht bij Hertz ingedient maar bij de betreffende tussenpersoon :wink:
Grtz, Hans
No guts, no glory!
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Hansi1959 schreef:Ik had rechtstreeks bij Hertz geboekt....
Tja, had je bij een tussenpersoon geboekt, dan had je wellicht niet de drop-off kosten gehad. Zelf heb ik dat ook wel eens ondervonden toen ik wilde huren bij Hertz. Direct bij Hertz had ik drop-off kosten tussen San Francisco en Seattle, via Hotelplan had ik die niet. Qua dagprijs was het vrijwel gelijk dus een leuke besparing. :mrgreen:

Roland

Erwintje
Amerikafan

Bericht door Erwintje »

Zit een beetje te kijken naar de autohuur voor komende zomer. Zit nog een beetje over de twee keuzes Super-Spar-PLUS en Super-Inklusiv-PLUS. Wij huren vanuit San Francisco en zit nu te denken aan de Ford Edge bij National Car Rental via autoreisen. Iemand tips mbt de twee keuzes Super-Spar-PLUS en Super-Inklusiv-PLUS?
2010: SF - Yosemite - DV - LV - Zion - Bryce - Page - GC - Palm Springs - LA
2011: New York - Miami - Key West - Fort Meyers - Orlando - Washington - Philadelphia - New York

Afbeelding
melle18
Amerikafan

Bericht door melle18 »

Hansi1959 schreef:Ik had rechtstreeks bij Hertz geboekt....
Toch bijzonder. Ik heb voor het boeken bij Hertz gemaild over de one-way kosten omdat op 1 plek op de website stond dat er geen kosten waren binnen Californie terwijl het niet letterlijk bij het tarief werd genoemd. Mijn vraag was als volgt:
"goedendag, ik wil een auto huren in Los Angeles en terugbrengen in San Francisco. Zit bij het aangeboden tarief ook al de drop off kosten voor de one-way rental?"
Het antwoord was weliswaar in vreemd Nederlands: "Voor deze one huur zijn geen drop off kosten van toepassing ."

Ik zie nu trouwens bij de confirmatie mail staan: "ONE WAY RENTAL CONFIRMED"
Afbeelding
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Erwintje schreef:Zit nog een beetje over de twee keuzes Super-Spar-PLUS en Super-Inklusiv-PLUS. Wij huren vanuit San Francisco en zit nu te denken aan de Ford Edge bij National Car Rental via autoreisen. Iemand tips mbt de twee keuzes Super-Inklusiv-PLUS en Super-Inklusiv-PLUS?
Beide pakketten zijn vrijwel gelijk maar bij het Super-Inklusiv-PLUS pakket heb je de volgende extra's:

- Inzittenden- en bagageverzekering (vaak is dat al gedekt door je reisverzekering)
- Geen extra kosten voor meerdere bestuurders (Jij wilt starten in Californië en dan heb je deze kosten sowieso niet)
- Je hoeft niet te betalen voor de eerste tank met brandstof. Afhankelijk van de grootte van de tankinhoud van de auto die je meekrijgt en de brandstofprijs op dat moment, wordt hiervoor zo'n $ 40 tot $ 70 voor gerekend.

Welk tarief jij moet kiezen is dus meest afhankelijk van het prijsverschil tussen deze tarieven. Ga er gemakshalve maar vanuit dat je ong. $ 60 moet betalen voor de eerste tank met brandstof bij Super-Spar-PLUS. Als het prijsverschil tussen beide tarieven meer is dan € 45 (ong. $ 60) dan zou ik voor Super-Spar-PLUS gaan.

Ter verduidelijking bij mijzelf: In juni moet ik een auto huren in Washington DC die ik in Los Angeles weer inlever 4 weken later. Het prijs verschil bij mij is € 106,72 tussen beide tarieven. Nu rijd ik alleen dus zou Super-Spar-PLUS sowieso al de eerste keuze zijn. Maar omdat ik dan ook een tank met brandstof moet betalen kijk ik ook even naar het verschil. De auto die ik wil huren zal een Midsize SUV worden (zelfde als die van jou) en ik weet nu al dat ik minder dan € 106,72 zal moeten bijbetalen voor de eerste tank.

Jij wilt de auto huren bij National lees ik. Lever je de auto ook weer in in Californië? Zo ja, dan is het een prima keuze. Zo nee, houd dan rekening met drop off kosten ($ 250, vast tarief bij National). Die gelden bij National niet binnen Californië maar wel als je de auto bijv. in Las Vegas wilt inleveren. Bij Alamo zijn er dan betere mogelijkheden:
Es werden keine Gebühren verlangt für Mieten innerhalb Kaliforniens, Floridas und Hawaii, zwischen Kalifornien und Nevada, zwischen Kalifornien und Colorado, zwischen Seattle - San Francisco und umgedreht, Seattle - Los Angeles, zwischen Arizona und Nevada, zwischen Kalifornien und Arizona, sowie zwischen Georgia und Florida.
Maar dit is dus alleen een punt van aandacht als je de auto niet in Californië inlevert.

Hopelijk is het zo een beetje duidelijk.

Roland

Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer