Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

dollar autohuur

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
RoyBergen
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

dollar autohuur

Bericht door RoyBergen »

Iemand ervaring met dollar ? en hoe is dat bevallen?
Zit deze verhuurder in hetzelfde gebouw in san fransisco als de andere grote verhuurders????

Ik zeg altijd, ik wil graag avis of hertz, liefst geen alamo, maar om dollar weet ik echt niets.......

Welke auto kregen jullie mee bij het huren van een fullsize bij dollar?
Knabbeltje
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 23

Re: dollar autohuur

Bericht door Knabbeltje »

Ik heb afgelopen december bij dollar een suv opgehaald.Had die geboekt bij eautohuur.be en wilde toen zeker zijn dat ik niet bij alamo terecht kwam.Ik had toen de keuze om voor een Jeep Grand Cherokee te gaan ,welke ik dan ook geboekt heb .Ik heb die afgehaald bij dollar op Washington dulles airport en kreeg ook de Jeep mee .Ze waren zeer vriendelijk en niet opdringerig om anderen verzekeringen aan te smeren .Voor komende winter ga ik daar zeker terug boeken .

Groetjes,
RoyBergen
Amerika-expert

Bericht door RoyBergen »

dat is positief, ebilleie (noorse e autohuur heeft me een offerte gedaan voor een fullsize daar) 3 week en 5 dagen voor ongeveer 900 dollar....
Ladybug
Amerika-ontdekker

Bericht door Ladybug »

Wij gaan nu voor de derde keer naar Amerika en voor de derde keer huren wij bij Dollar. Dollar bevalt ons erg goed. Zeker niet opdringerig. Willen wel je dingen aansmeren, zoals de meesten, maar als je vriendelijk daarvoor bedankt dan is het oke. Wij huren altijd een intermediate auto bij hun. Tot nu toe 2x een PT Cruiser gekregen. Ook die beviel goed. De eerste keer konden we niet kiezen. De tweede keer konden we kiezen tussen de PT en een ford Mustang (die mijn man graag wilde) maar uiteindelijk voor de PT gegaan, omdat we wisten dat we daar onze 2 koffers in kwijt konden en bij de Ford moest er 1 op de achterbank.
Dus wat ons betreft is Dollar prima.

Groetjes,

Rachel :wink:
RoyBergen
Amerika-expert

Bericht door RoyBergen »

mmmmm ford mustang, daar had ik toch echt voor gegaan, droom al jaren daar van....maar ik snap je koffer probleem. ...Maar ik snap je man nog meer !!! :D
Ik moet dus eigenlijk een intermediate huren om kans te maken op deze????
Ik krijg het idee dat ze voornamelijk amerikaanse auto's hebben (chrysler etc) en dat bevalt me wel.....
Ik denk dat ik ja ga zeggen.....
Ladybug
Amerika-ontdekker

Bericht door Ladybug »

Ik weet niet of deze echt bij de intermediates hoort. Hij werd ons aangeboden.
En ja, ik heb de hele vakantie moeten aanhoren dat die mooie, rode Mustang toch wel veel leuker geweest zou zijn. :lol: .Heb nu met hem afgesproken dat als we dit jaar weer een keus krijgen hij die mag maken. Hahaha. Dan hoef ik de hele reis geen verwijten meer te horen.
pbuyse1
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 35

Bericht door pbuyse1 »

Ik betaalde minder dan 380 euro voor 2 weken CA vorig jaar, dan lijkt me 900 toch veel voor iets minder dan 4 weken.
En een intermediate huren geeft toch veel minder kans een Mustang mee te krijgen dan een hogere category.
Heb tot nu toe meestal de auto gekregen die ik wou, een Charger. Vorig jaar in LA waren er bijna geen full size auto's maar heel veel SUV's en we hebben dan maar een Ford SUV gekozen.
RoyBergen
Amerika-expert

Bericht door RoyBergen »

een suv heb ik niet zoveel zin aan moet ik eerlijk toegeven (dat is wel vloeken op dit forum :roll: )
900 dollar , is 666 euro of daar in de buurt...... Ze hebben me inmiddels een nieuw aanbod gedaan van 860 dollar, waar zitten de addertjes hier...... :(
Als ze me een mustang aanbieden, dan wordt het hoe dan ook die...ik heb nog nooit meegamaakt dat ik een aanbieding of keuze kreeg bij avis, ik werd gewoon de garage ingestuurd met een plaatsnummer en de sleutels.... dus dat is wel fijn dan met een keuze....

ik ebn voor overig wel terugeweest toen ze me een zon heel grote chrysler meegaven, toen zij mn vriendin, dat ding daar kan ik nergens parkeren, veel te groot....toen kregen we een kleinere pontiac mee, en dat vond ik ook heel fijn.....
Knabbeltje
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 23

Bericht door Knabbeltje »

Als ik me correct herinner ,heb ik afgelopen december voor 23 dagen een standard suv 852€ betaald(eautohuur.be ).Toen was usareisen.de duurder .
Maar voor komende zomer betaal ik voor een midsize suv 802€ all inclusive voor 26 dagen (usareisen ).
Maar om een ideetje te geven ,dat jouw prijs niet hoog is .
pbuyse1
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 35

Bericht door pbuyse1 »

Oops, dacht 900 euro. Maar aan 900 dollar is het best een goede deal.
Ben normaal ook een voorstander van fullsize auto's maar die ford suv viel goed mee.
Heb ooit een Chrysler 300 gehuurd en dat is pas een grote auto, maar toch nergens een probleem gehad met parkeren.
RoyBergen
Amerika-expert

Bericht door RoyBergen »

ja die chrysler 300 kregen we dus mee bij avis, maar mn vriendin wou niet....hij was bijna nieuw, maar 340 op de teller.....
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

RoyBergen schreef:een suv heb ik niet zoveel zin aan moet ik eerlijk toegeven (dat is wel vloeken op dit forum :roll: )
Valt wel mee hoor, wij hebben ook liever geen SUV, ik vind de meestal nogal wiebelige rijeigenschappen helemaal niet fijn, en door de hoge zit krijg ik soms het gevoel mijn evenwicht te verliezen.( die Hummer naar Little Finland was dan wel weer erg leuk 8) , maar ook daar zou ik liever niet een paar duizend kilometer mee rijden, maar voor deze trip kon je geen betere auto hebben).

Wij kregen vorig jaar in Las Vegas bij Avis een Charger mee, ze wilde eerst een Mercury Grand Marqius meegeven, maar ik heb gewoon een Charger gevraagt en gekregen, we hebben 2 keer bij Dollar gehuurt, en daar heb ik geen klachten over, ook wij huren door problemen nooit meer bij Alamo.

Dit jaar ga ik samen met een goede vriend op vakantie en gaan we voor een Mustang uit de Hertz collection, dan weet je zeker dat je een Mustang meekrijgt.
RoyBergen
Amerika-expert

Bericht door RoyBergen »

Ja hertz is jammergenoeg bijna dubbel zo duur met de fun collection....dat wordt me iets teveel van het goede.
Ik ga dus gewoon voor de fullsize bij dollar...Ik wacht op hun email (traveljigsaw eleiebil), en dan zeg ik ja.....

De meeste mensen op het forum huren trouwens bij Alamo lijkt het als ik de andere topics bekijk. Ach je kunt overal wel een beetje pech mee hebben i guess...

Harry veel plezier met de mustang, had graag even meegereden een stukkie achterin, maar jullie zijn me te vroeg in Las vegas.... :lol:
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Ik heb gehuurd bij Alamo, Dollar, Avis en National (Alamo tegenwoordig,dacht ik?) en allemaal vroegen ze me wel of ik extra verzekeringen wilde afsluiten.
Ik zie daar het probleem niet van in, gewoon nee zeggen, en thats it....

Persoonlijk heb ik bij Alamo de beste ervaringen, nooit gezeur, zelf je auto uitzoeken, en gratis upgrade als er even geen auto in de garage staat in je gehuurde klasse.
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

Harry schreef:ook wij huren door problemen nooit meer bij Alamo.
Ik heb het hierbij niet over het aansmeren van extra vezekeringen en/of betaalde upgrades, ik ben zeer wel in staat om nee te zeggen tegen opdringerige verkopers, het gaat hier om pure oplichting, de zeer onvriendelijke behandeling daarna, en de totale minachting voor de klant, en dat niet één keer maar drie keer.

Na die eerste keer denk je "ach pech gehad, volgende keer beter", maar die volgende keer was niet beter, en het jaar daarna was het ook weer hommeles met Alamo, dom van ons om het 3 keer te proberen, maar je geeft een bedrijf tenslotte nog maar weer eens een kans.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Hier net zo. Als het even kan vermijden wij Alamo. Voor mij zit daar ook nog bij, dat ze, toen ik reisagente was, het minst fijne bedrijf waren om mee te werken. Niet voor niets hebben de meeste professionele bedrijven Hertz of Avis als hun "preferred" autoverhuurbedrijf.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
RoyBergen
Amerika-expert

Bericht door RoyBergen »

ja die extra verzekeringen heb ik ook geen moeite mee om nee te zeggen. Mn zwager had een probleem en werd echt afgescheept .....

Petra, heeft u dollar wel eens geprobeerd? (daar ging het tenslotte over....)
Avis lijkt ook niet zo duur de laatste tijd.........het verschilt nogal eens......
eric44051
Amerikakenner

Bericht door eric44051 »

Dollar is prima bevallen.
Wij kregen ook de chevrolet 300.
Een fantastische auto.
Splinternieuw en ik schaamde me toen we hem gingen inleveren.
Zoveel kilometers gereden.
Met zijn vieren ruim genoeg.
Wel verschilden de medewerkers van Dollar.
In La en San Francisco probeerden ze niks
extra aan te smeren.
In leveren was ook simpel.
In Orlando waren ze een beetje opdringerig
met extra verzekeringen en een tank vooruit betalen.
Ook hebben ze later nog een keer 30 euro afgeschreven
toen we al thuis waren.Geen flauw idee waarvoor.
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Dollar is gewoon goed, afgelopen Mei in Phoenix daar de auto gehuurd (via www.carhire3000.com ) en geen problemen.
WEL een vrij onbeleefd jong mannetje achter de balie, die het maar raar vond dat ik geen extra verzekeringen of een grotere auto wilde, maar niks prettiger dan flink vervelend tegen baliemedewerkers doen na 14 uur vliegen, alles frustaties kan ik daarin kwijt. :mrgreen: :wink:
RoyBergen
Amerika-expert

Bericht door RoyBergen »

:D :lol:
Ik heb inmiddels geboekt, een fullsize (dodge charger hoop ik). ophalen in san fransisco airport, 26 juni, inleveren 21 juli in mirage hotel in las vegas.....we zijn er klaar voor!
totaalprijs is 708 euro, dat vind ik een goede deal..... Veel goedkoper dan de voorgaande jaren...
We zullen Dollar een eerlijke kans geven, dat verzekeringen aansmeren maakt me niets uit, mogen ze proberen...... grotere auto hoef ik ook niet, tenzij ze met een ford mustang aan komen zetten..... maar die valt wellicht in dezelfde klasse tenzij het een cabriolet is....

bedankt iedereen voor de positieve reacties..... dat heeft geholpen met de knoop doorhakken....
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer