Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Welke vliegmaatschappij kiezen?
Welke vliegmaatschappij kiezen?
Hallo allemaal,
het is alweer een tijdje geleden dat ik hier gepost heb, maar het visum is binnen en ik ga nu eindelijk de vlucht boeken.
nu zit ik alleen met de mogelijkheid om voor verschillende maatschappijen te kiezen, en ik vroeg me af of jullie misschien ervaring hebben of een maatschappij kunnen aanraden. Ik woon zelf in de buurt van amsterdam en vertrek dus liever vanaf schiphol, maar stel dat het erg in comfort scheelt kan ik natuurlijk ook ergens anders van weg. De keuze gaat tussen:
633,- British Airways (op schiphol)
588,- U.S. Airways (op schiphol)
603,- United (op Brussel)
Hoe zit het precies met faciliteiten bij de verschillende maatschappijen? ik vlieg economy.
groet,
Donald
het is alweer een tijdje geleden dat ik hier gepost heb, maar het visum is binnen en ik ga nu eindelijk de vlucht boeken.
nu zit ik alleen met de mogelijkheid om voor verschillende maatschappijen te kiezen, en ik vroeg me af of jullie misschien ervaring hebben of een maatschappij kunnen aanraden. Ik woon zelf in de buurt van amsterdam en vertrek dus liever vanaf schiphol, maar stel dat het erg in comfort scheelt kan ik natuurlijk ook ergens anders van weg. De keuze gaat tussen:
633,- British Airways (op schiphol)
Hoe zit het precies met faciliteiten bij de verschillende maatschappijen? ik vlieg economy.
groet,
Donald
Re: Welke maatschappij
Spaar je bij één van deze drie, of hun partners, al miles ?
Ik zou voor dit kleine verschil toch echt sowieso wel voor schiphol gaan
. Reizen naar Brussel kost immers ook geld. US Airways zou ik persoonlijk niet zo snel nemen, heb het idee dat ze erg shabby zijn. BA heeft altijd mijn voorkeur, tenzij je 2-23 vertrekt, want dan staken ze
.

- Ruud2004
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
US is inderdaad een beetje "shabby" en vliegt nu niet met het modernste spul. Je schrijft echter niet waar je heen gaat. Als dat toevallig philadelphia (USA-HUB voor US Airways) is, is US zo gek nog niet. Anders duidelijk BA. Een overstap op LHR (T5) is tegenwoordig prima te doen. Brussel zou ik voor die 30 Eurri's verschil niet doen.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Ik heb nu 2x met US Airways gevlogen en moet zeggen dat het mij de laatste keer (vorig jaar maart) beslist niet tegenviel. Had zelfs de indruk dat er meer beenruimte in de economy klasse was dan bij United.
Met British Airways via Londen is ook een optie. Vlieg je hoogstwaarschijnlijk rechtstreeks naar eindbestemming in Amerika? Houd wel rekening met voldoende overstap op de terugweg in Londen. Vorig jaar hadden wij 1 u 10 min. en dat bleek te kort. Meestal haal je op de terugweg wel tijd in maar wij dit keer niet omdat we met vertraging vertrokken en daardoor volgens schematijd aankwamen. Op Londen was het vervolgens erg druk waardoor wij onze vlucht misten en bijna 5 uur moesten wachten op onze volgende vlucht.
Waar vlieg je naartoe in Amerika?
Roland
Met British Airways via Londen is ook een optie. Vlieg je hoogstwaarschijnlijk rechtstreeks naar eindbestemming in Amerika? Houd wel rekening met voldoende overstap op de terugweg in Londen. Vorig jaar hadden wij 1 u 10 min. en dat bleek te kort. Meestal haal je op de terugweg wel tijd in maar wij dit keer niet omdat we met vertraging vertrokken en daardoor volgens schematijd aankwamen. Op Londen was het vervolgens erg druk waardoor wij onze vlucht misten en bijna 5 uur moesten wachten op onze volgende vlucht.
Waar vlieg je naartoe in Amerika?
Roland
Ja en dan nog die berichten in de media dat ze door die staking ook nog failliet kunnen gaan.christvs schreef:want dan staken ze.
ik hoop maar dat het bangmakerij is, want anders zit ik met die mooie tickets zonder vliegtuigmaatschappij.
Ik hoop en verwacht dat BA ons lekker in de zomer gaat vervoeren

https://vwijck.com
2024 LA - SF - DEN
2022 SEA - SLC
2015 NY - CAN - NY
2014 SEA - Den
2012 LV - Denver
2010 San Francisco - Denver
2024 LA - SF - DEN
2022 SEA - SLC
2015 NY - CAN - NY
2014 SEA - Den
2012 LV - Denver
excuus, ik vlieg naar Tampa, en vertrek 13 april.
Bedankt voor de reacties, zo BA maar is boeken denk ik (hopen dat ze niet failliet gaan).
Bedankt voor de reacties, zo BA maar is boeken denk ik (hopen dat ze niet failliet gaan).
In ieder geval dan de vliegticketverzekering van een paar euro erbij kopen, dan krijg je toch je geld terug bij faillissement dacht ik?
Da's water naar de zee dragen, vliegticket verzekering, je reinste oplichting ! Want je hebt dan nog steeds geen stoel, wel je geld terug. Reisburos die zulke tickets verkopen moeten zich eens achter de oren krabben en wellicht hun product elders inkopen.santalyd schreef:In ieder geval dan de vliegticketverzekering van een paar euro erbij kopen, dan krijg je toch je geld terug bij faillissement dacht ik?
Als je echt bang bent dat een maatschappij failliet gaat dan moet je je ticket gewoon elders kopen. Je stapt toch ook niet aan boord van een lekkend schip, ondankas dat ze je een mooi lifejacket geven !
Dat is helemaal waar, maar mocht er iets mis gaan wat je nu niet ziet aankomen is het toch fijn dat je in ieder geval je geld terug krijgt om elders een ticket te kopen.
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Maar er zijn nu berichten dat het verkeerd af kán lopen met BA. Vraag me af of zo'n verzekering dan wel dekking biedt. Het zou dan immers geen 'onzekere gebeurtenis' meer zijn...santalyd schreef:maar mocht er iets mis gaan wat je nu niet ziet aankomen is het toch fijn dat je in ieder geval je geld terug krijgt om elders een ticket te kopen.

Roland
BA is een flag carrier.. De Britse regering zal de maatschappij niet zonder slag of stoot laten omvallen.
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
Tja, elke verzekering welke dan ook ter wereld, zelfs de meest onzinnige, is fijn als je hem nodig hebt.santalyd schreef:Dat is helemaal waar, maar mocht er iets mis gaan wat je nu niet ziet aankomen is het toch fijn dat je in ieder geval je geld terug krijgt om elders een ticket te kopen.
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Bij BA moet je wel extra betalen als je zelf een stoel wil kiezen. Dat kostte mij 45 euro p.p. voor de heen- en terugvlucht. Pas na 24 uur voor de vlucht kun je gratis een stoel kiezen.Donald schreef: 633,- British Airways (op schiphol)
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 8
- Contacteer:
Ik zou voor UA kiezen, met als BA als tweede keuze 

oei, daar zit ik niet op te wachten, misschien toch maar voor U.S. airways gaan. Pas geleden met ryanair gevlogen, erger dan dat is het vast niet, haha!
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 8
- Contacteer:
BA is een privaat, beursgenoteerd, bedrijf. De overheid zal maar weinig kunnen doen. Maar ik zie BA nog niet zo snel failliet gaan hoorClint schreef:BA is een flag carrier.. De Britse regering zal de maatschappij niet zonder slag of stoot laten omvallen.

En trouwens, wat betekend "flag carrier" heden ten dage nog? Het is een term die decennia geleden onstaan is toen de meeste bedrijven nog eigendom waren van de staat, iets wat nu minder en minder het geval is. De betekenis van "flag carrier" is dan ook de laatste jaren enorm in waarde gezakt

In theorie zou je in de UK zelfs kunnen zeggen dat Virgin Atlantic nu de "flag carrier" is aangezien deze maatschappij het contract heeft voor het vervoer van de regering

Ach, een bank is ook een beursgenoteerd bedrijf (tenminste een aantal van hen).
Ik heb nog niet al te veel banken failliet zien gaan.
Met zo'n verzekering moet je ook nog maar hopen dat het verzekeringsbedrijf niet failliet gaat.
Ik ga voorlopig mee met de gedachte van Clint.
Ik heb nog niet al te veel banken failliet zien gaan.
Met zo'n verzekering moet je ook nog maar hopen dat het verzekeringsbedrijf niet failliet gaat.

Ik ga voorlopig mee met de gedachte van Clint.
https://vwijck.com
2024 LA - SF - DEN
2022 SEA - SLC
2015 NY - CAN - NY
2014 SEA - Den
2012 LV - Denver
2024 LA - SF - DEN
2022 SEA - SLC
2015 NY - CAN - NY
2014 SEA - Den
2012 LV - Denver
Dat weet ik, maar BA wordt door Engelen over het algemeen toch gezien als dé Engelse carrier. Vergelijk het met al die andere bedrijven die overheidssteun hebben gekregen met de crisis. Als het echt zo erg met BA gaat, zie ik de Britse regering heus wel overheidssteun geven. Er werken zoveel mensen bij het bedrijf en het is ook een prestige ding, imo.Bralo20 schreef:
BA is een privaat, beursgenoteerd, bedrijf. De overheid zal maar weinig kunnen doen. Maar ik zie BA nog niet zo snel failliet gaan hoor![]()
Ik heb daarnaast in Amerika een aantal keer gevlogen met carriers die in Chapter 11 zaten en dus ook in principe failliet zijn geweest. Ze vlogen gewoon door terwijl ze bezig waren om weer winstgevend te worden

Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
- Tipsy_1
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 20
Mag ik vragen waarom American Airlines niet tussen je lijstje staat? Deze boden in ons geval de goedkoopste vluchten... (weliswaar vanaf brussel)
over failliet gaan gesproken: ik had ook nooit gedacht dat Sabena ooit failliet ging gaan, en je ziet...
over failliet gaan gesproken: ik had ook nooit gedacht dat Sabena ooit failliet ging gaan, en je ziet...
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht