Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Vliegen (binnenlandse vlucht en heen- en terugreis)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Mel79
Amerikakenner

Vliegen (binnenlandse vlucht en heen- en terugreis)

Bericht door Mel79 »

Voordat we terug naar Nederland vliegen willen we nog een paar dagen NY aan onze reis plakken. We vliegen vanaf LA.

Ik heb gekeken bij Delta, United en American Airlines. Virgin vliegt niet vanaf LA naar NY. Het kost allemaal rond de 150 euro. Weten jullie nog maatschappijen die vanaf LA naar NY vliegen. Het liefst zo goedkoop mogelijk ;)

Met welke maatschappij vliegen jullie trouwens vanaf Amsterdam naar Amerika? Britisch Airways vliegt ons in september voor 620 euro heen en terug. Dat is de goedkoopste optie die ik gevonden heb. Kennen jullie nog goedkopere opties?
Grandu
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Vliegen (binnenlandse vlucht en heen- en terugreis)

Bericht door Grandu »

Je zou JetBlue kunnen proberen, ze vliegen op JFK.
Ik zelf vloog naar Amerika met KLM voor om en nabij de €500 retour naar New York JFK. De prijzen hangen echter af van de periode waarin je vliegt, de maatschappij en wanneer je boekt. Ik had toevallig een actie te pakken.
The end and a new beginning - http://derkdegeus.blogspot.com/

“Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness.”
---Mark Twain
Annie
Amerika-expert
Partner van: Rob
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door Annie »

Probeer eens multi city te zoeken of meerdere bestemmingen, dan wordt het een onderdeel van je reis, is meestal niet zo heel veel duurder.
Je kan dan invullen van LA>NY>Amsterdam
Mel79
Amerikakenner

Bericht door Mel79 »

Ja dat heb ik ook gedaan. Multi City met BA vanaf LA naar NY kan niet. Dan vlieg je van LA naar London om dan weer vanaf London terug naar NY te vliegen. KLM heeft ook geen tussenstop tussen LA en NY. Denk dat dat dus toch een Amerikaans binnenlands vluchtje wordt

Vanaf Amsterdam naar San Francisco en weer terug van NY naar Amsterdam heb ik ook een goede optie van de KLM. Die kost wel iets meer dan BA. KLM kost 735 euro, BA 620 euro. Maar bij KLM hoef je niet over te stappen en de reistijden zijn toch wel een 3 uren korter. BA is heen ongeveer 14 uren vliegen, KLM 11 uur. Terug BA 13 uren, KLM 7,5. DIt omdat je dus niet hoeft over te stappen en niet hoeft te wachten op je aansluiting.
Mel79
Amerikakenner

Bericht door Mel79 »

Grandu schreef:Je zou JetBlue kunnen proberen, ze vliegen op JFK.
Ik zelf vloog naar Amerika met KLM voor om en nabij de €500 retour naar New York JFK. De prijzen hangen echter af van de periode waarin je vliegt, de maatschappij en wanneer je boekt. Ik had toevallig een actie te pakken.
Dankjewel voor de tip! Heb gekeken bij Jetblue dan dat scheelt toch wel 60 euro tov Delta, American of United Airlines. De reistijden zijn ook wel lekker. Pas rondom 11 uur vertrekken, dan heb je 's morgens ook nog lekker de tijd om naar LAX te gaan en iets te eten

500 euro naar NY klinkt prima! De vluchten AMS-SF en NY-AMS met KLM kosten ons 735 euro. Met BA kost dat 620. Met KLM vlieg je rechtstreekts en heb je dus geen wachttijden of overstap gedoe. Daarnaast is de reistijd op de heen vlucht 3 uren korter. Op de terug vlucht zelf 5 uren. Nu moeten we gaan kiezen of dat het extra geld waard is :) Ik zeg nee, mijn vriend zegt ja ;)
Grandu
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Grandu »

Mel79 schreef:Op de terug vlucht zelf 5 uren. Nu moeten we gaan kiezen of dat het extra geld waard is :) Ik zeg nee, mijn vriend zegt ja ;)
Als het veel scheelt zou ik voor de goedkoopste gaan, of je moet een enorme hekel hebben aan overstappen.

---Mark Twain
Mel79
Amerikakenner

Bericht door Mel79 »

Ik heb vooral een hekel aan vliegen en 7,5 uur mindere reistijd spreekt me wel aan, alleen jammer dat dat 120 euro duurder is wat me weer inet aanspreekt. En BA is tegenwoordig ook aan het staken geslagen, dat staat me ook niet echt aan.. Keuzes, keuzes, keuzes ;)
A3
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 18

Bericht door A3 »

Hallo,

Voor binnenlandse vluchten vind ik http://www.kayak.com helemaal het einde. Je kunt multicity ingeven, maar ook flexibele data en meerdere airports tegelijkertijd afzoeken. Bijna alle luchtvaartmijen staan erin!

Een maatschappij die er niet in staat is: http://www.allegiantair.com/

MVG

A3
States visited: All except Alaska & Hawaii. Correction: all !
Bralo20
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door Bralo20 »

Keuze genoeg voor binnenlandse vluchten. Hou er wel rekening mee dat LAX-JFK een transcon vlucht is die toch wel een 5 to 6 uur in beslag neemt. Voor mij zou comfort primeren op de prijs en hierdoor zou ik resoluut voor UA kiezen aangezien ze Economy Plus hebben waarbij je toch iets makkelijker zit. Het voordeel is wel dat dergelijke vluchten niet meer met klein speelgoed zoals een ERJ135/145, CRJ100/200/700/900 en ander klein geprul uitgevoerd worden.

Ook voor TATL vluchten kies ik uiteraard voor UA, dit voor dezelfde reden... Meer ruimte tegen een goede prijs... :)
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Mel79 schreef:Ik heb vooral een hekel aan vliegen en 7,5 uur mindere reistijd spreekt me wel aan, alleen jammer dat dat 120 euro duurder is wat me weer inet aanspreekt. En BA is tegenwoordig ook aan het staken geslagen, dat staat me ook niet echt aan.. Keuzes, keuzes, keuzes ;)
7,5 uur minder voor 120 euro meer?
Dat is natuurlijk geen geld, weet je hoe kapot je bent van 7,5 uur rondhangen op vliegvelden en in vliegtuigen? :wink:
Chrisp
Amerikakenner

Bericht door Chrisp »

Btw, Virgin America vliegt WEL tussen LA en NY. Ik moet je eerlijk zeggen dat ik zelf nog nooit met ze heb gevlogen. Maar iedereen die ik hoor over Virgin America, is laaiend enthousiast. Ze hebben ook schermpjes in alle stoelen, met keuze uit veel films en tv-seris etc. Verder heeft Virgin ook stroomplugs in elke stoel, handig voor laptops. Elk vliegtuig is ook uitgerust met WiFi, dit kost op een transcontinentale vlucht $12,50,- .

Jetblue is een andere goede optie, inderdaad. Het grootste voordeel dat ze over Virgin America hebben, is dat de eerste koffer gratis mee mag, in tegenstelling to alle andere maatschappijen. Jetblue's product is verder ook helemaal top, leren stoelen, 34" inch beenruimte (38" tegen een kleine meerprijs verkrijgbaar), gratis 38 kanalen aan live TV in elke stoel.

Op welke datum willen jullie vliegen?
Afbeelding
Chrisp
Amerikakenner

Bericht door Chrisp »

Bralo20 schreef:Voor mij zou comfort primeren op de prijs en hierdoor zou ik resoluut voor UA kiezen aangezien ze Economy Plus hebben waarbij je toch iets makkelijker zit.
Dan kan ik je toch Jetblue aanraden! Standaard is de beenruimte al generous (34") en voor een paar tientjes meer krijg je een stoel voorin de cabine met 38" aan beenruimte.
Afbeelding
Bralo20
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door Bralo20 »

christvs schreef:Dan kan ik je toch Jetblue aanraden! Standaard is de beenruimte al generous (34") en voor een paar tientjes meer krijg je een stoel voorin de cabine met 38" aan beenruimte.
Thanks, best interessant dan... Ware het niet dat ze niet aangesloten zijn bij Star Alliance en ik dus geen mijlen kan sparen :mrgreen: Maar aangezien ze gedeeltelijk eigendom zijn van Lufthansa kan dit mss in de toekomst nog wel wijzigen... :)
Johny Leoni
Amerika-ontdekker

Bericht door Johny Leoni »

Southwest Airlines vliegt ook vanuit LA op NY (La Guardia). Heb bij Southwest zelf een vlucht geboekt LAS - SFO in september voor 69 USD all-in. Geen extra kosten voor bagage bij Southwest!! Dit in tegenstelling tot bijna alle andere maatschappijen (enkel bij Jetblue ook geen extra bagagekosten als ik het goed voor heb). Je moet rechtstreeks op de site van Southwest boeken aangezien de maatschappij niet wordt opgenomen in allerlei zoekmachines zoals kayak.

Wij vliegen met KLM in september naar SFO en terug: 450 EUR. Geboekt in januari met vertrek vanaf Antwerpen Centraal (Thalys naar Schiphol).
Mel79
Amerikakenner

Bericht door Mel79 »

A3 schreef:Hallo,

Voor binnenlandse vluchten vind ik http://www.kayak.com helemaal het einde. Je kunt multicity ingeven, maar ook flexibele data en meerdere airports tegelijkertijd afzoeken. Bijna alle luchtvaartmijen staan erin!

Een maatschappij die er niet in staat is: http://www.allegiantair.com/

MVG

A3
Dankjewel voor de tip! Die site kende ik nog niet. Er staan wel mooie prijzen tussen de multicity opties. Maar wel met een heenreis van 24 uur.. dat is wel extreem he
Mel79
Amerikakenner

Bericht door Mel79 »

Bralo20 schreef:Keuze genoeg voor binnenlandse vluchten. Hou er wel rekening mee dat LAX-JFK een transcon vlucht is die toch wel een 5 to 6 uur in beslag neemt. Voor mij zou comfort primeren op de prijs en hierdoor zou ik resoluut voor UA kiezen aangezien ze Economy Plus hebben waarbij je toch iets makkelijker zit. Het voordeel is wel dat dergelijke vluchten niet meer met klein speelgoed zoals een ERJ135/145, CRJ100/200/700/900 en ander klein geprul uitgevoerd worden.

Ook voor TATL vluchten kies ik uiteraard voor UA, dit voor dezelfde reden... Meer ruimte tegen een goede prijs... :)
Ja ik weet het van de transcon. Zelf vind ik 5 a 6 uren wel mee vallen. Ben al vaker naar Australië en NZ gevlogen. Voordeel hiervan is dat je 6 uren dan een kleine vlucht vindt ;) Dacht zelf ook al om met UA te vliegen tussen LAX en JFK. De prijzen liggen op die vlucht toch allemaal flink bij elkaar. Ik zal eens kijken wat de TATL vlucht bij UA kost. Denk nu dat we alsnog met de KLM gaan, daar hoeven we niet over te stappen en dat vind ik eigenlijk ook wel fijn
Mel79
Amerikakenner

Bericht door Mel79 »

christvs schreef:Btw, Virgin America vliegt WEL tussen LA en NY. Ik moet je eerlijk zeggen dat ik zelf nog nooit met ze heb gevlogen. Maar iedereen die ik hoor over Virgin America, is laaiend enthousiast. Ze hebben ook schermpjes in alle stoelen, met keuze uit veel films en tv-seris etc. Verder heeft Virgin ook stroomplugs in elke stoel, handig voor laptops. Elk vliegtuig is ook uitgerust met WiFi, dit kost op een transcontinentale vlucht $12,50,- .

Jetblue is een andere goede optie, inderdaad. Het grootste voordeel dat ze over Virgin America hebben, is dat de eerste koffer gratis mee mag, in tegenstelling to alle andere maatschappijen. Jetblue's product is verder ook helemaal top, leren stoelen, 34" inch beenruimte (38" tegen een kleine meerprijs verkrijgbaar), gratis 38 kanalen aan live TV in elke stoel.

Op welke datum willen jullie vliegen?
Klopt, ik had bij de verkeerde Virgin gekeken.. Maar Jetblue is toch wel een stukje goedkoper. Die staat tot nu toe bij ons op nummer 1.

We vertrekken 7 september van AMS naar SF. Vliegen 25 september van LA naar NY om vervolgens een op 28 september een nachtvlucht van NY naar AMS te pakken
Mel79
Amerikakenner

Bericht door Mel79 »

Johny Leoni schreef:Southwest Airlines vliegt ook vanuit LA op NY (La Guardia). Heb bij Southwest zelf een vlucht geboekt LAS - SFO in september voor 69 USD all-in. Geen extra kosten voor bagage bij Southwest!! Dit in tegenstelling tot bijna alle andere maatschappijen (enkel bij Jetblue ook geen extra bagagekosten als ik het goed voor heb). Je moet rechtstreeks op de site van Southwest boeken aangezien de maatschappij niet wordt opgenomen in allerlei zoekmachines zoals kayak.

Wij vliegen met KLM in september naar SFO en terug: 450 EUR. Geboekt in januari met vertrek vanaf Antwerpen Centraal (Thalys naar Schiphol).
Ik heb net gekeken bij Southwest. Daar kost ons een vlucht van LA - NY 90 euro. Dat is de goedkoopste optie tot nu toe. Je maakt wel een tussenstop, maar je hoeft het vliegtuig dan niet uit. Dat snap ik eigenlijk niet zo goed. Er staat 1 stop, maar als je er op drukt zie je een schema zonder een tussenstop. Maar thanks, wel een goede optie!

En 450 met de klm is een koopje zeg!

Wanneer vliegen jullie?
Grandu
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Grandu »

Mel79 schreef:Je maakt wel een tussenstop, maar je hoeft het vliegtuig dan niet uit. Dat snap ik eigenlijk niet zo goed.
Normaliter gaat het vliegtuig even aan de grond, laat wat mensen in- en uitstappen en vervolgt daarna haar reis.

---Mark Twain
Mel79
Amerikakenner

Bericht door Mel79 »

Ja maar het gekke is dat er niet bij staat waar en als ik de tijd bekijk dan snap ik ook niet hoe ze dat gaan doen.

Kijk maar eens bij southwest, vlucht 25 september, van LA naar NY, goedkoopste optie
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer