Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Overstappen in Chicago

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
Ponimen
Amerika-ontdekker

Overstappen in Chicago

Bericht door Ponimen »

Hallo wij vliegen op 13 juni met United airlines van Brussel op Chicago ,we landen in Chicago om 13.15 en moeten dan met dezelfde maatschappij (andere vlucht)verder vliegen naar Las-Vegas om 14.55 Hr dus hebben we 1.40Hr om over te stappen is dit haalbaar denken jullie??
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Re: Overstappen in Chicago

Bericht door Rob »

Het is aan de krappe kant maar zou moeten kunnen, probeer op de eerste vlucht stoelen vast te leggen die zo ver mogelijk naar voren zitten en dan na het uitstappen flink doorlopen naar Immigrations zodat je nog een aantal mensen voorbij kan steken en dan maar hopen dat er niet net drie andere intercontinentale vluchten voor jouw geland zijn.
Wij hebben het in 1:40 gedaan maar dat was flink doorstappen weet ik nog wel.
Bramster
Amerika-expert

Bericht door Bramster »

@Ponimen

Ik vlieg regelmatig met de middag vlucht (aankomst 13:10) van Amsterdam naar Chicago en deze is bijna altijd op tijd, of te vroeg. Ik neem aan dat dit dus ook voor de vlucht uit Brussel geldt. De rij bij immigration is in mijn geval ook bijna altijd binnen het half uur weg gewerkt. Al met al zou het dus moeten kunnen.

Maar je moet natuurlijk wel flink doorlopen :D

Vlieg je ook met United verder ? Want dan hoef je waarschijnlijk niet eens van Terminal te veranderen.
pollyblue
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 30

Bericht door pollyblue »

vorig jaar in juli tussenstop gedaan in ORD, zelfde vlucht als jij nu gaat doen (tot in ORD althans). Toen was er geen kat bij de douane/immigrations! ik had toen ook wel een gigantische rij verwacht, maar niet dus, helemaal alleen. op 15 min. was alles geregeld en konden we in de gate (lang) wachten op onze volgende vlucht. dus, je moet maar geluk hebben.
Rob
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Rob »

@ pollyblue, dat hadden wij in het voorjaar van 2008 ook alleen moesten wij toen niet verder vliegen dus stonden we binnen 15 minuten buiten op de shuttlebus van de carrental te wachten maar ook net voldoende tijd voor de volgende vlucht hebben we al gehad, daarom proberen we las we een tweede vlucht hebben altijd een minimum van 2 uur overstaptijd te hebben is toch wat meinder stressen.
Adriane
Amerika-ontdekker

Bericht door Adriane »

je moet wel van terminal veranderen. Vanuit Amsterdam/Brussel kom ik altijd aan in terminal 5, waar alle internationale vluchten aankomen. United vertrekt volgens mij voor een nationale vlucht niet vanuit terminal 5.
Rob
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Rob »

Klopt, binnenlandse vluchten van UA gaan meestal weg van terminal 1
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves