Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

IJslandse aswolk legt vliegverkeer boven west Europa plat

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
DixieChick
Amerika-expert

Re: IJslandse aswolk legt vliegverkeer boven west Europa pla

Bericht door DixieChick »

Jasmino schreef:Carin en Geert, enorm bedankt voor alle "inkijkjes" en berichtjes, ik voel me toch wel enorm bevoorrecht met al die informatie. Ik behoor niet bij de groep slachtoffers, maar leef wel erg mee met iedereen die hierdoor is getroffen, en ik vind het echt heel bijzonder om dit blikje achter de schermen te krijgen van jullie. Geweldig! :clap:
Ik wil dit toch even beamen. Ik luister elke ochtend naar NPR, en als er dan nieuws is over de vulkaan-as-vliegtuig-situatie, dan denk ik atlijd, "ja, dat zal wel, straks maar even op het forum kijken". Jullie zijn dus, wat mij betreft, echt de experts :) Hartelijk dank voor het bijhouden van alle nieuwe ontwikkelingen, want ook al ben ik dan geen slachtoffer (ook al zit ik nog steeds op wat verjaardagscadeaus uit NL te wachten, maar dat vind ik niet echt tellen), ik leef wel enorm mee met iederen hier. Dus, echt geweldig!
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
Staceybeesie
Amerika-expert

Bericht door Staceybeesie »

Ha dat heb ik ook. Even nu.nl lezen en dan AllesAmerika kijken wat het laatste nieuws is met de wolkjes.

Zoals het er naar uit ziet gaan onze vrienden morgen ook gewoon vertrekken naar New York met de KLM (Nouja Delta)
En zullen we ze dus vrijdag daar gaan ontmoeten. Heb er zo'n zin in!
Juppie123
Amerika-newbie

Bericht door Juppie123 »

afgelopen maandag maar veel twijfel toch onze vlucht naar JFK geannuleerd van vandaag.
Nu blijkt het vliegtuig vandaag wel te zijn vertrokken. Iemand enig idee of je nu als nog je geld terug krijgt???
was een vlucht via air berlin en was op dat moment alleen mogelijk te annuleren via mail ivm de drukte
dus ben nu in afwachting of we wel ons geld terug krijgen.
Iemand enig idee???
Barry Winkels
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Barry Winkels »

Geert1976 schreef:Mochten er mensen hier zijn met een KLM boeking (confirmed booking!) komende week, geef mij je achternaam/vluchtnummer/datum vertrek door. Dan kan ik tussen mn werk door even jullie status bekijken.
Hoi Geert, allereerst klasse voor de updates vanaf jouw werkplek! Hoop dat het nog enigszins mogelijk is om te werken daar...

Als je met confirmed booking bedoelt dat je de etickets binnen hebt en alles betaald hebt dan zou ik graag willen weten of:

Achternaam: Winkels
Vluchtnummer KL6017 naar Memphis (is dit een beetje klein airport?) en vervolgens naar Las Vegas met KL4653
Datum vertrek: 25-04-2010 14:10 uur

deze vlucht doorgang kan vinden.

Alleen als je tijd hebt hoor.... :oops:

p.s. ik ie nergens op mijn e-ticket staan welke terminals we vertrekken en aankomen...klopt dit?

Barry
Laatst gewijzigd door Barry Winkels op 21 apr 2010, 16:16, 1 keer totaal gewijzigd.
2009: Los Angeles, Route 1, San Fransisco, Yosemite, Death Valley, Las Vegas
2010: 10 dagen Las Vegas
2017: Grand Canyon, Monument Valley, Capitol Reef, Bryce, Zion, Las Vegas
2020: Route 1, Yosemite, Death Valley en Las Vegas
Sylvia1977
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Sylvia1977 »

..edit.. ik heb er een PB naar Geert van gemaakt (mijn vluchtgegevens van KLM).

Geert en Karin, inderdada heel erg bedankt voor de updates.
Afbeelding
http://usa2010.bassyl.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Geert1976
Amerikafan

Bericht door Geert1976 »

Barry, confirmed voor kl6017 mem op 25 apr en door op kl4653 las
Henriëtte
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Henriëtte »

We hebben afgelopen zondag via Eautohuur.nl geregeld dat onze autohuur met vijf dagen ingekort moest worden. En zojuist is het verschil al bijgeboekt op onze creditcard. Prima service van Eautohuur :thumbup:
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
Barry Winkels
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Barry Winkels »

Geert1976 schreef:Barry, confirmed voor kl6017 mem op 25 apr en door op kl4653 las
Dank Geert, weer wat meer op mijn gemak gesteld. Na onze teleurstelling van de annulering rondreis heb ik nu toch wel stiekem zin in een extra lang verblijf in Vegas.
Het weer is ook niet vervelend volgens weather.com 8)

Werkse en succes de komende dagen!

Barry
2009: Los Angeles, Route 1, San Fransisco, Yosemite, Death Valley, Las Vegas
2010: 10 dagen Las Vegas
2017: Grand Canyon, Monument Valley, Capitol Reef, Bryce, Zion, Las Vegas
2020: Route 1, Yosemite, Death Valley en Las Vegas
pumi1000
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door pumi1000 »

@geert

Heb je een PB gestuurd over onze boeking. Hopelijk blijft de situatie zo met de vulkaan nu de wind gedraaid is daar en hij minder actief geworden is. Sterkte met de afhandeling op Schiphol!!

Groetjes
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 west usa / 2013 oost usa / 2014 noordwest usa / 2015 rondje NY / 2016 west usa / 2017 Florida / 2018 west usa / 2019 west usa / 2022 noordwest usa / 2023 oost + zuid usa / 2024 west usa / 2025 midwest / 2026 Texas en midwest
recidivist
Amerikafan

Bericht door recidivist »

Vandaag hadden we op 10.50 uur in het vliegtuig moeten zitten om via Philly naar Orlando te vliegen. Helaas kwam gisteravond het bericht van USAirways dat de vlucht geannuleerd werd, due to the vulcanic ash. Balen natuurlijk, maar....

- USAirways kon ons boeken op de vlucht van a.s. dinsdag (was de eerste mogelijkheid) en de einddatum schuift gewoon mee.
- De autoverhuurder (Dollar) was bereid om de autohuur op te schuiven.
- Hotwire heeft de betaalde hotelkosten inmiddels in hotwiredollars aan mijn account toegevoegd.

Totale kosten: alleen de belkosten en binnen een half uurtje was alles geregeld.

Complimenten voor de reissector dat ze zo coulant omgaan met 'gedupeerden'.
Bezochte staten: AL, AK, AR, AZ, CA, CO, CT, DE, FL, GA, IA, IL, IN, KY, LA, MA, MS, MO, MT, NV, NH, NJ, NM, NC, OR, PA, RI, SC, SD, TN, TX, UT, VA, VT, WV, WY.
pumi1000
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door pumi1000 »

@recidivist
dat is inderdaad heel netjes dat alles zo snel geregeld is. Gelukkig dat je later kunt vertrekken om alsnog van je vakantie te genieten.
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 west usa / 2013 oost usa / 2014 noordwest usa / 2015 rondje NY / 2016 west usa / 2017 Florida / 2018 west usa / 2019 west usa / 2022 noordwest usa / 2023 oost + zuid usa / 2024 west usa / 2025 midwest / 2026 Texas en midwest
Geert1976
Amerikafan

Bericht door Geert1976 »

Ik heb inmiddels van enkele mensen hier hun vluchten gechecked
wat betreft de status daarvan. Tot nu toe kon ik gelukkig ieders vluchten of
vluchten confirmen. Erg fijn!

Het is wederom erg hectisch vandaag, maar er komt langzaam aan
een ietwat structuur in het gehele proces hier. Toch nog wel heeeeel veel
mensen die nu al 6 of 7 dagen her en der gestrand
zijn.

Nou, ik ga weer de vloer op nu!
wendyjol
Amerikakenner

Bericht door wendyjol »

Heeft iemand eigenlijk iets van Elke (kastelke) vernomen? Zij zou afgelopen weekend toch terugkomen uit Canada?
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Inderdaad, Geert (en anderen op Schiphol) hartelijk dank voor de heldere en informatieve insight info, wederom bewezen hoe waardevol dit forum is, en wat een aardige bezoekers het heeft! :thumbup: :clap:
pyca
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door pyca »

@Geert ben je morgen ook op SPL? Misschien kom ik morgen ook weer even helpen op de vloer, misschien kom ik je dan tegen :)

hekkie schreef:
Voor mezelf heb ik nog een vraag en misschien kunnen jullie die beantwoorden. Is het zo dat KLM en haar partners nu eerst vliegen en zorgen dat alle pax vervoerd worden en daarna pas de andere airlines aan de beurt komen? Wij vliegen bijvoorbeeld met United en vooralsnog zijn de Amerikavluchten van deze airline nog niet weer opgepakt.

Marjan
@Marjan, weet je al wat? Zo niet dan wil ik morgenochtend wel even voor je naar de UA-balie lopen.
Corry
Amerika-expert

Bericht door Corry »

Ik zat me ook net af te vragen of Elke de weg terug alweer gevonden had. Ik weet dat ze daar wel wil blijven maar voor nu moeten ze toch echt nog even terug. :D
http://nippon2015.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

pyca schreef: @Marjan, weet je al wat? Zo niet dan wil ik morgenochtend wel even voor je naar de UA-balie lopen.
@Carin, Dat zou ik heel erg fijn vinden als je dat zou willen doen. Alvast bedankt!

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
sachasenne
Amerika-expert
Partner van: syce
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Bericht door sachasenne »

Corry schreef:Ik zat me ook net af te vragen of Elke de weg terug alweer gevonden had. Ik weet dat ze daar wel wil blijven maar voor nu moeten ze toch echt nog even terug. :D
Elke heeft een andere vlucht kunnen reserveren. Normaal gezien vliegen ze morgen terug. Ze hebben beter weer dan hier want ze lopen er in hun T shirt :)
Voor de hond hebben ze gelukkig opvang gevonden. Ook werk en school zijn geregeld. Ze kunnen dus van hun extra vakantiedagen genieten :)
Groetjes,
Carine
Geert1976
Amerikafan

Bericht door Geert1976 »

@ Marjan;

Ik heb vandaag wat navraag gedaan voor jou, niks te weten te komen. Sorry!

@ Carin;

Ja! misschien lopen we elkaar wel tegen het lijf morgen. Ik begin om 15.30u
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Geert, in elk geval bedankt voor de moeite die je hebt gedaan. Hopelijk krijgt Carin morgen wat informatie. Ik begin weer de zenuwen te krijgen..... :?

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer