Kan echt niet wachten om naar huis te gaan, maar ik hoop dat m'n vlucht niet word postponed...

---vulkaan :\
Voorlopig is enkel de vlucht vanaf JFK geannulleerd, de ORD vlucht is daarstraks geland op BRU.Miessemiesse schreef: Wij staan geboekt voor aanstaande donderdag met AA (hun vlucht vanop Zaventem is vandaag gecanceld) , nu begin ik toch ook wel serieus te zweten.
Ben al sinds oktober bezig voor onze rondreis aan de Westkust waarbij elke dag tot in de details gepland is. Dit in het water zien vallen door die stomme wolk doet meer dan hartzeer.
Ik zie wel dat de andere airlines hun vluchten wel doorgaan, kent iemand de policy hier rond? Zijn sommige airlines voorzichtiger dan andere?
Wat me ook opvalt is dat de prognoses altijd op heel korte termijn zijn, dit in tegenstelling tot de weersvoorspelling die ze ± tot 1 week kunnen voorspellen.
Je krijgt een maximum prognose van 24u waardoor het echt wel spannend wordt tot de laatste minuut. Ik zal maar echt gerust zijn wanneer we volledig van de grond zijn denk ik.
Deze nacht zal de wolk volgens de laatste prognoses volledig België bedekken en ook een deel van Nederland zal eronder liggen. Het betreft hier de "wolk" tussen SFC & FL200, de wolk in de hogere luchtlagen tussen FL200 & FL350 bevind zich over de Atlantische oceaan en het zuiden van de EU. Volgens de laatste metingen gisteren was de asconcentratie te laag om een vliegverbod te rechtvaardigen.Noortje1 schreef: Waar zitten hier die experts die de wolk volgen ?![]()
Waar gaat deze k*twolk naartoe ??
edit : ik zie nu overal airborne staan bij het overzicht van de departures...
wat wil dit zeggen??
LOLNoortje1 schreef:ik had het zelf al door, maar je had mijn post al geciteerd![]()
als ik u vraag in uwen glazen bol te kijken : denk je dat die wolk over een paar dagen weg is ?
of gaat die echt blijven hangen?
Ik weet dat je de toekomst nie kan voorspellen, maar je kan altijd een gok doen?
http://www.weathercharts.org/PGT schreef:Bralo20, waar vind je die kaarten met luchtstroming? Ik zoek ook zoiets.
Ik had zelf begrepen dat er voorlopig geen lucht meer uit de richting IJsland deze kant op zou komen, dus zou graag die kaartjes eens bekijken.
Eh, welke van de 1.746 kaartjes kan ik - als leek - het best bekijken voor een goed beeld van de windrichtingen de komende dagen?Bralo20 schreef:http://www.weathercharts.org/PGT schreef:Bralo20, waar vind je die kaarten met luchtstroming? Ik zoek ook zoiets.
Ik had zelf begrepen dat er voorlopig geen lucht meer uit de richting IJsland deze kant op zou komen, dus zou graag die kaartjes eens bekijken.
Als je eruit bent, wil je mij die link dan ook geven?PGT schreef: Eh, welke van de 1.746 kaartjes kan ik - als leek - het best bekijken voor een goed beeld van de windrichtingen de komende dagen?
Bramster schreef:Bedankt !![]()
Deze lijkt me perfect:
http://www.metoffice.gov.uk/corporate/p ... ation.html
Laat tenminste zien waar de concentraties TE hoog zijn. En dat is waar het om gaat !
Maar wat betekent de tekst: FL000 to FL200 ?
Is dat van 0 to 200 mtr hoogte ?