Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Paar vraagjes over bagage

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
Royyy
Amerika-ontdekker

Paar vraagjes over bagage

Bericht door Royyy »

Nu het grote moment redelijk dichtbij komt, heb ik toch nog een aantal vraagjes :wink:

Ik heb begrepen dat je je laptop bij de security uit de handbagage moet halen, en apart moet laten controleren.
Maar hoe zit dat met andere elektrische apparatuur? (camera, tomtom met lader, reisstekker, adapter van de laptop)?

Bij een terugvlucht met een overstap binnen de VS (in mijn geval MIA-JFK-BRU), wordt het stuk MIA-JFK dan gezien als een aparte binnenlandse vlucht of als onderdeel van de transatlantische vlucht? Dit vanwege de kosten van ingecheckte bagage bij binnenlandse vluchten..
Moet je ook apart inchecken voor die 2 vluchten, of gaat dat in één keer?

Ik heb op de terugweg een overstaptijd op JFK van 9u13m. Wordt de bagage bij zo´n lange overstaptijd toch gewoon doorgelabeld?
buildy
Amerika-ontdekker

Re: Paar vraagjes over bagage

Bericht door buildy »

Ik haal de laptop uit mijn handbagage maar liet de rest gewoon zitten zoals camera,reisstekker,adapter

Normaal krijg je de 2 boarding-kaartjes in MIA en moet je niet meer inchecken (ik land meestal in Newark maar dat zal wel hetzelfde zijn) en je koffers worden doorgelabeld

9 uur overstaptijd,phew,ik zou gek worden :-)
Royyy
Amerika-ontdekker

Bericht door Royyy »

Bedankt :thumbup:

Nou ik heb zelf voor die 9 uur gekozen, ben namelijk niet van plan om op ´t vliegveld te blijven :wink:
Had ook een vlucht met een ´normale´ overstap kunnen nemen, maar op deze manier kan ik nog even 4.5 tot 5 uur NY in.
Bramster
Amerika-expert

Bericht door Bramster »

> Ik heb begrepen dat je je laptop bij de security uit de handbagage moet halen, en apart moet laten controleren.

Klopt

> Maar hoe zit dat met andere elektrische apparatuur? (camera, tomtom met lader, reisstekker, adapter van de laptop)?

Die dus niet.

Zo simpel is het dus inderdaad :D
Linda & Patrick
Amerika-ontdekker

Bericht door Linda & Patrick »

Wij hebben met onze laatste vlucht vanui Orlando wel degelijk ook onze camera's uit de tasjes moeten halen bij de security check.
Opladers en dergelijke niet,maar laptap en camera's dus wel!
Counting 'till Texas 2015!
Bramster
Amerika-expert

Bericht door Bramster »

Ah zeker van die enorme dslr cameras met een eigen tas. Ik dacht eigenlijk alleen aan een rits rsts klik camera.

Ik heb nog nooit gezien dat die uit de tas moesten, maar ik kan het me goed voorstellen.
Linda & Patrick
Amerika-ontdekker

Bericht door Linda & Patrick »

Nee hoor, geen enorme camera's.
Gewoon een huis-tuin-en keuken digitale compactcamera en filmcameratje....en deze moesten echt uit de handbagage tas én uit de cameratasjes.
Geen probleem opzich natuurlijk, maar het moest écht gebeuren!
Counting 'till Texas 2015!
Bramster
Amerika-expert

Bericht door Bramster »

Goh, lijkt me toch meer een uitzondering als regel. Want mij is dat in al die jaren nog nooit gebeurt (oeps als ik nu maar niet weer op de vinders word getikt dat mijn persoonlijke ervaringen niet van belang zijn :D )

Ik heb trouwens wel afgeleerd kaarsen in de handbagage mee te nemen. Schijnt nogal op plastic explosives te lijken dus een aantal keren moest eea uitgepakt worden en mbv die "geur doekjes" gecheckt worden. Gelukkig rook de machine aleen maar kaars.
Annie
Amerika-expert
Partner van: Rob
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door Annie »

Bij ons werd de rugtas of fototas extra onderzocht, omdat de oplader of extra batterij een nader onderzoek vereisten.
Leek te veel op..........
Mrs.Bean
Amerika-expert

Bericht door Mrs.Bean »

Ohhh de laatste keer kreeg ik een extra persoonlijke check, dat overkomt volgens mij iedereen wel eens, zelfs binnen Europa.
Nu was het juist het moment dat we opeens als allerlaatste toch meemochten terwijl we rekening hielden met een onverwachte overnachting. Met in de haast bij elkaar geraapte handbagage en een koffiebeker in de hand werden echt alle tasjes opengemaakt, en ritsjes opengetrokken. Zelfs mijn felgekleurde peruviaanse brillentasje waar geen bril in zat maar een doosje met kettingen en oorbellen. Allemaal er uit........ Toen die man eindelijk het touwtje los had :roll: . Ik mocht echt niet helpen. Ook niet met inpakken trouwens Pfffffffff Mijn keurig ingepakte handtas heb ik vervolgens in het vliegtuig helemaal weer over kunnen pakken. :cry:

en mijn vriendin heeft altijd een naaigarnituurtje, zo'n lekker ouderwets maar handig ding, in haar tasje, gewoon onderin, helemaal niet meer aangedacht.......open die hap en daar kwamen de garentjes, knoopjes en ja hoor naalden en schaartje te voorschijn. Oeps

en verder: Fototassen niet, maar laptoptas is altijd tot nu toe nagekeken en alles eruit, ook binnen Europa.
Royyy
Amerika-ontdekker

Bericht door Royyy »

Hoe zit ´t met een transatlantische vlucht met een overstap in de VS, moet je dan voor het stuk binnen de US betalen voor de bagage, of wordt het gezien als onderdeel van de totale vlucht (en is het dus gratis)?

Op de terugweg lijkt mij dat het gratis zal zijn, aangezien de bagage doorgelabeld wordt, maar de heenweg..?
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

is gewoon onderdeel van je transatlantic flight :)
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Royyy
Amerika-ontdekker

Bericht door Royyy »

Mooi, dat scheelt toch alweer flink wat $$ :)

bedankt :thumbup:
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Dan moet je volgens mij wel binnen 24 uur doorvliegen, als je een stop van een paar dagen maakt moet je waarschijnlijk betalen omdat het dan als losse binnenlandse vlucht gezien wordt.
dutchgirl1985
Amerika-newbie

Bericht door dutchgirl1985 »

volgens mij hangt het er vanaf of je een pakket hebt geboekt(alles in een) of aparte vluchten..is het een pakket dan wordt je bagage doorgelabeled...als je vlucht mist bij een pakketreis, dan moeten ze ook kosteloos nieuwe vlucht voor je regelen, tenzij jij gewoon te lang in NY gebleven bent natuurlijk;) allen bij vertraging enzo:P

Veel plezier!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer