Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Chicago O'Hare overstaptijd
Re: Chicago O'Hare overstaptijd
Wij hebbenop 2 juli bijna 4 uur om onze aansluitende binnenlandse vlucht naar LAX te halen, dat moet lukken denk ik.
-
- Amerika-expert
wij hadden 2 weken terug ook 1 uur, zijn zelfs nog pint gaan pakken en wat eten kopen, is normaal gezien geen probleem.Wij vliegen in augustus van San Francisco naar Chicago en dan met 1u overstaptijd van Chicago naar Brussel. Hopelijk lukt het ons wel ... geen immigrations dan, dus dat zit wel snor ... hopelijk
Jacques
Zag dat op de terug weg vanuit Denver er nog maar 50 min staan
om de aansluitende vlucht te halen naar Amsterdam.
Vindt dit wel erg krap maar volgens exit moet dit wel lukken als er geen vertraging is .
Zo niet dan mag je mee met de volgende vlucht.
Heb al even gekeken en die gaat pas vijf uur later met extra overstap in New York.
Dus hoop maar dat dat goed gaat.
om de aansluitende vlucht te halen naar Amsterdam.
Vindt dit wel erg krap maar volgens exit moet dit wel lukken als er geen vertraging is .
Zo niet dan mag je mee met de volgende vlucht.
Heb al even gekeken en die gaat pas vijf uur later met extra overstap in New York.
Dus hoop maar dat dat goed gaat.
- Loek
- Amerika-expert
- Contacteer:
Meestal is de overstap in Denver in dezelfde terminal dus 50 minuten moeten dan genoeg zijn. Met welke maatschappij vlieg je?
Met United airlines.
Sorry voor de late reactie.
Sorry voor de late reactie.
Op 18 juli via Chicago naar LAX gevlogen, en geen centje pijn. Binnen 30 minuten door de immigratie, koffer opgehaald, koffer ingeleverd zonder er naar gekeken te hebben en op de trein naar terminal 5 toe.
Bedoelde 26 juni. 18 juli was terugreis. Maar op 18 juni ook geen centje pijn
Bedoelde 26 juni. 18 juli was terugreis. Maar op 18 juni ook geen centje pijn
Laatst gewijzigd door Skipper op 04 aug 2010, 09:25, 1 keer totaal gewijzigd.
- Tipsy_1
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 20
idem hier op 14 juli, 2 u 15 min overstap was ruim voldoende. we zijn zelfs nog iets gaan eten. onze vlucht was overigens ook nog een ietsiepietsie te vroeg gelandSkipper schreef:Op 18 juli via Chicago naar LAX gevlogen, en geen centje pijn. Binnen 30 minuten door de immigratie, koffer opgehaald, koffer ingeleverd zonder er naar gekeken te hebben en op de trein naar terminal 5 toe.
- tinkerbeliii
- Amerikafan
in chicago heb ik toch ook even gestresst
zelfde verhaal, gigantisch rij bij de douane, slechts enkele loketjes open, dan maar rennen rennen rennen... kwamen bij de gate en onze vlucht had 'gelukkig' vertraging, pfeeew
heb jullie trouwens ni gespot in vegas hehe, hoe is de reis verder geweest?

zelfde verhaal, gigantisch rij bij de douane, slechts enkele loketjes open, dan maar rennen rennen rennen... kwamen bij de gate en onze vlucht had 'gelukkig' vertraging, pfeeew

heb jullie trouwens ni gespot in vegas hehe, hoe is de reis verder geweest?

Geen last gehad op Chicago.Alles ging vlot.
Meerdere beambtes aan het werk.
Wel voor de volgende vlucht naar Denver van terminal naar terminal een eind moeten
lopen in een lange tunnel.
Terugvlucht ging even vlot.En ook mijn man die vijf dagen eerder terug ging de overstap
van Denver naar de internationale vlucht waar hij net 50 min voor had ruimschoots gehaald.
Vondt het geen vervelend vliegveld.
Meerdere beambtes aan het werk.
Wel voor de volgende vlucht naar Denver van terminal naar terminal een eind moeten
lopen in een lange tunnel.
Terugvlucht ging even vlot.En ook mijn man die vijf dagen eerder terug ging de overstap
van Denver naar de internationale vlucht waar hij net 50 min voor had ruimschoots gehaald.
Vondt het geen vervelend vliegveld.
Moet op 11 september ook overstappen in Chicago O'Hare en heb ook 'maar' 2u15
Zijn er ergens duidelijke plannetjes van de luchthaven zodat ik me al enigzins kan voorbereiden waar ik heen moet ?
Ik land in terminal 5 en moet naar terminal 3.Moeten we eerst de bagage ophalen en dan naar immigration of eerst immigration,dan bagage ophalen en naar de vertrekhal ?
Maak me beetje zorgen,zeker opdat ik reis op 11 september vrees ik dat de controle superstreng en traag zal verlopen.

Zijn er ergens duidelijke plannetjes van de luchthaven zodat ik me al enigzins kan voorbereiden waar ik heen moet ?
Ik land in terminal 5 en moet naar terminal 3.Moeten we eerst de bagage ophalen en dan naar immigration of eerst immigration,dan bagage ophalen en naar de vertrekhal ?
Maak me beetje zorgen,zeker opdat ik reis op 11 september vrees ik dat de controle superstreng en traag zal verlopen.
Ik ga er niet van uit dat er op 9/11 een extra zware beveiliging is. Het is immers ook maar een dag en ze moeten zorgen dat de beveiliging ELKE dag even goed is.
Wat betreft ORD:
Het is hetzelfde principe als elke andere PoE airport: eerst immigrations, dan bagage ophalen, dan door customs.
Omdat ORD niet een manier heeft om airside van terminals te wisselen ziet jouw route er ongeveer zo uit:
1. immigrations
2. koffers halen
3. customs
4. koffers weer afgeven
5. beveiligde zone uitgaan (dus richting de ticketdesks)
6. volg de borden naar de air tram
7. neem de tram naar T3
8. Weer door security
9. naar de gate.
Wat betreft ORD:
Het is hetzelfde principe als elke andere PoE airport: eerst immigrations, dan bagage ophalen, dan door customs.
Omdat ORD niet een manier heeft om airside van terminals te wisselen ziet jouw route er ongeveer zo uit:
1. immigrations
2. koffers halen
3. customs
4. koffers weer afgeven
5. beveiligde zone uitgaan (dus richting de ticketdesks)
6. volg de borden naar de air tram
7. neem de tram naar T3
8. Weer door security
9. naar de gate.
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
- Tipsy_1
- Amerika-expert
ons is het met 2u15 vlotjes gelukt. Er stond een rij van 3 kwartier bij immigrations, maar daarna gaat alles snel, inclusief het nemen van het shuttle treintje tussen de terminals. Wij zijn zelfs nog een hamburger gaan eten 
onze vlucht was wel netjes op tijd geland!

onze vlucht was wel netjes op tijd geland!
Bedankt voor de duidelijke uitleg Clint en bedankt voor de geruststelling Tipsy 

http://www.ohare.com/ohare/concessionso ... psORD.shtmDB_Cowboy schreef: Zijn er ergens duidelijke plannetjes van de luchthaven zodat ik me al enigzins kan voorbereiden waar ik heen moet ?
... maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke opvatting
Bedankt ,zijn al uitgeprint om mee te nemen in de handbagage 

Vorig jaar hadden wij een overstap in Atlanta. Overstaptijd bijna 2 uur. Leek voldoende ... tot we bij Immagrations aankwamen : hier stonden minstens zo'n 300 mensen voor ons. Luchthavenpersoneel hierover aanspreken had geen enkele zin. Uiteindelijke hebben we onze vlucht net gehaald. Onze baggage heeft het niet gehaald : bijna 3 dagen mogen wachten op onze baggage.
We zaten bij aankomst in Atlanta helemaal achteraan het vliegtuig. Mijn tip luidt : probeer vooraan in het vliegtuig te bekomen indien je in de USA een overstap moet maken. Dan heb je tenminste al niet deze mensen voor jou aan Immagrations.
We zaten bij aankomst in Atlanta helemaal achteraan het vliegtuig. Mijn tip luidt : probeer vooraan in het vliegtuig te bekomen indien je in de USA een overstap moet maken. Dan heb je tenminste al niet deze mensen voor jou aan Immagrations.
ATL is de drukste luchthaven ter wereld
Ik zou daar toch zeker 2.5 uur als absoluut minimum aanhouden voor een overstap bij binnenkomst.

Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
>Mijn tip luidt : probeer vooraan in het vliegtuig te bekomen
Errrrrr die tickets zijn nogal prijzig
Errrrrr die tickets zijn nogal prijzig

- Tipsy_1
- Amerika-expert
Dat had ik ook voor ogen bij onze vlucht in juli en had dus de de beschikbare seats gekozen die het meest naar voren waren. Uit het vliegtuig wou ik lekker doorstappen. Mijn man vond dat nogal belachelijk en wou dan ook eerst hoognodig naar de WC. GRRRRRRRRr stond dus toch heel dat vliegtuig voor ons bij immigrationsbat039 schreef:
Mijn tip luidt : probeer vooraan in het vliegtuig te bekomen indien je in de USA een overstap moet maken. Dan heb je tenminste al niet deze mensen voor jou aan Immagrations.

-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 21
- Contacteer:
in juli 2011 hebben wij 1 3/4 uur voor de overstap naar Las Vegas. Mijn twijfel is groot. Al op voorhand een latere vlucht boeken naar LV dat wordt dan volgens mij ruim 4 uur wachten. Of de gok nemen. Op een ander forum waren de meningen verdeeld en was er een verwijzing naar dit forum. Maar hier ook de meningen verdeeld. Wij vliegen normaal altijd over Washington. Dit kan ook erg verschillen in wachttijd.
Laatste keer aug. waren we binnen een 1/2 uur door alles heen. Zou het door de Esta ook allemaal wat vlotter gaan?
Laatste keer aug. waren we binnen een 1/2 uur door alles heen. Zou het door de Esta ook allemaal wat vlotter gaan?
http://letsgo4thewest2013.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://vanbilsengoesusa.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://usa4fun2011.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://disneycruise-2010.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://vanbilsengoeswestusa.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://vanbilsengoesusa.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://usa4fun2011.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://disneycruise-2010.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://vanbilsengoeswestusa.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht