Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Vlucht wijzigen naar eerder? Spoed vraag

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
jitsketje
Amerika-ontdekker

Vlucht wijzigen naar eerder? Spoed vraag

Bericht door jitsketje »

Hallo,
Op dit moment zit ik in Costa Rica en ik zou eigenlijk TweeenTwintig augustus terugvliegen met Continental Airlines vanaf San Jose via Houstan.
Nu wil ik wegens omstandigheden erg graag eerder terug vliegen, als het kan een week eerder.
Nu heb ik overal al gezocht maar kan nergens vinden hoe ik dit moet regelen en of dit uberhaupt wel kan en hoeveel me dat zou gaan kosten.
Ik heb namelijk geen al te groot budget, maar ik had gehoord dat dit voor honderd euro moest kunnen via Continental.
Ik hoop dat van harte want ik moet echt eerder terug naar huis, het maakt niet uit via welke vluchthaven ik terug vlieg. Zolang ik maar vanaf San Jose terug naar Amsterdam kan.

Ik hoop snel op een reactie, want ik zit enorm in de zenuwen of het gaat lukken of niet.
Hopelijk kan iemand mij helpen.

Vriendelijke Groet,

Jitske.

* Note Mod, (Rob)

Het e-mailadres uit het onderschrift verwijderd, dit om te voorkomen dat je mailbox volloopt met spammail.
Hoi,
Ik ben van plan om rond mei voor 4 weken een TaalCursus in Amerika te gaan doen. San Diego spreekt me tot nu toe het meeste aan!
Liefs, Jitske.
Dutchess
Amerika-expert

Re: Vlucht wijzigen naar eerder? Spoed vraag

Bericht door Dutchess »

Ik zou even met Continental bellen.
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
macy
Amerika-ontdekker

Bericht door macy »

Van belang is de vraag onder welke voorwaarden je het ticket gekocht hebt. Sommige tickets kun je helemaal niet wijzigen, terwijl je bij andere tickets de data kunt wijzigen tegen een vergoeding. Het is inderdaad het beste om met Continental te bellen en te vragen naar de mogelijkheden.
Katja
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12
Contacteer:

Bericht door Katja »

Continental bellen is je beste en snelste optie om dingen geregeld te krijgen. Het kan in ieder geval maar wat het je kost in afhankelijk van het ticket wat je heb en in sommige gevallen wie je aan de telefoon krijgt.

Afhankelijk van de omstandigheden waar het om gaat en je reisverzekering heb je kans dat die ook wat vergoeden als je eerder naar huis moet.

Heel veel succes en sterkte, hopelijk kun je snel richting huis.
US-fanboy
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door US-fanboy »

Edit: je bericht nog eens goed gelezen en ik denk dat alles wat hierboven staat al prima is 8)
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

Als je hebt geboekt via een tussenpersoon bestaat de kans trouwens dat je die moet bellen.
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Als je het goedkoopste ticket hebt genomen, (wat we allemaal doen hoor!) heb je meestal officieel geen enkele mogelijkheid tot omboeken.
Maar als het heel dringend is, en echt met een goeie reden, direct contact opbnemen met Continental per telefoon op op het vliegveld, er kan vaak heel veel gedaan worden om mensen te helpen.
Bramster
Amerika-expert

Bericht door Bramster »

Ook als je het goedkoopste ticket hebt is er vaak wat te regelen. Hangt af van wie je aan de telefoon hebt, of je een frequentflyer bent en hoe de wind staat.

Bel in ieder geval NIET de airline in NL. Ik heb vaak genoeg van de NL helpdesk te horen gekregen dat iets niet mogelijk was terwijl als ik in de USA belede ik te horen kreeg "no problem sir"
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

Bramster schreef: Bel in ieder geval NIET de airline in NL. Ik heb vaak genoeg van de NL helpdesk te horen gekregen dat iets niet mogelijk was terwijl als ik in de USA belede ik te horen kreeg "no problem sir"
Dat kan ik beamen!
Hoe vaak ik al niet tegen blokkades ben opgelopen bij de NL helpdesken van buitenlandse carriers en na één telefoontje naar het nummer in eigen land: no problem.
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
jitsketje
Amerika-ontdekker

Bericht door jitsketje »

Bedankt.
Ik ga mijn ouders laten bellen, vanuit hier is dat erg lastig.
Is het gewoon het reservation number van Continental? 800 nog iets?
Ik laat ze eerst NL proberen en daarna Amerika, heb ze gewaarschuwd dat het dus in NL moeilijk kan zijn terwijl in Amerika er niets aan de hand is.
Hopelijk gaat het lukken..als er meer tips zijn of goede telefoonnummers dan hoor ik het graag!
Hoi,
Ik ben van plan om rond mei voor 4 weken een TaalCursus in Amerika te gaan doen. San Diego spreekt me tot nu toe het meeste aan!
Liefs, Jitske.
Bralo20
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door Bralo20 »

+1 800.231.0856 is het nummer voor internationale vluchten.
+1 800.225.8612 is het nummer met support in het Nederlands

+31 20 346 93 81 is het nummer in Nederland
+32 2 643 39 39 is het nummer in België

;)
jolanxyz
Amerika-expert

Bericht door jolanxyz »

Als je een reisverzekering hebt en je wil met een gegronde (volgens de verzekeraar geldende) reden terug, dan kan je ook hun bellen. Zij gaan dan vluchten voor je (om)boeken etc. Ga je het op eigen houtje doen en je probeert het dan te declareren dan kan het wel eens zijn dat je niets terugkrijgt van je resterende reis en de eventuele extra kosten. Ik zou dus ook even je reisverzekering (laten) bellen.
Lampie
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Lampie »

En als de verzekering het doet is het ook nog eens perfect in orde zo heb ik van dichtbij meegemaakt.
Je krijgt netjes info waar je wanneer moet zijn en alles ligt dan klaar.
https://vwijck.com
2024 LA - SF - DEN
2022 SEA - SLC
2015 NY - CAN - NY
2014 SEA - Den
2012 LV - Denver
2010 San Francisco - Denver
jitsketje
Amerika-ontdekker

Bericht door jitsketje »

Het is gelukt.
Via Vliegwinkel.nl prima service en het was 150euro.
Ik vlieg zaterdag!
Super bedankt voor de reacties.
Hoi,
Liefs, Jitske.
Katja
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12
Contacteer:

Bericht door Katja »

Fijn dat het geregeld is!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves