Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Iberia
Iberia
Ik wil 12 juli van Brussel naar New York en 1 augustus van Washington naar Brussel.
Enkel Iberia biedt nog een redelijke prijs (636 euro).
Ik lees op internet echter vooral slechte reacties over Iberia. Hebben jullie ervaringen met Iberia en zijn deze zo slecht dat ik moet overwegen om een duurdere vlucht te boeken?
Enkel Iberia biedt nog een redelijke prijs (636 euro).
Ik lees op internet echter vooral slechte reacties over Iberia. Hebben jullie ervaringen met Iberia en zijn deze zo slecht dat ik moet overwegen om een duurdere vlucht te boeken?
- RNA
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 7
- Contacteer:
Re: Iberia
Het is maar wat voor eisen je stelt uiteraard en wat het prijsverschil is.
Als je het heel simpel bekijkt... het is een reis van 7 uur; neem je genoegen met iets minder 'kwaliteit' maar wel meer geld te besteden in de VS? Of ga je voor een vluchtmaatschappij die een betere naam heeft, waar je meer voor betaald... en die misschien ook wel tegenvalt?
Er zijn idd veel verhalen over Iberia, en de kwaliteit zal misschien wat minder zijn. Feit is wel dat het een veilige maatschappij is en dat ook hun jou gewoon van A naar B brengen. Als het veel geld scheelt zou ik zeker voor Iberia gaan, als het om 2 tientjes gaat zou ik iets anders overwegen (heb zelf niet Iberia gekozen ook al was deze iets goedkoper).
Tip: ik zie dat je terugvliegt op een zondag, kan dat niet op maandag? Scheelt weer. En vliegen vanaf Amsterdam?
Als je het heel simpel bekijkt... het is een reis van 7 uur; neem je genoegen met iets minder 'kwaliteit' maar wel meer geld te besteden in de VS? Of ga je voor een vluchtmaatschappij die een betere naam heeft, waar je meer voor betaald... en die misschien ook wel tegenvalt?
Er zijn idd veel verhalen over Iberia, en de kwaliteit zal misschien wat minder zijn. Feit is wel dat het een veilige maatschappij is en dat ook hun jou gewoon van A naar B brengen. Als het veel geld scheelt zou ik zeker voor Iberia gaan, als het om 2 tientjes gaat zou ik iets anders overwegen (heb zelf niet Iberia gekozen ook al was deze iets goedkoper).
Tip: ik zie dat je terugvliegt op een zondag, kan dat niet op maandag? Scheelt weer. En vliegen vanaf Amsterdam?

Ik zou eventueel wel op maandag kunnen terugvliegen, maar dat prijsverschil was erg klein waardoor ik toch voor zondag heb gekozen. (Ik heb maar tot zaterdagnacht verblijf ginder en anders moet ik nog een extra nacht ergens anders boeken.)
Amsterdam is voor mij (ik woon in België) nog 3,5 uur reizen dus dan is Brussel veel beter voor mij.
Het prijsverschil is toch wel groot. Ik vind nog eentje van 730 euro en de rest ligt allemaal boven de 800 euro. Het comfort kan me niet zoveel schelen. Het is vooral het feit dat er blijkbaar zoveel bagage verloren gaat dat me angst inboezemt.
Amsterdam is voor mij (ik woon in België) nog 3,5 uur reizen dus dan is Brussel veel beter voor mij.
Het prijsverschil is toch wel groot. Ik vind nog eentje van 730 euro en de rest ligt allemaal boven de 800 euro. Het comfort kan me niet zoveel schelen. Het is vooral het feit dat er blijkbaar zoveel bagage verloren gaat dat me angst inboezemt.
- RNA
- Amerika-expert
- Contacteer:
Tja dat kan overal gebeuren hoor. Je moet maar zo denken, vaak lees je alleen de negatieve berichten omdat de mensen willen klagen. Positieve berichten zie je veel minder vaak.
Als het een groot prijsverschil is zou ik zeker voor Iberia gaan, voor het geld wat je nu extra uitgeeft aan een andere maatschappij kan je in de VS wel een paar onderbroeken kopen mocht je koffer kwijtraken, toch?
Als het een groot prijsverschil is zou ik zeker voor Iberia gaan, voor het geld wat je nu extra uitgeeft aan een andere maatschappij kan je in de VS wel een paar onderbroeken kopen mocht je koffer kwijtraken, toch?

- Bandido
- Amerika-expert
In dit geval zou ik gewoon voor Iberia gaan. Het is verder geen slechte maatschappij en bagage kan overal kwijtraken inderdaad.
"Keep Georgia On Your Mind"
Hmm.. ik geef toch de voorkeur aan andere maatschappijen. Ik ben 2x met ze naar Tenerife gevlogen via Madrid. Voor shorthaul zijn ze gewoon oké, maar ik zou liever niet een lange vlucht willen maken met ze.
De A340's waar ze mee vliegen zijn namelijk nogal out of date van binnen. Ook is er geen PTV, alleen grote motoren met spaanse shows. Ik kan het weten, want ze zetten wel eens A340's in op vluchten naar Tenerife. Overigens zat ik de tweede keer in Business, daar was niets op aan te merken
.
De A340's waar ze mee vliegen zijn namelijk nogal out of date van binnen. Ook is er geen PTV, alleen grote motoren met spaanse shows. Ik kan het weten, want ze zetten wel eens A340's in op vluchten naar Tenerife. Overigens zat ik de tweede keer in Business, daar was niets op aan te merken

-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
- Contacteer:
Iberia was voor mij een eens maar nooit weer ervaring. Wij vlogen ermee naar Equador maar stranden in Miami en zijn uiteindelijk 60 uur later op de plaats van bestemming aangekomen.
Ik weet dat zoiets je bij iedere maatschappij zou kunnen overkomen maar ik was er wel klaar mee na dat avontuur, vooral omdat ze op geen enkele manier behulpzaam waren om voor ons overnachtingen en nieuwe vluchten te regelen.
Ik weet dat zoiets je bij iedere maatschappij zou kunnen overkomen maar ik was er wel klaar mee na dat avontuur, vooral omdat ze op geen enkele manier behulpzaam waren om voor ons overnachtingen en nieuwe vluchten te regelen.
Live vanaf 10-11 Hawaii http://2014hawaii.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Rondreis van Washington DC naar Orlando **Weekje Florida, omgeving Inverness. oa Discovery Cove **Low budget NY en DC tijdens hurricane Sandy
Rondreis van Washington DC naar Orlando **Weekje Florida, omgeving Inverness. oa Discovery Cove **Low budget NY en DC tijdens hurricane Sandy
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 20
Met Iberia vanaf Miami via Madrid naar Amsterdam gevlogen. Alle films gewoon in het engels. (misschien omdat het een codeshare vlucht met AA was, dat weet ik niet zeker) Het eten bestond heel verrassend uit chicken or pasta .
Alleen de overstap op Madrid was niet ideaal. Heel hard over het vliegveld moeten rennen om de aansluitende vlucht te kunnen halen. We moesten weer uitgebreid door de douane, ondanks dat het een transit vlucht was. Samen met ons nog een 30tal Nederlanders, en er zijn er gelukkig dan altijd nog een aantal met nog een slechtere conditie
Alleen de overstap op Madrid was niet ideaal. Heel hard over het vliegveld moeten rennen om de aansluitende vlucht te kunnen halen. We moesten weer uitgebreid door de douane, ondanks dat het een transit vlucht was. Samen met ons nog een 30tal Nederlanders, en er zijn er gelukkig dan altijd nog een aantal met nog een slechtere conditie

- RNA
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dat is toch logisch? Je komt vanaf een ander werelddeel Europa binnen, natuurlijk ga je dan langs immigrations/douane.... Dat heb je bij elke maatschappij.ludwig schreef:Met Iberia vanaf Miami via Madrid naar Amsterdam gevlogen. Alle films gewoon in het engels. (misschien omdat het een codeshare vlucht met AA was, dat weet ik niet zeker) Het eten bestond heel verrassend uit chicken or pasta .
Films in het spaans, vertraging dat bij elke maatschappij kan voorkomen, 'oude' kisten.......
Zouden jullie nou echt 100 euro meer uitgeven hiervoor? Die 8 uurtjes dat je in die kist ( die gewoon veilig is) zit.. vind het een beetje overdreven, maar meningen verschillen

- Nati
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Voor onze reis naar Miami hebben wij heenvlucht met AA Brussel via Chicago. De terugreis gaat van Miami via Madrid naar Brussel en die hadden wij speciaal gekozen met Iberia met in ons achterhoofd dat je met Iberia 2 koffers van 23 kg mag meenemen zonder bijbetaling
Maar wat blijkt ? Onze terugvlucht is in samenwerking met AA en ook uitgevoerd door AA
Waarschijnlijk zal nu die 2de koffer dan moeten bijbetaald worden?! 

Ik heb toch maar gewoon voor Iberia gekozen. Ook omdat ik dan (normaal) 2x23 kg kan meenemen.
Nu maar hopen dat alles verloopt zoals het moet.
Ik heb 1,5 uur overstaptijd in Madrid. Is dit voldoende?
Nu maar hopen dat alles verloopt zoals het moet.
Ik heb 1,5 uur overstaptijd in Madrid. Is dit voldoende?
- RNA
- Amerika-expert
- Contacteer:
In Madrid is dit meer dan voldoende

Na mijn reis met Iberia wil ik even een update geven voor toekomstige reizigers. De heenvlucht met Iberia was perfect. Ze was stipt op tijd en we kregen voldoende eten en drinken. Ik had op voorhand ingecheckt waardoor ik een plaats had aan de nooduitgang dus extra beenruimte. Qua overstaptijd in Madrid zou ik minstens een uur nemen. Je doet er gemakkelijk 30-40min over om tot aan de gate te geraken als je meteen doorwandelt.
De terugvlucht was helemaal anders. We hadden eerst 4 uur vertraging waardoor we onze aansluiting misten. We werden dan op een andere vlucht gezet, maar die misten we ook omdat we van Iberia de rij niet mochten voorbij steken om een nieuw ticket af te drukken. Dan stonden we op de wachtlijst voor de vlucht van 20 uur die uiteindelijk vertraging had tot 22 uur. Het personeel van Iberia is enorm onvriendelijk. Je moest ten eerste al elke keer minstens een halfuur aanschuiven voor info of een voucher en dan waren ze enorm brutaal en wilden ze je vaak niet helpen. Er waren wel enkele uitzonderingen die toch vriendelijk waren. We kregen dus weing info. Iberia is dus perfect als er geen problemen zijn. Als er wel problemen zijn verdwijnt de service volledig en wil niemand je nog helpen. ik zal dus in de toekomst liever wat meer geld betalen voor echte service.
De terugvlucht was helemaal anders. We hadden eerst 4 uur vertraging waardoor we onze aansluiting misten. We werden dan op een andere vlucht gezet, maar die misten we ook omdat we van Iberia de rij niet mochten voorbij steken om een nieuw ticket af te drukken. Dan stonden we op de wachtlijst voor de vlucht van 20 uur die uiteindelijk vertraging had tot 22 uur. Het personeel van Iberia is enorm onvriendelijk. Je moest ten eerste al elke keer minstens een halfuur aanschuiven voor info of een voucher en dan waren ze enorm brutaal en wilden ze je vaak niet helpen. Er waren wel enkele uitzonderingen die toch vriendelijk waren. We kregen dus weing info. Iberia is dus perfect als er geen problemen zijn. Als er wel problemen zijn verdwijnt de service volledig en wil niemand je nog helpen. ik zal dus in de toekomst liever wat meer geld betalen voor echte service.
1 x gevlogen met Iberia naar Zuid-Amerika, geen probleem. Maar weet idd niet hoe de service is als er wat is.