Het zijn inderdaad tussenpersonen, dat voorop gesteld.
Maar het maakt wel uit, want normaal gesproken zijn toch echt banden/ruit/bodem/dakschade etc. niet inbegrepen.
Dit staat ook altijd in de voorwaarden, net zoals dat je bijv. niet van de verharde wegen af mag gaan of bijv. Mexico in mag rijden.
Al kan ik dit bijv. bij Alamo NL niet terugvinden.
Bij Sunny Cars wordt dit via Sunny Cars zelf geregeld. Eerst betaal jij zelf de schade en dan verhaal jij dit weer op Sunny Cars. USAReisen geeft aan dat
de verhuurder dit meteen op zich neemt, 'scheelt weer tijd' zeggen ze. Uiteraard wel bij normaal weggedrag, als blijkt dat je de schade opzettelijk maakt, mag je natuurlijk
zelf de knip trekken en krijg je niets terug.
Maar in dit geval zullen zowel Sunny Cars als USAReisen schade aan banden, ruiten en bodem terug betalen, zodat je schadeloos wordt gesteld.
eAutohuur heeft een 'schadekosten restitutieplan produkt', waarmee je zelfs je borgsom terug kan krijgen bij schade, MAAR uitgesloten zijn dus die banden, ruiten,
dak, bodem en offroad rijden. Al krijg je van offroad rijden natuurlijk dit soort schade.
Overigens heb ik kort na mijn eerste melding over mijn zoektocht nog een persoonlijk mailtje gehad van Sunnycars (jaja, ze volgen ook diverse fora

),
waarin ik een duidelijk antwoord kreeg op mijn vragen.
Sunny Cars geeft aan 24u bereikbaar te zijn, dit is USAReisen inderdaad niet. eAutohuur trouwens ook niet.
De vraag is alleen wanneer je naar Nederland zou bellen, vanuit mijn werk en privé-leven ga ik direct naar een fabrikant of aanbieder van een dienst, er is wel een tussenpersoon maar deze stap duurt meestal langer dan dat je zelf rechtstreeks contact op neemt. Is natuurlijk niet iets wat iedereen doet.
Daarnaast is hun WA-verzekering 7,5 miljoen dollar ipv de gebruikelijke 1 miljoen die ze allemaal hebben. Sunny Cars is van mening dat 1 miljoen te weinig is, hier kan ik geen mening over geven, gelukkig nog geen brokken gemaakt daar. Verder raden ze me aan om geen brandstofpakket te nemen, extra bestuurders in Californie zijn gratis en brandstof is daar goedkoper dan hier een pakket bijbestellen (in mijn geval 128 euro extra bij Sunny Cars).
Hoe dan ook, ik moet nog even wat verder de exacte verzekeringen uitzoeken. Sunny Cars doet 'mijn' Chevy Impala voor 717 eur excl. brandstof, incl. 7,5 miljoen WA verz. en die extra schade aan de auto wat normaal niet is verzekerd. USAreisen doet het voor 725 euro incl. een volle tank en dan 1 miljoen WA en extra schade aan de auto wat normaal niet is verzekerd.
Overigens heb je dan bijv. ook nog een Roadside Protection Plan wat er niet bij zit, dit omvat ook wat problemen met lekke banden, afslepen enz. maar dit moet je zelf
afsluiten bij de verhuurder. In Las Vegas ook afgewezen, men gaf aan dat ze zo 400 dollar vragen om je auto af te slepen als je panne krijgt op de Strip... zou het?
Hoe groot is de kans dat je een ongeluk krijgt

(ivm de 1 miljoen of 7,5 miljoen).... keuzes keuzes, maar als je voor 8 euro meer er een volle tank erbij hebt...
al vind ik het toch leuk dat ik van Sunny Cars nog even een reactie kreeg n.a.v. een post op dit forum of een andere met een autohuur-topic.
Ik ga nog even rustig aan verder zoeken en goed de voorwaarden lezen, iets wat de meeste mensen standaard niet doen.