Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Het Centrale ESTA Topic (deel I)
Re: [ESTA] Opnieuw aanvragen ?
Esta is twee jaar geldig, of tot je paspoort verloopt (welke dan het eerst komt)
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
- headhunterke
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 25
Je hoeft je ESTA niet opnieuw aan te vragen, tot zolang die termijn verlopen is, of je paspoort verloopt.
Dus het maakt niet uit hoeveel reizen je maakt onder het ESTA.
Je kan hem wel updaten (gratis!) wanneer je de code nog bij de hand hebt.
"Being great is not how many people know your name. Being great is how many people can stand on your shoulders."
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
- Contacteer:
Ook zonder code kun je updaten, beter gezegd als je de code niet meer hebt kun je die makkelijk opvragen. link
Live vanaf 10-11 Hawaii http://2014hawaii.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Rondreis van Washington DC naar Orlando **Weekje Florida, omgeving Inverness. oa Discovery Cove **Low budget NY en DC tijdens hurricane Sandy
Rondreis van Washington DC naar Orlando **Weekje Florida, omgeving Inverness. oa Discovery Cove **Low budget NY en DC tijdens hurricane Sandy
- headhunterke
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 25
Aah, geweldig Katja.
Dat wist ik zelfs niet.

"Being great is not how many people know your name. Being great is how many people can stand on your shoulders."
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
- Contacteer:
Zo is er altijd weer iets te leren 

Live vanaf 10-11 Hawaii http://2014hawaii.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: ESTA: Vanaf 12 januari online registreren 72 uur voor vl
Note Moderator:
De vraag van Poortman hoort eigenlijk thuis in het ESTA topic. De posts zijn daarom samengevoegd.
De vraag van Poortman hoort eigenlijk thuis in het ESTA topic. De posts zijn daarom samengevoegd.
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
Nog een Esta vraagje. Wij vliegen van Amsterdam naar Houston. Daarna gaan we door na Las Vegas. In LV hebben we onze eerste overnachting.
Doe ik het goed als ik bij de vluchtgegevens de eerste vlucht invoer en bij overnachtingsadres het hotel in LV? Dat lijkt zo raar omdat je nergens die vlucht van Houston naar LV invult.
Doe ik het goed als ik bij de vluchtgegevens de eerste vlucht invoer en bij overnachtingsadres het hotel in LV? Dat lijkt zo raar omdat je nergens die vlucht van Houston naar LV invult.
2008: Zuid-West: SF-Yosemite-Sequioa-DV-Zion-Bryce-Moab (Arches)-Mesa Verde-Monument Valley-Page-Grand Canyon NR-Grand Canyon SR-LV
2011: West: LV-GT-Yellowstone-Devils Tower-Badlands-Mount Rushmore-Custer SP-RMNP-Arches-Moab-Zion-LV
2011: West: LV-GT-Yellowstone-Devils Tower-Badlands-Mount Rushmore-Custer SP-RMNP-Arches-Moab-Zion-LV
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Lijkt raar maar is wel goed
We vliegen altijd met een tussenstop en ik geef altijd de eerste vlucht in en het eerste hotel wat een heel stuk verder ligt, geeft nooit problemen de immigration mensen weten echt wel dat heel veel mensen doorvliegen.

We vliegen altijd met een tussenstop en ik geef altijd de eerste vlucht in en het eerste hotel wat een heel stuk verder ligt, geeft nooit problemen de immigration mensen weten echt wel dat heel veel mensen doorvliegen.
Hallo,
Ik ben de esta formulieren aan het invullen, ook voor mijn mede reizigers.
Ik heb een nieuwe paspoort, dus ik heb het riedeltje gedaan en betaald, en ik mag er nog in ook.
Nu wilde ik mijn zus invoeren, maar dan geeft het aan dat zijn nog de tijd heeft tot 28 november...
Wij gaan 20 november weg, en komen 5 december weer terug, kan ze dan gewoon heen en weer reizen, zonder dat hele gebeuren opnieuw in te moeten vullen?
Zal de gegeven over de vlucht en hotel wel aanpassen, maar moet ze dan ook betalen, of blijft het van haar gratis?
Mvg,
Patrick
Ik ben de esta formulieren aan het invullen, ook voor mijn mede reizigers.
Ik heb een nieuwe paspoort, dus ik heb het riedeltje gedaan en betaald, en ik mag er nog in ook.
Nu wilde ik mijn zus invoeren, maar dan geeft het aan dat zijn nog de tijd heeft tot 28 november...
Wij gaan 20 november weg, en komen 5 december weer terug, kan ze dan gewoon heen en weer reizen, zonder dat hele gebeuren opnieuw in te moeten vullen?
Zal de gegeven over de vlucht en hotel wel aanpassen, maar moet ze dan ook betalen, of blijft het van haar gratis?
Mvg,
Patrick
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Als zij nog een geldig ESTAnummer heeft kan je de gegevens gratis aanpassen.
Ja bedankt.
Het betaalgedeelte wordt automatisch overgeslagen
Het betaalgedeelte wordt automatisch overgeslagen
-
- Amerikakenner
- Partner van: a.ka. Damzkie
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Mijn vraag:
Ik ben zowel in 2009 als in 2010 naar de USA geweest en mijn vriendin in 2010.
Ik heb in beide jaren een ESTA formulier ingevuld en mijn vriendin in 2010 ook.
Moeten we nu voor 2011 opnieuw een formulier invullen? Toentertijd hoefden we niet te betalen, nu wel.
Alvast bedankt,
Gijs
Ik ben zowel in 2009 als in 2010 naar de USA geweest en mijn vriendin in 2010.
Ik heb in beide jaren een ESTA formulier ingevuld en mijn vriendin in 2010 ook.
Moeten we nu voor 2011 opnieuw een formulier invullen? Toentertijd hoefden we niet te betalen, nu wel.
Alvast bedankt,
Gijs
2011: New York + Southwest: http://www.adamsusa.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2012: Vegas + Northwest: http://www.nwusa2012.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2013: Vegas + Southwest: http://www.swusa2013.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2012: Vegas + Northwest: http://www.nwusa2012.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2013: Vegas + Southwest: http://www.swusa2013.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Zie het antwoord van Clint in dit topic op 25 oktober 2010 17.36u.

Clint schreef:Esta is twee jaar geldig, of tot je paspoort verloopt (welke dan het eerst komt)
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
-
- Amerikakenner
- Partner van: a.ka. Damzkie
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Het ging mij meer om de toevoeging "omdat we destijds niet hoefden te betalen". Gewoon mazzel gehad dus? 

2011: New York + Southwest: http://www.adamsusa.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Je betaalt nog maar sinds kort (begin september) voor ESTA. Dus als je voor die tijd e.e.a. hebt ingevuld was het geen mazzel maar hoefde je nog niet te betalen.
Roland

Roland
Ik heb ook een ESTA van een vorige reis en ga nu een nieuwe reis maken naar een andere bestemming binnen Amerika.headhunterke schreef:Je hoeft je ESTA niet opnieuw aan te vragen, tot zolang die termijn verlopen is, of je paspoort verloopt.
Nu zocht ik de geldigheid van mijn ESTA op en mijn nieuwe reis valt nog binnen de geldigheidsdatum.
Maar er staat wel:
"Indien nodig kunt u de volgende gegevens van een goedgekeurde toestemming bijwerken: het adres waar u in de Verenigde Staten verblijft, vluchtinformatie, E-mailadres en telefoonnummer. Om toegang tot uw reistoestemming te verkrijgen, moet u uw aanvraagnummer, paspoortnummer en geboortedatum invoeren. Als u gegevens op het formulier moet wijzigen, moet u een nieuwe reistoestemming aanvragen."
Dat zou dus betekenen dat ik wel een nieuwe reistoestemming moet aanvragen, want vluchtinformatie en verblijfsadres worden anders.
Wie kan hier meer duidelijkheid over geven want ik vind de officiele website er niet erg duidelijk over.
Aan de ene kant staat er dat ie 2 jaar geldig is of totdat paspoort verloopt, aan de andere kant staat er wat ik hierboven neerzette.
Ik wens geen deel uit te maken van een forum waar tips hoe voorwaarden en regels te omzeilen en de boel te belazeren blijkbaar gewoon toegestaan zijn, dus mij zien jullie hier niet meer.
Je kan je esta altijd gratis bijwerken/updaten. Heb ik ook gedaan en ik kwam vrijdag zonder problemen door de US-immigration in San Francisco Airport. Een groene kaart invullen hoeft ook niet meer. Mijn esta loopt in oktober 2011 af.
ESTA
Hey mensen,
Ik ga eind deze maand, komende vrijdag om precies the zijn naar de VS. Nu ging ik online de ESTA invullen, en toen kreeg ik dit als reactie:
Voor dit paspoort is een geldige, goed bevonden aanvraag met meer dan 30 resterende dagen gevonden. Het indienen van deze aanvraag vereist betaling, waarna de bestaande aanvraag wordt geannuleerd.
Nu heb ik even gekeken bij de info button van de site, en daar staat dat n eerdere ESTA goedkeuring iets van 2 jaar geldig is.
Ik ben afgelopen juni ook in de VS geweest, betekend dit nu dat ik niet opnieuw n aanvraag hoef in te dienen?
Ik weet niet precies wat ik nu moet doen, volgens mij hoef ik t niet weer aan te vragen, maar ik wil t graag zeker weten...
Overigens gaf hij wel aan dat er ''een goedgekeurde aanvraag is gevonden voor dit paspoort'', dus zal wel goed zijn, toch?
Bvd voor de reacties
Ik ga eind deze maand, komende vrijdag om precies the zijn naar de VS. Nu ging ik online de ESTA invullen, en toen kreeg ik dit als reactie:
Voor dit paspoort is een geldige, goed bevonden aanvraag met meer dan 30 resterende dagen gevonden. Het indienen van deze aanvraag vereist betaling, waarna de bestaande aanvraag wordt geannuleerd.
Nu heb ik even gekeken bij de info button van de site, en daar staat dat n eerdere ESTA goedkeuring iets van 2 jaar geldig is.
Ik ben afgelopen juni ook in de VS geweest, betekend dit nu dat ik niet opnieuw n aanvraag hoef in te dienen?
Ik weet niet precies wat ik nu moet doen, volgens mij hoef ik t niet weer aan te vragen, maar ik wil t graag zeker weten...
Overigens gaf hij wel aan dat er ''een goedgekeurde aanvraag is gevonden voor dit paspoort'', dus zal wel goed zijn, toch?
Bvd voor de reacties
- Bushmaster
- Amerika-expert
Re: ESTA
je kan toch die lopende ESTA aanpassen aan de reis die je nu gaat maken? (vluchtnummer en eerste overnachting)
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 16 Reacties
- 20010 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 3 Reacties