Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Het Centrale ESTA Topic (deel I)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
mtl
Amerika-expert

Re: ESTA

Bericht door mtl »

Kan het zijn dat je een nieuw paspoort moet aanvragen omdat de jouwe binnenkort afloopt? Ik geloof dat een nieuw paspoort ook een nieuwe ESTA aanvragen inhoudt.
Walram3
Amerika-ontdekker

Bericht door Walram3 »

Nee , mn paspoort is nog geldig tot juni 2015. Dus dat kan t ook niet zijn...
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

Wel de goede ESTA site gebruikt?
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
6foot6
Amerika-expert

Bericht door 6foot6 »

Jouw Esta is nog meer 30 dagen geldig en kan dus voor jouw reis gebruikt worden.
Bij een nieuwe aanvraag vervalt die esta en krijg je weer een nieuwe van twee jaar

Je hoeft dus niets te doen

Esta is twee jaar geldig en je hebt er één aangevraagd in juni, waarom vraag je er nu alweer één aan ?
... maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke opvatting
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

Idd, wat 6foot6 zegt. Je kan echter wel aan de hand van je application number de huidige ESTA aanpassen aan je nieuwe reis. Dit kost niets.
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Gijs&Kelly
Amerikakenner
Partner van: a.ka. Damzkie
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: ESTA: Vanaf 12 januari online registreren 72 uur voor vl

Bericht door Gijs&Kelly »

Waar vind ik die code van de vorige ESTA aanvraag :X volgens mij heb ik die destijds niet genoteerd :o
2011: New York + Southwest: http://www.adamsusa.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2012: Vegas + Northwest: http://www.nwusa2012.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2013: Vegas + Southwest: http://www.swusa2013.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
pbuyse1
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 35

Bericht door pbuyse1 »

Is ook niet nodig, je kan inloggen op de ESTA site zonder die code. Er is een speciale link voor diegene die de code niet hebben, rechts onderaan te vinden in het groene blok.
breaker9240
Amerikakenner

Bericht door breaker9240 »

Vind het wel makkelijk dat ik nu niets meer hoef te doen voor terug te gaan volgend jaar.
Gewoon weten of hij nog geldig is en thats it!
Jammer dat het geld kost, maar ja ga naar Frankrijk en het kost je meer geld dan dit!
Fotos huwelijks reis 2010 => phoenix - LA > http://www.facebook.com/sven.perm" onclick="window.open(this.href);return false;
Walram3
Amerika-ontdekker

Bericht door Walram3 »

6foot6 schreef:Jouw Esta is nog meer 30 dagen geldig en kan dus voor jouw reis gebruikt worden.
Bij een nieuwe aanvraag vervalt die esta en krijg je weer een nieuwe van twee jaar

Je hoeft dus niets te doen

Esta is twee jaar geldig en je hebt er één aangevraagd in juni, waarom vraag je er nu alweer één aan ?
Dit is pas de 2e keer dat ik naar de VS reis, ging er vanuit dat dat steeds moest..wist niet dat ie 2 jaar geldig is.
Vooral omdat ze zp streng zijn wilde ik t zekere voor t onzekere nemen.
Wel raar dat hij 2 jaar geldig is, maar die van mij nog 30 dagen geldig is... Begrijp die berekening niet helemaal, maar t zal wel.
Bedankt iig voor de reacties :thumbup:
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Walram3 schreef:Voor dit paspoort is een geldige, goed bevonden aanvraag met meer dan 30 resterende dagen gevonden. Het indienen van deze aanvraag vereist betaling, waarna de bestaande aanvraag wordt geannuleerd.
Jouw esta goedkeuring loopt af in in juni 2012 ( als je hem tenminste niet vóór juni had aangevraagd) en is dus nog ongeveer anderhalf jaar geldig en dat is inderdaad méér dan 30 dagen. Die mededeling is dus juist.
Groet,

Old Faithful
Maksim
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Maksim »

Hallo iedereen

Ik wil even zeker zijn dat ik in onze situatie het bij het rechte eind heb:

We gaan begin mei op reis voor een 21tal dagen.
Zowel ik als mijn vriendin hebben een Belgisch internationaal paspoort dat niet meer geldig is tot 6 maanden na onze terugkomst (terugkomst = 12 juni).
Dit zullen we dus beiden moeten hernieuwen.

Mijn ESTA aanvraag van 2 jaar geleden is nog geldig tot eind juni, maar aangezien mijn int. paspoort moet hernieuwd worden, moet dit dus ook opnieuw aangevraagd worden?
De vriendin zal zowiezo een nieuwe ESTA aanvraag moeten doen.

Is het bovenstaande correct geformuleerd?

Een bijkomend probleem voor de boeking van tickets is dat op het huidige int. paspoort van mijn vriendin, haar middenste naam afgekort is.
Dus op haar gewoon Belgisch paspoort staat gewoon "Marie-France", op haar int. paspoort staat "M.".

De tickets moeten identiek dezelfde naam hebben als het int. paspoort, dus ik hoop dat ze bij vernieuwing ook meteen "M." als afkorting nemen?
Waarom dit in de eerste plaats zo gebeurde is mij een raadsel!

Heeft iemand hier ervaring mee?

Alvast bedankt voor de replies!
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Je internationaal paspoort moet geldig zijn tot en met de dag van de terugreis (een paar dagen langer is verstandig)
Dat het tot een half jaar na je reis geldig moet zijn is al een aantal jaren niet meer maar helaas is dat nog steeds niet bij alle reisorganisaties doorgedrongen.
pbuyse1
Amerikakenner

Bericht door pbuyse1 »

Een paspoort is een paspoort, geen onderscheid tussen internationaal of Belgisch. Je bedoelt waarschijnlijk de identiteiskaart.
Middennaam heeft weinig belang bij het reizen. ik ga ervan uit dat Marie-France de volledige middennaam is en dat ze nog een andere voornaam heeft.
Doockles
Amerika-expert
Partner van: Pietro
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Doockles »

Bij het ESTA formulier moet je enkel de eerste voornaam geven dacht ik. Ik heb bv. ook 3 voornamen, maar ik vul dus altijd alleen de eerste in. Zowel op mijn ticket als bij mijn ESTA. Wat die afkorting betreft: niets van aantrekken. Daar zijn ze in België niet echt consequent in. Op mijn IDkaart (dat klein pasje dus) staat er "Sofie Paula T" (ik denk dat er niet meer plaats was ofzo :lol: ), op mijn paspoort (dat rood boekje) staat er dan weer "Sofie Paula Tony" en op mijn rijbewijs weer iets anders. Ik vul dus gewoon overal Sofie in en heb er nog nooit problemen mee gehad.
Maksim
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Maksim »

Rob schreef:Je internationaal paspoort moet geldig zijn tot en met de dag van de terugreis (een paar dagen langer is verstandig)
Dat het tot een half jaar na je reis geldig moet zijn is al een aantal jaren niet meer maar helaas is dat nog steeds niet bij alle reisorganisaties doorgedrongen.
Bedankt, dit heb ik van een paar bronnen vernomen. Spijtig dat dit tijdens ons laatste bezoek aan de reisagent nog niet werd meegegeven. Mijn internationaal paspoort is geldig tot 25/06/2011. We zijn terug op 12/06/2011. Dit is dus alvast een probleem minder!
pbuyse1 schreef:Een paspoort is een paspoort, geen onderscheid tussen internationaal of Belgisch. Je bedoelt waarschijnlijk de identiteiskaart.
Middennaam heeft weinig belang bij het reizen. ik ga ervan uit dat Marie-France de volledige middennaam is en dat ze nog een andere voornaam heeft.
Ja even verduidelijken: op haar Belgisch identiteitsbewijs staat "voornaam" + Marie-France + "familienaam".
Op haar huidige (gaat vervallen dus moet vernieuwd worden) int. paspoort staat: "voornaam" + M.+ "familienaam".

Bij het reisbureau drongen ze er op aan dat met op de vluchttickets identiek hetzelfde moet staan als op het int. paspoort dat geldig is tijdens je reis. Dit nieuwe paspoort moet nog gemaakt worden en het is te hopen dat ze dezelfde afkortingsregels ( :roll: ) aanhouden als haar vorige document.
Doockles schreef:Bij het ESTA formulier moet je enkel de eerste voornaam geven dacht ik. Ik heb bv. ook 3 voornamen, maar ik vul dus altijd alleen de eerste in. Zowel op mijn ticket als bij mijn ESTA. Wat die afkorting betreft: niets van aantrekken. Daar zijn ze in België niet echt consequent in. Op mijn IDkaart (dat klein pasje dus) staat er "Sofie Paula T" (ik denk dat er niet meer plaats was ofzo :lol: ), op mijn paspoort (dat rood boekje) staat er dan weer "Sofie Paula Tony" en op mijn rijbewijs weer iets anders. Ik vul dus gewoon overal Sofie in en heb er nog nooit problemen mee gehad.
Ok bedankt! Dat is een geruststelling! Ik zou het vreselijk vinden mocht er ondanks onze voorbereiding zich dat probleem voordoen!

Dus ik heb een int. paspoort dat geldig is tot ± 2 weken na mijn terugkomst, en mijn ESTA aanvraag van iets minder dan 2 jaar geleden, die ook nog geldig is. Ik moet enkel op de ESTA site inloggen en de vlucht- en verblijfgegevens veranderen voor mijn nieuwe reis.

Bedankt voor de verhelderende replies!
pbuyse1
Amerikakenner

Bericht door pbuyse1 »

Hetr is aan te raden die gegevens aan te passen, maar moet NIET.
Op mijn paspoort staan 3 voornamen, van die 3 gebruik ik alleen de eerste om tickets te boeken en heb nooit een probleem gehad hiermee.
Ineke
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door Ineke »

Waar vind ik die code van de vorige ESTA aanvraag :X volgens mij heb ik die destijds niet genoteerd damzkie
Amerikafan

Is ook niet nodig, je kan inloggen op de ESTA site zonder die code. Er is een speciale link voor diegene die de code niet hebben, rechts onderaan te vinden in het groene
En ik heb dus ook een probleem :oops: , heb net geboekt, ESTA ingevuld, krijg aan het eind de medeling dat mijn vorige ESTA (juni 2009 voor het laatste naar Amerika geweest) nog geldig zou zijn.
Ik ga naar die speciale link omdat ik heb dus mijn code niet meer heb, vul mijn gegevens in en dan krijg ik de mededeling "niet gevonden/bekend"

Hoe los ik dit op? Dan toch maar een nieuwe aanvragen en $ 14 betalen? Kan dat? Kan ik weer opnieuw invullen?

Pftt

gr, Ineke
Svenn
Amerika-newbie

ESTA

Bericht door Svenn »

Vorige week heb ik een ESTA formulier aangevraagd,

Ik kreeg toen de volgende melding:
De toestemming is nog in behandeling: Binnen 72 uur ontvangt de reiziger via de website van ESTA antwoord over het al dan niet verkrijgen van reistoestemming.

Dus ik wachten, wachten wachten
opnieuw naar de website gegaan kreeg ik het volgende bericht:
De aanvraag is niet gevonden.

Heeft iemand hier ook ervaringen mee ... ?

help.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Als de 72 uur verstreken zijn en jouw aanvraag is niet terug te vinden misschien opnieuw indienen?

Er is overigens reeds een topic over ESTA met heel veel info, zie hier.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Annie
Amerika-expert
Partner van: Rob
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door Annie »

Gisteren samen met mijn collega ingevuld, zij kreeg meteen toestemming, bij haar man kregen we dezelfde mededeling.
Twee minuten later kreeg hij alsnog toestemming.

Svenn is wel je betaling geaccepteerd, het zou anders betekenen dat je 2x moet betalen.
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer