Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Prijzen vergelijken!

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
MaVi
Amerikafan

Prijzen vergelijken!

Bericht door MaVi »

Sinds mijn laatste reis naar de USA in 1995 zijn toch een paar dingen veranderd in de autoverhuur. Zo is er ondertussen zoiets als het internet waarop je prijzen kan vergelijken, reserveringen overmaken en zelfs al, tegen een fikse korting, op voorhand betalen.
Nee serieus, daar waar ik vroeger op goed geluk op de eerste beste shuttle stapte, shop ik nu eerst even rond op het net.
Ik heb heel veel prijzen vergeleken voor een autohuur in LA vanuit België, zowel op de nationale websites van de verhuurbedrijven als op de USA websites.
AVIS is daar voor mij als beste en goedkoopste uitgekomen.
Voor een intermediate voor twee weken betaal ik €290, alle verzekeringen en taksen inbegrepen (wel onmiddellijk betalen en via AVIS.BE).
Verder vond ik de website van avis het meest userfriendly en duidelijkst qua informatie over wat nu wel en niet in de prijs begrepen is.
Misschien een goeie tip voor mijn prijsbewuste medereizigers hier: ga ook eens kijken op de websites in de buurlanden en doe je voor als een inwoner van dat land om de prijzen te vergelijken...
Thamar
Amerika-ontdekker

Re: Prijzen vergelijken!

Bericht door Thamar »

MaVi schreef:Misschien een goeie tip voor mijn prijsbewuste medereizigers hier: ga ook eens kijken op de websites in de buurlanden en doe je voor als een inwoner van dat land om de prijzen te vergelijken...
Staat soms wel in de algemene voorwaarden dat dit niet mag...

Wij ook bij Avis gehuurd voor volgende maand, €430 voor 15dagen standard SUV (SFO-LAX).
Promo's in de gaten houden is de boodschap...
MaVi
Amerikafan

Bericht door MaVi »

Ik bedoelde om de prijzen te vergelijken. Eens je boekt, kan je niet meer faken want dan moet je je adres ingeven. Alhoewel het binnen Europa mogelijk moet zijn om als Belg in Nederland te boeken en omgekeerd. Je kan ook rechtstreeks in Amerika boeken (wel je nationaliteit aanklikken). Voor de grap moet je op AVIS.com (of budget, hertz,...) eens dezelfde auto huren als Amerikaan of als Belg/Nederlander. Je staat er van versteld hoe goedkoop wij af zijn, inclusief alle nodige verzekeringen ten opzichte van een Amerikaan.
Wel opletten (ik heb het nagevraagd): qua algemene voorwaarde val je onder het land waar je boekt. Boek je dus bij .com ipv .NL of .BE, dan zijn het de USA voorwaarden die tellen, en dat kan wel schelen ten opzichte van de Europe voorwaarden. Veiliger is het .NL, .BE of .DE te bestellen, dan hoef je ook minder gezeik te verwachten achteraf van extra kosten wegens een al dan niet bestaande beschadiging of iets dergelijks.
jvt
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door jvt »

Ik ben ook ijverig aan het vergelijken geslagen. Ik wil 3 weken een auto huren in het hoogseizoen. Het moet dan of een Standard SUV (of groter) zijn of een Minivan. Voorgaande jaren heb ik tot volle tevredenheid bij eautohuur geboekt. Nu zag ik bij Avis.nl dat ik daar ruim 100 euro goedkoper uit ben (Chevrolet Trailblazer). Waar ik geen wijs uit word, zijn de verzekeringen. Van dit forum begreep ik dat ik LIS, SLI en LDW erbij moet hebben. Bij Avis staat er een gedeeltelijke LDW (maar hoeveel kan ik niet vinden), ALI en kentekenregistratie. Ik mis dan dus blijkbaar nog een verzekering? Welke dan? IS ALI hetzelfde als LIS of SLI? Is het dan verstandiger om toch bij Dollar of eautohuur te boeken?
Thamar
Amerika-ontdekker

Bericht door Thamar »

Bij Avis ben je ook volledig verzekerd.

Mijn reservatie via Avis.be van een paar weken geleden:
Uw prijs is inclusief:
Lokale btw
Gedeeltelijke dekking in geval van ongeval/diefstal (LDW)
[] (Enkel in de Verenigde Staten geldt een volledige dekking)
Bijkomende burgerlijke aansprakelijkheid t.b.v. 1 miljoen US dollars (ALI)
Deelname in de inschrijvingskosten van het voertuig (VRF) [] (In België en
Luxemburg: de ecotax.)
Luchthaven- /stads- /andere toeslag
Onbeperkt aantal km
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

MaVi schreef:Voor de grap moet je op AVIS.com (of budget, hertz,...) eens dezelfde auto huren als Amerikaan of als Belg/Nederlander. Je staat er van versteld hoe goedkoop wij af zijn, inclusief alle nodige verzekeringen ten opzichte van een Amerikaan.
Dat is eigenlijk al lang geen nieuws meer :wink: vandaar dat hier op het forum ook altijd wordt aangeraden om nooit direct in Amerika te boeken. In eerste instantie lijken die prijzen van direct in Amerika boeken heel voordelig, maar daar ontbreken allerlei verzekeringen bij die je als Europeaan nog erbij moet nemen en die je prijs bijna kunnen laten verdubbelen, en die als Amerikaan door je normale autoverzekering al worden gedekt.
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer