Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

verzekering bij boeking vlucht

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Disney-Golf
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 999

Re: verzekering bij boeking vlucht

Bericht door Disney-Golf »

Q-BiC schreef:Uiteindelijk de vluchten rechtstreeks op britishairways.be geboekt en de tijdelijke "VIP" reis- en annuleringsverzekering van protections.be genomen.
Die verzekeringen kosten ons 342€ voor 3 personen, voor een verzekerd bedrag van 3180€ (enkel de tickets m.a.w.). (De VIP verzekering biedt hogere waarborgen (bv onbeperkte medische dekking ipv 125.000€), voor maar 19€ extra per persoon in ons geval.)
Die prijs betaal ik bij V.A.B. en daarvoor ben ik een heel jaar gedekt voor mogelijke annulaties, reis perikelen (wereld dekking) en auto pech in het buitenland (Europa).
Het telt al vanaf 1 geboekte overnachting.
Een city tripje dat niet kan doorgaan, valt hier ook al onder.
hannah254
Amerika-newbie

Bericht door hannah254 »

Als je zelf losse vluchten boekt bij een luchtvaartmij en je hebt het goedkoopste tarief dan kun je in principe niet annuleren/wijzigen. Losse tickets vallen niet onder je "normale" reis/annuleringsverzekering. Daarvoor geldt dat je een pakketreis moet boeken bij een reisbureau of bv een huisje bij centarparcs.
Ik heb dat eind vorig jaar jammer genoeg zelf ondervonden. Nu heb ik voor mei 2 tickets Los angeles geboekt bij KLM, goedkoopste tarief rechtstreeks en heb voor deze 2 tickets een ticket annuleringsverzekering afgesloten bij Mondial. Kosten 25,--/ticket (europa 15,--). Voorwaarden zijn hetzelfde als bij een normale annuleringsverzekering.
groetjes
Q-BiC
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door Q-BiC »

t1m schreef: Grappig, gok eens wat het eerste vragen als je met de ambulance het ziekenhuis in wordt gereden?
Of je wel verzekerd was zeker? :)
t1m schreef: @Q-BiC: waarschijnlijk een authorisatie geprobeerd door de reismaatschappij? Vaak is het bedrag dan niet afgeschreven (of alleen een deel van je reis?), maar wel een flinke authorisatie gevraagd. Same problem here met Orbitz / Cheaptickets.com, ze vragen zo even $4500 authorisatie aan voor tickets van $ 1500 (!).
Dat bleek een authorisatie te zijn ja, die verviel na een paar dagen ...
Maar toch sta je daar mooi. "Boeking mislukt", nogmaals proberen, "your bank has not approved this transaction" :@ (3000+3000 > 5000 limiet). Ik kon nergens nog vluchten boeken terwijl ik januari, de "vroegboekmaand", mooi ten einde zag lopen...

20 minuten aan de (dure) lijn gehangen met ebookers, moeten telefoneren met Atos Worldline en met de bank. Dan vertelt Atos me dat Ebookers hen een fax moet sturen met alle gegevens zodat zij die transactie onmiddellijk kunnen annuleren. Zegt ebookers: "ja maar wij mogen geen gegevens van klanten doorsturen naar hen". Kom zeg, amateurs........

O ja, men kredietkaart maatschappij wist me ook te vertellen dat er blijkbaar 2€ werd aangerekend per mislukte boekingspoging (dus telkens ik "your bank has not approved this transaction" zag op de ebookers site). Hoe het daar nu mee zit, weet ik nog niet...
Die prijs betaal ik bij V.A.B. en daarvoor ben ik een heel jaar gedekt voor mogelijke annulaties, reis perikelen (wereld dekking) en auto pech in het buitenland (Europa).
Het telt al vanaf 1 geboekte overnachting.
Een city tripje dat niet kan doorgaan, valt hier ook al onder.
Daar heb ik ook gekeken, maar ik ga eigenlijk maar 1 keer per jaar op reis. Ik kan daar trouwens enkel kiezen uit "single" of "gezin". Extra personen kosten 3€/persoon/dag en kan enkel voor een beperkte periode.
Omgerekend (single compact (autoverzekering zinloos buiten EU) + bagage + annulering + 2 medereizigers*19 dagen) = 371€. En de medereizigers hebben dan enkel personenbijstand en volgens mij geen verzekering voor hun bagage.
USA '06: NYC // USA '09: Denver - San Francisco // USA '10: Phoenix - Las Vegas // USA '11: Hawaii
USA '12: Denver - Denver // USA/CND '13: Seattle - Denver // Iceland '14 // USA/CND '16: Seattle - Seattle // USA '18: Denver - Denver
Blog // Photo Album
Thamar
Amerika-ontdekker

Bericht door Thamar »

Hebben vrienden bij ons vanuit Noorwegen, uiteraard was het misgelopen met hun bagage toen ze dienden over te stappen in Schiphol om naar Zaventem door te vliegen.
En ik Noorwegen hebben ze blijkbaar heel goede verzekeringen, vanaf de bagage 4u vertraagd is krijgen ze per persoon een budget van €300. 't Was fijn voor hen op één van de laatste soldendagen, rond 16u dan telefoon gekregen dat ze 1 valies gevonden hadden en ze die na 20u gingen krijgen. Uiteindelijk waren het er 2 en was het 22u.

Ze hebben er alleszins hun verzekeringspremie dubbel en dik uitgehaald...
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer