t1m schreef: Grappig, gok eens wat het eerste vragen als je met de ambulance het ziekenhuis in wordt gereden?
Of je wel verzekerd was zeker?
t1m schreef:
@Q-BiC: waarschijnlijk een authorisatie geprobeerd door de reismaatschappij? Vaak is het bedrag dan niet afgeschreven (of alleen een deel van je reis?), maar wel een flinke authorisatie gevraagd. Same problem here met Orbitz / Cheaptickets.com, ze vragen zo even $4500 authorisatie aan voor tickets van $ 1500 (!).
Dat bleek een authorisatie te zijn ja, die verviel na een paar dagen ...
Maar toch sta je daar mooi. "Boeking mislukt", nogmaals proberen, "your bank has not approved this transaction" :@ (3000+3000 > 5000 limiet). Ik kon nergens nog vluchten boeken terwijl ik januari, de "vroegboekmaand", mooi ten einde zag lopen...
20 minuten aan de (dure) lijn gehangen met ebookers, moeten telefoneren met Atos Worldline en met de bank. Dan vertelt Atos me dat Ebookers hen een fax moet sturen met alle gegevens zodat zij die transactie onmiddellijk kunnen annuleren. Zegt ebookers: "ja maar wij mogen geen gegevens van klanten doorsturen naar hen". Kom zeg, amateurs........
O ja, men kredietkaart maatschappij wist me ook te vertellen dat er blijkbaar 2€ werd aangerekend per mislukte boekingspoging (dus telkens ik "your bank has not approved this transaction" zag op de ebookers site). Hoe het daar nu mee zit, weet ik nog niet...
Die prijs betaal ik bij V.A.B. en daarvoor ben ik een heel jaar gedekt voor mogelijke annulaties, reis perikelen (wereld dekking) en auto pech in het buitenland (Europa).
Het telt al vanaf 1 geboekte overnachting.
Een city tripje dat niet kan doorgaan, valt hier ook al onder.
Daar heb ik ook gekeken, maar ik ga eigenlijk maar 1 keer per jaar op reis. Ik kan daar trouwens enkel kiezen uit "single" of "gezin". Extra personen kosten 3€/persoon/dag en kan enkel voor een beperkte periode.
Omgerekend (single compact (autoverzekering zinloos buiten EU) + bagage + annulering + 2 medereizigers*19 dagen) = 371€. En de medereizigers hebben dan enkel personenbijstand en volgens mij geen verzekering voor hun bagage.