Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Rijbewijs 5 maanden geldig?

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
Martijn1989
Amerika-ontdekker

Rijbewijs 5 maanden geldig?

Bericht door Martijn1989 »

Hallo iedereen,

Volgende week vertrek ik naar Indiana voor mijn afstudeerstage. Ik verblijf daar 5 maanden, en gezien ik een stukje van het bedrijf afzit krijg ik een bedrijfsauto tot mijn beschikking om dagelijks mee te rijden. Nu lees ik dat een Nederlands rijbewijs (ik heb ook een internationaal rijbewijs) maar 3 maanden geldig is, en dat je daarna een (simpele?) rijtest moet doen om een rijbewijs daar te krijgen. Echter, nu zie ik dat dat per staat verschilt, maar nergens zie ik hoe die regulering in Indiana is. Ik vroeg me af of iemand daar ervaring mee heeft.

Alvast bedankt!

Martijn
Bennogr
Amerika-expert

Re: Rijbewijs 5 maanden geldig?

Bericht door Bennogr »

Kijk op de internet site van het Indiana Department of Motor Vehicles. Als je daar het antwoord niet ziet, email hen dan. En vergeet daarbij niet om je omstandigheden uit te leggen (bedrijfsauto en dergelijke.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Martijn1989
Amerika-ontdekker

Re: Rijbewijs 5 maanden geldig?

Bericht door Martijn1989 »

Top, gevonden! Ik kon er via google maar niet bijkomen, bedankt voor de tip. Volgens de website heeft de USA met veel landen afspraken gemaakt dat een buitenlands rijbewijs tenminste 1 jaar geldig is na aankomst. Goed nieuws dus!

Nogmaals bedankt voor de tip.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer