Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Ervaringen gevraagd betreffende reizen met KLM vanaf Antwerpen (1e stuk met de trein)?
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: klm vanaf antwerpen
Kan je niet in Rotterdam instappen en dan stempelen?
Scheelt toch weer een uur.
Scheelt toch weer een uur.
Na alle reacties op dit topic had ik ook gekeken of vluchten vanaf Antwerpen nu echt goedkoper zijn dan vanaf schiphol, en voor dit jaar is dat vaak ook zo €108 pp per enkele reis. Nu wilde ik echter mijn vluchten gaan boeken naar de SF voor volgend jaar 28 mei met een retourvlucht op 21 juni en wat verbaasd mij de vluchten vanaf Antwerpen zijn gewoon duurder dan rechtstreeks vanaf Schiphol.
Hebben meer mensen hier al ervaring mee of is dit gewoon een fail in het systeem van de KLM en wordt dit nog aangepast. Ik zou toch graag in September mijn vluchten willen boeken en het hotel in Yosemite vast willen leggen.
Ik heb alleen gekeken naar rechtstreekse vluchten naar SF of LA
Hebben meer mensen hier al ervaring mee of is dit gewoon een fail in het systeem van de KLM en wordt dit nog aangepast. Ik zou toch graag in September mijn vluchten willen boeken en het hotel in Yosemite vast willen leggen.
Ik heb alleen gekeken naar rechtstreekse vluchten naar SF of LA
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Heb je het via KLM.NL of KLM.BE geprobeerd, kan nog wel; eens verschil inzitten
Ja heb beide geprobeerd en maakt geen verschil. Denk dat ik dan maar gewoon vanaf schiphol ga boeken en dan betaal ik maar iets meer. Heb ook geen zin om te wachten en dan blijkt dat de tickets nog duurder wordenRob schreef:Heb je het via KLM.NL of KLM.BE geprobeerd, kan nog wel; eens verschil inzitten
Nog even wat informatie inzake via Antwerpen met KLM. Bij het online inchecken krijg je de melding: "Vanaf deze luchthaven is het niet mogelijk om voor deze vlucht in te checken. U kunt wel alvast inchecken voor het eerste deel van het traject." Ik heb ook geprobeerd om via de zelf check-in op Schiphol (waar ik werk) in te checken, maar dat ging ook niet. Dus echt naar Antwerpen en met de Thalys naar Schiphol. Is trouwens ook maar een uurtje. Mijn broer kon wel de stoelen vastleggen en ook upgraden naar Economy Comfort.
Edit 26 aug:
Bij het inchecken op Schiphol na de treinreis vanaf Antwerpen was de KLM medewerker erg verbaasd waarom het online of bij de self check-in niet lukte. Over treinkaartjes werd met geen woord gerept. Maar helaas staan ze nu op een wachtlijst wegens overboeking. Dat is het nadeel van het niet online kunnen inchecken. Hopelijk kunnen ze nog mee, want het is de laatste vlucht richting Toronto of iets in de buurt.
Edit: Ze zitten nu op rij 2, business class dus. Perfect. Mijn ouders vliegen 1 keer per 35 jaar intercontinentaal en dan hebben ze dit geluk ook nog, al was het eerst even stressen of ze wel mee konden wegens overboeking.
Edit 26 aug:
Bij het inchecken op Schiphol na de treinreis vanaf Antwerpen was de KLM medewerker erg verbaasd waarom het online of bij de self check-in niet lukte. Over treinkaartjes werd met geen woord gerept. Maar helaas staan ze nu op een wachtlijst wegens overboeking. Dat is het nadeel van het niet online kunnen inchecken. Hopelijk kunnen ze nog mee, want het is de laatste vlucht richting Toronto of iets in de buurt.
Edit: Ze zitten nu op rij 2, business class dus. Perfect. Mijn ouders vliegen 1 keer per 35 jaar intercontinentaal en dan hebben ze dit geluk ook nog, al was het eerst even stressen of ze wel mee konden wegens overboeking.
-
- Amerika-ontdekker
Iemand hier ervaring mee:
Volgens e-ticket:
Vertrek antwerpen om 8.00u
Aankomst schiphol: 8u51
Als ik op de website van de NS het "vlucht" nr volgens mijn e-ticket van de treinreis opzoek krijg ik:
Vertrek: 7.00u
Aankomst: 8u51
Een uur vroeger/langer een géén thalys dus??
Thalys vertrekt om 8u30 en komt een klein uur later aan...
Iemand ervaring mee?
Volgens e-ticket:
Vertrek antwerpen om 8.00u
Aankomst schiphol: 8u51
Als ik op de website van de NS het "vlucht" nr volgens mijn e-ticket van de treinreis opzoek krijg ik:
Vertrek: 7.00u
Aankomst: 8u51
Een uur vroeger/langer een géén thalys dus??

Thalys vertrekt om 8u30 en komt een klein uur later aan...
Iemand ervaring mee?
Geen ervaring mee. Maar volgens mij gaat de Thalys vanaf Antwerpen inderdaad alleen maar om x.31 en nooit heel. Dat is de internationale. Ik vrees toch dat je die van 07.00 uur moet hebben. Bel anders even met de KLM service desk.
Mijn collega kwam er de avond voor vertrek (toen hij kaartjes wilde ophalen) wel een keer achter dat hij de Internationale trein moest hebben ipv de Thalys. De KLM had een wijziging in de vlucht niet doorgegeven (3 uur eerder vanaf Schiphol vertrekken) en de Thalys van die ochtend zat vol.
Mijn collega kwam er de avond voor vertrek (toen hij kaartjes wilde ophalen) wel een keer achter dat hij de Internationale trein moest hebben ipv de Thalys. De KLM had een wijziging in de vlucht niet doorgegeven (3 uur eerder vanaf Schiphol vertrekken) en de Thalys van die ochtend zat vol.
-
- Amerika-ontdekker
Ik heb inderdaad gebeld naar KLM. Ze hebben het uitgezocht, en de recatie was (uiteraard na de nodige tijd wachten):
"Inderdaad meneer, dat is fout. De verkeerde uren werden ingeladen in de database. Je trein vertrekt om 7.00u."
Geen Thalys, wel de IC Benelux trein. Tja, op zich één uur langer, daar ga je niet dood van. Het vervelende is dat ons vervoer naar Antwerpen Centraal al geregeld was met het oog op 8u00 vertrektijd. En ik huiver bij de gedachte wat er gebeurd zou zijn indien ik dit niet nagekeken had. Een half jaar uitkijken naar je reis en dan te laat op het station "omdat de verkeerde uren werden ingeladen". Als ik een verkeerde letter "inlaad" bij mijn boeking, word ik geweigerd op de vlucht omdat de naam niet correct is.
"Inderdaad meneer, dat is fout. De verkeerde uren werden ingeladen in de database. Je trein vertrekt om 7.00u."
Geen Thalys, wel de IC Benelux trein. Tja, op zich één uur langer, daar ga je niet dood van. Het vervelende is dat ons vervoer naar Antwerpen Centraal al geregeld was met het oog op 8u00 vertrektijd. En ik huiver bij de gedachte wat er gebeurd zou zijn indien ik dit niet nagekeken had. Een half jaar uitkijken naar je reis en dan te laat op het station "omdat de verkeerde uren werden ingeladen". Als ik een verkeerde letter "inlaad" bij mijn boeking, word ik geweigerd op de vlucht omdat de naam niet correct is.

-
- Amerika-ontdekker
Heb afgelopen zomer zo'n vlucht geboekt vanuit Antwerpen (wij zijn Antwerpenaars, dus dat leek ideaal). Toegegeven, zij hadden op dat moment de beste prijzen naar NY.
Het leek er inderdaad op dat wij een Thalys reis zouden krijgen naar Schiphol, maar op de website van Thalys vonden wij geen trein die vertrok op dat uur. Een medewerker van NMBS in Antwerpen vertelde ons dat wegens besparingen KLM nu veel passagiers op de "gewone" Benelux trein zette. Wie al eens met de Beneluxtrein gereden heeft (ik heb hem een aantal jaar bijna wekelijks genomen op het traject Antwerpen-Brussel), weet dat die in zo'n 10% van de gevallen stipt rijdt en soms ook gewoon afgeschaft is. Wij dus op aanraden van NMBS een trein vroeger genomen, maar die had natuurlijk ook vertraging.
Door dit alles vrij laat aangekomen op Schiphol. Voor vier personen verplicht inchecken via de computerschermen daar, maar dat gaf een foutmelding voor iedereen die via Antwerpen kwam. Weeral tijd verloren dus. Toen we dan uiteindelijk naar een "echte" incheckbalie mochten helemaal achteraan in die hall, bleek de vlucht overboekt. Onze seats die we online gekozen hadden telden niet meer. We konden gelukkig nog wel op de vlucht, maar we zaten verspreid in het vliegtuig.
Bij de terugvlucht (nachtvlucht) hadden we niet geslapen en eens geland op Schiphol bleken we dit keer wel een Thalys naar Antwerpen te krijgen..5 uur later! Aangezien dit blijkbaar een "budget boeking" was, kregen we geen vroegere trein van de NS. De dame aan de klantendienst balie op Schiphol van KLM was uiterst onvriendelijk. Heb daarom ook klacht ingediend, maar tegemoetkoming zat er niet in. Conclusie: "you get what you pay for". Maar wij vliegen volgende keer wel gewoon vanuit Brussel.
Het leek er inderdaad op dat wij een Thalys reis zouden krijgen naar Schiphol, maar op de website van Thalys vonden wij geen trein die vertrok op dat uur. Een medewerker van NMBS in Antwerpen vertelde ons dat wegens besparingen KLM nu veel passagiers op de "gewone" Benelux trein zette. Wie al eens met de Beneluxtrein gereden heeft (ik heb hem een aantal jaar bijna wekelijks genomen op het traject Antwerpen-Brussel), weet dat die in zo'n 10% van de gevallen stipt rijdt en soms ook gewoon afgeschaft is. Wij dus op aanraden van NMBS een trein vroeger genomen, maar die had natuurlijk ook vertraging.
Door dit alles vrij laat aangekomen op Schiphol. Voor vier personen verplicht inchecken via de computerschermen daar, maar dat gaf een foutmelding voor iedereen die via Antwerpen kwam. Weeral tijd verloren dus. Toen we dan uiteindelijk naar een "echte" incheckbalie mochten helemaal achteraan in die hall, bleek de vlucht overboekt. Onze seats die we online gekozen hadden telden niet meer. We konden gelukkig nog wel op de vlucht, maar we zaten verspreid in het vliegtuig.
Bij de terugvlucht (nachtvlucht) hadden we niet geslapen en eens geland op Schiphol bleken we dit keer wel een Thalys naar Antwerpen te krijgen..5 uur later! Aangezien dit blijkbaar een "budget boeking" was, kregen we geen vroegere trein van de NS. De dame aan de klantendienst balie op Schiphol van KLM was uiterst onvriendelijk. Heb daarom ook klacht ingediend, maar tegemoetkoming zat er niet in. Conclusie: "you get what you pay for". Maar wij vliegen volgende keer wel gewoon vanuit Brussel.
Ik heb dinsdag een 'optie' genomen op een vlucht van Antwerpen Centraal naar Denver, CO via Amsterdam en Detroit bij de KLM.
Hierbij mijn reisschema
08:31 - Vertrek Antwerpen Centraal
09:27 - Aankomst Amsterdam, Schiphol
10:35 - Vertrek Amsterdam, Schiphol
12:50 - Aankomst Detroit
15:15 - Vertrekt Detroit
16:15 - Aankomst Denver, CO
Ik maak mij nu alleen een beetje zorgen over de overstap tijd op Schiphol.
In mijn ogen zijn 68 minuten nooit genoeg om; uit het station te gaan, inchecken, douane en dan nog een keer security bij de gate.
Ik heb een aantal opties:
1. Ik kan het natuurlijk allemaal heel rustig op m'n dode gemak doen, en dan te laat komen en hopen dat ik een vlucht later mee kan. Op het moment is er nog de optie om via Minneapolis te vliegen en daarna door naar Denver of een nog latere vlucht naar Minneapolis en daarna ook weer door naar Denver.
2. Het stuk Antwerpen Centraal - Amsterdam overslaan
3. Het kaartje de dag van te voren ophalen op Antwerpen Centraal en dat dan de volgende ochtend laten zien. Dat zou alleen problemen op kunnen leveren want ik ga met de Thalys, en daar heb je een stoel toewijzing.
Zouden jullie advies kunnen geven over wat ik het beste kan doen?
Alvast bedankt!
Hierbij mijn reisschema
08:31 - Vertrek Antwerpen Centraal
09:27 - Aankomst Amsterdam, Schiphol
10:35 - Vertrek Amsterdam, Schiphol
12:50 - Aankomst Detroit
15:15 - Vertrekt Detroit
16:15 - Aankomst Denver, CO
Ik maak mij nu alleen een beetje zorgen over de overstap tijd op Schiphol.
In mijn ogen zijn 68 minuten nooit genoeg om; uit het station te gaan, inchecken, douane en dan nog een keer security bij de gate.
Ik heb een aantal opties:
1. Ik kan het natuurlijk allemaal heel rustig op m'n dode gemak doen, en dan te laat komen en hopen dat ik een vlucht later mee kan. Op het moment is er nog de optie om via Minneapolis te vliegen en daarna door naar Denver of een nog latere vlucht naar Minneapolis en daarna ook weer door naar Denver.
2. Het stuk Antwerpen Centraal - Amsterdam overslaan
3. Het kaartje de dag van te voren ophalen op Antwerpen Centraal en dat dan de volgende ochtend laten zien. Dat zou alleen problemen op kunnen leveren want ik ga met de Thalys, en daar heb je een stoel toewijzing.
Zouden jullie advies kunnen geven over wat ik het beste kan doen?
Alvast bedankt!
9 maanden per jaar in Fort Collins, CO, 3 maanden per jaar in Nederland.
Die overstaptijd in Schiphol is inderdaad een lachertje, 1 uur is veel te weinig. En de thalys is nogal vertraging-gevoelig. Ik zou bij het reisburo dat aankaarten en vragen of je een eerdere trein uit Antwerpen kan nemen.
Ik heb de vlucht geboekt via KLM.be.
Een eerdere Thalys is geen mogelijkheid, de eerste trein vertrekt om 7:00, en dan ben ik nog steeds 'pas' om 8:51 op Schiphol. Dan heb ik wel meer tijd, maar in mijn ogen nog steeds te weinig.
Heeft er iemand ervaring met het niet ophalen van het ticket van Antwerpen Centraal naar Amsterdam?
Een eerdere Thalys is geen mogelijkheid, de eerste trein vertrekt om 7:00, en dan ben ik nog steeds 'pas' om 8:51 op Schiphol. Dan heb ik wel meer tijd, maar in mijn ogen nog steeds te weinig.
Heeft er iemand ervaring met het niet ophalen van het ticket van Antwerpen Centraal naar Amsterdam?
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Daar is in het verleden(o.a) in dit draadje al meer overgeschreven, het niet ophalen van je ticket in Antwerpen wordt gezien als een no-show voor het eerste deel (de trein)van je reis en dus wordt je op het tweede deel (de vlucht) geweigert.
Dat is helaas wel de waarheid... alhoewel sommige het is gelukt zonder treinkaartje, desondanks durf ik niet dat risico te nemen.
Ik was d'r net even aan het kijken op de NS site en zag dat een enkeltje Antwerpen - Schiphol maar €30 o.i.d. kost de dag voordat mijn vlucht vertrekt, misschien kan ik mijn kaartje van de dag ervoor gebruiken? Daar iemand ervaring mee?
Ik was d'r net even aan het kijken op de NS site en zag dat een enkeltje Antwerpen - Schiphol maar €30 o.i.d. kost de dag voordat mijn vlucht vertrekt, misschien kan ik mijn kaartje van de dag ervoor gebruiken? Daar iemand ervaring mee?
Ik had laatst een treinkaart opgehaald op Antwerpen CS en daar werd mij verteld dat je de Thalys treinkaart vanaf 3 maanden voor vertrek kan ophalen en een "gewoon" treinkaartje 1 dag vantevoren. Ik heb geen ervaring met het niet ophalen van de treinkaart, maar ik zou het risico niet nemen.
Ik ben nu twee keer met de Thalys van Antwerpen naar Schiphol gegaan en beide keren is mijn treinkaart niet afgestempeld. Ik ben 1 keer gecontroleerd en toen werd er niet gestempeld. Ik heb ook niet op de toegewezen plaats gezeten (zat in het gangetje zodat ik op mijn tas kon letten). Op Schiphol is beide keren niet gevraagd naar mijn treinkaart en hebben ze me gewoon ingecheckt.
Ik zou aanraden om de Thalys treinkaart vantevoren op te halen en op de dag van vertrek 's ochtends vroeg op eigen gelegenheid naar Schiphol te reizen (dus niet in de Thalys waarvoor je een treinkaart hebt, maar met een andere trein van de ns of dat iemand je afzet). En je dan gewoon melden bij de incheckbalie en niet gelijk al je Thalys treinkaart aanbieden, maar gewoon wachten of ze er naar vragen. En als ze er wel naar vragen dan denk ik dat ze wel zullen snappen dat 1 uur tijd tussen aankomst met Thalys en vertrek van Schiphol echt te kort is.
Ik ben nu twee keer met de Thalys van Antwerpen naar Schiphol gegaan en beide keren is mijn treinkaart niet afgestempeld. Ik ben 1 keer gecontroleerd en toen werd er niet gestempeld. Ik heb ook niet op de toegewezen plaats gezeten (zat in het gangetje zodat ik op mijn tas kon letten). Op Schiphol is beide keren niet gevraagd naar mijn treinkaart en hebben ze me gewoon ingecheckt.
Ik zou aanraden om de Thalys treinkaart vantevoren op te halen en op de dag van vertrek 's ochtends vroeg op eigen gelegenheid naar Schiphol te reizen (dus niet in de Thalys waarvoor je een treinkaart hebt, maar met een andere trein van de ns of dat iemand je afzet). En je dan gewoon melden bij de incheckbalie en niet gelijk al je Thalys treinkaart aanbieden, maar gewoon wachten of ze er naar vragen. En als ze er wel naar vragen dan denk ik dat ze wel zullen snappen dat 1 uur tijd tussen aankomst met Thalys en vertrek van Schiphol echt te kort is.
Mooi! Thalys Treinkaartjes kunnen dus 3 maanden van te voren worden opgehaald!
Ik heb nog één vraag over dat afstempelen, hoe ziet dat eruit (ik heb namelijk vaker met het vliegtuig gevlogen dan dat ik in een trein heb gezeten...
)? Is dat gewoon net zoals in Nederland een gaatje er doorheen?
Ik heb nog één vraag over dat afstempelen, hoe ziet dat eruit (ik heb namelijk vaker met het vliegtuig gevlogen dan dat ik in een trein heb gezeten...

Conducteurs hebben een kniptang die een heel klein stempeltje afdrukt op je kaartje. Daarin staat o.a. het treinnummer en datum waarop je reist. Wellicht wel verstandig om de conducteur voor het instappen te vertellen dat je het stempeltje nodig hebt. Of om de conducteur zelf op te zoeken in de trein.
Oké, thanks voor de info! Ik twijfel nog steeds wat ik het beste kan doen.
Ik denk dat ik die overstap van 68 minuten maar niet moet doen, want dan zou ik sowieso niet mijn vliegtuig halen
.
Ik denk dat ik die overstap van 68 minuten maar niet moet doen, want dan zou ik sowieso niet mijn vliegtuig halen

Ook ik ben geneigd om goedkope tickets via Antwerpen te boeken. Scheelt voor onze reis naar de oostkust ruim 500 euro (250 pp), en dat is snel verdiend. Voordat ik ga boeken ben ik nog benieuwd naar ervaringen van mensen die een dag voor vertrek de treinkaartjes (met de auto) hebben opgehaald om ze de volgende dag, ongestempeld, bij de incheckbalie van de KLM af te leveren. Zijn er ervaringsdeskundigen? Kan je de kaartjes bijvoorbeeld ook eerder ophalen? Ik hoor graag de ervaringen!
Vervolg op mijn posts; Ik heb uiteindelijk niet die vlucht genomen, maar een vlucht van Brussel naar Atlanta, voor 3 tientjes meer.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 8 Reacties
- 3342 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 13 Reacties