Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

De moeilijke keuze : bij welke firma boeken ?!

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
bat039
Amerika-ontdekker

De moeilijke keuze : bij welke firma boeken ?!

Bericht door bat039 »

Ik sta alweer voor de keuze : bij wie boeken, en met welke verhuurformule.

Bij usareisen.de heb ik voordien al geboekt. Probleemloos, totdat je bij de balie in Amerika komt, want ze proberen je iets aan te praten. De laatste keer hebben ze weinig proberen aan te praten, maar hebben ze mij gewoon bedot door iets te laten tekenen waardoor er later extra kosten werden aangerekend via de credit card. Toen ik hierover sprak met usareisen werd ik verwezen naar Alamo :x .

BEN JE VERPLICHT OM AAN DE BALIE AF TE TEKENEN ?
Aangezien je een overeenkomst hebt met een verhuurder in Europa, vraag ik me af of dit nodig is. Zou je er onderuit kunnen komen?

Voor de keuze heb ik mij beperkt tot usareisen.de, dollar.be en mietwagen-check.de om een Midsive SUV te huren van LAX naar SFO voor 12 dagen.
1. Bij mietwagen-check kom ik er niet uit.
2. Bij usareisen-de twijfel ik tussen USA Spar Plus tarief (397€ met Alamo) of het USA Inklusiv Plus tarief (448€ met Alamo)
Het enige zinnige verschil zit hem in de gratis tankbeurt. 51€ lijkt me teveel (of zie ik dit verkeerd ?)
3. Bij dollar.de kom ik bij Inclusive No Excess aan 342€ en met Platinum aan 421€. Bij het zoeken naar de verschillen heeft Platinum een volle tank en "Unfallversicherung".

De beste/goedkoopste formule lijkt me de Platinum van dollar.de.

WAT LIJKT JOU DE BESTE KEUZE ?
Alvast bedankt om even mee te denken :thumbup:
Hockey
Amerika-expert

Re: De moeilijke keuze : bij welke firma boeken ?!

Bericht door Hockey »

bat039 schreef: Probleemloos, totdat je bij de balie in Amerika komt, want ze proberen je iets aan te praten. De laatste keer hebben ze weinig proberen aan te praten, maar hebben ze mij gewoon bedot door iets te laten tekenen waardoor er later extra kosten werden aangerekend via de credit card. Toen ik hierover sprak met usareisen werd ik verwezen naar Alamo :x .
Terecht. Alamo heeft je iets aangesmeerd, niet usareisen.de; dat aansmeren kan je usareisen.de ook niet aanrekenen, maar wel Alamo. Wat heb je dan precies getekend wat extra geld kostte?
bat039 schreef: BEN JE VERPLICHT OM AAN DE BALIE AF TE TEKENEN ?
Aangezien je een overeenkomst hebt met een verhuurder in Europa, vraag ik me af of dit nodig is. Zou je er onderuit kunnen komen?
Ik denk opnieuw de vraag, wat teken je dan precies? Tekenen voor afname auto lijkt me logisch.
bat039 schreef:
Voor de keuze heb ik mij beperkt tot usareisen.de, dollar.be en mietwagen-check.de om een Midsive SUV te huren van LAX naar SFO voor 12 dagen.
1. Bij mietwagen-check kom ik er niet uit. Deze ken ik niet, kan je dus geen advies geven, sorry.
2. Bij usareisen-de twijfel ik tussen USA Spar Plus tarief (397€ met Alamo) of het USA Inklusiv Plus tarief (448€ met Alamo)
Het enige zinnige verschil zit hem in de gratis tankbeurt. 51€ lijkt me teveel (of zie ik dit verkeerd ?) Inklusiv Plus tarief heeft weinig nut, extra verzekeringen die je niet nodig hebt en een gratis tank is wel een dure tank op die manier.
3. Bij dollar.de kom ik bij Inclusive No Excess aan 342€ en met Platinum aan 421€. Bij het zoeken naar de verschillen heeft Platinum een volle tank en "Unfallversicherung".
Wat voor verzekeringen zitten hier bij?
bat039
Amerika-ontdekker

Bericht door bat039 »

Hier nog even het korte verhaal wat ze mij hebben aangesmeerd :

Begin november 2010 hebben we een auto gehuurd bij usareisen.de waarbij we de wagen bij Alamo konden afhalen. Het betrof een Super-Inklusiv-PLUS.
Aan de balie werden we door een dame bediend. Zij was zakelijk vriendelijk. Ik besefte dat ik aandachtig moest zijn. Een upgrade heb ik vriendelijk afgewezen. Toen kreeg ik een document onder de neus geschoven om af te tekenen voor de wagen. Op het document stond een bedrag aangecirkeld in US$. Ik maakte een opmerking hierover, de dame keek naar het contract, en stelde mij gerust dat voor mij alles inbegrepen was. Dan toch maar afgetekend.
Twee dagen terug krijg ik de afrekening van Mastercard. Ik zie dat Alamo een bedrag van 99,39 US$ heeft aangerekend.
Ik haal de documenten erbij, en ja hoor, het betreft het aangecirkelde bedrag dat mij wordt aangerekend. Nu heb ik alles nagelezen, en ja hoor, die dame heeft mij er mooi ingetuind. Het betreft Roadside Plus en Carefree Personal Protection.
Mijn les heb ik geleerd : ik teken niets meer af aan de balie (ik hoop dat ik dan wel een wagen zal meekrijgen <)

"Ik denk opnieuw de vraag, wat teken je dan precies? Tekenen voor afname auto lijkt me logisch."
Aftekenen voor ontvangst is logisch. Maar de contractbepalingen komen opnieuw ter discussie :x

Bij dollar.de kom ik bij Inclusive No Excess aan 342€ en met Platinum aan 421€. Bij het zoeken naar de verschillen heeft Platinum een volle tank en "Unfallversicherung".
Wat voor verzekeringen zitten hier bij?
Dit is inderdaad onduidelijk
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Heb jij dan wel gelezen wat je tekende? Want ik snap nog steeds niet waarom dit nu de schuld van usareisen.de is.
bat039
Amerika-ontdekker

Bericht door bat039 »

Natuurlijk heb ik dat gelezen, en meteen de opmerking gemaakt. Doordat de dame mij geruststelde dat alles inbegrepen was, heb ik maar afgetekend.
Die dame had het goed bedacht : in plaats van de mensen iets aan te praten, noteerde zij dit meteen op het formulier.

Wat usareisen.de ermee heeft te maken ? ALLES ! Ik had met hen een contract, en usareisen.de op hun beurt met Alamo. Ik hoef dus niets meer aangerekend te worden door Alamo. En die Engelse termen van Fees zijn ook niet altijd even duidelijk.

Stel : je koopt tuinmeubelen bij firma X voor 1000 Euro inklusief levering.
Firma Y komt de tuinmeubelen leveren. Ze laten je tekenen voor ontvangst, maar in een hoekje staat vermeld dat je 80 euro moet betaling voor de levering.
Wat heeft firma X ermee te maken : ALLES !

Vanuit Europa kan je als privé-persoon niets maken tegenover een firma in de US. En zeker al niet dat ze meteen afrekenen via de Credit Card.
Usareisen.de had hier minstens kunnen bemiddelen. (Stel dat je schade vaststelt aan je tuinmeubelen en dat firma X je doorstuurt naar fabrikant Z. Dit zou beslist niemand aanvaarden.)

Dit zijn de bepalingen bij dollar.de voor de formule Platinum :

Im Mietwagentarif inbegriffen:
Unbegrenzte Kilometer, Schadenersatzverzichtsklausel, Zusätzliche Haftpflichtversicherung, Nicht versicherter Autofahrerschutz
Alle Steuern sowie Flughafen- und örtliche Gebuhren, Alle “Zusatzfahrer”-Gebühren, Voller Tank bei Mietbeginn, Unfallversicherung

Im Mietwagentarif nicht inbegriffen:
GPS-Satellitennavigation (Garmin nuvi), Notfallkrankheitsschutz, Kindersitz, Gebühr fur nicht volljährige Fahrer, Skiträger

Zusätzliche Gebühren:
"Für Fahrzeuge, die zu einem anderen Zeitpunkt oder an einem anderen Datum als ursprünglich vereinbart abgegeben werden, können zusätzliche Kosten anfallen.
* Extras (z.B.: Kindersitze, usw.) sind auf Wunsch gegen zusätzliche Gebühren erhältlich."
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Hockey schreef:
bat039 schreef: 2. Bij usareisen-de twijfel ik tussen USA Spar Plus tarief (397€ met Alamo) of het USA Inklusiv Plus tarief (448€ met Alamo)
Het enige zinnige verschil zit hem in de gratis tankbeurt. 51€ lijkt me teveel (of zie ik dit verkeerd ?) Inklusiv Plus tarief heeft weinig nut, extra verzekeringen die je niet nodig hebt en een gratis tank is wel een dure tank op die manier.
Naas de 'gratis' tankbeurt heb je ook de extra bestuurders erbij (indien nodig). Overigens is € 51 tegenwoordig niet zo duur meer voor een volle tank hoor. Moet je het terplekke betalen bij Alamo voor een volle tank ben je vast meer kwijt en ook aan de pomp ben je voor een volle tank tegenwoordig meer kwijt.

Als die € 51 dus het verschil is tussen beide tarieven kun je beter voor het duurdere kiezen zelfs als je zelf alleen de bestuurder bent.

En kijk goed waarvoor je tekent, als het goed is staat alles keurig aangegeven. Vertrouw je het niet, gewoon eerst vragen. Usareisen.de waarschuwt volgens mij hier ook nog voor. Er zit zelfs een voorgedrukt formulier bij de bescheiden die je van usareisen.de krijgt waarbij je alles afwijst. Teken je uiteindelijk toch voor iets dan kun je dat usareisen.de NIET kwalijk nemen, jij tekent het uiteindelijke document.

Tekenen zul je toch echt moeten anders geven ze de auto niet eens mee.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Dus als ik het goed begrijp wist jij dat er nu extra kosten zouden komen, maar hebt toch getekend. En die overeenkomst heb je gesloten met Alamo, niet met usareisen.de; en het was niet verplicht maar vrijwillig. Maar jij rekent jouw overeenkomst met Alamo aan aan usareisen.de.

Om op jouw vraag terug te komen, bij wie moet je boeken. Hetgeen je is overkomen bij Alamo, kan je ook overkomen als je met een andere website huurt. heb je eautohuur al geprobeerd? Ik probeer deze nu en het is goedkoper dan usareisen.de
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Inderdaad het maakt niet uit via welke organisatie je de auto huurt en bij welke verhuurmaatschappij dat is, allemaal proberen ze (de verhuurmaatschappijen) op deze manier 'onnodige verzekeringen' of upgrades aan je te verkopen.

Wil je dat niet, kijk dan goed op het contract of deze er ook niet op staan. Eerlijk gezegd heb ik hier nooit problemen mee bij het afhalen van de huurauto. :)

Roland

Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

Ach, je bent gewoon het zoveelste slachtoffer geworden van de soms dubieuze praktijken van de auto verhuurders in de VS, ook ons hebben ze al vaak proberen te laten tekenen voor dingen die we niet wilden en niet nodig hadden. Dit is ook de reden dat we nooit meer huren bij Alamo, en ook over Dollar heb ik na een leugenachtige medewerker in Atlanta afgelopen jaar mijn bedenkingen, alleen bij Avis en Hertz hebben we nog nooit problemen gehad.
Het maakt in deze niets uit of je bij usareisen.de of een andere tussenpersoon in Europa je auto huurt, je doet uiteindelijk zaken met een Amerikaanse verhuurder, en je tekent uiteindelijk zelf het contract.
SpaceAce
Amerika-expert
Partner van: Njit
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door SpaceAce »

In eerste instantie moest ik een beetje lachen om dit topic... Sorry hoor, maar als je iets beter je huiswerk had gedaan, had je geweten dat Alamo dit soort trucjes hanteert - zijn genoeg topics over op dit forum. Gebruik de zoekfunctie maar eens...

Wij hadden vorig jaar ongeveer zo'n confrontatie, zie hieronder een quote uit ons reisverslag.
Wij hadden wél ons huiswerk gemaakt en waren er dus op voorbereid dat je pas een papiertje van hun moet tekenen als echt álle bedragen op 0 staan. Behalve in ons geval dus de drop-off kosten... Overigens hadden wij ook via usareisen.de gehuurd.
We lopen naar buiten en gaan op zoek naar de shuttlebus van Alamo/National. Deze is er nog niet en we moeten zo’n 10 minuten wachten. De shuttlebus zet ons af bij de balie van Alamo/National. Een vrij vriendelijke dame van National helpt ons, echter deze wordt al snel chagrijnig als ze merkt dat wij geen upgrade of de Road Service Plus willen hebben. Ze klaagt er zelfs over tegen haar collega’s. Als het bonnetje uitgedraaid wordt en Martijn zijn handtekening moet zetten, zien we tot onze verbazing dat ze tóch de Road Service Plus erop heeft gezet. We maken hier een opmerking van en de dame is vrij verbaast dat ze dit er toch opgezet heeft. Uh-huh, wij weten wel beter. We krijgen een nieuw bonnetje voor onze neus en die klopt wel. Alleen de 300 dollar drop off kosten excl tax moet nog worden betaald.
We hadden bij USAReisen.de de Equinox gehuurd maar we mogen uitkiezen bij de Midsize SUV’s bij zowel National als Alamo. National heeft een paar Jeeps staan en we lopen naar Alamo. Ook daar een paar Jeeps, maar ook een Ford Escape, Hyundai Sante Fe en een Dodge. Uiteindelijk wordt het toch een Jeep Laredo 4x4
Laatst gewijzigd door SpaceAce op 26 jul 2011, 21:37, 2 keer totaal gewijzigd.
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
SpaceAce
Amerika-expert
Partner van: Njit
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door SpaceAce »

Harry schreef:Het maakt in deze niets uit of je bij usareisen.de of een andere tussenpersoon in Europa je auto huurt, je doet uiteindelijk zaken met een Amerikaanse verhuurder, en je tekent uiteindelijk zelf het contract.
Klopt... zij houden tenslotte ook de borg van je CC en niet usareisen...
Niet tekenen, is geen auto mee... lijkt me..
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
bat039
Amerika-ontdekker

Bericht door bat039 »

Hockey schreef:Dus als ik het goed begrijp wist jij dat er nu extra kosten zouden komen, maar hebt toch getekend. En die overeenkomst heb je gesloten met Alamo, niet met usareisen.de; en het was niet verplicht maar vrijwillig.
Ze hebben mijn vertrouwen misbruikt. Ik wist dat ik oplettend moest zijn. Ik heb iets gezien dat mij deed twijfelen. Vandaar dat ik de dame erover aanspraak. Zij heeft mij gerust gesteld. Geef toe dat die Engelse uitdrukkingen niet steeds eenvoudig zijn. Ik had natuurlijk niet mogen aftekenen. Ze weten natuurlijk dat je hen niets kan maken éénmaal je terug over de grote plas bent.

Het zijn dus de Europese verhuurders die wij "Europese klanten" moeten in bescherming nemen.
Aan de balie heb ik trouwens het document van usareisen.de voorgelegd, maar dat maakt niet de minste indruk en wordt weggeschoven.
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

Met 'ze' bedoel je denk ik Alamo? De dames/heren achter de balie werken op provisiebasis. Dus alles wat ze jou extra kunnen verkopen bovenop wat je al aangeschaft hebt is voor hun een extra bonus. Is dat eerlijk? Nee? Maar ben je er zelf bij? Ja!

En het maakt inderdaad niet uit waar je huurt. De verhuurder is een tussenpersoon, je doet uiteindelijk zaken met Alamo, Dollar, Hertz, Avis, etc..

Bij USAReisen huur je overigens ook weer via een andere tussenpersoon (FTI.de), om het ingewikkeld te maken :)
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
bat039
Amerika-ontdekker

Bericht door bat039 »

Hockey schreef:Om op jouw vraag terug te komen, bij wie moet je boeken. Hetgeen je is overkomen bij Alamo, kan je ook overkomen als je met een andere website huurt. heb je eautohuur al geprobeerd? Ik probeer deze nu en het is goedkoper dan usareisen.de
Klopt ! En bedankt voor de tip!
eautohuur is inderdaad (momenteel) de goedkoopste :
Prijs voor 12 dagen met Jeep Liberty of soortgelijke, met het Premium pakket : 385 Euro

Detail van de voorwaarden :

Uw huur bestaat uit
* Onbeperkt aantal km ALLE auto groepen
* Verzekering ( - CDW-verzekering - diefstal protectie - aansprakelijkheid derden - SLI (extra ansprakelijkheidsverzekering) - Uninsured Motorist - verzekering )
* Lokale belastingen
* Luchthaven toeslag
* Premium bestemmings toeslag
* Eerste tank benzine
*Extra Bestuurders (25 jaar of ouder)
* Home Security Fee (Omzet & Staats belastingen)

Andere lokaal te betalen toeslagen
* Buiten Kantooruren Kosten
* One Way toeslag (waar van toepassing)
* Extra's verzocht ten tijde van de reservering of die u plaatselijk koopt
* Kosten voor Aflevering en Ophalen
* Boetes, Tolwegen & parkeerkosten
* Aanvullende Verzekering voor letsel aan bestuurder &/of inzittenden.

Gelieve er op te letten dat kosten gemaakt bij de locatie voor deze en andere items, zijn onderhevig aan verkoopstaxen en lokale taxen. De prijzen voor supplementen worden gecontroleerd door het lokale huurbedrijf en kunnen veranderen.

Leeftijd bestuurder
De minimale leeftijd van de bestuurder is 21 .
Jonge bestuurders tussen 21 en 24 inclusief betalen $25-$30+Tax per dag
Alle bestuurders moeten in het bezit zijn van een geldig rijbewijs uitgegeven buiten de VS. Helaas is het niet mogelijk deze auto te huren met dit pakket met een rijbewijs die in de VS is uitgegeven. VS en Canada Helaas is het niet mogelijk om dit auto te huren met een rijbewijs die geleverd werd in de Verenigde Staten en Canada.

Brandstof beleid
Prijs is inclusief een gratis tank brandstof - het maakt niet uit met hoeveel brandstof de auto wordt terug gebracht.

Het enige wat ik nog moet navragen : of er een One-Way dient betaald te worden tussen LAX en SFO.

Met welke verhuurmaatschappij werkt eautohuur ?
Njit
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Njit »

bat039 schreef:Andere lokaal te betalen toeslagen
* Buiten Kantooruren Kosten
* One Way toeslag (waar van toepassing)
* Extra's verzocht ten tijde van de reservering of die u plaatselijk koopt
* Kosten voor Aflevering en Ophalen
* Boetes, Tolwegen & parkeerkosten
* Aanvullende Verzekering voor letsel aan bestuurder &/of inzittenden.
En om dat rode stuk gaat het dus. Dit zijn dus alle extra's die je ter plekke aangesmeerd kunnen worden. Daar teken je zelf voor en eAutohuur heeft daar verder niks mee te maken.
bat039 schreef:Het enige wat ik nog moet navragen : of er een One-Way dient betaald te worden tussen LAX en SFO.
Bij autohuur waarbij je de auto in dezelfde staat (California) weer aflevert is het niet gebruikelijk. Heb het nog nooit hoeven te betalen.
bat039 schreef:Met welke verhuurmaatschappij werkt eautohuur ?
eAutohuur werkt met diverse maatschappijen. Je weet pas welke het is als je geboekt hebt. Dat staat er ook duidelijk bij als je zoekt naar een huurauto:

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Njit op 26 jul 2011, 23:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

heb je deze al geprobeerd? Car Rental 8
http://booking.carrental8.com/
Nog iets goedkoper dan eAutohuur. Ik ken de deze niet, en heb hem dus nog niet eerder gebruikt, maar ga waarschijnlijk deze keer bij hun boeken.
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Die lelijke vertaling (onderste zin afbeelding eautohuur) is er nog steeds zie ik. :? Destijds viel mij dat ook al op en als ik zoiets zie hoeft zo'n site voor mij al niet meer. :blink:

Roland

Njit
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Njit »

Ach, het is óf lelijk duits óf lelijk nederlands. Dat maakt mij niet zoveel uit :)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer