Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
dilemma!! bij welke verhuurmaatschappij camper huren?
dilemma!! bij welke verhuurmaatschappij camper huren?
Voor onze camperreis naar amerika hebben we offertes voor camperhuur (ophalen in SF, inlever in LV) opgevraagd.
Na alle gegevens (=uit gegaan van zelfde type camper, aantal kilomters, incl drop off kosten, transfers, early pick up en verzekeringen) te hebben vergeleken blijkt er een enorm prijsverschil tussen de verhuurmaatschappijen te zitten.
Road Bear komt er als duurste uit, cruise america daarna en Moturis is de goedkoopste.
Nu willen we niet de keuze alleen laten bepalen door de prijs maar speel kwaliteit en service ook mee het gaat tenslotte om een huurperiode van 4 weken. Ik heb al gelezen dat er negatieve ervaringen zijn met Cruise America? maar wat zijn dan deze negatieve ervaringen? De campers van Moturis staan weer bekend als kwalitatief niet de beste maar waar blikt dit dan uit? Road Bear biedt weer niet de mogelijkheid om de camper vroeg op te halen, ook niet erg prettig dat wachten en zonde van de dag.
We hebben ervaring met het huren bij roadbear, cruise america en el monte. Altijd de mazzel gehad van nieuwe campers en geen noemenswaardige problemen gehad. oke een keer een kachel die het niet bleek te doen, ook een fout van ons die hadden we niet getest bij ophalen (goed leermoment voor de toekomt) en door verhuurmaatschappij goed opgelost.
Kortom een lastige keuze op dit moment.
Hebben jullie tips voor ons.
Na alle gegevens (=uit gegaan van zelfde type camper, aantal kilomters, incl drop off kosten, transfers, early pick up en verzekeringen) te hebben vergeleken blijkt er een enorm prijsverschil tussen de verhuurmaatschappijen te zitten.
Road Bear komt er als duurste uit, cruise america daarna en Moturis is de goedkoopste.
Nu willen we niet de keuze alleen laten bepalen door de prijs maar speel kwaliteit en service ook mee het gaat tenslotte om een huurperiode van 4 weken. Ik heb al gelezen dat er negatieve ervaringen zijn met Cruise America? maar wat zijn dan deze negatieve ervaringen? De campers van Moturis staan weer bekend als kwalitatief niet de beste maar waar blikt dit dan uit? Road Bear biedt weer niet de mogelijkheid om de camper vroeg op te halen, ook niet erg prettig dat wachten en zonde van de dag.
We hebben ervaring met het huren bij roadbear, cruise america en el monte. Altijd de mazzel gehad van nieuwe campers en geen noemenswaardige problemen gehad. oke een keer een kachel die het niet bleek te doen, ook een fout van ons die hadden we niet getest bij ophalen (goed leermoment voor de toekomt) en door verhuurmaatschappij goed opgelost.
Kortom een lastige keuze op dit moment.
Hebben jullie tips voor ons.
- Isis
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Re: dilemma!! bij welke verhuurmaatschappij camper huren?
Tja wij worstelen met hetzelfde probleem. De kosten en de kwaliteit. In het drukke hoogseizoen zou ik CA links laten liggen vanwege het feit dat ze zo groot zijn dat de service wat minder kan zijn. Voor ons staat vast dat CA afvalt, veel Amerikaanse organisaties (reisbureau's) doen geen zaken met CA. Manlief heeft allerlei recensies hierover gelezen.
El Monte schijnt prima maar de campers worden nu toch langer gebruikt (ouder dus). Moturis heeft wat jongere campers maar ook daar kun je een rammelbak hebben, dat geldt ook voor RB.
Wat is voor jouw het belangrijkste? Als je al ervaringen hebt dan kun je daaruit putten toch en zoals je zegt pech kun je altijd hebben.
El Monte schijnt prima maar de campers worden nu toch langer gebruikt (ouder dus). Moturis heeft wat jongere campers maar ook daar kun je een rammelbak hebben, dat geldt ook voor RB.
Wat is voor jouw het belangrijkste? Als je al ervaringen hebt dan kun je daaruit putten toch en zoals je zegt pech kun je altijd hebben.
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
Zoals denk ik iedereen willen we een nette, niet uitgeleefde, camper en van verhuurder goede service mocht er onverhoopt toch wat mee zijn.
prijsverschil tussen roadbear en moturis (duurste en goedkoopste) is € 600,= dat vinden we toch best wel veel.
de enige met wie wij geen ervaring hebben is moturis, verder mogen we ons gelukkig prijzen we hebben bij eerder huren nooit problemen gehad.
Dank voor de info over CA, wisten niet dat veel amerikaanse reisbureaus daar geen zaken mee doen.
prijsverschil tussen roadbear en moturis (duurste en goedkoopste) is € 600,= dat vinden we toch best wel veel.
de enige met wie wij geen ervaring hebben is moturis, verder mogen we ons gelukkig prijzen we hebben bij eerder huren nooit problemen gehad.
Dank voor de info over CA, wisten niet dat veel amerikaanse reisbureaus daar geen zaken mee doen.
- Isis
- Amerika-expert
- Contacteer:
verschil in hoogseizoen tussen RB en El Monte is momenteel op de periode die wij zoeken zelfs 1400 als je mijlen en alles erbij neemt. Moturis is niet de goedkoopste he ik neem aan dat je dat wel weet?
Als je de website van travelhome gebruikt kun je de prijzen van de verschillende maatschappijen naast elkaar zetten.
https://www.travelhome.nl/campers/verenigde-staten je vult de personen in en de vertrek en aankomst plaats en zo verder... en dan staan alle maatschappijen en campers op een rijtje. Heel gemakkelijk.
Hier kan dat ook.
http://www.exit-reizen.nl/camper.html
Als je de website van travelhome gebruikt kun je de prijzen van de verschillende maatschappijen naast elkaar zetten.
https://www.travelhome.nl/campers/verenigde-staten je vult de personen in en de vertrek en aankomst plaats en zo verder... en dan staan alle maatschappijen en campers op een rijtje. Heel gemakkelijk.
Hier kan dat ook.
http://www.exit-reizen.nl/camper.html
Laatst gewijzigd door Isis op 14 aug 2011, 16:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Tja ik weet het eigenlijk ook niet meer. We zijn twee keer met CA geweest, in 2007 en 2009. En vrienden van ons in 2005. In 2005 en 2007 waren het 25ft campers, weinig op de teller, en prima vakantie. Vanuit SF en LA.
In 2009 was het een 30ft. Veel op de teller. 't Ding heeft ons prima overal gebracht, totaal geen probleem, maar van binnen rammelde hij overal en was hij wel aan een opknapbeurt toe. Het deed ons toen zeggen ; voor ons geen CA meer. Maar achteraf denken we dat het ook kwam doordat we een oneway deden tussen twee wat kleinere verhuurstations; Denver en SLC. Er stonden toen trouwens allemaal nieuwe kleinere klaar, prachtige dingen.
Als ik dan vervolgens de bedragen hoor waarvoor gehuurd wordt met andere maatschappijen schik ik me een hoedje.
Misschien moet je hier eens informeren bij Tioga verhuur, die heeft veel ervaring met verschillende maatschappijen.
Voor ons: In 2010 was het een auto en ik denk dat het dat ook wordt in 2012/2013 en dan maar cabins in de parken.
NB Isis wat een mooie vergelijkingssite; ging ik even van mijn oude zaken uit bij opties bv vroeg halen en laat inleveren; kan dat alleen bij CA
Dus dat weggelaten, komt er een ontzettende rij maar dan opnieuw schrik ik me een ongeluk, dat scheelt honderden euro's
In 2009 was het een 30ft. Veel op de teller. 't Ding heeft ons prima overal gebracht, totaal geen probleem, maar van binnen rammelde hij overal en was hij wel aan een opknapbeurt toe. Het deed ons toen zeggen ; voor ons geen CA meer. Maar achteraf denken we dat het ook kwam doordat we een oneway deden tussen twee wat kleinere verhuurstations; Denver en SLC. Er stonden toen trouwens allemaal nieuwe kleinere klaar, prachtige dingen.
Als ik dan vervolgens de bedragen hoor waarvoor gehuurd wordt met andere maatschappijen schik ik me een hoedje.
Misschien moet je hier eens informeren bij Tioga verhuur, die heeft veel ervaring met verschillende maatschappijen.
Voor ons: In 2010 was het een auto en ik denk dat het dat ook wordt in 2012/2013 en dan maar cabins in de parken.
NB Isis wat een mooie vergelijkingssite; ging ik even van mijn oude zaken uit bij opties bv vroeg halen en laat inleveren; kan dat alleen bij CA

Dus dat weggelaten, komt er een ontzettende rij maar dan opnieuw schrik ik me een ongeluk, dat scheelt honderden euro's

- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Contacteer:
Na vijf keer huren bij Road Bear en twee keer bij Moturis/Campingworld weet ik één ding zeker: NOOIT meer Campingworld of Moturis. We hebben de laatste keer drie (we waren met drie koppels) uitgeleefde, afgeragde en kapotte campers meegekregen en zijn zeker vier vakantiedagen kwijt geraakt aan bellen en reparaties regelen.
Echt vreseiljk, nooit meer!!
Echt vreseiljk, nooit meer!!
- Isis
- Amerika-expert
- Contacteer:
Jeetje Monique, dat is vreselijk balen? Kan me voorstellen dat je dan afhaakt. Werd daar niks aan gedaan?
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
We hebben uiteindelijk een schadevergoeding van 300 dollar gekregen, maar dat was echt een schijntje. Excuus? Tja, kapotte stoelen, uitstekende schroeven, douchedeuren die eruit vallen en dat soort ongemak repareren we pas aan het eind van het seizoen! Reactie van mijn vriendin: eh, wij betalen dan ook een andere prijs of zo? Dacht het niet dus.
Ik heb echt rechtstreeks met de fabriek moeten bellen voor onderdelen voor de ruitenwissermotor, zelf een bedrijf moeten benaderen om het erin te zetten en toen die pas drie dagen later tijd hadden om dat te doen, wilde zelfs een vestiging van Campingworld de reperatie niet doen. Terwijl we het hele pakket met onderdelen zelf mee brachten. Een boze mail naar Tioga Tours én het hoofdkantoor in Zwitserland zorgde ervoor dat ze het uiteindelijk toch deden. We hadden twee van de drie campers met kapotte ruitenwissers, in oktober, dus met enkele behoorlijke regendagen.
Daarnaast bijvoorbeeld lekkende slide-outs wat we gelukkig al ontdekten voor vertrek, omdat het toen ook goot en we een paar uur moesten wachten op de reparatie van een niet werkende generator in een van de andere campers. Echt, het water stroomde naar binnen. Slide-outs gekit, maar dat hielp ook maar een paar dagen.
En zo is er nog een hele lijst met ongemakken en ellende. Klachten achteraf nog via Tioga hebben niks opgeleverd. Tioga heeft heel goed zijn best gedaan hoor, maar Moturis wilde geen kant op.
Je zou toch zeggen dat je een klant die drie A-klasse campers tegelijk huurt graag klant wil houden? Voor ons was het zelfs de tweede camper bij hen binnen een jaar. Helaas omdat Road Bear niet gevestigd was in Miami en de tweede keer niet drie dezelfde campers kon leveren vanuit New York. Maar als wij weer gaan, weet ik zeker dat we terug gaan naar Road Bear, dan maar wat meer betalen.
Cruise America is voor ons geen optie, ten eerste omdat we graag met een A-klasse reizen, ten tweede omdat we daar ook al erg veel ellende mee gezien hebben onderweg. El Monte is de enige die ik nog zou overwegen.
Ik heb echt rechtstreeks met de fabriek moeten bellen voor onderdelen voor de ruitenwissermotor, zelf een bedrijf moeten benaderen om het erin te zetten en toen die pas drie dagen later tijd hadden om dat te doen, wilde zelfs een vestiging van Campingworld de reperatie niet doen. Terwijl we het hele pakket met onderdelen zelf mee brachten. Een boze mail naar Tioga Tours én het hoofdkantoor in Zwitserland zorgde ervoor dat ze het uiteindelijk toch deden. We hadden twee van de drie campers met kapotte ruitenwissers, in oktober, dus met enkele behoorlijke regendagen.
Daarnaast bijvoorbeeld lekkende slide-outs wat we gelukkig al ontdekten voor vertrek, omdat het toen ook goot en we een paar uur moesten wachten op de reparatie van een niet werkende generator in een van de andere campers. Echt, het water stroomde naar binnen. Slide-outs gekit, maar dat hielp ook maar een paar dagen.
En zo is er nog een hele lijst met ongemakken en ellende. Klachten achteraf nog via Tioga hebben niks opgeleverd. Tioga heeft heel goed zijn best gedaan hoor, maar Moturis wilde geen kant op.
Je zou toch zeggen dat je een klant die drie A-klasse campers tegelijk huurt graag klant wil houden? Voor ons was het zelfs de tweede camper bij hen binnen een jaar. Helaas omdat Road Bear niet gevestigd was in Miami en de tweede keer niet drie dezelfde campers kon leveren vanuit New York. Maar als wij weer gaan, weet ik zeker dat we terug gaan naar Road Bear, dan maar wat meer betalen.
Cruise America is voor ons geen optie, ten eerste omdat we graag met een A-klasse reizen, ten tweede omdat we daar ook al erg veel ellende mee gezien hebben onderweg. El Monte is de enige die ik nog zou overwegen.
- Marenko
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Wij huren nu voor het derde jaar bij Roadbear. Dit omdat Roadbear een slide-out heeft en lange en brede bedden. Verder is in het naseizoen met vroegboekkorting het prijsverschil niet van dien aard dat we van verhuurder willen wisselen. Vorig jaar was het prijsverschil iets van 60 euro.
Volgend jaar willen we weer en zal het waarschijnlijk weer een roadbear worden.
Volgend jaar willen we weer en zal het waarschijnlijk weer een roadbear worden.
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wij hebben ook maar één keer in het hoogseizoen hoeven huren bij Road Bear. In het voor- en naseizoen hebben ze heel redelijk prijzen en de campers en service zijn altijd erg goed geweest.
- Isis
- Amerika-expert
- Contacteer:
Monique:
Wat een ellende.
El Monte heeft tegenwoordig dezelfde status als CA; basis. Alleen RB heeft premium.
Dat wil niet zeggen dat je dan slechte campers krijgt alleen wat oudere (naast de nieuwe die ze ook hebben). Wat voroal bij CA tegenhoudt is de verhalen over tijdsverlies door pech én slechte service (of geen service). Ja het verhaal van Nieuwenoord dan hoef je ook geen Moturis meer... wij hebben daar prima ervaring.
Wat een ellende.
El Monte heeft tegenwoordig dezelfde status als CA; basis. Alleen RB heeft premium.
Dat wil niet zeggen dat je dan slechte campers krijgt alleen wat oudere (naast de nieuwe die ze ook hebben). Wat voroal bij CA tegenhoudt is de verhalen over tijdsverlies door pech én slechte service (of geen service). Ja het verhaal van Nieuwenoord dan hoef je ook geen Moturis meer... wij hebben daar prima ervaring.
- Isis
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik kom er langzaamaan achter dat de prijzen bij de meeste reisbureaus als je ze eerlijk vergelijkt (km-ers, verzekeringen etc) voor de afzonderlijke verhuruders gelijk zijn. De prijs van een 27" bij Moturis is even duur bij Travelhome en bij Tioga. Daar zit het voroal in de vlucht.. als je het hele pakketje neemt.
Dus dat maakt niks uit.
Dus dat maakt niks uit.
Der tours kwam ik iets duurder uit... maar 80,- zit waarschijnlijk in de vlucht. Duuseldorf- Frankfurt- Denver)
Motouris
Motorhome S-27 S
With 100 miles per day
http://194.1.207.40/produktinfo.php?val ... 1_12-05/10
The current price for 4 persons is 6852,-.
Tarvelhome geeft als prijs via hun website: camperhuur Moturis S27S €3740,-
Hun vluchten zijn duurder.. (op 3500miles)
Ik kreeg van Camperdeals vandaag een mail waarin ze zeiden dat ze nu geen deals met EM doen omdat ze meer slechte ervaringen hebben teruggekregen. IS dat echt zo ...?Tioga
CAMPERHUUR
Camperverhuurder: Moturis RV and Camping World
Campertype: familie-camper S-27S slide-out
Ophalen in Denver op 26-06-2012
Inleveren in Denver op 23-07-2012
Aantal dagen: 27
Huurprijs: 3186,00
plus de tax in CO $54
Vluchten: Star Alliance (AC CO UA LH) via wat weet ik niet.
4 personen Totaal vliegen €2820,-
- Gypsygirl1
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
- Contacteer:
En zo hebben alle campermaatschappijen wel goede en slechte campers, wij hebben altijd, van 1997 tot aan 2009, goede vrij nieuwe campers getroffen bij Cruise America/Canada en een keer gehuurd bij Road Bear en daar dus een afgetrapte camper meegekregen met allerlei gebreken en slechte service achteraf.
Dat scheen weer aan het R-B verhuurstation te liggen.
Ook daarin zijn erg veel verschillende kwaliteiten, het ene verhuurstation maakt meer werk van het goed afleveren van campers dan het andere.
Dat scheen weer aan het R-B verhuurstation te liggen.
Ook daarin zijn erg veel verschillende kwaliteiten, het ene verhuurstation maakt meer werk van het goed afleveren van campers dan het andere.
Can-Alaska2013:http://revoreis.wordpress.com/
USA2009:http://www.coreningrid2009.wordpress.com
USA2008:http://www.ewiontour2008.wordpress.com
USACan2007:http://www.coreningrid2007.wordpress.com
USACan2005:http://www.coreningrid2005.wordpress.com
USA2009:http://www.coreningrid2009.wordpress.com
USA2008:http://www.ewiontour2008.wordpress.com
USACan2007:http://www.coreningrid2007.wordpress.com
USACan2005:http://www.coreningrid2005.wordpress.com
- Annie
- Amerika-expert
- Partner van: Rob
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Het zal in hun beleving wel zo zijn,maar of het in de praktijk echt zo is.Ik kreeg van Camperdeals vandaag een mail waarin ze zeiden dat ze nu geen deals met EM doen omdat ze meer slechte ervaringen hebben teruggekregen. IS dat echt zo ...?
Het zal misschien ook liggen aan het verhuurkantoor of plaats.
Wij huurden bij E-M en hadden een oudere camper, motorisch was hij goed, er zat wel redelijk wat gebruiksschade aan, niet iedereen schijnt netjes op andermans spullen te zijn.
Bij het inleveren hebben we hier iets van gezegd en zij vertelden eerlijk dat ivm de economy, de campers 1 of 2 jaar langer mee moesten.
Het huren van een camper is zo persoonlijk, de een kijkt naar het budget, de ander wilt een slide-out de volgende een zonnescherm.
Het blijft altijd moeilijk om hier advies in te geven.
Zo hebben we 2 x gehuurd bij RB, dat hoeft voor ons niet meer, nog nooit zoveel ergernis gehad over ramen die open liepen, een piependedeur, de kookplaat die verschrikkelijk rammelde tijdens het rijden.
Voor anderen is dit weer geen reden om daar niet te huren.
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
Een piepende deur hebben wij een keer gehad en dat was verholpen toen we er wat boter in het slot smeerden (we hadden onze eigen wagenbouwer aan boord). Nooit problemen met de ramen gehad en een rammelende kookplaat verhelpen we door nieuwe rubbertjes te vragen voor vertrek (al doende leert men).
- Isis
- Amerika-expert
- Contacteer:
Bij ons rammelde de kookplaat ook enorm en trilde de zijplaat van de keuken helemaal los uit de geniete (schrijf ik dat goed.. werkwoord nieten) keuken. De ramen waren soms ook aan het lopen.. doekje ertussen.. Dat was Moturis en de camper was niet oud (nog geen jaar).
Het blijft dus een gok en mazzel of pech. Het vervelende is dat het behoorlijk wat invloed kan hebben op de vakantie beleving (zeker als je motor of andere essentiele zaken stuk gaan).
Dat maakt het lastig nu te kiezen.
Het blijft dus een gok en mazzel of pech. Het vervelende is dat het behoorlijk wat invloed kan hebben op de vakantie beleving (zeker als je motor of andere essentiele zaken stuk gaan).
Dat maakt het lastig nu te kiezen.
bedankt voor alle info. het blijft een lastige keuze maar we gaan er eens goed over nadenken.
monique bedankt voo r de tip om bij vertrek nieuwe rubbers te vragen voor de kookplaat. ook wij hebben een keer een camper gehad met een rammelende kookplaat.
die haalden we elke reisdag er maar uit, nieuwe rubbers is handiger...
monique bedankt voo r de tip om bij vertrek nieuwe rubbers te vragen voor de kookplaat. ook wij hebben een keer een camper gehad met een rammelende kookplaat.
die haalden we elke reisdag er maar uit, nieuwe rubbers is handiger...
Wel als deze gebreken genoemd ook dus bij die duurdere maatschappijen voorkomen dan hebben wij niks te klagen gehad bij CA.
Want dat gerammel was het vooral en slecht sluitende gordijnen en dat soort dingen.
Alleen dat de kachel stuk ging uitgerekend in Yellowstone bij -5C. Tja toen hebben we even op z'n ouderwets gewassen ipv gedouched en heeeeeeeeeeeeeeeeeeeel snel. Dat had niet veel langer moeten duren trouwens. Hierna werd het plus 30C dus geen problemen meer.
Want dat gerammel was het vooral en slecht sluitende gordijnen en dat soort dingen.
Alleen dat de kachel stuk ging uitgerekend in Yellowstone bij -5C. Tja toen hebben we even op z'n ouderwets gewassen ipv gedouched en heeeeeeeeeeeeeeeeeeeel snel. Dat had niet veel langer moeten duren trouwens. Hierna werd het plus 30C dus geen problemen meer.

Lastige keuzes, iedere keer weer. Ik houd nu ook mijn hart vast voor wat we nu mee krijgen van El Monte. 2 jr geleden weliswaar een rammelbak ( op slechte wegen) maar behalve een losse rubber strip (gewoon er maar afgeknipt en een uur voor inleveren er weer in geduwd) geen problemen. Stopte wel voor het afreizen handdoeken en zo in de pannenkastjes en legde de glasplaat vd magnetron op bed, hahaha.Gelukkig is mijn man technisch en kan zowat alle reparaties zelf wel aan.
- Annie
- Amerika-expert
- Partner van: Rob
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Heb nog nooit ergens handdoeken tussen gestopt, vind het rammelen van de pannen wel meevallen, ik doe die altijd in de la onder het fornuis hebben ze niet de ruimte om te rammelen.
In de la van het bestel leg ik een stukje antislip of zoals de laatste keer een nieuw sopdoekje.
Rij je op een slechte weg, dan rammelt alles.
De glasplaat van de magnetron heb ik de laatste reizen er gewoon in de magnetron laten zitten, E-M advieseert wel om hem er uit te halen, het is natuurlijk wel een projectiel als je een noodstop moet maken en de deur van de magnetron vliegt open.
Zo is er een tijdens een noodstop een kastdeur open gegaan, het blik koffie belandt dan wel erg dicht in de buurt van de cabine.
In de la van het bestel leg ik een stukje antislip of zoals de laatste keer een nieuw sopdoekje.
Rij je op een slechte weg, dan rammelt alles.
De glasplaat van de magnetron heb ik de laatste reizen er gewoon in de magnetron laten zitten, E-M advieseert wel om hem er uit te halen, het is natuurlijk wel een projectiel als je een noodstop moet maken en de deur van de magnetron vliegt open.
Zo is er een tijdens een noodstop een kastdeur open gegaan, het blik koffie belandt dan wel erg dicht in de buurt van de cabine.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 2 Reacties
- 733 Weergaves
-
Laatste bericht door daisydpl
-
- 5 Reacties