Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Terugreis vanaf ander vliegveld in andere staat?

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
Magnolia87
Amerikakenner

Terugreis vanaf ander vliegveld in andere staat?

Bericht door Magnolia87 »

Het idee is ontstaan om in november met ons gezin (mijn ouders, broertje en ik) naar de VS te gaan. Super gaaf natuurlijk! Mijn broertje, ik en mijn vader zijn alledrie al eens in NYC geweest, maar mijn moeder nog niet. Wij willen er dolgraag nog een keer naartoe en mijn moeder is er ook wel benieuwd naar, maar een hele week NYC is waarschijnlijk te veel voor haar. We kwamen dus op het idee om ook nog een andere stad te gaan bezoeken, namelijk Boston of Washington D.C. Voorkeur gaat uit naar Washington D.C., en ik bedacht mij dat we na een paar dagen NYC best een auto kunnen gaan huren, om naar Washington D.C. te gaan rijden. Alleen....we willen dan het liefst vanaf Washington D.C. weer terugvliegen ook, want dat is veel praktischer natuurlijk dan weer weer terugrijden naar NYC. Ik weet dat het mogelijk is, maar ik vroeg mij af of iemand hier op het forum er ervaring mee heeft?
Laatst gewijzigd door Magnolia87 op 07 sep 2011, 10:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Jostravels
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Terugreis vanaf ander vliegveld in andere staat?

Bericht door Jostravels »

Hoi Magnolia,

ik denk dat de meeste mensen op het forum hier wel ervaring mee hebben, want het is inderdaad veel praktischer om niet vanaf hetzelfde vliegveld terug te vliegen. Veel websites bieden de optie om hiervoor een optie aan te vinken. Op de site van klm klik je bijvoorbeeld op 'terugvlucht vanaf/naar andere bestemming'. Bij vliegwinkel zit de optie onder de knop 'meer zoekopties'. Zo heeft bijna elke site wel de mogelijkheid om zulke vluchten te boeken. Het is meestal nauwelijks duurder dan een retourtje, een paar tientjes...
Zoveel te zien zo weinig tijd: waarheen gaat de volgende reis?!
2008: Zuidwest-USA
2011: New York & het diepe zuiden
tosca
Amerika-expert

Bericht door tosca »

Het is geen enkel probleem om vanaf een staat terug te vliegen en de meeste forumleden doen het op die manier, omdat je anders een rondje zou moeten rijden. Op deze manier kun je vaak een betere route uitstippelen, zonder dat je plaatsen twee keer hoeft aan te doen :)

Zelf boeken wij meestal bij expedia.com. Maar er zijn vele andere sites waar je kunt boeken. Wanneer je zoekt kun je vaak kiezen voor "multi-city" en dan kun je zelf de plaatsen invullen waarop en waarvandaan je weer wilt vertrekken.

Verder zou je er ook over kunnen denken om tussen NY en DC de trein te gebruiken, zeker als je niet van plan bent verder iets met de auto te doen (wat in beiden steden waarschijnlijk het grootste gedeelte van de tijd zo is). De trein heeft een goede, relatief goedkope verbinding tussen de steden. Hiervoor kun je kijken bij Amtrak.
Magnolia87
Amerikakenner

Jeetje ik ben echt blind, ik heb die optie totaal over het hoofd gezien op de website van KLM! Bedankt voor de tips! Maar het is dus geen probleem voor de douane als je een enkeltje naar dat vliegveld hebt geboekt, zolang je maar dat andere enkeltje terug naar Nederland ook kunt laten zien?

De trein is ook een optie inderdaad, maar we vinden het erg leuk om zelf door het Amerikaanse landschap te rijden en vinden het fijn om zelf te auto nog te kunnen pakken in Washington D.C., om bijvoorbeeld iets buiten Washington D.C. te bezoeken. Binnenlandse vlucht is geen optie, want mijn moeder is er van overtuigd dat ze in net zo'n klein vliegtuig terecht zal komen als de vorige keer, en ze is als de dood om neer te storten (in de auto heb je veel meer kans om te verongelukken, maar dat ik krijg ik er bij haar niet in).
SpaceAce
Amerika-expert
Partner van: Njit
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door SpaceAce »

Paar keer gedaan, geen probleem!
Vaak kost het ook niet meer als weer vliegen vanaf dezelfde plaats. Overigens NIET twee enkeltjes boeken, maar voor 'multi city' kiezen op de boekingssite.

In 2005:
Vliegen op San Francisco (CA), terug vanaf Las Vegas (NV)
Maatschappij:Delta Airlines
Site: vliegtarieven.nl

In 2010:
Vliegen op Chicago (IL), terug vanaf Atlanta (GA)
Maatschappij: KLM
Site: KLM.nl

En in 2012 gaan we:
Vliegen op Denver (CO) en terug vanaf Houston (TX)
Maatschappij: KLM
Site: KLM.nl

Edit: ik zie dat er ondertussen behoorlijk wat gereageerd is... Dus mijn post is een beetje spuit 11 :lol:
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
Magnolia87
Amerikakenner

Bedankt voor je reactie SpaceAce! Ik had inderdaad al ontdekt dat ik niet twee enkeltjes moet boeken, maar inderdaad die optie aan moet vinken. De prijs valt inderdaad reuze mee! Bij KLM heb je al voor 700 euro een ticket vanaf verschillende vliegvelden!
bluemoon
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door bluemoon »

Als ik op de site van usareisen.de kijk dan heeft Avis als enige de mogelijkheid om kosteloos een auto gehuurd in NY weer in te leveren in Boston of Washington.
Keine Einweggebühren werden erhoben
Bei einer Entfernung ziwschen Übernahme- und Rückgabestation bis 99 Meilen
Innerhalb der Staaten Florida, Kalifornien, Texas, Ohio, North Carolina und Virginia.
Bei Übernahme in Kalifornien und Rückgabe in Arizona, Oregon oder Washington State
Zwischen Kalifornien und Nevada
Zwischen den Flughafenstationen Boston, New York (JFK+LGA), Newark, Philadelphia und Washington D.C. (IAD+DCA)
http://www.usareisen.de/mietwagen/avis/
Doe er je voordeel mee !
Crisis ? What Crisis ?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer