Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

autohuur vragen

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
hansenwilma
Amerika-newbie

autohuur vragen

Bericht door hansenwilma »

Hoi allen,

Wij zitten met 2 vraagjes waarvan ik hoop dat jullie ze voor mij kunnen beantwoorden!

Krijg ik pechhulp bij de huur als ik boek via usareisen.de!? Ik lees namelijk dat sommige een breakdown service/verzekering afsluiten bij aankomst?

Daarnaast nog een vraag over Dollar op San Francisco Airport, heeft iemand hier ervaringen mee? Zo ja, wat voor auto? Hoe was de gang van zaken? Mocht je zelf uitkiezen? Zijn ze opdringerig met het aansmeren van onnodige zaken?

Alvast heel erg bedankt!

Groetjes,

Hans&Wilma
TerlinguaCreek
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: autohuur vragen

Bericht door TerlinguaCreek »

Half november huren we een auto bij Dollar op SFO, dus daarna kan ik je er meer over vertellen.

In juli 2010 hebben we op SFO bij Alamo gehuurd en daar werd 1x netjes gevraagd of we een upgrade wilden. Hierop netjes 'nee' geantwoord en geen gedoe verder. Bij Dollar heb ik in november 2010 een auto gehuurd, maar dat was bij het MGM in Las Vegas. Hier werd er helemaal geen upgrade aangeboden, alleen een navigatiesysteem. Over het algemeen denk ik dat je het vooral te maken heeft met welke medewerker je op dat moment treft.
2009: New York + Coast-to-Coast (Miami - Los Angeles)
2010: New York + Southwest
2010: Las Vegas
2011: San Francisco - Las Vegas
2014: Seattle - Seattle (o.a. 101, Yosemite, Las Vegas)
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Vraag het even na, maar als je ANWB lid bent, kun je, volgens mij, in de VS ook hulp krijgen van de zustermaatschappij AAA. Ze hebben een gratis (800) nummer en je kunt dan in ieder geval naar de dichtsbijzijnde garage. De verhuurbedrijven hebben zelf ook hulpdiensten, ook een 800 nummer, waar ze hulp geven en eventueel het omruilen van een auto regelen. AAA kan misschien wat sneller zijn omdat ze met plaatselijke garages werken, maar het verhuurbedrijf regelt waarschijnlijk meer dan alleen maar takelen.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
US-fanboy
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door US-fanboy »

De verhuurmaatschappij is verplicht je een goedwerkend voertuig mee te geven, en als je daar pech mee hebt dit zsm op te lossen (eventueel door vervangend vervoer te regelen).

De pechhulp die je bij kunt kopen is hulp die je dan krijgt bij fouten waar je "zelf" oorzaak van bent : bijv. bij een lekke band, het tanken van verkeerde brandstof of zonder brandstof komen te zitten.
Je kunt zelf beter inschatten of dit je zou kunnen gaan overkomen dan dat iemand op dit forum dat kan.
Persoonlijk vind ik pechhulp bijkopen onzin.

Maar... als je regelmatig diesel tankt ipv benzine of zelf geen lekke band kunt verwisselen dan is het vast een uitkomst 8)

Geen ervaringen met Dollar.
laguna62
Amerikafan
Partner van: Lyan
Aantal x V.S. bezocht: 17

Bericht door laguna62 »

Hoi,

Je huurt een auto,dus bij pech bel je de verhuurder maar en die zorgt dan wel voor of reparatie of voor een vervangende auto,de verzekering waar ze nog wel eens om vragen om af te sluiten is road assistence,maar dat is meer voor een lekke band of sleutel kwijt of lege tank.
Heb dit jaar een auto gehuurd bij Dollar in LV via usareisen.de en heb onderweg een lekke band gehad,deze laten repareren bij een plaatselijke garage,de kosten waren 25 dollar en zelf deze kosten heb ik van Dollar terug gekregen,nu moet ik wel zeggen dat ik wel de duurste verzekering had van usa reisen.

Groet Albert.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer