Type gehuurd: Full-Size SUV
Verhuurder: Alamo
Gereserveerd bij: Drive-usa.de
Opgehaald in: SFO
Afgeleverd in: LAS
Meegekregen: GMC Yukon XL
Wanneer: 2 september tot/met 9 september 2011
Upgrade genomen (hoeveel ter plaatse bijbetaald/gekregen (gratis)): Gratis upgrade naar wat ik meen een premium SUV is. In eerste instantie werd ons een Buick Enclave aangewezen, maar toen ik kenbaar maakte dat we toch echt graag een Chevy Tahoe wilden (hoewel de Enclave luxer mag zijn, had ik me erg verheugd op de Tahoe, aangezien ik dit een van de mooiste SUVs van het moment vind), moesten we weer even wachten. Toen kwam er een splinternieuwe (10 mijl gereden!) GMC Yukon XL (ofwel de grote broer van de Tahoe) voorrijden en vroeg men of we daar tevreden mee zouden zijn. Deze snel genomen en zeer zeker geen spijt van gehad.
Waardering (1-10, waarbij 1 = slechtst, 10 = best) en persoonlijke ervaring: Heel dikke 9. Ik vind grote auto's sowieso een genot om in te rijden en deze beul stelde niet teleur. Meer dan genoeg ruimte voor ons drieën, voorzien van de nodige luxe (leer, achteruitkijkcamera, parkeersensoren voor/achter) en uiteraard de nodige plastic. Fijne V8 die meer dan voldoende vermogen levert en op de snelweg 4 cilinders kan uitschakelen zodat je wat zuiniger rijdt. Uiteindelijk rond de 1 op 7 gehaald: met de behoorlijke tank (ik meen rond de 90/95 liter) konden we simpel in een keer van SF naar LA (en nog een dag in LA) (rond)rijden.
Foto:

In Pasadena, CA.
Type gehuurd: Mid-Size SUV
Verhuurder: Alamo
Gereserveerd bij: Drive-usa.de
Opgehaald in: LAS
Afgeleverd in: SFO
Meegekregen: Kia Sorrento
Wanneer: 9 september tot/met 24 september 2011
Upgrade genomen (hoeveel ter plaatse bijbetaald/gekregen (gratis)): Geen upgrade genomen, hoewel de Sorrento een Standard SUV kan zijn.
Keuzemogelijkheid of toegewezen: De keuze was tussen de Sorrento en een nieuwe Dodge Durango. Omdat we nog heel wat kilometers moesten, wilden we een wat zuinigere auto en daarom de Kia genomen. Domste beslissing van de vakantie (en niet alleen omdat die Dodge er geweldig uitziet).
Waardering (1-10, waarbij 1 = slechtst, 10 = best) en persoonlijke ervaring: Een 4. Dit cijfer komt mede tot stand door de discrepantie tussen de Yukon en de Sorrento. Van behoorlijke luxe kom je in een zeer matig aangeklede auto terecht. Belangrijker dan dat: de auto had al 36000 mijl gereden (ik geloof dat behoorlijk veel is voor een huurauto): hij trilde erg in het stuur bij snelheden boven 60 m/u. Al snel besloten om de auto om te ruilen, maar toen waren we al in Hurricane, UT. Teruggereden naar St. George waar ze op het grappige kleine vliegveld (de stadslocatie was niet open) geen auto's beschikbaar hadden. Vanuit LAS zouden ze een nieuwe sturen, maar ondertussen kwam er toch een Hyundai Santa Fe binnen. Omdat we al enkele uren hadden gewacht en we nog moesten eten en naar Kanab, UT, moesten rijden, besloten om de kleinere Santa Fe te nemen.
Opgehaald in: St. George, UT
Afgeleverd in: SFO
Meegekregen: Hyundai Santa Fe
Wanneer: 10 september tot/met 24 september 2011
Waardering (1-10, waarbij 1 = slechtst, 10 = best) en persoonlijke ervaring: Een 6+. Op zich weinig mis met de auto, maar ook niets spannends aan. In 1 vakantie van een V8 naar een V6 naar een 4 cilinder valt toch zwaar

. De Santa Fe reed soms wat nerveus door de bergen van Colorado, heeft niet zo veel vermogen, en is gewoon niet de auto die ik graag in de VS zou willen huren.
Foto:

Op de geweldige Million Dollar Highway