Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Auto gehuurd? Welke kreeg jij mee? (Deel 2 reviews vanaf 2010.)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
emporionelis
Amerika-ontdekker

Re: Auto gehuurd? Welke kreeg jij mee? Deel 2 reviews vanaf

Bericht door emporionelis »

Type gehuurd: Cabrio
Verhuurder: Alamo
Gereserveerd bij: eAutohuur
Opgehaald in: Tampa airport
Afgeleverd in: Miami airport
Meegekregen: Chrysler 200
Wanneer: 2 - 7 october
Upgrade genomen (hoeveel ter plaatse bijbetaald/gekregen (gratis)): nee
Keuzemogelijkheid of toegewezen: keuze
Waardering (1-10, waarbij 1 = slechtst, 10 = best) en persoonlijke ervaring: 8!! Wij hadden de keus uit 3 verschillende cabrio's, 2x Sebring en 1x een 200 met 16km op de teller. Ik had natuurlijk op een Mustang of Camaro cabrio gehoopt maar als goeie derde was de 200.
Na ruim 2 weken in een 350pk V8 te hebben gereden was het even slikken toen de 2.4 V4 gestart werd ... maar goed, lekker kap open en genieten maar! :thumbup:
Kofferbak met de kap dicht was vrij ruim (2x grote en 3x kleine koffers) met de kap open kon je nog 2x kleine koffers kwijt.
Leuke gadget was de kap op afstand via de afstandsbediening te openen :lol:

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Dorien
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Dorien »

Type gehuurd: Cabrio
Gereserveerd bij: Joker (reisbureau)
Opgehaald in: LAX
Afgeleverd in: LAX
Meegekregen: Mustang V6
Wanneer: 3 - 23 september
Keuzemogelijkheid of toegewezen: toegewezen
Waardering (1-10, waarbij 1 = slechtst, 10 = best) en persoonlijke ervaring: 8!! Plaats in de kofferruimte was juist genoeg voor 2 reisZAKKEN, koffers gingen er denk ik niet in, het rijden zelf was héél fijn! 1 nadeel was wel dat het gedeelte waar je je voeten moet zetten heel vlug warm werd aan beide kanten, de uitlaat kwam daar onderdoor, en het was al vrij warm toen! :-) Voor de rest geen opmerkingen. Heel fijne wagen!

* Over ALAMO, wij hebben 2uur moeten aanschuiven voor we eindelijk onze wagen hadden.. het was heel druk!
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Type gehuurd: awd Standard SUV
Verhuurder: National
Gereserveerd bij: Usareisen
Opgehaald in: Newark
Afgeleverd in: Phoenix
Meegekregen: Mitsubishi Endeavor
Wanneer: 10 september-5 november 2011
Upgrade genomen (hoeveel ter plaatse bijbetaald/gekregen (gratis)): Nee
Keuzemogelijkheid of toegewezen: We hadden de keuze uit vele auto's maar de meeste waren ouder of vielen in een kleinere klasse. Jeep Grand Cherokee, onze eerste keus, was er niet. Uiteindelijk de Mitsubishi genomen omdat dit de nieuwste auto was en ook een van de grootste.
Waardering (1-10, waarbij 1 = slechtst, 10 = best) en persoonlijke ervaring: Zesje. Net voldoende omdat hij ons zonder brokken 9000 miles verder bracht. Verder een Japans koekblik zonder luxe en matige stoelen. Onhandige indeling van de kofferruimte en de achterbank kon niet geheel plat. Er zat niet eens een buitentemperatuurmeter in. Verbruik ca 18-20 mpg. Vooral het verbruik bij sneller rijden dan 70 mph was hoog. Het geheel zwarte dashbord deelde ook al niet mee in de feestvreugde. Over National verder geen klachten, de drop-off in Phoenix ging razendsnel en aan autowassen doen we niet, maar een auto als deze komt er bij ons niet meer in.
Liz
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Liz »

Type gehuurd: Standard SUV/AWD
Verhuurder: Hertz
Gereserveerd bij: Hertz (In eerste instantie bij Reisburo Nijenhuis, maar na faillissement van reisburo een week voor ons vertrek moest ik hals over kop zelf een nieuwe reservering maken bij Hertz).
Opgehaald in: Houston, TX
Afgeleverd in: Houston, TX
Meegekregen: Zilvergrijze Mitsubishi Endeavour
Wanneer: 20-10 t/m 10-11-2011
Upgrade genomen (hoeveel ter plaatse bijbetaald/gekregen (gratis)): Nee, wel gevraagd, maar vonden we te duur.
Keuzemogelijkheid of toegewezen: Toegewezen. Chevrolet Traverse/ Jeep Cherokee gevraagd, maar de Mitsubishi gekregen.
Waardering (1-10, waarbij 1 = slechtst, 10 = best) en persoonlijke ervaring: Een 6½.
Wij hebben niet zo'n schik gehad met onze Mitsubishi. Er zat echt geen enkele luxe in, terwijl we het erg goed gewend waren de afgelopen jaren met de meest luxueuze types Chevrolet. Ook ik heb de buitentemperatuurmeter gemist. Mijn man klaagde over het hoge benzineverbruik.
Geen klachten over de bergruimte kofferruimte en achterbank.
Wat er wel in zat? Alleen cruise control en een heel simpele tripmeter.
Al met al een té eenvoudige uitvoering van een SUV voor het geld dat we ervoor betaald hebben en dat zijn we van Hertz niet gewend.
Dropoff verloopt bij Hertz altijd rimpelloos. Binnen twee minuten is alles geregeld en er wordt nergens naar gekeken.
Nog een laatste opmerking: Vorig jaar en ook dit jaar viel ons op dat de auto helemaal niet schoon was. Overal nog kruimels en viezigheid, bah!
En het huurcontract van de vorige huurder lag nog in het dashboardkastje.
16x USA / 30 staten
Bushmaster
Amerika-expert

Bericht door Bushmaster »

Type gehuurd: Midsize SUV
Gereserveerd bij: Usareisen.de
Opgehaald in: Las Vegas
Afgeleverd in: Las Vegas
Meegekregen: Ford Escape (Jeep Liberty)
Wanneer: 5nov-11nov 2011
Upgrade genomen (hoeveel ter plaatse bijbetaald/gekregen (gratis)):
Waardering (1-10, waarbij 1 = slechtst, 10 = best) en persoonlijke ervaring: 9
Bij alamo met voucher van Usareisen via de terminals zelf de huurbon kunnen printen (geen gez**k met upgrades en road-side-ass.)
Ford kreeg na 2 dagen wel een erg vette achterruit ("ontplofte" schokbreker rechts achter), auto geruild voor Jeep met 2000 mijl op de teller. Omruilen was met 5 minuten gepiept, auto neerzetten en gelijk een nieuwe pakken, hoefden niet terug naar de balie. Beide auto's met werkende sat.radio
Binsbergen
Amerika-ontdekker

Bericht door Binsbergen »

Gereserveerd bij: Usareisen.de
Opgehaald in: Denver
Afgeleverd in: Las Vegas
Meegekregen: Chevrolet Suburban 2012
Wanneer: 13 september t/m 29 september
Upgrade genomen (hoeveel ter plaatse bijbetaald/gekregen (gratis)): upgrade genomen voor 300 dollar
Waardering (1-10, waarbij 1 = slechtst, 10 = best) en persoonlijke ervaring: dikke 10!
Super auto, geweldig om mee te rijden. Ruimte zat uiteraard en prima om off-road mee te rijden (ook al mag dat uiteraard niet).
Bijlagen
CIMG575222.jpg
Katja
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12
Contacteer:

Bericht door Katja »

Type gehuurd: Fullsize
Gereserveerd bij: Priceline (alleen doen als je een CC hebt die alles dekt)
Opgehaald in: Tampa
Afgeleverd in: Tampa
Meegekregen: Hyundai Sonata
Wanneer: 7 t/m 14-11
Upgrade genomen (hoeveel ter plaatse bijbetaald/gekregen (gratis)): Er werd een upgrade naar een premium aangeboden maar deze heb ik afgeslagen. Hij heeft toen de auto die ik eigenlijk toegewezen had gekregen veranderd in deze omdat het een betere, grotere en zuinigere auto was.
Keuzemogelijkheid of toegewezen: Toegewezen.
Waardering (1-10, waarbij 1 = slechtst, 10 = best) en persoonlijke ervaring: 8,5. Geen spannende auto maar heel comfortabel en super ruim, een erg goede motor waardoor hij lekker snel was en onvoorstelbaar zuinig. Ik heb bijna 1000km gereden zonder te tanken. Service bij Avis was snel en correct.
Erik|USA
Amerika-newbie

Bericht door Erik|USA »

Type gehuurd: Midsize
Verhuurder: Hertz
Gereserveerd bij: Hertz
Opgehaald in: Miami Int Airport
Afgeleverd in: New Orleans Louis Armstrong Airport
Meegekregen: Mustang Coupe V6
Wanneer: 28 september tot 9 October
Upgrade genomen (hoeveel ter plaatse bijbetaald/gekregen (gratis)): Bij aankomst bij de balie kreeg ik eerst een Chevrolet Cruze aangeboden, en nadat ik aangaf dat ik een medewerker van Hertz was in Nederland kreeg ik een upgrade naar een fullsize. Helaas hadden ze alleen een Toyota Camry en daar ga ik toch echt niet in rijden als 24 jarige (ben geen bejaarde). Toen maar de Cruze geaccepteerd op aanraden van de dame achter de balie. Aangekomen in de garage zag ik toch wel een aantal veel mooiere cabrio's. Na een kort praatje met de dame in de garage waarin ik maar weer eens aangaf dat ik ook bij Hertz werkt kon ik mij melden bij de info balie in de garage om een bloedrode Mustang Coupe voorgereden te krijgen (voor een cabrio had ik 25 moeten zijn)
Keuzemogelijkheid of toegewezen: Toegewezen.
Waardering (1-10, waarbij 1 = slechtst, 10 = best) en persoonlijke ervaring: 9, wat een geweldige service en perfecte auto voor mijn roadtrip van Miami naar NOLA, zeker als autoliefhebber is dit een ideale auto om de highways te bestormen, de auto dan ook met een stuk minder profiel op de achterbanden weer terug ingeleverd. Als het een V8 was geweest dan had het een 10 geworden.
Dit had ik opgelost door een Dodge Challenger S/T V8 HEMI mee te nemen van Vegas naar LA.
Frans H
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door Frans H »

Type gehuurd: economy
Verhuurder: Dollar
Gereserveerd bij: Expedia
Opgehaald in: Las Vegas Mc Carran Int
Afgeleverd in: Las Vegas Mc Carran Int
Meegekregen: Nissan verso
Wanneer: 15-11-2011
Keuzemogelijkheid of toegewezen: ja, netjes op gewezen niets opgedrongen
Waardering (1-10, waarbij 1 = slechtst, 10 = best) en persoonlijke ervaring: 7. Baliemedewerkster 8, hulp in de garage bij autouitgifte 3.

Medewerker in garage bij uitgifte zei letterlijk: zoek er maar 1 uit en succes ermee. Op een vraag van kwam niet eens antwoord meer.

Auto reed best aardig, wel windgevoelig. Redelijk zuinig. Kofferbak pasten 2 grote koffers in en 2/3 weekend tassen. Ruitenwissers waren slecht: als je die gebruikte zag je minder als ervoor.
bluemoon
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door bluemoon »

Type gehuurd: Mustang convertible (or similar)
Gereserveerd bij: CarHireAgency.co.uk
Opgehaald in: Miami Airport
Afgeleverd in: Miami Airport
Meegekregen: Chrysler Sebring
Wanneer: 2 november tot 23 november 2011
Keuzemogelijkheid of toegewezen: ik kon kiezen uit 1 rij met allemaal Sebrings, misschien stond er ook wel een Chrysler 200 bij (dit is de opvolger van de Sebring) maar dat was mij niet opgevallen, het was al laat en ik was moe.
Waardering (1-10, waarbij 1 = slechtst, 10 = best) en persoonlijke ervaring: 7. Het was mijn eerste keer met een cabrio; bijna altijd met het dak open gereden.
De uitrusting was ik wel tevreden over, dit was de 1e keer dat ik Sirius sattelietradio had (in vorige jaren 4x een auto gehuurd zonder) dat was wel mooi.
Alleen de bagageruimte was een tegenvaller, ik was er vanuit gegaan dat ik een Mustang kreeg en op een engels Mustangforum had ik op een foto gezien, dat een grote stoffen koffer wel in de bagageruimte paste als het dak open was.
Helaas was dat bij de Sebring niet zo, de koffer moest op de achterbank, nu reisde ik alleen dus dat was geen probleem. Volgende keer (sport)tassen meenemen als ik weer een cabrio huur.

Foto:
Afbeelding
Auto op strand van Daytona Beach
Crisis ? What Crisis ?
IvoH
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door IvoH »

Gereserveerd bij: www.usa-reisen.de
Opgehaald in: Los Angeles Airport (LAX)
Afgeleverd in: Idem (LAX)
Meegekregen: Ford Edge (standaard SUV)
Wanneer: 2 November opgehaald en 3 december ingeleverd
Upgrade genomen (hoeveel ter plaatse bijbetaald/gekregen (gratis)): Upgrade geregeld. Upgrade aangeboden gekregen naar Standaard SUV voor 12 dollar per dag, die zou veel beter zijn voor de lange afstand en lange reisdagen. Vriendelijk afgeslagen (scheelt toch weer 300 dollar). Bij het kiezen van de auto's stonden geen auto naar mijn zin. 5 Jeep Patriots 1 Volkswagen Tiguan en 1 Hyundai Santa Fe. Bij de standaards stond mijn grote favoriet(Ford Edge) naast mijn nummer 2(Jeep Grand Cherokee). Heel brutaal naar de aanspreekpunt van het terrein gelopen of ik die Edge niet mee kon krijgen. "We konden wel wat regelen was het antwoord" Hij heeft zijn goedkeuring geschreven op het huurformulier dat de auto OK was dat ik hem meenam. Als dank heb ik hem een tip van 20 dollar gegeven. Ik was zijn held en heeft die hele auto goed voor me ingesteld.
Ook de wegenwachthulp afgewezen. Wel een Satnav gevraagd.
Keuzemogelijkheid of toegewezen: Zelf gekozen.
Waardering (1-10, waarbij 1 = slechtst, 10 = best) en persoonlijke ervaring: 10! Geweldige luxe auto. Alles ging automatisch of kon ik anders instellen. Auto was nog relatief zuinig voor zijn 3.5 liter motor. 23.8liter per gallon uiteindelijk. Kracht genoeg om me zonder moeite overal te krijgen.
Foto + event. foto van kofferbakinhoud: klik hier
Tommyw
Amerika-newbie

Bericht door Tommyw »

Type gehuurd: Fullsize SUV (FFAR)
Gereserveerd bij: eautoverhuur.nl
Opgehaald in: Miami
Afgeleverd in: Miami
Meegekregen: Ford expedition
Wanneer: November 2011
Upgrade genomen (hoeveel ter plaatse bijbetaald/gekregen (gratis)): Nee, wel aangeboden gekregen voor een x bedrag.
Keuzemogelijkheid of toegewezen: Keuze, we hadden keuze uit verschillende Tahoe`s en een expedition, de expedition genomen vanwege de ruimte. Is toch wel een slag groter dan een Tahoe.
Waardering (1-10, waarbij 1 = slechtst, 10 = best) en persoonlijke ervaring: 9! Erge fijne reisauto, we waren met 5 mensen en dan is deze auto echt een uitkomst.310 pk V8 gekoppeld aan een fijn schakelende 6 traps automaat. Ruimte in overvloed en ook ruimte genoeg voor alle koffers. Derde rij kan je prima zitten, maar kan ook helemaal weg geklapt worden, zodat je een vlakke laadvloer hebt. Voor de rest van alle luxe voorzien op leren bekleding na. Ook verschillende radioaansluitingen, zoals USB en TA kabel. Deze auto kon ook op E85 rijden, wat weer goedkoper is, maar het verbruik stijgt dan met 30%, dus schiet je er uiteindelijk niks mee op. Uiteindelijk 3500 kilometer mee gereden.

Afbeelding
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Type gehuurd: Mid size SUV
Gereserveerd bij: drive usa.de
Opgehaald op: LAX
Afgeleverd op: LAX
Meegekregen: Hyundai Santa Fe
Wanneer: 19 december 2011
Upgrade genomen (hoeveel ter plaatse bijbetaald/gekregen (gratis)): Nee, ook niet aangeboden.
Keuzemogelijkheid of toegewezen: Kon zelf kiezen.
Waardering (1-10, waarbij 1 = slechtst, 10 = best) en persoonlijke ervaring: 10, ik blijf een grote fan van deze auto. Grote bagageruimte, auto rijdt lekker en zit ook heerlijk.
renejansen111
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door renejansen111 »

Gereserveerd bij: eAutohuur
Opgehaald in: LAX
Afgeleverd in: LAX
Meegekregen: Jeep Liberty, later omgeruild voor een Chevy Impala
Wanneer: maart/april 2011
Upgrade genomen (hoeveel ter plaatse bijbetaald/gekregen (gratis)): Downgrade eerder
Keuzemogelijkheid of toegewezen: keuze maar veel te duur
Waardering (1-10, waarbij 1 = slechtst, 10 = best) en persoonlijke ervaring: 5.
We hadden eerst de Jeep Liberty, maar daar zat geen bagage afdekking in. En aangezien we altijd de koffers achter in de auto laten staan, vonden we dat niet zo'n prettig idee. We zijn de volgende dag terug gegaan om te vragen of we dat wel konden krijgen. Toen werd ons verteld dat als we een auto wilden met privacy glass achter (een Ford Escape die we eigenlijk gehuurd hadden) moesten we 200 dollar bijbetalen voor 2 weken. En als we een Chevy Suburban wilden, was het 400 dollar. Andere keuze was een Chevy Impala die we uiteindelijk maar genomen hebben. Wel een stapje terug, maar in ieder geval wel de bagage veilig in de auto.

Afbeelding
1995: Ontario-Quebec-New York
2008: British Columbia
2008: Florida
2010: British Columbia - Alberta
2011: California - Utah - Arizona - Nevada
2012: Florida
Ta2 Gerrit
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 35
Contacteer:

Bericht door Ta2 Gerrit »

Een eenvoudig zwart laken van de Walmart ($3.00) had dit "leed" misschien kunnen voorkomen.
Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times. Onze reissite; DILLIGAF
Afbeelding
2010 "I've been standing on a corner in Winslow Arizona"
dennis-480
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door dennis-480 »

Type gehuurd: Mid size SUV
Gereserveerd bij: traveltrend
Opgehaald in: Los Angeles Lax
Afgeleverd in: Los Angeles Lax
Meegekregen: Dodge Durango v6 awd
Wanneer: 4-10-2011 tot 19-10-2011
Upgrade genomen (hoeveel ter plaatse bijbetaald/gekregen (gratis)): Zouden eerst een kia sportage 4 cilinder krijgen, maar die vond ik te lichte motor voor in de bergen, dus heb ik 1000$ bijbetaald voor een Dodge Durango v6 awd, aangezien ben ik een Dodge fan :lol: :lol:
Keuzemogelijkheid of toegewezen:
Waardering (1-10, waarbij 1 = slechtst, 10 = best) en persoonlijke ervaring: waardering 8, goeie auto, met alles erop en eraan, was super tevreden ermee, hebben rond de 5500 km gereden.

Afbeelding

* Note mod (Marco):
Een aantal vragen/opmerkingen n.a.v. dit bericht afgesplitst naar: viewtopic.php?f=30&t=39001
Radiowood
Amerika-ontdekker

Bericht door Radiowood »

Type gehuurd: Full-Size SUV
Gereserveerd bij: Drive-usa.de
Opgehaald in: SFO
Afgeleverd in: LAS
Meegekregen: GMC Yukon XL
Wanneer: 2 september tot/met 9 september 2011
Upgrade genomen (hoeveel ter plaatse bijbetaald/gekregen (gratis)): Gratis upgrade naar wat ik meen een premium SUV is. In eerste instantie werd ons een Buick Enclave aangewezen, maar toen ik kenbaar maakte dat we toch echt graag een Chevy Tahoe wilden (hoewel de Enclave luxer mag zijn, had ik me erg verheugd op de Tahoe, aangezien ik dit een van de mooiste SUVs van het moment vind), moesten we weer even wachten. Toen kwam er een splinternieuwe (10 mijl gereden!) GMC Yukon XL (ofwel de grote broer van de Tahoe) voorrijden en vroeg men of we daar tevreden mee zouden zijn. Deze snel genomen en zeer zeker geen spijt van gehad.
Waardering (1-10, waarbij 1 = slechtst, 10 = best) en persoonlijke ervaring: Heel dikke 9. Ik vind grote auto's sowieso een genot om in te rijden en deze beul stelde niet teleur. Meer dan genoeg ruimte voor ons drieën, voorzien van de nodige luxe (leer, achteruitkijkcamera, parkeersensoren voor/achter) en uiteraard de nodige plastic. Fijne V8 die meer dan voldoende vermogen levert en op de snelweg 4 cilinders kan uitschakelen zodat je wat zuiniger rijdt. Uiteindelijk rond de 1 op 7 gehaald: met de behoorlijke tank (ik meen rond de 90/95 liter) konden we simpel in een keer van SF naar LA (en nog een dag in LA) (rond)rijden.

Foto:
Afbeelding
In Pasadena, CA.

Type gehuurd: Mid-Size SUV
Gereserveerd bij: Drive-usa.de
Opgehaald in: LAS
Afgeleverd in: SFO
Meegekregen: Kia Sorrento
Wanneer: 9 september tot/met 24 september 2011
Upgrade genomen (hoeveel ter plaatse bijbetaald/gekregen (gratis)): Geen upgrade genomen, hoewel de Sorrento een Standard SUV kan zijn.
Keuzemogelijkheid of toegewezen: De keuze was tussen de Sorrento en een nieuwe Dodge Durango. Omdat we nog heel wat kilometers moesten, wilden we een wat zuinigere auto en daarom de Kia genomen. Domste beslissing van de vakantie (en niet alleen omdat die Dodge er geweldig uitziet).
Waardering (1-10, waarbij 1 = slechtst, 10 = best) en persoonlijke ervaring: Een 4. Dit cijfer komt mede tot stand door de discrepantie tussen de Yukon en de Sorrento. Van behoorlijke luxe kom je in een zeer matig aangeklede auto terecht. Belangrijker dan dat: de auto had al 36000 mijl gereden (ik geloof dat behoorlijk veel is voor een huurauto): hij trilde erg in het stuur bij snelheden boven 60 m/u. Al snel besloten om de auto om te ruilen, maar toen waren we al in Hurricane, UT. Teruggereden naar St. George waar ze op het grappige kleine vliegveld (de stadslocatie was niet open) geen auto's beschikbaar hadden. Vanuit LAS zouden ze een nieuwe sturen, maar ondertussen kwam er toch een Hyundai Santa Fe binnen. Omdat we al enkele uren hadden gewacht en we nog moesten eten en naar Kanab, UT, moesten rijden, besloten om de kleinere Santa Fe te nemen.

Opgehaald in: St. George, UT
Afgeleverd in: SFO
Meegekregen: Hyundai Santa Fe
Wanneer: 10 september tot/met 24 september 2011
Waardering (1-10, waarbij 1 = slechtst, 10 = best) en persoonlijke ervaring: Een 6+. Op zich weinig mis met de auto, maar ook niets spannends aan. In 1 vakantie van een V8 naar een V6 naar een 4 cilinder valt toch zwaar :lol:. De Santa Fe reed soms wat nerveus door de bergen van Colorado, heeft niet zo veel vermogen, en is gewoon niet de auto die ik graag in de VS zou willen huren.

Foto:
Afbeelding
Op de geweldige Million Dollar Highway

Afbeelding
Thierry73
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Thierry73 »

Gereserveerd bij: e-autohuur
Opgehaald in: Newark
Afgeleverd in: Newark
Meegekregen: Ford Focus
Wanneer: 23-10-2011
Keuzemogelijkheid of toegewezen: Keuze uit een paar auto's
Waardering (1-10, waarbij 1 = slechtst, 10 = best) en persoonlijke ervaring:
Voor Alamo een 9; erg behulpzaam, zelfs met uitzoeken van de beste route en geen opdringerig gedoe over upgrades of verzekeringen.
Auto 8; prima auto, cruisecontrol, leren bekleding en ruim zat voor twee. Verder gewoon zonder veel poeha.
dominicr
Amerikafan

Bericht door dominicr »

Gereserveerd bij: uscarhire.co.uk
Opgehaald in: MCO
Afgeleverd in: MCO
Meegekregen: Chrysler town & country
Wanneer: 25-12-2011
Upgrade genomen (hoeveel ter plaatse bijbetaald/gekregen (gratis)): Nee
Keuzemogelijkheid of toegewezen: Jazeker, upgrade van economy naar compact voor 12 dollar per dag en dan zou ik alleen vandaag (kerstavond) een gratis upgrade krijgen naar een Minivan. Niet genomen en bij aankomst stond de hele compactrij vol met Minivans (maar volgens de man bij de exit booth hadden ze ook bijna geen auto's meer)
Waardering (1-10, waarbij 1 = slechtst, 10 = best) en persoonlijke ervaring: 9. Goede service aan de balie, niet opdringerig, knopje om het raam van de bijrijder omlaag te laten rollen werkte voor de bijrijder niet meer, resulteerde regelmatig in de vraag "can you roll down my window"
Lenco
Amerika-newbie

Bericht door Lenco »

Type gehuurd: Standard SUV
Gereserveerd bij: sunnycars.nl
Opgehaald in: Los Angeles Airport
Afgeleverd in: Los Angeles Airport
Meegekregen: Ford Explorer XLT
Wanneer: 10-07-2011
Upgrade genomen (hoeveel ter plaatse bijbetaald/gekregen (gratis)): Nee, alleen gevraagd of we roadside assistance wilden, dit geweigerd.
Keuzemogelijkheid of toegewezen: Keuze. Ongeveer 8 auto's beschikbaar, maar allemaal Kia's en Hyundai's waarvan de kofferbakruimte voor onze bagage te krap was. Gelukkig stond de Explorer er, die de grootste kofferbak inhoud had.
Waardering (1-10, waarbij 1 = slechtst, 10 = best) en persoonlijke ervaring: Een 8. Reed prima, maar verbruik door de 4 liter motor was wel erg hoog. Auto had 26.000 mijl gelopen. Op het forum al eens de tip gelezen om de banden te checken. Dit ook gedaan, twee zagen er niet geweldig uit maar omdat het sowieso deze auto moest worden toch maar meegenomen. Later toch een lekke band gehad, gelukkig met Tire Pressure Management System dit snel gemerkt toen we nog in de bewoonde wereld waren. Hoewel we geen roadside assistance hadden en we daarom $ 48 voorrijkosten moesten betalen voor de Amerikaanse wegenwacht om het reservewiel erop te zetten, is uiteindelijk niets in rekening gebracht, netjes! Zonder reservewiel moesten we nog zo'n 2000 mijl rijden en de dichtsbijzijnde bandenshop door Alamo aangewezen was 200 mijl naar het zuiden, terwijl we naar het noorden moesten door Death Valley (alleen daarom al graag een reservewiel :) ). Uiteindelijk bij een lokale bandenboer in Kingman na toestemming van Alamo 2 banden erop laten zetten en voorgeschoten voor ongeveer $ 500. Wel Alamo toen dringend verzocht hier een notitie van de maken in hun systeem. Bij inlevering van de auto alles netjes vergoed door Alamo, geen probleem dus, prima! :clap:

Foto: Zie foto van auto tijdens de wisseling van de band, en rechts de bagage die we meehadden. Dit paste prima in de Ford. :thumbup:
Foto auto.jpg
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer