Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
KLM stopt met rechtstreekse vluchten op Miami
Re: KLM stopt met rechtstreekse vluchten op Miami
Jeetje wat een gedoe! Ben benieuwd wat je als antwoord krijgt
Klantgericht denken/klant Centraal/Klantbelang Centraal staat bij bijna alle financiele dienstverleners hoog in het vaandel (vallen allemaal onder de AFM)SpaceAce schreef:Heehee! Niet bij elk Nederlands bedrijf komt klantgericht denken pas heel laatNjit schreef:Daarin is KLM net als elk ander Nederlands bedrijf. Winstmarge staat op 1, klantgericht denken staat pas veel later...
Wij van de Regiobank hebben zelfs een workshop gehad 'klantgericht denken', meer doen dan de klant verwacht is ons motto!
(of is dit nu een verkapte reclame naar de grootste intermediairbank van Nederland?)
Onze site: http://www.vdheijdeninusa.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Ruud2004 schreef:Op zich zijn ze best wel creatief bij ArkeFly. Ze viegen zelfs met een 737-800 naar Brazilië. Uiteraard met een (fuel)stopje.
Niet veel goeds als ik dit zo lees
http://junkydotcom.blogspot.com/2011/12 ... kefly.html
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Het blog heet ook niet voor niets junky's reizen 
Goed verhaal, maar als je je een beetje inleest weet je dat het gros van de reizigers die met Arkefly vliegt er zo over denkt.
Voor de premium reiziger, zoals junky, vind ik het een ander verhaal. Je betaald misschien wel het dubbele dan de rest van het vliegtuig, dan mag je er wel iets van luxe voor terug krijgen. Aan de andere kant vraag ik me dan wel af waarom je in vredesnaam met Arkefly vliegt als je blijkbaar het geld hebt om met een betere maatschappij dan een prijsvechter te vliegen.

Goed verhaal, maar als je je een beetje inleest weet je dat het gros van de reizigers die met Arkefly vliegt er zo over denkt.
Voor de premium reiziger, zoals junky, vind ik het een ander verhaal. Je betaald misschien wel het dubbele dan de rest van het vliegtuig, dan mag je er wel iets van luxe voor terug krijgen. Aan de andere kant vraag ik me dan wel af waarom je in vredesnaam met Arkefly vliegt als je blijkbaar het geld hebt om met een betere maatschappij dan een prijsvechter te vliegen.
Ik heb net gebeld, maar ik had kunnen weten dat er op zondag niemand zit die weet hoe en wat..Sel schreef:Jeetje wat een gedoe! Ben benieuwd wat je als antwoord krijgt
Ik wordt dus morgen terug gebeld..
Nou ben benieuwd!
Let us know
Let us know

-
- Amerika-newbie
@PSVwallyAan de andere kant vraag ik me dan wel af waarom je in vredesnaam met Arkefly vliegt als je blijkbaar het geld hebt om met een betere maatschappij dan een prijsvechter te vliegen.
Zal ik je uitleggen ....
Wij vlogen afgelopen december voor de 6de keer naar Brazilie waarvan voor de 4de keer met Arkefly.
In het verleden vloog Arkefly met de 767 die een ruimere indeling heeft/had in de premium klasse, de klasse die in het verleden star class en later business class heette.
De 737 zijn nieuwe toestellen met een andere indeling, ook een andere premium class stoelindeling. Wij waren hier niet van bewust, en zeker niet omdat Arke zelf deze klasse promoot op haar website met de volgende foto:

Daarbij kregen wij pas na het boeken en betaling ons reis-om-de-wereld vlucht schema te horen.
Ik heb Arkefly nooit gezien als prijsvechter, het blijkt dat zij inderdaad hun policy hebben veranderd in deze.
Afgelopen week ben ik door Arkefly, naar aanleiding van mijn artikel, gebeld. De klacht is naar de desbetreffende manager doorgestuurd.
Je hebt gelijk, volgende keer boeken wij geen Arkefly meer, in ieder geval niet meer wanneer er met een te krappe stoelindeling wordt gevlogen.
http://junkydotcom.blogspot.com/2011/12 ... kefly.html
In de Telegraaf vandaag:

Zie je het al voor je? *ding dong* "Dames en heren, vanwege teveel tegenwind hebben wij niet genoeg brandstof om NYC te halen, laat staan LAX...Wij moeten om deze reden een fuelstop maken op Ijsland. Namens de hele bemanning wensen wij u nogmaals een prettige vlucht"Vliegen wordt riskant door crisis
„Dat kan leiden tot een toename van onveilige situaties”, zegt de Vereniging van Nederlandse Verkeersvliegers (VNV).
Piloten in de Europese Unie slaan alarm over de hoge werkdruk. „De commerciële belangen van vliegmaatschappijen krijgen de overhand. Zo moeten wij volgens de nieuwste richtlijnen ’s nachts elf uur vliegen terwijl wetenschappers zeggen dat tien uur de uiterste grens is. In Amerika is dat zelfs maximaal negen uur”, als VNV-voorzitter Evert van Zwol. De kans op ongelukken door oververmoeidheid in de cockpit neemt volgens hem aanzienlijk toe.
Piloten klagen ook over de krappevliegschema’s. „We moeten sneller vliegen om de rusttijden tot een minimum te beperken. Extra mensen achter de stuurknuppel willen de bazen vermijden”, is in VNV-kringen te horen.
Er worden ook vraagtekens gezet bij kleinere vliegtuigen op trans-Atlantische vluchten, zoals de Boeing 757. Daarmee kunnen luchtvaartmaatschappijen meer winst maken, maar met een beetje tegenwind halen ze de overkant niet en moet er onderweg bijgetankt worden. Dat geeft overlast en vertraging voor passagiers.

-
- Amerika-newbie
Dat bedoel ik dus ....
Pff.. ze maken er echt een zooitje van 
Ik werd vandaag gebeld, en er werd doorgegeven dat ik vanuit miami met een overstap naar Amsterdam zou vliegen, of ik daar akkoord mee ging. Ik heb maar ja gezegd, want het is opzich allemaal zo'n ramp niet, en deze vlucht vertrekt ook 's avonds vanuit Miami, dus we hebben nog een beetje iets aan onze dag.
Een uur later krijg ik een mail met het bericht dat ik niet op amsterdam vlieg maar op brussel, aangegeven in een raar schema'tje met alleen maar namen van de steden. Opzich snap ik dit wel, want ik had ook op brussel geboekt (maar een vlucht naar a'dam gekregen, en een trein reis naar brussel). Toen heb ik gevraagd of hij een normaal schema wilt sturen, dat ik het allemaal erg onduidelijk vond. Ik heb nog niks terug gehad..
Nu kijk ik net op de site van KLM en Delta op onze 'check my trip' gedeelte, en zie dus dat het stuk van parijs naar brussel met de trein is!!!!! Als ik er zo overnadenk vind ik het opzich geen ramp, maar ik heb toch geboekt bij vliegtickets.nl??? Misschien is het ook handig om de klant te laten weten dat een gedeelte met de trein is!!!
En weetje wat het erge is; ik ga hier toch maar mee akkoord, want iets veel beters vind ik op het moment niet, en zeker niet voor de prijs..
Echt belachelijk dat ze dit kunnen maken.. zo kunnen alle maatschappijen wel zeggen dat ze rechtstreekse vluchten aanbieden zodat mensen massaal gaan boeken, en dan een tijd later bekend maken ownee.. je moet toch 2 x overstappen!!
Jammer dat je geen poot hebt om op te staan!

Ik werd vandaag gebeld, en er werd doorgegeven dat ik vanuit miami met een overstap naar Amsterdam zou vliegen, of ik daar akkoord mee ging. Ik heb maar ja gezegd, want het is opzich allemaal zo'n ramp niet, en deze vlucht vertrekt ook 's avonds vanuit Miami, dus we hebben nog een beetje iets aan onze dag.
Een uur later krijg ik een mail met het bericht dat ik niet op amsterdam vlieg maar op brussel, aangegeven in een raar schema'tje met alleen maar namen van de steden. Opzich snap ik dit wel, want ik had ook op brussel geboekt (maar een vlucht naar a'dam gekregen, en een trein reis naar brussel). Toen heb ik gevraagd of hij een normaal schema wilt sturen, dat ik het allemaal erg onduidelijk vond. Ik heb nog niks terug gehad..
Nu kijk ik net op de site van KLM en Delta op onze 'check my trip' gedeelte, en zie dus dat het stuk van parijs naar brussel met de trein is!!!!! Als ik er zo overnadenk vind ik het opzich geen ramp, maar ik heb toch geboekt bij vliegtickets.nl??? Misschien is het ook handig om de klant te laten weten dat een gedeelte met de trein is!!!
En weetje wat het erge is; ik ga hier toch maar mee akkoord, want iets veel beters vind ik op het moment niet, en zeker niet voor de prijs..
Echt belachelijk dat ze dit kunnen maken.. zo kunnen alle maatschappijen wel zeggen dat ze rechtstreekse vluchten aanbieden zodat mensen massaal gaan boeken, en dan een tijd later bekend maken ownee.. je moet toch 2 x overstappen!!
Jammer dat je geen poot hebt om op te staan!
Owja, we hadden trouwens al stoelen uitgekozen bij de vlucht van miami naar parijs, waar we wel tevreden mee waren. Deze zijn nu dus ook foetsie, en nu moet ik dus nieuwe stoelen uitkiezen, maar echt veel soeps is er niet meer over..
Sorry voor de negatieve berichtjes, maar ik moet m'n frustratie even ergens kwijt
Sorry voor de negatieve berichtjes, maar ik moet m'n frustratie even ergens kwijt

- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
@junkydotcom heldere uitleg.Ik heb geen idee met wat voor vliegtuig ik naar Curacao ben gevlogen met een tussenstop op st Maarten, maar daar waren de bussiness class stoelen heel ruim. Dat zal dus wel aangepast zijn. Ik snap dat je inmiddels dus hun de rug toe keert. Wat brochures en foto's op site betreft, daar ga ik niet alleen meer op af, want photoshop kent tegenwoordig zijn weerga niet. Waar ik het meest van baalde bij arkefly (ik spreek over een jaar of 3 a 4 geleden) is dat er op schiphol nog een hele grote rij bij het inchecken voor economy stond en de andere 2 klassen waren blijkbaar klaar, want die balies sloten. Onder het mom dat het in het computersysteem niet anders ingevoerd kon worden. Bij het inchecken op Curacao Hato Airport voor de terugweg kon het daar allemaal gemakkelijk! Alles door elkaar heen, maar perfekte en snelle service! Maarja, mijn allereerste vlucht in een 'groot' toestel was met Flyair en ik denk te kunnen menen dat het niet bepaald erger kan zijn dan dat.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 4 Reacties
- 1139 Weergaves
-
Laatste bericht door Pete.Z
-
- 1 Reacties