Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Ervaringen gevraagd betreffende reizen met KLM vanaf Antwerpen (1e stuk met de trein)?
- MattRob
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 65
- Contacteer:
Re: klm vanaf antwerpen
Yep, voor ons scheelde het ook ruim € 300 per ticket
!

Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
ik ben ook aan het kijken maar ik kom alleen maar tickets tegen boven de 1100 eeuro voor een retourtje san francisco vanaf antwerpen.!!!
-
- Amerika-ontdekker
gezocht via KLM.BE !!!Redouan10 schreef:ik ben ook aan het kijken maar ik kom alleen maar tickets tegen boven de 1100 eeuro voor een retourtje san francisco vanaf antwerpen.!!!
- Frasi
- Amerika-expert
- Partner van: mezelf
- Aantal x V.S. bezocht: 18
- Contacteer:
Of via bijv. cheaptickets of D-reizen.
Ik heb mijn vlucht niet op klm.be kunnen vinden. Uiteindelijk op D-reizen geboekt omdat zij de minste (=0) kosten rekenen.
Tip bij het zoeken: de luchthavencode voor Antwerpen is ZWE (dat is het centraal station). Er is nog een andere: ARN. Die moet je niet nemen; dat is het regionale vliegveld...
Ik heb mijn vlucht niet op klm.be kunnen vinden. Uiteindelijk op D-reizen geboekt omdat zij de minste (=0) kosten rekenen.
Tip bij het zoeken: de luchthavencode voor Antwerpen is ZWE (dat is het centraal station). Er is nog een andere: ARN. Die moet je niet nemen; dat is het regionale vliegveld...

https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
- dimple
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 7
- Contacteer:
Of Connections.be
Daar zie ik veel goede prijzen voorbij komen!
Ben overigens benieuwd of 'ze' meelezen en dit omreizen straks ook niet meer werkt? Want waarom zou het voordeliger zijn vanaf Antwerpen? Je pakt tenslotte hetzelfde vliegtuig als je direct vanaf AMS reist.
Daar zie ik veel goede prijzen voorbij komen!
Ben overigens benieuwd of 'ze' meelezen en dit omreizen straks ook niet meer werkt? Want waarom zou het voordeliger zijn vanaf Antwerpen? Je pakt tenslotte hetzelfde vliegtuig als je direct vanaf AMS reist.
Het schijnt ermee te maken te hebben dat als je vanaf België vertrekt in een ander (belasting?) tarief zit. En dat ze het mede daardoor goedkoper aan kunnen bieden. Ook wil KLM de Belgische klanten ermee bereiken en wij Nederlanders profiteren daar natuurlijk van 
Wij hoeven de trein vanaf Antwerpen pas om 13.00uur te hebben, dus pakken 's ochtends gewoon de trein vanaf Rotterdam naar Antwerpen en gaan om 13.00uur weer terug en door naar Schiphol. Can't wait !!

Wij hoeven de trein vanaf Antwerpen pas om 13.00uur te hebben, dus pakken 's ochtends gewoon de trein vanaf Rotterdam naar Antwerpen en gaan om 13.00uur weer terug en door naar Schiphol. Can't wait !!
- Elisa
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Hallo,
Juist met de trein toegekomen op Schiphol vanuit Antwerpen. Deze ochtend onze Thalys-tickets 45min voor vertrek van onze trein opgehaald. Op de trein werden de tickets afgestempeld (alhoewel op onze tickets zelf de datum van vandaag en het uur van printen ook stond aangegeven).
Op Schiphol toegenomen moesten we via de zuil (self check in) inchecken. Toen ik zei dat we met de trein waren gekomen zeiden ze dat ik aan de zuil mocht inchecken en indien het niet zou gaan dat ze wel eens zouden komen helpen.
Vervolgens zonder problemen kunnen inchecken en naar ons treinticket werd nergens gevraagd.
Ik weet natuurlijk niet in hoeverre ze in het station van Antwerpen al hadden doorgegeven dat we op komst waren...
Groetjes,
Elisa
Juist met de trein toegekomen op Schiphol vanuit Antwerpen. Deze ochtend onze Thalys-tickets 45min voor vertrek van onze trein opgehaald. Op de trein werden de tickets afgestempeld (alhoewel op onze tickets zelf de datum van vandaag en het uur van printen ook stond aangegeven).
Op Schiphol toegenomen moesten we via de zuil (self check in) inchecken. Toen ik zei dat we met de trein waren gekomen zeiden ze dat ik aan de zuil mocht inchecken en indien het niet zou gaan dat ze wel eens zouden komen helpen.
Vervolgens zonder problemen kunnen inchecken en naar ons treinticket werd nergens gevraagd.
Ik weet natuurlijk niet in hoeverre ze in het station van Antwerpen al hadden doorgegeven dat we op komst waren...
Groetjes,
Elisa
http://timenelisatravelblogs.wordpress.com/: West USA - New York - Hawaii - Mid-West USA - West Canada + NW USA
Overzicht van onze foto's
Overzicht van onze foto's
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 15
Heeft er eigenlijk al eens iemand geprobeerd om online in te checken nadat hij zijn treintickets bv een dag te vroeg is gaan afhalen? Misschien dat er dan in het systeem iets is veranderd waardoor je je tickets wel online al kan afdrukken? Dit zou voor de Nederlanders nabij Schiphol wel een oplossing kunnen zijn...?
Just a thought...
Just a thought...
1992: Florida, 2004: LA-LA, 2007:10d Vegas, 2008: DEN-LAS, 2010: 10d LA-LAS, 2011: florida+cruise, 2012: florida+cruise ,2013: florida + cruise, 2015: 6d Vegas + 5d NY, 2016+2017+2018+2019:7d Vegas, 2022 6d Vegas+3D Boston, 2024: 9d Vegas, 2024: WAS+NY
-
- Amerika-newbie
Daar ben ik ook wel benieuwd naar Georgesken.
Ik moet denk ik wel de tickets een dag van te voren afhalen, aangezien ik om 7u 's ochtends de trein moet hebben.
Ik moet denk ik wel de tickets een dag van te voren afhalen, aangezien ik om 7u 's ochtends de trein moet hebben.
Ik weet niet hoe het in Antwerpen gaat, maar denk de zelfde procedure als op Brussel Zuid en op daar kan je nog t/m 29 februari 2012 max 24 uur van te voren je treinticket ophalen. Vanaf 1 maart is het pas 4 uur van te voren mogelijk, dit heb ik van KLM vernomen. Het inchecken kan alleen bij de balie van KLM op Schiphol, niet online, want ze moeten echt je treinticket zien.
Laatst gewijzigd door Rob op 17 feb 2012, 20:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote van complete, bovenstaande bericht verwijderd. Lees a.u.b. "Het quoten (citeren) van andere berichten"
Reden: Quote van complete, bovenstaande bericht verwijderd. Lees a.u.b. "Het quoten (citeren) van andere berichten"
Heb ik geprobeerd, werkt niet...georgesken schreef:Heeft er eigenlijk al eens iemand geprobeerd om online in te checken nadat hij zijn treintickets bv een dag te vroeg is gaan afhalen? Misschien dat er dan in het systeem iets is veranderd waardoor je je tickets wel online al kan afdrukken? Dit zou voor de Nederlanders nabij Schiphol wel een oplossing kunnen zijn...?
Just a thought...
-
- Amerika-newbie
Goed om te weten.. dat wordt dan maar om 5 a 6 uur in de ochtend naar Antwerpen afreizen.. aangezien ik de trein van 7u moet hebben, hopelijk zijn de internationale balies dan wel open.Tymen schreef:Ik weet niet hoe het in Antwerpen gaat, maar denk de zelfde procedure als op Brussel Zuid en op daar kan je nog t/m 29 februari 2012 max 24 uur van te voren je treinticket ophalen. Vanaf 1 maart is het pas 4 uur van te voren mogelijk, dit heb ik van KLM vernomen. Het inchecken kan alleen bij de balie van KLM op Schiphol, niet online, want ze moeten echt je treinticket zien.
Maar wat ik dus niet snap, er zijn veel tegenstrijdige berichten (recente en actueel) met betrekking tot het inchecken, de een zegt dat het wel bij een zelfservice zuil kan en dat het zelfs "moet" en jij geeft aan dat het toch echt aan de balie van KLM moet omdat ze echt je tickets willen zien.
Ga er maar van uit dat ze je treinticket willen zien. Die treinreis zou ik niet overslaan als ik jou was.
- Quiksilver
- Amerikafan
Heb je wellicht ook een link naar de site van KLM waar dit bericht staat? Ik vind hier namelijk niets over terug.Tymen schreef:Ik weet niet hoe het in Antwerpen gaat, maar denk de zelfde procedure als op Brussel Zuid en op daar kan je nog t/m 29 februari 2012 max 24 uur van te voren je treinticket ophalen. Vanaf 1 maart is het pas 4 uur van te voren mogelijk, dit heb ik van KLM vernomen. Het inchecken kan alleen bij de balie van KLM op Schiphol, niet online, want ze moeten echt je treinticket zien.

A good decision is based on knowledge and not on numbers.
Plato

Plato

- Iris_1982
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 35
- Contacteer:
Ik heb eigenlijk ook een vraag over onze reservering vanaf Brussel
Op onze itinerary staat:
za 06/10 10:21 - 11:35 Brussel (ZYR) - Parijs (CDG)
za 06/10 13:30 - 16:55 Parijs (CDG) - Atlanta (ATL)
Ik vind dat nogal krap, om dan dus de trein van 10:21 te nemen. Als er ook maar iets mis gaat zit je al op hete kolen
Kunnen we niet ook gewoon om 9:00 al op Brussel onze treintickets ophalen en een trein eerder pakken? Of zijn die tickets echt treingebonden?
(ik neem trouwens aan dat we die tickets op Brussel airport moeten halen en niet op Brussel Centraal Station?)
Op onze itinerary staat:
za 06/10 10:21 - 11:35 Brussel (ZYR) - Parijs (CDG)
za 06/10 13:30 - 16:55 Parijs (CDG) - Atlanta (ATL)
Ik vind dat nogal krap, om dan dus de trein van 10:21 te nemen. Als er ook maar iets mis gaat zit je al op hete kolen
Kunnen we niet ook gewoon om 9:00 al op Brussel onze treintickets ophalen en een trein eerder pakken? Of zijn die tickets echt treingebonden?
(ik neem trouwens aan dat we die tickets op Brussel airport moeten halen en niet op Brussel Centraal Station?)
Blog: http://www.eyerisphotography.nl
Reisverslag: http://irisgoesny.waarbenjij.nu" en http://irisgoessanfran.wordpress.com/"
Reisverslag: http://irisgoesny.waarbenjij.nu" en http://irisgoessanfran.wordpress.com/"
- Quiksilver
- Amerikafan
Hallo Iris,
Volgens mij maakt het verschil of je met de Thalys reist (gereserveerde plaatsen) of niet. Ik heb wel gelezen dat mensen in samenspraak met de conducteur geregeld hebben om een trein vroeger te nemen, maar de vraag is of je daar vanuit kan gaan. Vol is natuurlijk vol...
De tickets dien je trouwens op Brussel Midi (=ZYR) op te halen en niet op het vliegveld!
Volgens mij maakt het verschil of je met de Thalys reist (gereserveerde plaatsen) of niet. Ik heb wel gelezen dat mensen in samenspraak met de conducteur geregeld hebben om een trein vroeger te nemen, maar de vraag is of je daar vanuit kan gaan. Vol is natuurlijk vol...
De tickets dien je trouwens op Brussel Midi (=ZYR) op te halen en niet op het vliegveld!
Plato

Plato

- Iris_1982
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 35
- Contacteer:
Oh dank je ! Pff ik vind het maar een partij ingewikkeld eigenlijk
Volgens mij heb ik pas rust als ik ook echt bij dat vliegtuig sta
Maar als het ticket idd voor de Thalys is, dan heb je idd gereserveerde plaatsen. Ik denk dat we toch maar gewoon om 9 uur op Brussel gaan proberen te zijn en dan zien we wel of we een trein eerder mogen pakken of niet.
Ik vind het wel gek dat ze je echt zo krap in de laatst mogelijke trein plannen want op die manier heb je het zelf dus niet meer in de hand.
En als we dan onze vlucht zouden missen omdat de trein vertraging heeft, kan je daar dus zelf niks aan doen.
Volgens mij heb ik pas rust als ik ook echt bij dat vliegtuig sta

Maar als het ticket idd voor de Thalys is, dan heb je idd gereserveerde plaatsen. Ik denk dat we toch maar gewoon om 9 uur op Brussel gaan proberen te zijn en dan zien we wel of we een trein eerder mogen pakken of niet.
Ik vind het wel gek dat ze je echt zo krap in de laatst mogelijke trein plannen want op die manier heb je het zelf dus niet meer in de hand.
En als we dan onze vlucht zouden missen omdat de trein vertraging heeft, kan je daar dus zelf niks aan doen.
Blog: http://www.eyerisphotography.nl
Ik heb zojuist ingechekt op Schiphol nadat ik met de Thalys was gearriveerd uit Brussel.
Bij aankomst op Schiphol kon ik inchekken bij een Self Service Kiosk en heb ik mijn boardingcard gekregen. Hier heb ik geen treinticket hoeven overhandigen.
Ook bij het afgeven van mijn bagage heb ik mijn treinticket niet laten zien, want hier werd ook niet om gevraagd.
Dus of dit was gewoon toeval, of er is een nieuwe procedure?
Want ik vond het al raar dat ik gebruik kon maken van de Self Service Kiosk.
In de Thalys wordt je ticket ook niet gestempeld of wat, maar de QR code werd gescand.
Bij aankomst op Schiphol kon ik inchekken bij een Self Service Kiosk en heb ik mijn boardingcard gekregen. Hier heb ik geen treinticket hoeven overhandigen.
Ook bij het afgeven van mijn bagage heb ik mijn treinticket niet laten zien, want hier werd ook niet om gevraagd.
Dus of dit was gewoon toeval, of er is een nieuwe procedure?
Want ik vond het al raar dat ik gebruik kon maken van de Self Service Kiosk.
In de Thalys wordt je ticket ook niet gestempeld of wat, maar de QR code werd gescand.
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
En dus weet de computer dat je de trein genomen hebt, nu nog iemand die dat niet doet dan weten we of die controle waterdicht ismaar de QR code werd gescand

- Quiksilver
- Amerikafan
Ja! Wie heeft er zin in een beetje spanning voordat hij Nederland verlaat? 

Plato

Plato

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 8 Reacties
- 3382 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne