Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Midsize-SUV of Standard-SUV ???????
Midsize-SUV of Standard-SUV ???????
Hallo allemaal,
er zal vast al het 1 en ander gezegt zijn hierover, maar ik krege het zo snel niet gevonden.
4 juli land ik met 4 vrienden op Los Angeles en 24 juli stijgen we weer op vanaf Las Vegas.
Via USAreisen.de heb ik de volgende aanbiedingen gevonden:
Midsize-SUV via Alamo voor € 650,- (super incl. pakket) --> Hyundai Santa Fe
Midsize-SUV via National voor € 657,- (super incl. pakket) --> Ford Escape
Standard-SUV via Alamo voor € 931,- (super incl. pakket) --> Ford Explorer
Nu zit ik met de volgende vragen:
1) in 2009 heb ik een Midsize-SUV gehuurd. Dit was een Dodge Journey (bagage paste net). Halverwege kregen we een Ford Flex (bagage paste makkelijk), omdat de remblokjes op waren. Nu heb ik het idee dat de Ford Flex een Standard-SUV was. Kan iemand dit bevestigen????
2) Verschil tussen Midsize en Standard is € 281,-. dit is € 14,- per dag. Kost het ter plekken meer of minder om te upgraden tot een Standard SUV?
3) Het prijsverschil tussen Alamo en National is maar 7 euro. Zit er nog verschil in de auto's? Ofwel is de 1 toevallig nog groter dan de andere?
4) Is er nog een ander verschil tussen Alamo en National? Qua prijs scheelt het namelijk niet zo veel.
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.
Mvg
Rob
er zal vast al het 1 en ander gezegt zijn hierover, maar ik krege het zo snel niet gevonden.
4 juli land ik met 4 vrienden op Los Angeles en 24 juli stijgen we weer op vanaf Las Vegas.
Via USAreisen.de heb ik de volgende aanbiedingen gevonden:
Midsize-SUV via Alamo voor € 650,- (super incl. pakket) --> Hyundai Santa Fe
Midsize-SUV via National voor € 657,- (super incl. pakket) --> Ford Escape
Standard-SUV via Alamo voor € 931,- (super incl. pakket) --> Ford Explorer
Nu zit ik met de volgende vragen:
1) in 2009 heb ik een Midsize-SUV gehuurd. Dit was een Dodge Journey (bagage paste net). Halverwege kregen we een Ford Flex (bagage paste makkelijk), omdat de remblokjes op waren. Nu heb ik het idee dat de Ford Flex een Standard-SUV was. Kan iemand dit bevestigen????
2) Verschil tussen Midsize en Standard is € 281,-. dit is € 14,- per dag. Kost het ter plekken meer of minder om te upgraden tot een Standard SUV?
3) Het prijsverschil tussen Alamo en National is maar 7 euro. Zit er nog verschil in de auto's? Ofwel is de 1 toevallig nog groter dan de andere?
4) Is er nog een ander verschil tussen Alamo en National? Qua prijs scheelt het namelijk niet zo veel.
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.
Mvg
Rob
Re: Midsize-SUV of Standard-SUV ???????
In dit topic zijn vragen over het formaat van de auto al aan bod gekomen.
Aanvulling op wat jij schreef over de auto's bij de verhuurmaatschappijen. Allemaal zijn de "or similar" dus een gelijkwaardige auto kan ook en je krijgt dus niet noodzakelijkerwijs de auto mee die jij vermelde.
Jouw vragen:
1) Geen idee.
2) Ter plekke upgraden is naar mijn ervaring duurder.
3) Nee, zelfde (moeder)maatschappij. Zelfde service en over het algemeen ook zelfde auto's.
4) Zie antwoord op vraag 3.
Je zegt dat je met 4 vrienden gaat. Is dit 5 mensen in totaal (dus jij EN 4 vrienden) of 4 mensen in totaal (4 vrienden, waarvan jij er een bent)?
De autokosten dien je dus door 4 te delen. Voordeel is dat duurdere en grotere auto's daardoor relatief gezien goedkoper zijn dan voor kleinere groepen. Als jij met 4 of 5 volwassenen gaat, neem dan een grote auto. Geen standard SUV, maar gewoon een full size of zelfs een minivan.
Afgelopen winter was ik in LA met mijn ouders en had een mid size SUV gehuurd, en kreeg een Santa Fe mee. Die echter wel bij de standard SUV's stond. Met ons 3-en was dit prima, maar als ik met 3 volwassen vrienden zou gaan zou het te klein zijn geweest en zou ik met liefde meer hebben betaald voor een full size SUV, of zelfs nog meer voor een premium zoals een Chevy Suburban.
Aanvulling op wat jij schreef over de auto's bij de verhuurmaatschappijen. Allemaal zijn de "or similar" dus een gelijkwaardige auto kan ook en je krijgt dus niet noodzakelijkerwijs de auto mee die jij vermelde.
Jouw vragen:
1) Geen idee.
2) Ter plekke upgraden is naar mijn ervaring duurder.
3) Nee, zelfde (moeder)maatschappij. Zelfde service en over het algemeen ook zelfde auto's.
4) Zie antwoord op vraag 3.
Je zegt dat je met 4 vrienden gaat. Is dit 5 mensen in totaal (dus jij EN 4 vrienden) of 4 mensen in totaal (4 vrienden, waarvan jij er een bent)?
De autokosten dien je dus door 4 te delen. Voordeel is dat duurdere en grotere auto's daardoor relatief gezien goedkoper zijn dan voor kleinere groepen. Als jij met 4 of 5 volwassenen gaat, neem dan een grote auto. Geen standard SUV, maar gewoon een full size of zelfs een minivan.
Afgelopen winter was ik in LA met mijn ouders en had een mid size SUV gehuurd, en kreeg een Santa Fe mee. Die echter wel bij de standard SUV's stond. Met ons 3-en was dit prima, maar als ik met 3 volwassen vrienden zou gaan zou het te klein zijn geweest en zou ik met liefde meer hebben betaald voor een full size SUV, of zelfs nog meer voor een premium zoals een Chevy Suburban.
Het is in totaal 4 personen (2 mannen 2 vrouwen), sorry voor het misverstand!Hockey schreef: Je zegt dat je met 4 vrienden gaat. Is dit 5 mensen in totaal (dus jij EN 4 vrienden) of 4 mensen in totaal (4 vrienden, waarvan jij er een bent)?
- jaspernts
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Wij zijn met 4 vrienden (4 jongens van 23) 2,5 week weg geweest en hebben een Fullsize-SUV gehuurd.
We kregen toen een GMC Yukon XL, dat is in principe dezelfde als een Chevrolet Suburban.
Heb hem een keer bewust langs een Ford Escape (midsize-SUV) gezet, en we durfde er haast zeker van te zijn dat de bagage daar niet in pastte + je zit niet zo comfortabel.
De Yukon XL was wel erg groot hoor, hier pastte onze bagage makkelijk in zonder te stapelen, incl. grote koelbox.
Ik zou dus minimaal voor een Standard-SUV gaan, denk er ook aan: je bent met z'n vieren dus je deelt de kosten door 4. Dat scheelt een hoop!
We kregen toen een GMC Yukon XL, dat is in principe dezelfde als een Chevrolet Suburban.
Heb hem een keer bewust langs een Ford Escape (midsize-SUV) gezet, en we durfde er haast zeker van te zijn dat de bagage daar niet in pastte + je zit niet zo comfortabel.
De Yukon XL was wel erg groot hoor, hier pastte onze bagage makkelijk in zonder te stapelen, incl. grote koelbox.
Ik zou dus minimaal voor een Standard-SUV gaan, denk er ook aan: je bent met z'n vieren dus je deelt de kosten door 4. Dat scheelt een hoop!
- SpaceAce
- Amerika-expert
- Partner van: Njit
- Aantal x V.S. bezocht: 16
- Contacteer:
In 2010 bij Alamo midsize SUV gehuurd, mocht ik uitzoeken bij Alamo én NationalRobkuh schreef:3) Het prijsverschil tussen Alamo en National is maar 7 euro. Zit er nog verschil in de auto's? Ofwel is de 1 toevallig nog groter dan de andere?

En ik zou inderdaad, zoals Hockey ook al aangeeft, gewoon voor het grotere formaat gaan. De Standaard-SUV dus (of zelfs de fullsize-SUV). Je deelt het door vier personen (of zijn jullie twee stelletjes?), dan is de meerprijs niet zo heel veel meer.
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
Een full size SUV is een Chevy Tahoe, vergelijkbaar met een GMC Yukon. Een GMC Yukon XL is een premium en net een slag groter en inderdaad vergelijkbaar met een Chevy Suburban.
Het verschil tussen een Midsize en Standard SUV is 280 euro en het verschil tussen Midsize en Fullsize SUV is 420 euro.SpaceAce schreef:En ik zou inderdaad, zoals Hockey ook al aangeeft, gewoon voor het grotere formaat gaan. De Standaard-SUV dus (of zelfs de fullsize-SUV). Je deelt het door vier personen (of zijn jullie twee stelletjes?), dan is de meerprijs niet zo heel veel meer.
Ondanks dat je het door 4e deelt, blijft het toch veel geld.
Daarom ga ik liever voor een Midsize en mocht dit niet passen, dan zou ik ter plekken alsnog willen upgraden. maar dit moet natuurlijk wel redelijk voor dezelfde prijs zijn.
Begrijp me niet verkeerd a.u.b., het blijft jouw keuze. Maar wat is je plan B? Een midsize blijkt toch te klein en voor een redelijke prijs upgraden gaat niet?Robkuh schreef:Ondanks dat je het door 4e deelt, blijft het toch veel geld.
Daarom ga ik liever voor een Midsize en mocht dit niet passen, dan zou ik ter plekken alsnog willen upgraden. maar dit moet natuurlijk wel redelijk voor dezelfde prijs zijn.
Ik vraag dit omdat afgelopen winter bij Alamo LAX ook een Kia Sportage stond bij de midsize SUV's. En die zal toch echt veel te klein zijn voor 4 mensen.
- SpaceAce
- Amerika-expert
- Partner van: Njit
- Aantal x V.S. bezocht: 16
- Contacteer:
Voor iedereen is het natuurlijk persoonlijk. Niemand kan in jullie portemonnee kijken, maar voor een Midsize betaal je dus 162,50 euro per persoon en voor een Standaard 232,75 euro per persoon.Robkuh schreef:Het verschil tussen een Midsize en Standard SUV is 280 euro en het verschil tussen Midsize en Fullsize SUV is 420 euro.
Dat vind ik dus - persoonlijk - erg meevallen. Zeker in het totaalplaatje van de gehele reis... Dat is twee keer niet uit eten hier in Nederland en je hebt het al bij elkaar gespaard

Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
Wat je nog kan doen is bij andere aanbieders kijken. eAutohuur leverde een Dodge Caravan op (minivan) voor 883 euro voor die periode.
Dodge Caravan zelfs nog goedkoper via autoeurope bij Dollar, 765 euro.
Ik heb dit gedaan door als ophaaltijd 13.30 uur in LA in te geven en drop off tijd 12.00 uur in Las Vegas, dus wellicht veranderen de prijzen als jullie na 13.30 zouden droppen.
Tevens ben ik uitgegaan van het gebruiksgemak. Als je per se een SUV wil dan moet je dat gewoon doen. Maar een minivan kan qua prijs dus heel gunstig.
Dodge Caravan zelfs nog goedkoper via autoeurope bij Dollar, 765 euro.
Ik heb dit gedaan door als ophaaltijd 13.30 uur in LA in te geven en drop off tijd 12.00 uur in Las Vegas, dus wellicht veranderen de prijzen als jullie na 13.30 zouden droppen.
Tevens ben ik uitgegaan van het gebruiksgemak. Als je per se een SUV wil dan moet je dat gewoon doen. Maar een minivan kan qua prijs dus heel gunstig.
Dit was ook mijn gedachte, maar zoals je zelf al zegt, het is voor iedereen persoonlijk.SpaceAce schreef:Voor iedereen is het natuurlijk persoonlijk.
...
Dat vind ik dus - persoonlijk - erg meevallen. Zeker in het totaalplaatje van de gehele reis...
Laatst gewijzigd door Hockey op 07 mar 2012, 16:23, 2 keer totaal gewijzigd.
-
- Amerikakenner
Ik heb eens ter plaatse geinformeerd hoeveel het kostte voor een upgrade van standaard naar Fullsize, en dat bleek veel duurder dan het op voorhand in Europa vastleggen. Ik weet niet of dat dat altijd zo is. Standdard SUV voor 4 personen volstaat, midsize zal tikkeltje krap zijn.Daarom ga ik liever voor een Midsize en mocht dit niet passen, dan zou ik ter plekken alsnog willen upgraden. maar dit moet natuurlijk wel redelijk voor dezelfde prijs zijn
- jaspernts
- Amerika-ontdekker
Kijk eens op usareisen.deRobkuh schreef:Het verschil tussen een Midsize en Standard SUV is 280 euro en het verschil tussen Midsize en Fullsize SUV is 420 euro.SpaceAce schreef: En ik zou inderdaad, zoals Hockey ook al aangeeft, gewoon voor het grotere formaat gaan. De Standaard-SUV dus (of zelfs de fullsize-SUV). Je deelt het door vier personen (of zijn jullie twee stelletjes?), dan is de meerprijs niet zo heel veel meer.
Als ik daar jouw data invul dan kom ik op deze bedragen (allen Alamo):
- midsize SUV € 562,-
- Standard SUV € 830,-
- Fullsize SUV € 947,-
Ik zou je echt aan willen raden minimaal voor een Standard te gaan, je kunt er in die tijd van het jaar niet vanuit gaan dat ze met een mooi prijsje komen voor een upgrade.
Btw.: zijn jullie allemaal 25 jaar of ouder?
Ik heb mijn prijzen van usareisen.de, alleen dan de Super-inlusiv-plus prijsen i.p.v. Super-Spar-Plusjaspernts schreef:
Kijk eens op usareisen.de
Als ik daar jouw data invul dan kom ik op deze bedragen (allen Alamo):
- midsize SUV € 562,-
- Standard SUV € 830,-
- Fullsize SUV € 947,-
Ik zou je echt aan willen raden minimaal voor een Standard te gaan, je kunt er in die tijd van het jaar niet vanuit gaan dat ze met een mooi prijsje komen voor een upgrade.
Btw.: zijn jullie allemaal 25 jaar of ouder?
3 van de 4 zijn 25 of ouder, dus we hebben chauffeurs genoeg.
Kan iemand mij vertellen of een Dodge Journey onder Midsize of Standard SUV valt????
In 2009 hadden we namelijk een Dodge Journey en dat paste allemaal net en was dus goed genoeg.
En valt een Ford Flex onder Standard SUV of Full-Size SUV?????
Alvast bedankt voor jullie reactie!!!
Gr. Rob
In 2009 hadden we namelijk een Dodge Journey en dat paste allemaal net en was dus goed genoeg.
Gr. Rob
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik weet niets van auto's en misschien zijn de modellen die jij noemt wel eenduidig in te delen, maar ik heb het idee dat het een glijdende schaal is en dat het verschilt per verhuurder, en dat wat vorig jaar een midsize SUV was nu een SUV kan zijn.
Ik had afgelopen september een midsize sUV gehuurd en kreeg een Jeep Liberty mee. Niet aan te raden voor 4 personen denk ik. In december hadden we met z'n vieren een standard SUV (categorie Ford Escape), en kregen we een Hyundai mee (geen idee wat voor een, we kozen een rode want dat doet het leuk op foto's). Verschillende categorieën maar ik heb de Jeep Liberty en de Ford Escape ook wel eens onder dezelfde klasse zien staan. Huur niet te klein, als er niets groters is, dan heb je een probleem, en als het er wel is, dan zul je moeten bijbetalen.
Ik weet niet wat je van plan bent, maar qua ruimte is een minivan natuurlijk ideaal.
Marianne
Ik had afgelopen september een midsize sUV gehuurd en kreeg een Jeep Liberty mee. Niet aan te raden voor 4 personen denk ik. In december hadden we met z'n vieren een standard SUV (categorie Ford Escape), en kregen we een Hyundai mee (geen idee wat voor een, we kozen een rode want dat doet het leuk op foto's). Verschillende categorieën maar ik heb de Jeep Liberty en de Ford Escape ook wel eens onder dezelfde klasse zien staan. Huur niet te klein, als er niets groters is, dan heb je een probleem, en als het er wel is, dan zul je moeten bijbetalen.
Ik weet niet wat je van plan bent, maar qua ruimte is een minivan natuurlijk ideaal.
Marianne
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Dat is moeilijk vooraf aan te geven. Maar zeker niet per definitie duurder.Robkuh schreef:2) Verschil tussen Midsize en Standard is € 281,-. dit is € 14,- per dag. Kost het ter plekken meer of minder om te upgraden tot een Standard SUV?
De keren dat ik bewust een betaalde upgrade heb genomen heb ik nooit meer dan $ 14 per dag extra betaald.
Natuurlijk willen ze eerst de hoofdprijs, soms wel tot $ 50 extra per dag! Daar moet je nooit op ingaan en resoluut afwijzen. Je onderhandelt al een stuk beter als je hen laat beginnen over een upgrade en dan nonchelant interesse toont. Daarmee heb je de eerste winst al te pakken.

Roland
- jaspernts
- Amerika-ontdekker
Dodge Journey en Ford Flex hebben ze beide in ieder geval niet in de garage van Alamo staan.Robkuh schreef:Kan iemand mij vertellen of een Dodge Journey onder Midsize of Standard SUV valt????
Gr. Rob
Het zijn beide trouwens ook niet echte SUV's maar 'Crossovers'.
Je kan het risico lopen dat als je een midsize SUV pakt, dat er geen grotere meer zijn en dus waarschijnlijk erg krap zit.
Mochten ze er wel zijn dan kun je een upgrade nemen, maar dit kostte bij ons al zeker $14,- per dag. Dit hebben we afgewezen, daarna hebben we het geluk gehad dat we deze upgrade toch mochten uitkiezen uit de rij! Dus hadden we de upgrade voor nop.
Maar daar mag je natuurlijk nooit van uitgaan.
Ik zou een standard boeken, zekere voor het onzekere. Als je geluk hebt mag je een grotere uitkiezen.
- vana
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Je zou misschien kunnen volstaan met het Super Spar Plus pakket?Robkuh schreef:
Ik heb mijn prijzen van usareisen.de, alleen dan de Super-inlusiv-plus prijsen i.p.v. Super-Spar-Plus
3 van de 4 zijn 25 of ouder, dus we hebben chauffeurs genoeg.
Bij het Super Spar Plus pakket zijn alle medebestuurders boven de 25 automatisch meeverzekerd als je je auto in Californië huurt.