Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Ongeval huurauto. Extra bestuurders niet aangemeld!

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Ongeval huurauto. Extra bestuurders niet aangemeld!

Bericht door PSVwally »

Al zou het nep zijn, dan is dit topic voor veel mensen een hulpmiddel of juist een les om een aantal belangrijke contractuele zaken toch echt na te leven. De meeste mensen hebben in hun jeugd wel dingen gedaan die niet mogen en we maken allemaal fouten (al zou ik de fout die ts in dit geval gemaakt heeft dan wel nooit maken) en hier op dit forum kunnen we er dan over discussieren, daar gaat het om.

Het zou wel handig zijn als Danielle iets meer info zou kunnen geven over de zaak, maar misschien is dat om bepaalde redenen niet mogelijk.
Danielle*
Amerika-ontdekker

Bericht door Danielle* »

Hallo allemaal,

Sorry dat ik zolang niks meer van mij heb laten horen... Heb nogal een hectische tijd achter de rug, druk met school, rechtsbijstand en dergelijke..

Mij is geadviseerd al onze verzekeringsgegevens op te sturen en dan af te wachten, over wat Hertz doet. Daarna gaan ze ons helpen met het onderhandelen over de betaling. Weet iemand hier trouwens of VISA hier in Nederland ook huurauto schade vergoed? Ik weet dat ze dat ik Amerika soms wel doen.

Ook wou ik nog even kwijt dat alhoewel het een hele domme fout van onze kant was, wij allemaal (behalve officiële bestuurder) onder de en/of 21 zijn. We hebben wel navraag gedaan over een tweede bestuirder, maar Advantage waar de auto oorspronkelijk vandaan kwam (aantal problemen met de auto en toen nieuwe auto bij Hertz gehaald) vertelde.ons dat een tweede bestuurder boven de 25 moet zijn en dat je onder de 21 al helemaal geen auto kan huren.... Ik weet niet of dit echt zo is trouwens..

Daniëlle
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

De meeste verhuurders hanteren inderdaad een minimum van 21. Je zult dan sowieso bij moeten betalen om ermee te mogen rijden. USAReisen heeft een U25 pakket waarmee je van te voren al de extra kosten betaald.
"Under 25 Special" for drivers between the ages of 21 and 24.
Unfortunately, drivers between the age of 21 and 24 are subject to an Underage Fee when renting a car in the United States. Renting a car if the driver is under the age of 21 is unfortunately not possible with any of the major rental car companies.

The rental company, Alamo has a special program that offers favorable packages for young drivers at a fair price. The "Alamo Under 25 Special" already includes all fees for underage drivers. With other rental companies and packages, drivers between the ages of 21 and 24 can expect to pay between 25,- and 60,- US-$ per day/driver depending on the rental pickup location and rental car company!

http://www.drive-usa.de/rental-cars/alamo-u25/
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Danielle* schreef:Weet iemand hier trouwens of VISA hier in Nederland ook huurauto schade vergoed?
Zonder de exacte voorwaarden van Visa te kennen kan ik je met bijna 100% zeggen dat ze dit niet zullen doen. De auto is immers niet door de bestuurder gehuurd die het ongeluk veroorzaakte? En al heeft de veroorzaker een Visa-card, die card is immers niet gebruikt om de auto te huren. Ik denk dat je e.e.a. bedoeld zoals uitgelegd op deze site van Visa die enkel voor Amerikaanse Visa-card houders geldt. En stel dat de rechtmatige huurder een Amerikaan was met Visa-card dan nog zou Visa een claim afwijzen, jullie hebben iets gedaan wat in strijd was met het huurcontract, nl. een ander laten rijden dan de afgesproken bestuurder.

En in dat laatste zit 'm nou net de kneep en daarom komt Hertz ook bij jullie. Door die handeling heb je je rechten op die verzekering verspeeld en zal geen enkele andere verzekering jullie uit de brand helpen. Klinkt hard maar zo is het nu eenmaal. Niet voor niets schreef Hertz jullie het volgende:
This will constitute a breach of this agreement making you responsible to the fullest extent permitted by law, for actual and consequential damages to the Hertz corporation caused by the breach, together with the Hertz corporation related costs and attorneys fees.
Hebben jullie inmiddels al informatie verstrekt aan Hertz?

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Danielle*
Amerika-ontdekker

Bericht door Danielle* »

Ja, logisch eigenlijk ook.... Ik denk dat we ons er maar gewoon bij moeten neerleggen dat het betalen wordt en het dan nooit meer doen...

We hebben onze gegevens al naar Hertz gestuurd ja, maar we verwachten dat het wel even zal duren want het duurt meestal drie weken voordat we hun brieven ontvangen en dat zal andersom ook wel zo zijn.

Wat voor regelingen denken jullie dat zo een bedrijf bereid zou zijn te treffen met studenten?
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Ik denk dat het heel erg sterk zal afhangen van de schade die men wil verhalen.
lyan
Amerikakenner
Partner van: laguna62
Aantal x V.S. bezocht: 28
Contacteer:

Bericht door lyan »

Ik verwacht ook niet dat ze rekening gaan houden met het feit dat jullie studenten zijn. Misschien komt er wel een nette afbetalingsregeling, maar aan hetgeen ze willen claimen zullen ze vast niets veranderen.
jerommeke10
Amerikakenner

Bericht door jerommeke10 »

aan hetgeen ze willen claimen zullen ze vast niets veranderen.
Ik verwacht het tegendeel. Ze zullen hoog inzetten. Aan jou om hen te onderhandelen.
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Proberen te onderhandelen lijkt me een goed idee. Maar ga er niet vanuit dat dit ook gaat lukken.
markgoestoamerica
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door markgoestoamerica »

Wat vaak help is te vertellen dat je op het grootste amerika forum informatie hebt ingewonnen...
Soms zijn ze daar gevoelig voor, immers het levert ze heel wat op als ze weer wat nieuwe klanten er aan overhouden.. je weet maar nooit...

Ik weet dat de PR afdeling van KLM er wel gevoelig voor is....
If you can dream it...
Danielle*
Amerika-ontdekker

Bericht door Danielle* »

Hallo allemaal,

Bij dezen even een update betreft onze situatie!
We hadden dus onze verzekeringspapieren zoals gevraagd opgestuurd naar Hertz in Amerika.
We wisten al dat we voor zo een situatie niet verzekerd waren en het was dus geen verassing toen wij een brief terug ontvingen waarin stond dat dit dan ook het geval was. Wij zijn dus zelf verantwoordelijk voor de betaling van alle kosten.
In de brief kregen we ook eindelijk het openstaande bedrag te horen, we weten alleen nog niet of het het volledige bedrag is of een deel ervan. We gaan na de paasdagen even bellen met het Hertz kantoor in Amerika om dit duidelijk te krijgen.

Het bedrag (balance due staat er op de brief) dat we nu moeten betalen is $2000, dit valt, vinden wij, heel erg mee en zou uitkomen op $500 per persoon.

Indien dit het volledige bedrag zou zijn, vinden jullie dan dat we daarover moeten onderhandelen? Ik zelf zou denken afbetalen en er een belangrijke les van leren.

Ik hou jullie in ieder geval op de hoogte van de ontwikkelingen :)!!

Fijne paasdagen allemaal!

Daniëlle
bluemoon
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door bluemoon »

Ik zou in ieder geval vragen om een specificatie of een rekening van het schadeherstel.
Je weet natuurlijk niet wat de werkelijke schadekosten zijn, en wat ze aan "administratiekosten" er bovenop rekenen.
Crisis ? What Crisis ?
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Als zij schriftelijk bevestigen dat dit de totale kosten zijn, dan zou ik zeggen direct betalen en daarna een schriftelijk bewijs van betaling vragen en daarna nog een schrfitelijke bevestiging dat de zaak hiermee afgehandeld is en er geen verdere kosten komen.
Je hebt dan een wijze dure les geleerd, maar ik denk dat afsluiting belangrijker is dan onderhandelen en hun een kans geven om met meer kosten aan te komen zetten.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

dat zou inderdaad heel erg goed meevallen!
Eerst checken of dit een finale afrekening is. Wel eerst zorgen dat je op papier (e-mail) hebt dat dit het enigste bedrag is dat je zal moeten gaan betalen!!! Zo kunnen er achteraf geen nare verrassingen meer komen.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Even een aanvulling op mijn post. Zorg dat ze alle toezeggingen schriftelijk doen voordat je betaalt. Dus bevestiging dat dit de totale kosten zijn en dat ze jullie daarna zullen bevestigen dat het geld betaald en hiermee de zaak afgedaan is., deze bevestiging moeten ze dus vooraf toezeggen.
DVDGuy
Amerika-expert
Partner van: Krabbegat
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door DVDGuy »

Zoals Hockey terecht aangeeft, van te voren vragen om bewijs van finale kwijting en daarna pas betalen.
US-fanboy
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door US-fanboy »

:?: :?: :?:

Ik snap die opmerkingen over die bevestigingen vooraf en "bewijs van finale kwijting" niet zo goed.
Misschien kan iemand mij dat uitleggen ?
Als er betaald is dan is de rekening voldaan voor wat Hertz betreft.
Als zij er later achter komen dat er meer schade was (bijv. aan de tegenpartij) dan zal dat gewoon gefaktureerd worden aan de huurder van de auto.
We hoeven hier niet te doen of Hertz een of ander obscuur bedrijfje is dat graag mensen laat betalen om zaken die niet waar zijn.
Zolang er niet betaald is kan het bedrag alleen maar oplopen (incassokosten, rente, evt. juridische kosten)

@Danielle : mooi dat er duidelijkheid is over het schadebedrag en (hoewel voor jullie veel geld) ik vind het schadebedrag toch nog erg meevallen. Je kunt in ieder geval even contact opnemen met Hertz of het bedrag in termijnen betaald kan worden als jullie niet direct kunnen betalen. Over het bedrag zelf zal moeilijk te onderhandelen zijn.

Succes.
DVDGuy
Amerika-expert
Partner van: Krabbegat
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door DVDGuy »

Er kan, als je geen bewijs hebt van finale kwijting, juridisch gezien, altijd nog, tot jaren later, nog aanspraak gemaakt worden op een vergoeding van kosten, die ontstaan (zouden) zijn a.g.v. het ongeval.

Door een bewijs van finale kwijting, wordt de zaak juridisch afgesloten en vervalt (juridisch) verder alle aansprakelijkheid.
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

Mooi dat dit akkefietje op zijn eind loopt.
En valt de Hertz vordering alles mee.
Gelukkig hebben ze in de VS geen Tweede Paasdag, dus het zou zelfs vandaag geregeld kunnen worden.
Alvast gefeliciteerd daarmee !

US-fanboy; dat met die "finale kwijting " is niet iets waarmee Hertz in een dubieus daglicht wordt geplaatst.
Het is een gangbare term bij het afwikkelen van vorderingen.
En tot het moment van finale kwijting houdt de eiser alle rechten voorbehouden.
Juridische termen waarmee je rechtsposities en de begrenzing van de invorderbaarheid formuleert.
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
US-fanboy
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door US-fanboy »

Ik begreep wel wat er bedoeld werd, ik begreep alleen het advies niet.

Als Hertz zegt, "dit is op dit moment de openstaande rekening" en je betaald 'm niet omdat ze niet willen aangeven dat er niet nog een rekening mogelijk zou kunnen volgen, dan verandert dat niets aan de status van de rekening en de mogelijkheid van Hertz om af te dwingen dat hij betaald gaat worden.
Afdwingen (bijv. incasso) betekent kosten en die kosten worden uiteindelijk toch betaald door de huurder.
Als Danielle het advies volgt dan kan dit mogelijk meer kosten voor haar betekenen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer