Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Opmerking Informatie reisbureau op de Website

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
Rhendera
Amerika-ontdekker

Opmerking Informatie reisbureau op de Website

Bericht door Rhendera »

Hey Allemaal!

Ik was reistips aan het zoeken en dus ook op deze website. Nou zag ik op Deze Pagina Dat jullie World Ticket Centre adviseren. Ik heb gister een vliegticket gekocht, en kwam daarbij ook een ticket van zo'n tweehonderd euro minder dan de rest van de maatschappijen tegen bij World Ticket Centre. nou vertrouwde ik dit niet helemaal (hoe kunnen hun het zoveel goedkoper aanbieden?) en ben wat research gaan doen naar WTC. Ik kwam toen Dit tegen. Ik weet niet hoe andere mensen hier over denken, maar ik wou het wel even melden hier op het forum :)

Groetjes,
Kelly
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Re: Opmerking Informatie reisbureau op de Website

Bericht door Coyote »

De Customer Service Charge van WTC is hier al vaker besproken. En hoewel zij niet de enige zijn die deze kosten in rekening brengen, zijn zij wel één van de weinigen waarbij je het pas op het laatste moment te zien krijgt. Een reden waarom veel forumleden afzien daar te boeken.

Overigens is mij nog nooit duidelijk geworden waarvoor deze kosten in rekening gebracht worden. Het enige dat ik mij kan bedenken is dat het een extra winstmarge is op de vliegtickets. Juist doordat daar hevig mee gestunt wordt en de winstmarges laag zijn, kun je dat op deze manier afvangen.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

Het staat er overigens wel bij op hun site: Prijzen zijn per volwassene incl. alle belastingen, excl. toeslagen en boekingskosten.
En als je dan op het Afbeelding klikt dan zie je wat ze daarmee bedoelen:
Bij het online boeken van vliegtickets zijn de kosten opgebouwd uit verschillende onderdelen. Naast de ticketprijs, luchthavenbelastingen en eventuele andere toeslagen als een veiligheidstoeslag en/of brandstoftoeslag worden er ook Customer Service Charge en boekingskosten gerekend. De hoogte van deze charge en boekingskosten kan oa. verschillen per gekozen maatschappij, reisperiode, nationaliteit van de klant, land van boeken, tijdstip van boeken en is afhankelijk van het aantal eerder gemaakte boekingen van de hoofdboeker, maar is maximaal 78,75 euro per persoon, de boekingskosten zijn maximaal vijfentwintig euro per boeking. De Customer Service Charge is een gevolg van de gewijzigde commissiestructuren binnen de luchtvaart, derhalve zijn wij genoodzaakt deze te rekenen. In stap 4 wordt het totale kostenoverzicht getoond inclusief alle kosten en eventueel bijgeboekte producten.
Dat niemand die regel leest is een tweede maar het is niet dat ze het verbergen ofzo..

Overigens is Consuwijzer hier heel duidelijk in. En volgens de regels voldoen ze ook aan de code. Ik heb het desbetreffende stuk even rood gemaakt.

Hoe moet de prijs van een reis worden vermeld?

In Nederland gelden hiervoor speciale regels. Deze regels zijn vastgelegd in de Reclamecode Reisaanbiedingen. Hieronder leggen wij u uit waarom deze regels er zijn en wat die regels inhouden.

Waarom is er een Reclamecode Reisaanbiedingen? En wie moet zich hieraan houden?

Het doel van de Reclamecode Reisaanbiedingen is om consumenten zo volledig mogelijk te informeren over de prijzen van de aangeboden reizen. Dat wil zeggen vakanties, vliegreizen, bustrips, treinkaartjes van NS HI Speed, maar ook een vakantie met een pleziervaartuig. Zo kunt u ook beter prijzen vergelijken en is het voor u meteen duidelijk wat de volledige prijs van een aanbieding is. Deze regels gelden voor alle aanbieders van bovengenoemde reisdiensten op de Nederlandse markt.

Wat zijn de regels?

Reclames mogen niet misleidend zijn. Zogenaamde lokkertjes met zeer beperkte beschikbaarheid, of actieprijzen zonder daarbij de speciale voorwaarden te noemen zijn niet toegestaan. De getoonde prijzen moeten correct en duidelijk zijn.

Prijzen zijn volgens de Reclamecode Reisaanbiedingen correct als alle vaste en onvermijdbare kosten zijn opgenomen. Kosten die vooraf nog niet kunnen vast staan of die afhankelijk zijn van uw persoonlijke wensen hoeven niet in de prijs te worden opgenomen.

Vaste kosten

Als vaste kosten worden aangemerkt: verblijfskosten voor de hele periode, schoonmaakkosten als die verplicht zijn, verplichte excursies, toeslagen verbonden aan wijze van betalen, als deze verplicht wordt voorgeschreven,

Ook alle (luchthaven)toeslagen, vliegbelasting, brandstofheffing zijn onvermijdelijke en vaste kosten en moeten in de prijs zijn opgenomen. Vliegtickets aangeboden door luchtvaartmaatschappijen, waarbij de consument direct een boeking kan doen, moeten worden voorzien van een gespecificeerde prijs. Dat wil zeggen dat bij de totaalprijs ook alle aparte kosten als toeslagen, belastingen en heffingen moeten worden vermeld.

Boekings- en reserveringskosten

Voor boekings- en reserveringskosten bepaalt de Code dat als een reisagent of reisbureau als bemiddelaar een reis aanbiedt via internet bij de prijs vermeld moet staan of de prijs inclusief of exclusief boekings- en reserveringskosten is.

Andere belastingen

Voor toeristen en verblijfsbelasting geldt: als vooraf niet kan worden berekend, moet worden vermeld dat dit ter plekke nog moet worden betaald.

Extra opties waar u zelf voor kan kiezen mogen niet vooraf zijn aangevinkt

Kosten voor niet verplichte extra's zoals een annuleringsverzekering of een vrijwillige excursie mogen niet al aangevinkt staan en meegerekend zijn in de totale prijs. U moet hier zelf voor kunnen kiezen door ook zelf iets aan te vinken als u bijvoorbeeld via internet een reis wilt boeken.

Ik heb een klacht over een misleidende aanbieding of onjuiste prijsvermelding, waar kan ik terecht?

Klachten over misleidende aanbiedingen of onjuiste prijsvermelding kunt u indienen bij de Reclame Code Commissie. De Commissie kan een aanbeveling doen om de aanbieding te staken. Legt een aanbieder die aanbeveling naast zich neer, dan kan de Consumentenautoriteit zo nodig een boete opleggen.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Er zijn hier idd al meerdere topics over geweest.

Ik heb maandenlang allerlei sites gescand op prijzen voor een vlucht LA-LA en het viel mij op dat WTC altijd als de laagste uitkwam, maar als je dan bv op een vlucht klikte en je kwam op de site waar je je persoonsgegevens in moet geven, dan staat er aan de rechterkant altijd een reisplan en een kostenplaatje (reiskosten + customer service charge) en dan kwam er altijd ongeveer 70 tot 100 euro pp bij, waardoor ze eigenlijk nooit de goedkoopste waren.

Ik neig bij dit soort discussies altijd 2 kanten op. Aan de ene kant behoord WTC gewoon klantvriendelijk te zijn en hun prijzen gelijk duidelijk aan te geven en niet als lokkertje hele andere prijzen aan te geven. Ik lees dat als je de verzekeringsgegevens aanvinkt dit bv niet in de totaalprijs aan de rechterkant veranderd, maar dat dat pas na het invullen van persoonsgegevens gebeurd en op een volgend scherm zichtbaar is, dat soort dingen bv.

Aan de andere kant zie je aan de rechterkant (voor mij toch) duidelijk reiskosten + customer service charge staan, dan zouden mensen toch ook zelf iets beter op kunnen letten als ze onderaan ook nog diverse verzekeringen aanklikken dat dat erbij komt!

Ik heb het idee dat sommige bedrijven op een listige manier geld proberen te verdienen aan hun klanten, maar dat de klanten soms ook wel te makkelijk denken dat alles voorgekauwt is. Ik bedoel, het gaat bij reizen vaak niet om een paar centen, maar om fikse bedragen... zorg dat je alles goed leest en begrijpt voor je iets reserveerd of daadwerkelijk boekt. En vul nooit zomaar je persoonsgegevens in! Ik wil niemand hier veroordelen hoor, maar er zitten af en toe situaties tussen waar m'n broek van afzakt.

Eigen ervaring met WTC. Ik heb 1e Amerika reis in elkaar laten zetten door WTC. In europa durf ik wel op de bonnefooi dingen te doen, maar aangezien de verhalen over de grote steden in Amerika niet altijd rooskleurig zijn voor mijn 1e reis toch alles van te voren boeken. WTC gebeld en mijn reisplannen voorgelegd. Het rondje en wat ik wilde zien en verder was de enige vraag voor welk bedrag ze alles mochten boeken, etc. Dit hebben ze uitgezocht en een reis naar mij gemaild. Ik heb daar naar gekeken en gevraagd of ze wat dagen konden veranderen, geen probleem. Toen ben ik via de wtc site ook gaan kijken naar gunstigere vliegtijden (ik heb altijd het idee dat reisbureaus je proberen te naaien door je de 1e en laatste dag altijd af te willen pakken) waren en die waren er. Via de mail aangegeven of die vluchttijden ook mogelijk waren.Nou, dan kon wel. Ik heb de hotels die hun aangaven op zelf dus op internet gechecked en de vluchten en de rest aan hun overgelaten. Supertrip gehad...Zo kan het dus ook met WTC iig.
Heleen72
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Heleen72 »

PSVwally schreef:(ik heb altijd het idee dat reisbureaus je proberen te naaien door je de 1e en laatste dag altijd af te willen pakken)
Waarom zouden ze dat doen? Daar hebben ze toch geen belang bij?
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Een aantal van die 'groeps'reizen gehad waar je op de laatste dag om 0.30 opgehaalt wordt om naar het vliegveld te gaan en de nacht daar door te brengen en dat je dan om 9.30 thuiskomt zeg maar. Op mijn trip naar florida ook, gingen diverse vluchten die niet vol zaten en ik was eerst geboekt op een vlucht die om iets van 23.00 in Miami zou aankomen. Zelf gekeken of dezelfde maatschappij ook nog met andere vluchten daarheen ging en er was ook een haalbare vlucht dat ik om 17.00 daar zou aankomen. Waarom niet gelijk die vlucht krijgen ipv een stopover van iets van8 uur op newark?
Je ziet zoveel reizen waar je de 1e en laatste dag kwijt bent en dan zeggen veel mensen ook nog, het is niet erg, want het is fijn om de laatste dag niet de hele dag op de koffers te moeten letten en dat soort dingen.

Aan de andere kant is dat ook een beetje de reden dat ik zelf alles ben gaan boeken en ik moet zeggen dat de voorpret voor mij ook altijd een goed vakantiegevoel opleverd.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Georganiseerde reizen kopen misschien de minder gunstige reistijden in omdat die goedkoper zijn, waardoor ze ofwel hun reis goedkoper kunnen aanbieden, of meer winst kunnen maken. (of een combinatie van beide ;-) )
Mijn eigen ervaring is ook dat mijn georganiseerde (groeps)reizen nooit zulke gunstige reistijden hadden dan de reizen die ik zelf heb samengesteld.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Heleen72
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Heleen72 »

Duidelijk antwoord Kastelke. Ik had het nog niet meegemaakt. Bij elke verre (vlieg) reis die ik bij een reisburo heb geboekt, kon ik mijn eigen vliegtijden kiezen. Maar dat waren inderdaad geen groepsreizen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer