Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
NL rijbewijs geldig?
NL rijbewijs geldig?
Hoi,
Ik kom hierover veel tegenstrijdige info tegen: is een NL rijbewijs nou wel of niet geldig in Amerika?
En moet je wel of niet na een paar maanden toch een USA license halen?
Merci
Ik kom hierover veel tegenstrijdige info tegen: is een NL rijbewijs nou wel of niet geldig in Amerika?
En moet je wel of niet na een paar maanden toch een USA license halen?
Merci
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Re: NL rijbewijs geldig?
Een NL-rijbewijs is gewoon geldig in Amerika.
Gezien de vraagstelling vermoed ik dat je e.e.a. om een andere reden vraagt. Wellicht kun je iets specifieker zijn?
Hoe lang ga je naar Amerika? Wat is het doel van je verblijf?
Roland
Gezien de vraagstelling vermoed ik dat je e.e.a. om een andere reden vraagt. Wellicht kun je iets specifieker zijn?
Hoe lang ga je naar Amerika? Wat is het doel van je verblijf?
Roland
Bedankt.
Ik ga voor 5 maanden en een paar dagen naar Amerika voor stage.
Op de voorpagina van deze site (allesamerika) las ik dat je na drie maanden een US license moet aanvragen (kan het om de één of andere reden nu even niet weer vinden). Op een andere site lees ik dan weer dat je gewoon je NL kan gebruiken.
En deze site: http://www.testquestionsandanswers.com/ ... ornia.html (geen idee of het wat is, maar je kan in de link elke staat invullen en je krijgt info) zegt dat je een Internationale erbij moet hebben.
Oh en: de verzekering is doorgaans toch afgesloten op de auto, en eenieder die er in rijdt is dus verzekerd? (Voor het geval ik in de auto van iemand anders ga rijden - niet huren dus).
Ik ga voor 5 maanden en een paar dagen naar Amerika voor stage.
Op de voorpagina van deze site (allesamerika) las ik dat je na drie maanden een US license moet aanvragen (kan het om de één of andere reden nu even niet weer vinden). Op een andere site lees ik dan weer dat je gewoon je NL kan gebruiken.
En deze site: http://www.testquestionsandanswers.com/ ... ornia.html (geen idee of het wat is, maar je kan in de link elke staat invullen en je krijgt info) zegt dat je een Internationale erbij moet hebben.
Oh en: de verzekering is doorgaans toch afgesloten op de auto, en eenieder die er in rijdt is dus verzekerd? (Voor het geval ik in de auto van iemand anders ga rijden - niet huren dus).
- DVDGuy
- Amerika-expert
- Partner van: Krabbegat
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Tik hier maar eens de zoekterm "internationaal rijbewijs" in en dan heb je de rest van de dag wat te lezen
Ik dacht dat je als persoon toestemming moet hebben om op iemands autoverzekering, verzekerd te mogen rijden.

Ik dacht dat je als persoon toestemming moet hebben om op iemands autoverzekering, verzekerd te mogen rijden.
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Zoek je antwoorden op officiele instanties, en het kan afhangen van de staat waar je bent. Zoek dus op
[jouw staat] Department of Motor Vehicles
[jouw staat] Department of Motor Vehicles
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ik probeer aldoor op de officiële site te komen, maar dat lukt om technische redenen niet (geweldige timing).
Daarom vraag ik t hier maar eens - maar ik zie inderdaad dat het al veel besproken is... zonder dat ik een eenduidig antwoord kan vinden, dat dan weer niet
Bovendien is het voor een toeristen evt. anders dan voor iemand die langer blijft.
ugh... hopen dat de site snel weer werkt. Mocht het nodig zijn, dan haal ik zo'n papiertje toch binnen een dag op? (Geen hele procedure o.i.d.? - aangezien ik al bijna weg ga en er aldoor vanuit ben gegaan geen nodig te hebben)
Daarom vraag ik t hier maar eens - maar ik zie inderdaad dat het al veel besproken is... zonder dat ik een eenduidig antwoord kan vinden, dat dan weer niet

Bovendien is het voor een toeristen evt. anders dan voor iemand die langer blijft.
ugh... hopen dat de site snel weer werkt. Mocht het nodig zijn, dan haal ik zo'n papiertje toch binnen een dag op? (Geen hele procedure o.i.d.? - aangezien ik al bijna weg ga en er aldoor vanuit ben gegaan geen nodig te hebben)
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ze kunnen je volgens mij niet wettelijk verplichten om een 'internationaal rijbewijs' te laten zien. Of jij zo hoffelijk wilt zijn om dat te laten zien (indien je een rijbewijs hebt waar geen Engels op staat), dat is aan jou.
Maar aangezien jij langere tijd in de US verblijft op een tijdelijk visum denk ik dat jij moet kijken naar de regels voor tijdelijke visumhouders. Die kunnen je verplichten om een Amerikaans rijbewijs te behalen.
Maar aangezien jij langere tijd in de US verblijft op een tijdelijk visum denk ik dat jij moet kijken naar de regels voor tijdelijke visumhouders. Die kunnen je verplichten om een Amerikaans rijbewijs te behalen.
Elke
Nou, hopen dat de site het snel doet
Hier lees ik dan weer dat de eerste 3 maanden sowieso moet kunnen.

Die toestemming is gewoon mondeling (zolang je 'm niet steelt) of moet je echt aan de polis worden toegevoegd?DVDGuy schreef:Tik hier maar eens de zoekterm "internationaal rijbewijs" in en dan heb je de rest van de dag wat te lezen![]()
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik zou die dingen minstens per mail bevestigd willen zien, zodat er een naam van iemand onder staat. Er hangt teveel van af.
Elke
Hier moet je zelfs een visum voor een jaar hebben voor je voor je Amerikaanse rijbewijs op mag. Het verschilt dus heel erg per staat. In California is het geloof ik 30 dagen, weer heel anders dus. Van de internationale omgeving waar wij ons in verkeren zijn wij overigens de enige die een Amerikaans rijbewijs hebben gehaald, de rest rijdt gewoon op het rijbewijs van zijn of haar thuisland. Er zijn ook mensen staande gehouden (voor te hard rijden bijvoorbeeld) en de politie neemt altijd genoegen met het buitenlandse bewijs. Ze kunnen natuurlijk ook niet zien hoe lang jij al in het land bent, en ik vraag me af of ze precies op de hoogte zijn van de exacte regels (en of er dan alsnog zwaar aan geheven wordt).
Het internationale rijbewijs is gewoon een Engelse vertaling, moet je zelf weten of je dat erbij neemt. Het is in ieder geval wel makkelijk te verkrijgen.
Rijbewijs halen is weer wat lastiger. In onze regio was de wachttijd (van het moment na het theorie examen en een door de staat verplichte cursus waar ook weer een wachttijd aan vast zit) ongeveer 8 weken.
Het internationale rijbewijs is gewoon een Engelse vertaling, moet je zelf weten of je dat erbij neemt. Het is in ieder geval wel makkelijk te verkrijgen.
Rijbewijs halen is weer wat lastiger. In onze regio was de wachttijd (van het moment na het theorie examen en een door de staat verplichte cursus waar ook weer een wachttijd aan vast zit) ongeveer 8 weken.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 7 Reacties
- 5847 Weergaves
-
Laatste bericht door Bushmaster
-
- 2 Reacties